Test Renault 19 1,7i TSE: pohledný Francouz

29 komentářů

onol
7. května • 11:53

Spotřeba 10l .... hm s favoritem byste zkrachovali :D měl jsem formana a ten v pěti lidech si 9l taky vzal, samy kecy jen :-D

lucas36
1. července • 1:28

Mám R9 chamade GTS z roku 1990 ,naštestí vlastním asi dobrej kousek protože spustu věcí co tady čtu tak mě nepotkala ,a stou korozí taky ne sice nekde vyskitne a na první pohled to člověk ani nevidí ,za 12 let ježdení jednou prasklo lanko od spojky a korem vymeny tlumiču brzd destiček a takovách věcí ,naštěstí žádná větší závada ,už má najetejch 258 000 km a motor vytáčí pořád dobře 140 to jede v pohodě ,ale už stím moc tak nejezdím pač ekonomicky je to jinde ks rovnání cen benzínu ,ale neměnil bych

maximaco
24. června • 1:03

To by som chcel vydiet ten facelift v 1995. Pokial viem tak R19 boli dve verzie a to phase1, a po faceliftu phase2. Vlastním R19 Chamade 1,8i 66kW a na dialnici nemam problem 200 (tachometer) a nejake favority a filcky sa nemozu vobec pokusať o nieco take ako predbehnut ma. ked nejaky facelift cislo 3 tak prosim o foto rozdielov oproti phase 2.

luboš
9. prosince • 14:05

nevim v jakem stavu bylo vami testované auto 1,7 54kw,ale to co mam já již 11let r 19(r,1990) se motoricky chová zcela jinak.Motor se bez problémů ochotně vytáčí (po dálnici i tachometrových 190).např při přidání ve 130 má snahu stále zrychlovat.V kopcích kde u felicie 1,3 50kw řadim čtyřku r 19 jede bez problémů na pětku.(toto můžu porovnat jelikož obě auta vlastníme)co se týká spotřeby na dovolenou se nechá zajet v plném obsazení něco málo nad 5 litrů na 100km.běžně ale jezdím za 7-8l jelikož jezdim hodně v městském provozu.Jedna z mála věcí které se můžou r 19 vytknout jsou brzdy a topení,které by mohlo dříve hřát( v tom je třeba již zmíněná felicie lepší).

Pája
10. listopadu • 0:16

Nevím, jak kdo, ale já mám 1.7, 54kw rok 1988. Jelikož jsem ho dlouhá léta udržoval rodičům, když se rozhodli pro změnu, nedal jsem jej z domu a dobře jsem udělal! Kromě spotřebního materiálu (brzdy, svíčky, olej, čepy, gumy atd...) auto jezdí jen na benzín. Samozřejmě letos, vzhledem k věku jsem musel vyměnit prahy a zadní lemy blatníků, což byla dvoudenní operace před dovolenou (cca 2500,-Kč). Bez problémů sednu a jedu Hamburk a zpět a nemám obavy, že by mě někde nechal! Z dovolené od moře, plně naložen, (dvě děti, postýlka, kočárek atd...) jsem ve 170 Km/h vyblikával Oktávky na dálnici. Brzdy mi nedělají problém, na těch nešetřím, jelikož mě drží při životě! Nedám na "Rendlíčka" dopustit a z domu půjde jedině na vozejku až se rozpadne!

kÁJDA
21. října • 10:13

VÁŽENÍ MÁM R19, 1.7, 54Kw je to velice dávno co jsme spolu, malé automobilové manželství..cc10let a řeknu vám, zabil bych ho kdyby to šlo. On mě nechal tolikrát ve štichu, že se o tom vlastně nedá psát. Prasklá lanka u spojky, rozsypaná poloosa, startér klekl atd a to vždy tak dvakrát stejná závada a tak si říkám, jízdní vlastnosti si chválím na tehdejší dobu ve srovnání s cenově stejným vozem Fáčkem nesrovnatelné. Ale roky utekly a po nějaké době se prostě R19 sere a sere. Tolikrát jsem chtěl nechat tenhle vůz někomu dalšímu, ale je to opravdu jak manželství, jsme spolu dokud nás smrt nerozdělí a já věřím, že ho přežiju...šmejda...:-))). Řekl bych, že prostě auta s kosočtvercem ve znaku ukazují co jsou zač při prvním pohledu.....-))

petr
2. prosince • 12:43

hele kakajdo mám už 3ho Rendu CHamade 1724cm 66Kw a neměnil bych.Na každém bylo najeto přes 200 000km když jsem ho prodával.Mimochodem všechny jezdí do dnes,a kromě oleje a benzínu, nic jiného nechtěl,mě vždy dovezl kam jsem chtěl.Jezdím(nezávodím)v horské oblasti a v zimním období dělám pro Fáčka a Fábie odtahový vůz.Buď nevyjedou a nebo to nenatočí a nebo to mohou používat jako lednici jak to mají zamrzlé.Je pravda že má zajímavý znak ale velice příjemný.rendlík je špica čau

Kotas
27. září • 7:43

Teda v některých pasážích se musím R19 Chamade zastat. Rodiče mají velmi dobře udržovanou Chamade, motor 1,7i 54kW a nikdy se mi ho nepodařilo dostat přes 8 l/100km, měl svoje problémy jako že odešla lambda(3000nová) nebo začal téct posilovač řízení(3500kč a den ležení pod autem), ale je to velice pohodlné a líbivé auto i dnes. Popsaná trakce je velmi závislá na tlumičích, po výměně všech 4 ani nevíte, že přes nějaký hrbol jedete a zbytek co se dostane dál odfiltrují sedadla...
A ta dálnice, to jste musel narazit na hodně vylágrovaný motor, protože já jsem ho při 170 musel brzdit a držel cca 3/4 plynu.
Mimochodem když jsem sháněl auto, také jsem se díval po R19 a vím, že každý kousek se chová úplně jinak, jeden tiše přede a druhý kucká a nejede, asi jste zrovna narazil na takového "chudáka" kterého předchozí majitel uhnal.

5. září • 14:24

Měl jsem to auto jako služebák. První verze r.v. 1991 1,4 59kW. Nutno uznat, že za 4roky a cca 150tis najetých km BEZ PROBLÉMOVÉ! Pak to ale začalo. Nejhorší byli závady termostatu, kdy motor nebyl chlazenej. S tím si v servisu nevěděli rady, auto se stále rádo přehřivalo. NAvíc ten první model nemá ukazatel teploty chladící kapaliny, má pouze kontrolku, která se rozsvítila když se motor již vařil :-( Dále se začala objevovat koroze, začal stávkovat alarm s imobilizérem, přestal fungovat ovladač topení (jeho výměna v autoriz. servisu přišla na tehdy "šílených" 12tis Kč).
Těch necelých 60kW bylo na tehdejší dobu dostatečných, motor byl dostatečně živý, celkem úsporný (průměr 6,5-9l podle trasy), komfortně měkký podvozek a k tomu až příliš měkká sedadla, prakticky bez boční opory. Řazení nebylo zdaleka tak tragické jak popisujete.
Oproti FAvoušovi 40kW, které ho jsem v té době vlastnil jednoznačně lepší.

ka-spel
5. září • 15:31

Taky jsme ho měli v polovině devadesátých let jako služebák 1,8 RT po faceliftu ve slušné výbavě, ale myslím těch 80 kW. Na tehdejší dobu favoritů to bylo slušné žihadlo, komfortní a tiché svezení. Akorát se tomu hodně sr@l podvozek. Za tři roky co jsem v té firmě dělal se 2x měnily všechny ložiska v kolech i čepy za šílené ceny v autorizáku. Ale přestože to mělo výkon, tak maximálka se s tím nevytlačila o moc větší než z tehdejším pracovním oblíbencem Forman Silverline, který jel na svůj papírově mizerný výkon 40 kW jak z praku.

Lolon
5. září • 16:00

Tiez sme ho mali od polovice 90ych a do istej miery este aj mame (jazdi na nom sestra - na dorazenie). Bola to verzia s atm. dieslom, privezena v roku 1995 z Holandska. Ked si dobre pamtetam, momentalny stav na tachometri je daco cez 340 000 km. Niekde medzi 250 000km a 290 000km sluzil na velmi kratke "furikovanie" po meste, stylom studeny start, kilometer jazdy, stop, studeny start, kilometer ... co je pre motor nanajvys neprijemny rezim - cuduj sa svete prezil to a jazdi dodnes. Az na par much musim povedat, ze na svoju dobu to bolo celkom prijemne zvezeni - dialnicnych tachometrovych 140 - 150 km/h nebol problem. Ten diesel dodnes jazdi za 5 - 6l nafty na sto.

bohous
5. září • 9:59

R19 je nastupcem R11 ! a to asi jako je Felicie nastupcem Favorita. Stačí se podívat pod kapotu. Tam jsou první ročníky krom blatníků identické. A o tom že by R19 byla nejak vetsi nez R11 dost pochybuji.

Robert Vašíček
5. září • 11:37

Dobré poledne,mrknul jsem na to, údaje k Renaultu 11:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=3084&cache=noJsou tam rozdíly nejen v délce nebo šířce, ale také v rozvoru. Ono je to s nástupnictvím těžké, protože osmnáctka měla přímého nástupce v Renaultu 21, ale ten byl někde úplně jinde a devatenáctka si od počátku brousila zuby na větší konkurenty.

rosta
5. září • 8:29

samozdrejme ze po faceliftu v 92 se chamade(sedan) vyrabelo dal a tem vzduchovy filtr je umisteny original jo a tech motorizaci u 19ctky bude kolem dvaceti

Kotas
27. září • 7:48

taky nevím co se nezdá na umístění vzduchového filtru, ale pochopím, že nezkušeného člověka s R19 tohle může překvapit, přece jen dnes otevřete kapotu a tam není motor ale kus plastu:-)

rosta
5. září • 8:12

ty 1,4 jsou dve 1397 ccm a 1390 ccm pricemz tato neni modernizovana stara 1,4 ale je to naprosto novy motor jine konstrukce

SASA
5. září • 7:47

všechny motory 1721 měly výkon 54kw (73k), 66kw (90k) a turbodiesel ma taky 66kw. Nevim jak autor přišel na to, že to je předělavka z dieselu. Pokud podle kontrolky žhavení, tak ta je tam vždycky, ale u benzinu neni zapojena. A ještě bych něco napsal ke spotřebě, pokud to bralo během testu 10 litru, tak je neco špatně (buď noha nebo motor). Me se daří se stejným motorem jezdit mezi 6 až 8 litry na sto kilometru. Přes 8 litru se spotřeba nikdy nedostala. Jinak bych ještě zmínil vynikající Cx=0,3 , ktere nedosahuje takřka žádné dnešní auto.

dmatej
31. října • 14:19

Potvrzuji, jezdím s tou 54kW, rachtá jako traktor, na dálnici je celkem hlučná a líná, ale spotřeba při ježdění kolem 130 je 7,3 litru (píšu si to).
Každopádně oproti feliciím (mimo 1.6) je to pořád letadlo (favorita už bych ani nezmiňoval).
Jinak bych ještě zmínil, že převodovka má šíleně dlouhý dráhy a na pětku se už musím předklonit. Když pak přesednu do žigula, člověk se u řazení diví a připadá si jak v závoďáku.
Sedačky jsou sice nastavitelné a celkem měkké, ale i tak mě z nich bolí záda po delší cestě.

yoggi
5. září • 13:59

ale dosahuje urcite napr. skoda fabia combi Cx=0,3 :))))))))))))))))

Robert Vašíček
5. září • 12:01

Motor byl v celku "hin". Kolísání otáček při volnoběhu, slabý zátah odspoda, předpokládám, že měl dost najeto a vstřikování už také nefunguje, jak má. Tomu bych připsal spotřebu, jinak jsem se samozřejmě snažil jezditz na pohodu, při tachometrové stočtyřicítce mě na dálnici předjížděly Favirity a Felicie :-))

N4N0B1T
8. září • 12:54

Kolisani otacek na volnobehu je vetsinou znamkou spatne rizeni smesi. Odeslo nejake cidlo a ECU nevi jak ma nastavit smes. To je casta chyba u R19. Neni divu, ze Vas predjel favorit a melo to trosku vetsi spotrebu.

Robert Vašíček
5. září • 11:55

Díky, s tou kontrolkou jsem to netušil a přiznávám, je to mé první recenzované auto z osmdesátých let, takže zde budu více naslouchat, než poučovat. DíkyRobert Vašíček

Robert Vašíček
5. září • 11:30

Dobré poledne,čerpal jsem z databáze www.autoweek.nl, prosím o zaslání Vašich podkladů, jelikož jste Renaulťák, budu k ní přihlížet s důvěrou, jen potřebvuji ony podklady. Moje podklady jsou zde:http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=Renault&merkID=64&serietotaalID=560&serienaamID=579&serienaam=19+Chamade&srchpage=1&cache=noJelikož se pravidelně různí údaje při recenzích ojetin, uvažuji o tom, že bych je napříště z recenzí vynechal, pokud je tak těžké je sjednotit, co myslíte?Robert Vašíček

rosta
5. září • 17:07

jen tak pro zajimavost tady sem hodil kompletni prehled motoru pouzivanych v R19,pokud teda nepocitam motory ktere se davaly do aut vyrobenych v turecku kde se vyrabeli po oficialnim ukonceni vyroby prom mene narocne trhy
http://sweb.cz/rostislav.ponca/R19.JPG

SASA
5. září • 11:46

takze prvni zdroj http://www.renaultclub.cz/renault_19.html a pak elektronicke katalogy ww.autokelly.cz nebo www.elit.cz, kde jsou motory uvedeny. Dále pak kniha Jak na to, kterou mám doma a vlastnil jsem R19 ve verzi se 66kw z roku 1991 a nyni mam 54kw z roku 1995.

Robert Vašíček
5. září • 12:14

Už jsem to doopravil :-)

rosta
5. září • 8:16

taky jsou jeste motory s obsahem 1794 ccm ale jak uz psal autor tech 1,8 je strasne moc verzi

SASA
5. září • 7:51

Ještě jsem zapoměl na 1,8 16V který měl 99kw (135k). Jinak momenty a otáčku jsou správně.
A jěště jedna nepřesnost, motory 1,7 mají litinový blok a hliníkovou hlavu.

Ráďa
5. září • 3:15

Ještě jsem to celé nečetl, ale přecejen: "1 1412 mm vysoký sedan" - herfšot skoro jedenáct a půl metru, to je výška jak na barák a ne osobák :-D

Doporučujeme

Články odjinud