Test Renault Captur TCe 120 EDC vs. dCi 90 – když vám Clio nestačí

Poslední dobou se pozornost automobilek zaměřila na kategorii malých SUV. Postupně dorazil například Opel Mokka, Peugeot 2008, Chevrolet Trax a následovat budou další. Potenciálu segmentu B-SUV věří i francouzský Renault, který připravil model Captur. A na případné boje o zákazníky jej přichystal více než dobře.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Crossover na sto procent, Captur stokrát jinak
  2. Chytrá řešení na francouzský způsob, Captur výhradně v provedení turbo
  3. Naftová klasika, Do terénu ano i ne, S cenou pod 300 000 Kč
  4. Technické údaje, Fotogalerie

Ať už se budeme bavit o Peugeotu 2008, Opelu Mokka nebo třeba testovaném Renaultu Captur, vždy narazíme na jednu společnou věc. Automobilky staví tyto modely podle jednoho stejného receptu. Na začátku je malý hatchback, konkrétně Corsa, 208 nebo Clio, ten dostane vyšší světlou výšku, jiný design a hle, novinka je na světě. Samozřejmě tak jednoduché to není, ale podstatu tento recept vystihuje poměrně přesně.

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký

Renault Captur stojí na shodné platformě, kterou používá Clio, nicméně vůz dostal větší rozvor náprav a větší rozhod kol. Francouzská značka slibuje, že na stejném základu vyroste postupně až dvacet nových modelů, které kromě znaku Renault ponesou také značku Nissanu. Abychom měli úvod kompletní, dodejme, že se tohle auto poprvé světu ukázalo na posledním autosalonu v Ženevě a že sjíždí z výrobní linky ve španělském závodě Valladolid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Captur je kombinací hatchbacku, MPV a SUV. Kromě toho je to na pohled docela pěkné auto.

Crossover na sto procent

Renault Captur není klasickým SUV a bylo by velkou chybou jej rovnou hodit do stejného pytle, jako třeba Opel Mokka. Když to vezmu z té špatné stránky, v nabídce nenajdete pohon všech kol, což je podle mého názoru velká škoda a určitá výhoda třeba právě pro zmíněnou Mokku, která tento systém dostala, přestože (stejně jako Clio) základní model, tedy Corsa, se jako čtyřkolka nevyrábí. Tady Captur hned na úvod ztrácí nemalý počet pomyslných bodů.

Jenže když se na věc podíváme z té lepší stránky, zjistíme, že tohle auto dostalo řadu chytrých řešení. Jasně, vím, že chytrá řešení se hlasitě propagují především v kontextu mladoboleslavské Škody, ale Captur má taktéž v tomto směru co nabídnout, i když slavnou škrabku ve víčku nádrže nenajdete. Automobilka spojila dohromady několik kategorií. V oficiálních materiálech se píše o kombinaci SUV, MPV a hatchbacku a já po dvou týdnech strávených ve společnosti této novinky nemám důvod tomuto tvrzení nevěřit. Captur je ukázkovým příkladem toho, co znamená, když se řekne crossover. Ale nekomplikujme si situaci, prostě to je malé a až nečekaně praktické auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Captur je kompaktní, ale zároveň prostorný automobil. Je to takové všestrannější Clio.

Mimochodem někteří z vás si možná vzpomenou na zprávu z nedávné minulosti, podle které Renault plánuje novou generaci velkého modelu Espace posunout více směrem ke kategorii SUV. Když se nad tím zamyslíme, tak Captur je vlastně poměrně přesnou ukázkou toho, kam asi Espace zamíří. Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby nový Espace byl v podstatě pouze větší Captur, ale to jsem trochu odbočil.

Nový Renault Espace má být blíže kategorii SUV

Nový Renault Espace má být blíže kategorii SUV

Renault Captur měří na délku 4122 mm, široký je 1778 mm a vysoký 1568 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2606 mm. Jen pro porovnání Clio je dlouhé 4062 mm a rozvor náprav je u základního hatchbacku o sedmnáct milimetrů kratší. Za zmínku v kontextu rozměrů určitě stojí světlá výška. Captur dostal nadprůměrných 200 mm, což je číslo, které byste u kdejakého většího SUV hledali marně. Ani nemusíte jezdit mimo silnice, abyste poznali, jak moc se v praxi vyšší podvozek hodí.

Captur stokrát jinak

Francouzské značky rády sázejí na design svých automobilů a Renault není výjimkou. Aktuální Clio se líbí (setkal jsem se s názory, že Clio Grandtour je údajně nejhezčí malé kombi na trhu) a troufnu si tvrdit, že se bude líbit i Captur. Konkrétní hodnocení ale nechám na každém z vás, já mohu přidat osobní zkušenosti, podle kterých nový francouzský crossover dokázal zaujmout a je celkem jedno, zda se budeme konkrétně bavit o výrazném oranžovém exempláři nebo později testované bílé (dámy prominou, jistě to je nějaká smetanová...).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Možnosti individualizace pro Renault Captur jsou obrovské. Kromě laků lze dostat také barevná kola nebo různé polepy.

Co ovšem stojí za zdůraznění, to jsou možnosti individualizace. Opět si na pomoc vezmu oficiální sliby Renaultu, který uvádí, že má v nabídce až 200 různých variant vnějšího vzhledu a stovku možností pro interiér. Vybírat můžete z několika barev karoserie, přidávat lze jiný odstín střechy, nakonfigurovat pak můžete barvy detailů typu rámečků kolem mlhovek nebo masky chladiče a to vše ještě podtrhnout různě barevnými disky, respektive polepy na střechu, kapotu a páté dveře. Jestli je v něčem Captur opravdu dobrý, pak to je přesně tahle nabídka. Případní zájemci asi stráví u konfigurátoru (pokud nebudou mít dopředu jasno) nemalé množství času.

Jak už jsem zmínil, na výběr je také řada variant interiéru. Pro začátek se musíte rozhodnout, zda chcete světlou, nebo tmavou verzi a pak už můžete ladit opět barevné detaily nebo potahy sedadel.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Crossover na sto procent, Captur stokrát jinak
  2. Chytrá řešení na francouzský způsob, Captur výhradně v provedení turbo
  3. Naftová klasika, Do terénu ano i ne, S cenou pod 300 000 Kč
  4. Technické údaje, Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků