| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens | Foto: Petr Homolka

| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka
| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka
| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka
| TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens Foto: Petr Homolka
49
Fotogalerie

TEST Renault Captur TCe 155 EDC Intens: Je fajn mít se na co těšit!

Pokud rádi srovnáváte, zvažujete, kalkulujete a prožíváte noci s hlavou plnou myšlenek, zkuste si dnes vybrat městský crossover. Jsou jich mraky! Tak proč chtít zrovna nový Renault Captur s nejsilnějším motorem?

Radosti
Nepřehlédnutelný design
Pohodlný podvozek
Snadné ovládání
Nizká spotřeba
Starosti
Cukání automatické převodovky
Přední a zadní sloupky omezují výhled do stran
Testovaný motor nelze objednat s manuální převodovkou
8  /10

Francouzské automobilky šly v posledních letech strašně nahoru a nebojím se tvrdit, že jsou to právě ony, kdo udává trendy na evropském trhu. Považte – vozy Renault Captur a Peugeot 2008 tady byly už v roce 2013, tedy v době, kdy lidstvo na označení „městský crossover“ teprve zvykalo. Tenkrát to schytávaly to za to, že nemají pohon všech kol, to je ale úděl průkopníků. Byť je pravda, že Nissan Juke, který se u nás prodával ještě dříve, pohon všech kol nabídnul a k tomu i silný zážehový motor.

Dnes je situace jiná a do městských crossoverů se zbláznily snad všechny významné automobilky. Jenže zatímco třeba Volkswagen T-Cross je na českém trhu rok a Škoda Kamiq teprve od září, značky Renault a Peugeot už stihly své stěžejní modely Captur a 2008 totálně omladit. Na českém trhu jde o velké rivaly a kupříkladu v loňském roce tyto vozy dohromady tvořily více než 30 procent registrací ve svém segmentu (údaje Svazu dovozců automobilů).

Nový Peugeot 2008 jsme už jednou prověřili a ještě s ním nekončíme, nyní však dáme prostor Renaultu Captur druhé generace, který do testu dorazil ve vrcholné specifikaci TCe 155 EDC. Pod kapotou má čtyřválec 1.3 TCe o výkonu 113 kW, který je kombinovaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pořídíte jej pouze v nejvyšší linii Intens. Jde o vůz za nejméně 547.500 Kč, což je pro srovnání o necelých 40.000 Kč více, než kolik teď dáte za nejlevnější Škodu Kamiq 1.5 TSI/110 kW DSG (Ambition). Jenže captur má ve skutečnosti dvě role.

Francouzi design prostě umějí

Na tohle auto jsem se hodně těšil. Styl nových vozů Renault se mi libí a stejně tak i jejich technika. Už minulý captur jsem měl rád, ale je pravda, že uvnitř to stran materiálů nebyla zrovna hitparáda. Nová generace stojí na platformě CMF-B, kterou využívá i clio a nový Nissan Juke a vedle toho, že musí umět zatopit konkurentům v segmentu SUV-B, musí částečně plnit funkci MPV. Nový captur totiž v porovnání s předchůdcem tak výrazně narostl, že se Renault rozhodl ukončit prodej „krátkého“ MPV Scénic a mezeru v nabídce vyplnit právě capturem.

Pojďme si to podpořit čísly. Nový Renault Captur na délku měří 4227 mm, je 1797 mm široký a 1576 mm vysoký. V porovnání s předchůdcem je tedy o 105 mm delší, 19 mm širší a 10 mm vyšší. Není divu, že naživo působí fakt obrovsky, byť je pravdou, že třeba na Fiat 500X do délky i výšky ztrácí necelé dva centimetry. Důležitý je i rozvor náprav 2639 mm. To „krátký“ scénic je na tom lépe. Je 4407 mm dlouhý, 1866 mm široký, 1645 mm vysoký a rozvor jeho náprav činí 2734 mm. Je evidentní, že ho captur v jeho roli plně nenahradí, v nabídce však i nadále zůstává i „velký“ scénic, který rozhodně neřekl poslední slovo.

Renault si s tvary karoserie pohrál, a přestože nová generace capturu navazuje na styl předchůdce, nyní je to o dost hezčí a nápaditější auto. Světlomety jsou již ve standardu plně diodové (bez automatického nastavení sklonu) a dostaly pro nové renaulty typické „hokejky“ s páskem denního svícení, masku chladiče zdobí chromované prvky a boční průduchy v nárazníku nejsou jen atrapou, ale plně funkčním aerodynamickém prvkem.

Výrazně tvarovaná kapota a hluboké linky na bocích utvářejí dojem robustnosti a příplatková 18palcová kola s 55procentními pneumatikami crossoveru pasují jako ulitá. Dokonce i nejlevnější captur vyjíždí na ocelových sedmnáctkách, díky velkoplošným krytům Flexwheel byste ale nejen na první pohled tipovali, že jde o „liťáky“. Největší peckou jsou však ostře řezané zadní partie a plovoucí C sloupky karoserie. Captur už nepůsobí „prdelatě“ a má krásný světelný podpis.

Design připomínající dnes tolik oblíbené SUV-kupé však má svá negativa. Výhled šikmo vzad není ideální i navzdory malým trojúhelníkovým okénkům ukrytým v posledním sloupku karoserie. I zadní okno, které částečně překrývá trojice hlavových opěrek druhé řady sedadel, je malé a umístěné vysoko. Při letmém mrknutí do vnitřního zpětného zrcátka na křižovatce klidně můžete přehlédnout nízký sporťák, který se vám nalepil na nárazník.

Vzrušení neopadá ani uvnitř

Velkou pochvalu si nový Renault Captur zasluhuje za interiér. V porovnání s minulou generací, která byla často (a právem) kritizována za nevzhledné plasty, ušel captur neskutečně dlouhou cestu a na poměry některých konkurenčních modelů je jeho kokpit skoro až luxusní. Základní koncept vychází z nového clia, což znamená na výšku umístěný středový displej, v našem případě větší s úhlopříčkou 9,3 palce, za příplatek můžete mít i 10“ digitální přístrojový štít, vyšší výbava Intens má v základu i čalounění s koženkou a barevný potah palubní desky a středového tunelu vypadá mimořádně atraktivně.

Něco takového nabízí i nový Nissan Juke a srovnáte-li úroveň a provedení přístrojovky například s Volkswagenem T-Cross, je to sto a jeden. Materiály jsou kvalitnější, celek je veselejší, hravější a může být zajímavější i z hlediska řešení prostoru. Zvolíte-li verzi s automatickou převodovkou, můžete mít za příplatek 5000 Kč plovoucí středovou konzolu s odkládacím prostorem pro mobilní telefon a malinkým by-wire voličem, který vždy zůstává ve středové poloze. A k tomu bych už pár poznámek měl.

Renault mu říká E-Shifter a vypadá fakt dobře, jen počítejte s tím, že mu chybí manuální či sportovní režim pro přímé řazení a manuální změnu kvaltů tak provádíte pouze páčkami pod volantem, což překvapivě není nejrychlejší. Pokud navíc volič třeba při parkování nedomáčknete až úplně do dorazu, může se vám snadno stát, že navzdory vašemu přesvědčení o zařazené zpátečce zůstane převodovka stále v režimu D. Co může následovat, si sami odvodíte. Je to samozřejmě o zvyku, by-wire volič automatu už ale dneska nabízí kdekdo a nevzpomínám si, že by mi kdy auto při „couvání“ cuklo dopředu. S tím cuknutím navíc moc nepřehání, ale o tom až později.

Místa je dost, ale na MPV to nestačí

Na rozdíl od takového Peugeotu 2008, za jehož volantem si připadáte jako v klasickém hatchbacku, ale při vystupování vám pomůže zvýšená světlá výška (sedíte nízko nad podlahou, ale výše na dozovkou), si Renault Captur zachoval vyšší ukotvení sedadel vůči podlaze. Správnou pozici k řízení si najdete rychle, pohodlná a bohatě dimenzovaná přední sedadla si nezaslouží snad jedinou výtku a kolena řidiče nic neomezuje.

Přestože vůz mezigeneračně narostl i do výšky, pořád není nafukovací a se svými 190 cm výšky už mám kvůli více skloněným předním sloupkům trochu problém s výhledem šikmo vpřed a při vystupování jsem se nejednou třísknul do hlavy. Pozor na hlavu si dejte i vzadu, kde jste prakticky schovaní za sloupkem C karoserie, nastupování a vystupování ale naštěstí usnadňuje velký úhel otevírání dveří a bohatý nástupní prostor.

V době, kdy se z autu čím dál více stávají spíše tablety na kolech, je přístup renaultu k ergonomii interiéru doslova osvobozující. Nalevo od volantu najdete „klávesy“ pro rychlé a snadné nastavení intenzity osvětlení přístrojů, zapnutí a vypnutí vyhřívání volantu a asistenta pro vedení v pruhu (po restartu motoru se znova nezapíná), pod středovou obrazovkou jsou přehledně rozmístěná tlačítka pro ovládání systému stop/start či nastavení jízdních režimů a tak dále. Panel klimatizace tvoří velké otočné ovladače, které rychle najdete i po hmatu. Zkrátka a dobře, i když nemáte vozy Renault pod kůží, tady se budete hned cítit jako doma. Škodovko a Peugeote, takhle se to dělá!

S nárůstem vnějších rozměrů jde ruku v ruce i zvětšení zavazadelníku. Ten má nyní objem 404 až 536 litrů (dříve 377 až 455 l) podle toho, v jaké poloze se nachází posuvná zadní lavice, polohovatelná podlážka tvoří dvojitou podlahu a vyrovnává schod vzniklý po sklopení zadních opěradel (maximální objem kufru výrobce neudává) nebo ji lze nechat ve spodní poloze. Elektricky ovládané víko kufru jako u kamiqu nedostanete ani za příplatek, ten ale zase nemá posuvnou zadní lavici, se kterou si díky bytelnému táhlu poradíte i přímo z kufru. Pravda, ten kus železa omezuje využitelnost ložné plochy, ovšem pouze je-li podlážka ve spodní poloze. Přesvědčit se o tom můžete v galerii.

Pokračování 2 / 3

Boží motor, méně boží převodovka

Zážehový čtyřválec 1.3 TCe patří k tomu nejlepšímu, co dnes můžete v kubaturách do 1,5 litru objemu pořídit. Popravdě řečeno je dost dobrý nejen pro vozy Renault a Dacia, ale také pro Mercedesy, které se za něj ani v nejmenším nemusejí stydět. Renault tento motor v capturu nabízí ve dvou výkonových provedeních (96 a 113 kW), jenže zatímco to slabší jde kombinovat s manuální šestistupňovou i automatickou sedmistupňovou převodovkou EDC, to silnější, testované, je kombinováno výhradně s automatem.

Ne nadarmo kolegové přirovnávají projev třináctistovky k atmosférickému zážehovému dvoulitru. Čtyřválec je na volnoběh a při běžných rychlostech velmi dobře odhlučněný, ve vyšších otáčkách, do kterých se žene překvapivě srdnatě, však nabírá na jadrnosti a do nějakých 4500 otáček táhne prakticky lineárně. Výkon 113 kW máte k dispozici v 5500 otáčkách a točivý moment 270 N.m leží v 1800 otáčkách za minutu, hezky zatlačit do opěradla vás tedy captur umí prakticky okamžitě a občas jsem si všimnul i lehkého náznaku tahání za volant. Inu, je to čipera.

Pojedete-li klidně, nepostřehnete práci automatické sedmistupňové převodovky. Řadí plynule, logicky, motor zbytečně nepodtáčí ani jej dlouho neudržuje ve vysokých otáčkách, ale zase není líná na to, aby vám tam v případě potřeby rychle šoupla nižší kvalty a vy mohli vyrazit vstříc pravému pruhu. Problém jí však dělá náhlé ubrání plynu, třeba když si před předjížděním „připravíte“ trojku, motor více vytočíte a náhle vám třeba na městském okruhu vjede do cesty auto z vedlejšího pruhu. To pak převodovka dost výrazně cukne a výše popisovaná harmonie je v čudu.

Obezřetnost je na místě i při popojíždění šnečí rychlostí nebo při parkování. Skříň EDC totiž při rozjezdu spíná spojky dost razantně a je třeba citlivěji pracovat s plynem, podobně jako tomu bylo třeba u minulého golfu 1.5 TSI s převodovkou DSG. Tam jsem si časem zvyknul lehce povolit plyn hned po rozjezdu, což cukání vyřešilo.

Když pominu zmíněné cukání, je motor 1.3 TCe velice příjemný i na dlouhé cestování. Dech mu nedochází a běžně si neřekne ani o moc paliva. Při dálniční stotřicítce počítejte se zhruba sedmi litry Naturalu na sto kilometrů (motor na sedmičku točí 2350 otáček), klidná jízda mimo město tlačila spotřebu k pěti litrům v a kombinovaném jsem se bez snažení dostal na 6,3 l/100 km. To není špatné, vezmu-li v potaz, že se bavíme o vrcholném motoru v autě o provozní hmotnosti přes 1,3 tuny. Nezdá se to moc, ale třeba adekvátně poháněná Škoda Kamiq či DS 3 váží o zhruba 140 kilogramů méně.

Král silnic to není, ale…

Řada lidí si crossovery představuje jako taková auta pro všechno a v zásadě s nimi souhlasím. Často plní roli jediného auta do rodiny, takže musí být praktický, pohodlný, tichý a bezpečný a ke všemu by měl dobře vypadat. Tyto atributy Renault Captur splňuje, byť v minulé generaci tomu tak úplně nebylo. Karoserie je i díky nové platformě tužší, vůz lépe tlumí nerovnosti a od podvozku do kabiny neprostupuje tolik valivého hluku a vibrací. Zlepšilo se i řízení s tužším nastavením elektrického posilovače, než bych u auta dané třídy čekal. Je v něm ale dost citu a zpětné vazby od předních kol.

Jestli ale něco nový captur doopravdy není, tak „sporťák“ na okresky, kterému pro tento účel výkon rozhodně neschází. On tuto roli jednoduše odmítá a v rámci prevence nechává rychle a důrazně zasahovat stabilizační systém. Svižná jízda samozřejmě není zakázána, časem ale zjistíte, že vás vlastně ani moc nebaví a podvědomě se začnete kochat okolím.

Captur je zkrátka takové kochací auto, které nenarušuje tok myšlenek výraznějším boucháním na nerovnostech, bubnováním na roletách a podobně. Není to Rolls-Royce, ale na danou třídu a velikost kol má fakt skvěle zmáknutý podvozek. Kdo si nechá standardní sedmnáctky, neprohloupí, jinak jde ale o hezkou ukázku toho, že poctivě naladěný standardní podvozek bez nastavitelných tlumičů může být nakonec lepší než „všeuměl“, u nějž upravíte charakteristiku tlumení stisknutím tlačítka.

Zajímavostí jsou zadní bubnové brzdy namísto kotoučových i u nejvýkonnější verze celé nabídky. Nemyslím si ale, že by captur špatně brzdil, respektive že bych v praxi pocítil nevýhodu horšího odvodu tepla a menšího účinku. Renault do toho zřejmě šel hlavně s ohledem na větší životnost a menší pronikání nečistot do mechanismu. Navíc čekejte, že bubnové brzdy v autech zažijí renesanci. Ale o tom až někdy příště.

Renault Captur 1.3 TCe 155: Srovnání s vybranými konkurenty
Model Renault Captur Fiat 500X Hyundai Kona Škoda Kamiq
Motor TCe 155  1.3 FireFly  1.6 T-GDI  1.5 TSI 
Převodovka 7A 6A 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 1333 1332 1591 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 113/5500 110/5250 130/5500 110/5000
Točivý moment [N.m/min] 270/1800 270/1850 265/1500 250/1500
Maximální rychlost [km/h] 202 196 210 212
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6 9,1 7,7 8,4
Provozní hmotnost [kg] 1341 1395 1387 1202
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 6,3 6,1 5,1
Základní cena [Kč] 547.500 487.900 449.900 507.900

Pokračování 3 / 3

Závěr

Někde v úvodu tohoto testu jsem uvedl, že jsem se na delší osobní setkání s novým Renaultem Captur těšil a jsem rád, že mi tenhle dojem vydržel až do samotného konce. Je to roztomilé, prostorné, nápadité a dobře vyrobené auto, které se poučilo z nedokonalostí předchůdce a přidalo i něco navíc.

Když jsem v půlce ledna četl test nového Renaultu Clio od kolegy Mira Mihálika, pozitivní vyznění mi přišlo až okaté, do subjektivního vnímání autorů ale zasahovat nehodlám. Teď už tomu rozumím, protože testovaný captur není v klíčových oblastech jiný. Je pohodlný, pevný, má skvělý motor a nebýt občas cukající převodovky a by-wire voliče, se kterým je třeba zacházet obezřetněji, vlastně by ani nebylo moc co vytýkat.

Za testovanou verzi s vrcholným motorem a automatem dáte 550.000 Kč, což asi o 100.000 Kč více, než kolik stojí Hyundai Kona 1.6 T-GDI/130 kW s automatem. Je ale nutné říci, že zhruba polovinu rozdílu cen captur maže výbavou, kterou má už ve standardu. Kona navíc není jediná alternativa, ale pouze jeden městský crossover z celé řady podobně cílených modelů na českém trhu.

Vybrat si z tak široké nabídky nebude snadné, osobně ale nový Renault Captur řadím do úzké skupiny crossoverů, které bych si dovedl představit v pozici jediného auta do rodiny. Je to crossover s prvky MPV a tyto světy se mu daří docela dobře skloupit.

Renault Captur: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   382.500 Kč (TCe 100/74 kW Zen)
Cena s testovaným motorem a výbavou 547.500 Kč (TCe 155 EDC/113 kW Intens)
Cena testovaného vozidla           653.000 Kč (TCe 155 EDC/113 kW Intens)

Technické údaje: Renault Captur

Rok • stupeň výbavy
2020 • Intens
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 333 cm3
Nejvyšší výkon
113 kW (155 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
270 Nm při 1 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,6 s
Nejvyšší rychlost
202 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
404 l
Objem palivové nádrže
48 l
Hmotnost: provozní • celková
1 341 kg • 1 811 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,3 • 4,8 • 5,4 l/100 km
Rozvor náprav
2 639 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 560 mm • 1 547 mm
Rozměr pneumatik
215/55 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 227 × 1 797 × 1 576 mm

Základní výbava: Šest airbagů, litá 17palcová kola, full LED světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene C a 3D efektem u zadních svítilen a automatickým přepínáním dálkových světel, zadní parkovací senzory, Active Emergency Braking System s detekcí chodců a cyklistů, varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy, tempomat s omezovačem rychlosti, multimediální systém Easy Link 7" s navigací, přístrojový štít 7”, automatická klimatizace, poloautomatická parkovací brzda, hands-free karta Renault, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, šuplík Easy-Life před spolujezdcem, výškově nastavitelná přední sedadla, čalounění v kombinaci látka/umělá kůže, zatmavená zadní skla, dvoubarevná karoserie a další.

Volitelná výbava: Pack Navigace Extra: multimediální a navigační systém Easy Link 9,3", přístrojový štít před řidičem 10" s možností nastavení zobrazení (18.000 Kč), Pack City: přední, boční, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist, kamerový systém 360°, systém sledování mrtvého úhlu, Multi-Sense, ambientní osvětlení (24.000 Kč), Pack Easy Pilot: asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu, vyhřívaný volant (18.000 Kč), Pack Winter Plus: vyhřívaný volant, přední sedadla a čelní sklo (12.000 Kč), litá 18palcová kola (7500 Kč), metalický lak Atacama (15.500 Kč), rezervní kolo (3000 Kč), plovoucí středová konzola s voličem převodovky E-Shifter a odkládacím prostorem (5000 Kč), indukční nabíječka telefonů (2500 Kč).

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Doporučujeme

Články odjinud