Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Než se u Land Roveru pustili do vývoje nové generace velkého Range, proběhlo prý pár průzkumů, aby automobilka zjistila, co má udělat jinak. Výsledkem byl jasný vzkaz. Hlavně nic neměňte, pouze to udělejte lépe. Jak respondenti řekli, tak se také stalo. Land Rover udělal tohle auto sakra dobře.
Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stačí jeden pohled…
  2. O polovinu lepší?, Komfort především
  3. Šestiválec stačí, i když…, Jízda!
  4. Nic neřeš, Nastavuj, Škoda, a to pořádná, Technické údaje
  5. Fotogalerie

O polovinu lepší?

Pokud vás nový Range Rover nedostane při pohledu zvenku, pak se tak patrně stane, když si sednete do interiéru. Opět je v nabídce řada barevných kombinací (včetně třeba dost odvážné červené), mnoho variant obložení a možnosti individualizace. Vzhledem k tomu, že nejlevnější Range Rover pořídíte za 2,3 milionu Kč, je taková nabídka vyloženě povinností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover výrazně zredukoval počet tlačítek a interiér opatřil kvalitními materiály. Možných kombinací je více než dost.

Uvnitř je znát, že si Land Rover dal záležet na tom, aby interiér udělal okamžitě ten nejlepší dojem. Už jenom manipulace s těžkými dveřmi cosi o autě naznačuje. Jakmile se posadíte do pohodlného křesla, obklopí vás kůže a vybrané materiály. Musím ale přiznat (a snad mě nebudete považovat za rozmazleného člověka), že ačkoliv vše vypadá perfektně, něco málo k tomu, abyste udělali ono americké WAAU, přeci jen schází. Nemůžu si pomoci, ale třeba takové Porsche u svého Cayennu nebo Mercedes-Benz u nového GL dokáží být o něco preciznější. Ale žádný strach, Range Rover může okamžitě vysypat x argumentů, proč je lepší než konkurence.

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

A já mohu nabídnout hned jeden z těch podstatnějších. Těžko se to popisuje, ale když se posadíte za volant, kouknete se přes obrovskou rovnou kapotu před sebe a zjistíte, že jediný, kdo sedí výš, je autobusák nebo řidič tramvaje, v tu ránu se dostaví velmi příjemný pocit. Můžete mě v diskuzi za tento názor zkritizovat, ale v testu jsem si hned u několika lidí tento fakt ověřil. Ať už se považujete za sebeskromnější osobu, pocitu nezničitelnosti a toho, že jste něco více, se prostě neubráníte. Nutno dodat, že jde o pocit velmi příjemný. Zároveň tento odstavec dává odpověď na otázku, proč za volantem Range Roveru tak často sedávají dámy, které by si k umytí čelního skla potřebovaly většinou vzít štafle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Maximální pohodlí najdete vpředu i vzadu. Komentovat prostor snad ani není potřeba.

Z objektivnějšího hlediska nabídne Range Rover pro řidiče lepší ergonomii, než tomu bylo dříve. Konstruktéři o padesát procent snížili počet ovládacích prvků, takže je všechno přehlednější. Občas budete ze začátku chvíli přemýšlet, kam že to vlastně Land Rover to které tlačítko schoval, ale rychle si zvyknete. Trochu mě mrzí přítomnost displeje na místo klasického přístrojového štítu. Možná jsem staromódní, ale pořád si stojím za tím, že by takové řešení vypadalo lépe. Na druhou stranu displej umí zobrazit spoustu informací, takže to je zřejmě krok správným směrem.

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Komfort především

Range Rover byl vždycky velmi komfortním autem, což platí dvojnásob o čtvrté generaci, která vyhlásila boj i luxusním limuzínám, kterým chce taktéž odlákat nějakého toho movitého zákazníka. Na posádku proto čekají velmi pohodlná sedadla, nechybí masáže, vyhřívání, odvětrávání, zábavní systém vzadu nebo možnost připlatit za luxusní dvě křesla na místo obvyklé lavice umístěné ve druhé řadě. Rozebírat, zda má někdo někde nějakou prostorovou nouzi, nemá jakýkoliv smysl a to stejné platí také o objemu zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dělené páté dveře zůstaly. Nově se oba díly umí na pokyn příslušného tlačítka otevřít i zavřít.

U zavazadelníku jsem se několikrát setkal s následujícím názorem. Prý je nevýhoda v tom, že se víko vyklápí příliš vysoko a drobné ženy (nebo malí pánové) pak nedosáhnou na tlačítko, které víko zavře. Je to samozřejmě hloupost, protože páté dělené dveře lze zavřít buď od řidiče, nebo tlačítkem na klíčku. Už asi víte, že se sám zavře i spodní díl. Zmínit musím také velmi kvalitní obložení zavazadelníku. Uložit tam něco špinavého, to bych si musel dát rovnou pár facek.

Když už jsme nakousli téma prostoru pro zavazadla, pak ještě doplním jednu informaci. Na sklápění zadních opěradel má nová generace připravena tlačítka. Elektromotory udělají veškerou práci za vás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vlevo terénní výška, vpravo přístupová výška. Maximum má hodnotu 295,5 mm.

Během testu se objevil ještě jeden názor, který stojí za to zmínit. Jeden člověk mi říkal, že je to moc pěkný vůz, ale poté, co měl BMW X5 by si vysoké SUV už nikdy nekoupil, protože se špatně nastupuje a člověk má pořád špinavé kalhoty. Na tento problém u Land Roveru také mysleli. Vzduchový podvozek dává na výběr kromě terénní a normální také přístupovou výšku a hlavně obrovské dveře sahají až pod prahy. Během testu vládla na silnicích klasická zimní břečka, ale prahy zůstaly pořád naprosto čisté.

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Abych shrnul téma interiéru, musím uznat, že Range Rover dokáže člověka dostat. Tu a tam se sice objevují drobné chybičky při zpracování, sem tam něco zaskřípe. Ale většinou tyto prohřešky autu rádi odpustíte, protože takový pocit bezpečí, jaký nabídne Range Rover, jinde nezažijete. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stačí jeden pohled…
  2. O polovinu lepší?, Komfort především
  3. Šestiválec stačí, i když…, Jízda!
  4. Nic neřeš, Nastavuj, Škoda, a to pořádná, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků