TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens: Je fajn mít se na co těšit!

32 komentářů

mpolan
14. dubna • 20:18

Jestli Francouzi něco hodně dobře umí, tak poučit se z chyb a nedostatků. Co naopak vůbec neumí, je udržet ten trend dlouhodobě. Takže u nich to lítá nahoru a dolů. Teď momentálně jede velká francouzská vlna dokonalosti, a já si můžu jen přát, aby jim to tentokrát vydrželo i dlouhodobě.
Captur mi zatím ve sbírce projetých aut chybí, ale rozhodně se na něj půjdu mrknout, když nám konečně otevírají ty autosalóny. Na pohled velmi povedený a mezi Capturem, 2008 a 308 to bude tuhý boj.

homer
16. dubna • 20:00

co vede pricetnyho cloveka k navsteve francouzskyho autosalonu jsem dodnes nepochopil. Neumi krome zbrani NIC.

bzzz
16. dubna • 21:04

Letaj do kosmu, zbrane zadny zazrak (konkurence je lepsi, i o parnik).

Mirek
15. dubna • 5:52

A převodovky se už naučili dělat, nebo jsou stále x let gumové, když se tedy umí poučit z chyb?

mpolan
15. dubna • 7:41

S "gumovou" převodovkou jsem se setkal naposledy v Peugeotu 206. Jinak je to takové klasické novinářské klišé, stejně jako skvělé podvozky koncernových vozů (které vždy po příchodu nové generace náhle začínají bouchat a jsou hlučné a nejisté).
Možná je to ale dané tím, že novináři takřka vždy testují nové a nezajeté auto, kde může být vnímání chování jednotlivých prvků jiné. U Renaultů je známý fakt, že spotřeba po 10-15 tisících kilometrů výrazně klesá, například. Celkově se zlepšuje i chod a chování auta, které ale pak už tenhle styl drží.

WP
15. dubna • 8:11

Gumovou a nepřesnou převodovku předvedu na požádání u 18měs starého C3 s 82hp 1,2. Je to dílo!B-]

mpolan
15. dubna • 10:52

Je zajímavé, že u obdobně staré 208 se stejnou motorizací není žádný problém... Teď jsem projížděl dvouletou 308 HDi, převodovka jde jak po másle. Příští týden půjdu mrknout na 2008, když nám konečně otevřou ty salóny a pak na Captura.
Zato problémových převodovek z koncernu VW (Fabia, Octavia, Transporter) jsem měl za poslední dva roky až příliš mnoho. Může to být faktem, že to jsou pracovní auta, a nebo prostě jen tím, že ta opěvovaná dokonalost moc dokonalá není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
15. dubna • 11:02

Nepřesná a gumová převodovka (minimálně pětikvalt o kterém píšu) je u PSA tradicí, ne výjimkou.
U aut z VAG se mi nestalo, že bych měl problém zařadit napoprvé R, nebo se napodruhé přesvědčovat o tom, zda je čtyřka zařazená. To si tu můžeš básnit co chceš, ale tohle je holý fakt.

mpolan
15. dubna • 12:25

No vidíš, a já to s chutí otočím podle vlastní zkušenosti. Takže fakta jsou kde? V prdeli, jako vždy.

WP
15. dubna • 15:41

Hmmm, i Felicie měla přesnější 5-ti kvalt než má C3 2018;-). Nikdy jsem žádný problém s převodovkou a nepřesnost u vozů VAG nezažil.
Jediná jejich vada je až v případě snahy o rychlé řazení kostrbatost, ale to je extrém.

mpolan
15. dubna • 17:15

Zažil jsi jedno auto a na tom stavíš názor na celou značku, vpravdě kvalitní myšlení... Co čekat?

WP
16. dubna • 6:15

Takže do jedné nové C3 dali nepřesné řazení? Kolega měl doma předchozí 208, hádej jak to tam fungovalo?B-]

mpolan
16. dubna • 8:15

No ne, už jsi našel druhé auto, gratuluji... Jak je jen možné, že se to stává pouze tobě? A jo, už vím, to ty předsudky...

Mirek
16. dubna • 19:13

https://www.autorevue.cz/test-citroen-berlingo-15-... ...
Lehce gumové řazení
https://www.autorevue.cz/test-citroen-c3-elle-12-p... ...
Méně přesné řazení
https://www.autorevue.cz/test-citroen-c4-cactus-12... ...
Dráhy poměrně krátké řadičky jsou delší než fronty před automatem na cukrovinky v domově důchodců, navíc pohyb v kulise by potřeboval doladit tak, aby při pokusu o svižnější řazení páka nezadrhávala.
https://www.autorevue.cz/minitest-peugeot-3008-12-... ...
Jednotlivé převodové stupně šestistupňové skříně jsou totiž hodně dlouhé. Pro změnu převodu musíte s řadící pákou vykonat poměrně dlouhý pohyb. Ten navíc obvykle doprovází i určité zadrhnutí.

abc
17. dubna • 8:23

Pre hodnotenie (hocicoho) je dobre mat diverzifikovane zdroje. A samozrejme viacnasobna dlhodoba osobna skusenost je na nezaplatenie ;)

Mirek
17. dubna • 9:29

Před pěti léty jsem měl auto na nástřiku podvozku a dutin voskem a od "zhotovitele" jsem měl po tu dobu půjčené Berlingo. Zpočátku jsem opravdu netušil, jak vypadá gumová převodovka, vždy jsem o tom jen četl v testech a názorech v diskuzích, až osobní zkušenost při přímém přesednutí z Focusu do Berlinga mě dostala do reality. Ano, byla to strašná gumová převodovka s nepřesným chodem a zadrháváním. Kdybych jezdil jen s takovými auty, jako je to Berlingo, asi bych také tvrdil, že je to blbost.

Shorty
2. května • 10:48

Pan Polan,vy ste príklad úplného demagoga. Ja jazdím rád a veľa, a vždy keď je možnosť rad si zajazdim aj na autách svojich známych a kamarátov. Asi ste si všimli ze Peugeot/Citroen majú manuálne prevodovky iné ako ostatné značky a viem si predstaviť ze keď prevažne jazdite PSA a boli ste na nich vychovaný tak všetko ostatné sa zdá zlé, avšak my ostatní ktorý sme jazdili najprv ostatné a potom PSA vieme ze aj s PSA sa dá jazdiť akurát "priateľskosť užívateľského rozhrania" je proste horšia pretože tá tzv. gumovost tam proste je. Skúste niekedy Ford, Mazdu ci Mitsubishi. Aj tak Vám váš názor neberiem a tolerujem ho, ale zároveň dufam že Vás nikdy nestretnem osobne.
Pekný deň

WP
16. dubna • 8:40

Nevím co má společného reálná zkušenost s tvým tvrzením o předsudku. Kolik těch aut PSA s touto převodovkou máš?
Snažit se tu obhájit na základě osobních preferencí nějakou vlastnost (nepíšu vadu) je samosebou hloupost.

bzzz
15. dubna • 17:19

To je jeste dobry. Vetsina treba nemela/nejezdila Alfu a spousta z nich bude prisahat na jeji poruchovost ;-)

Futurista
15. dubna • 11:53

Si zamrznul v 90. letech. :-D A nebo píšeš o automatu, to by pak ta poloha R u koncernu dávala smysl. :-D

WP
15. dubna • 15:39

Znovu opakuji, C3 je 18 měsíců stará, jde o poslední generaci. Horší řazení u nového vozu jsem nezažil. Otec měl krátce po revoluci P405 a přestože jsem se za jeho volant dostal až ve chvíli, kdy na tachometr krájel třetí stovku tisíc kilometrů a kulisa byla hlučná, nebyla tak nepřesná jako pětikvalt PSA teď.Odkdy se zpátečka na řadící páce neoznačuje písmenem R?

JirkaX
15. dubna • 0:48

to určitě blbe..

msot
19. května • 12:27

Opravdu inteligentní příspěvek. O něčem svědčí.

Petr Vaněk
15. dubna • 2:21

Vy mu nedáte pokoj :-D

.
15. dubna • 7:47

Sám je blb a ještě používá cizí nick.

mpolan
15. dubna • 7:43

To bude z lásky...

Roman
14. dubna • 19:46

Poté co Renault nahradil motorem 1.3 Tce předchozí průšvihovou 1.2 Tce se dá říct, že Renault teď dělá hodně povedený auta.Jak designově, tak i jízdními vlatnostmi. A to je vzácný jev, dělat auta nejen hezká ale taky dobrá.

Ralf
14. dubna • 19:09

Mimořádně kvalitní a dobře postavené auto za zajímavé peníze pokud budete s prodejci smlouvat. Korejská konkurence nemá duši, Němci už interiéry neumí jako dříve. Tady dnes první ligu hraje Francie.

WP
15. dubna • 8:12

Jakou duši? S Capturem si zákazník oproti H/K odváží něco zajímavě oduševnělého?

Pajošek
15. dubna • 8:25

V prvé řadě je Captur hezký, fajný a cool.B-] Což se to o nějakém H/K (hofno kuwa???) říct nedá. Však Vám Captura nikdo nenutí, ale je to relativně povedený vůz pane.;-)

Jarda
15. dubna • 10:30

Např. X Ceed je velmi pohledné auto a v Koně jsou mimo zajímavého vzhledu i dobře řešené přední sedačky.

Ffff
14. dubna • 14:36

Měl jsem tu čest přesně s touto specifikací. Plně souhlasim s autorem tohoto testu. Až na tu mírně skubajici převodovku super. Pro mě celkově lepší volba než 2008. I kdyz ani ta není vůbec špatná. Jinak doufám že už někdo otestuje 500x 1.3 firefly ve verzi Sport. Protože ta je na tuhle třídu opravdu jizdně velice povedená. Za volantem se vyloženě bavite. Pro mě v třídě B-SUV jizdně topka. Ale zatim jsem nejel Pumu.

Doporučujeme

Články odjinud