TEST Renault Alaskan 2.3 dCi AT: To dobré netřeba měnit!

Nový Alaskan se od Nissanu Navara liší jen elegantnějším designem. A v tom je jeho síla...
Seznam kapitol
  1. Dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Povedená designové změna
Prostorný a kvalitní interiér
Silný motor
Plynule řadící převodovka
Komfortní a jistý podvozek
Starosti
Rozlišení kamerového systému
Manipulace s roletou korby
Víko nelze zcela sklopit
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie58 fotografií
DSC04717.jpg DSC04722.jpg DSC04724.jpg

Dosud to byl hlavně Renault, kdo nejen svou alianci zásoboval užitkovými modely. Jak Kangoo, tak Trafic či Master, můžeme po světě spatřit pod různými značkami. Jednou si však Francouzi pro změnu vypůjčili od Nissanu a výsledkem je Renault Alaskan na základech Navary.

Alaskan dává Renaultu smysl především v Jižní Americe, kde je značka zavedená, stejně jako segment pracovních pick-upů. V prvních fázích vývoje se dokonce uvažovalo o tom, jestli vůbec tento model vozit i do Evropy. Tady se žádný pick-up nestane prodejním trhákem, ale Alaskan Renaultu smysl dává. V Evropě má větší dealerskou síť než Nissan a dokáže auto nabídnou v rámci širokého portfolia dodávek.

I přesto, jak okrajovým segmentem střední pick-upy v Evropě jsou, vstupuje Alaskan do nebývale nabité konkurence. Tuto dvojici doplňuje také blízce příbuzný Mercedes-Benz X, Fiat se u Fullbacku ve velmi podobném příběhu spřáhnul s Mitsubishi. Do toho je tu Volkswagen Amarok a nejprodávanější pick-up v Česku - Ford Ranger.

Alaskan se zatím nabízí v osobní verzi se čtveřicí dveří. My jsme vyzkoušeli tu nejlépe vybavenou variantu, s nejsilnějším motorem a automatickou převodovkou.

Miss Pick-up u mě má v kapse

Byť se Alaskan od dárce orgánů liší v podstatě jen přídí, rukopis Francouzů je znát. Velká diodová denní světla ve tvaru C se sice navzdory poslednímu designovému jazyku automobilky vměstnala do světlometů a nevybočují pryč, ale chromovaná maska a celkový výraz autu velmi sluší. Chromových prvků je možná až příliš, ale v kombinaci s hnědou metalízou to neruší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
LED světlomety jsou dostatečně výkonné i při dálkovém režimu.

Renault na rozdíl od Nissanu, který Navaru nabízí ve čtyřech karosářských variantách, nabízí jen čtyřdveřovou verzi Double Cab. Řešení korby tentokrát zařadím do první "exteriérové" kapitoly, protože o zavazadelník pochopitelně nejde. Byť uzavřít korbu jde díky hliníkové roletě, kterou v současnosti dovozce nabízí v akci zdarma.

Pro její uvolnění musíte cvičit s odjištěním a přiznám se, že jsem se u toho pořádně navztekal. Jakmile se potřebný pohyb naučíte, je roleta příjemný řešením, byť lehce ubírá z maximálního využití korby na délku. Europaleta se dřevem se však vešla i tak. Při nakládání bych ale ocenil možnost sklopit víko do svislé polohy. To bych ale zase přišel o francouzskou invenci, a sice uchycení víka na plynové vzpěře, kterou Nissan nenabízí. Při otevření s ním tedy netřísknete jako u konkurence a manipulace je celkově snazší.

Uvnitř jako v hrubším SUV...

V interiéru si u Renaultu návrháři příliš hlavu nelámali. Změnil se totiž pouze volant, a to ještě jenom jeho střed. To bylo nezbytné pro zasazení loga té správné automobilky.

Jenže když doslova vyšplháte (je to pick-up, takže se nanastupuje, ale šplhá...) na místo řidiče a rozhlédnete se, snadno si uvědomíte, že je vlastně dobře, že to tak nechali. Renault mohl zavést svou invenci, ale v Navaře to nevypadá dramaticky hůř než třeba v SUV X-Trail. U pracovního pick-upu podobný styl berete s radostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při nakládání by se hodila možnost víko sklopit do svislé polohy.

Za volantem rychle najdete příjemnou pozici, sedadla jsou pohodlná, dokonce se prý nechala inspirovat u NASA, a stěžovat na prostor si nebudou ani zadní pasažéři. Nenajdou tady sice komfort sezení jako v první řadě, ale cestovat tady lze s přehledem. A když zadní sedačky zrovna nepotřebujete, jejich sedáky je možné vyklopit směrem vzhůru a vytvořit tak jakýsi zavazadlový prostor.

V Alaskanu je rovněž tentýž infotainmnet s dotykovou obrazovkou, jaký najdeme i v Nissanu Navara. Je přehledný a rychlý, v pick-upu nám tolik nevadí ani nemoderní grafika či na dnešní poměry relativně malá obrazovka. Velkou škodou je však zobrazování 360stupňového kamerového systému. Tento pomocník je v terénu a při jakémkoli manévrování normálně k nezaplacení, ale kvůli nekvalitnímu zobrazení na displeji se na detaily musíte až příliš soustředit.

I ostatní ovládací prvky chválím za přehlednost a intuitivnost ovládání. Pod panelem klimatizace najdete volby pohonu všech kol či uzávěrku diferenciálu. Díky nejvyšší výbavě Intens a perforovanému koženému čalounění, lepším dekorům, ale i střešnímu oknu, se pak nestydíte vzít umytého Alaskana do centra města k divadlu a vyzvednout rodiče z představení. Vnitřek i zevnějšek zkrátka vybízí k vážně míněnému dennímu užívání pro osobní účely. Sekunduje tomu však i jízdní projev?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků