Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Než se u Land Roveru pustili do vývoje nové generace velkého Range, proběhlo prý pár průzkumů, aby automobilka zjistila, co má udělat jinak. Výsledkem byl jasný vzkaz. Hlavně nic neměňte, pouze to udělejte lépe. Jak respondenti řekli, tak se také stalo. Land Rover udělal tohle auto sakra dobře.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stačí jeden pohled…
  2. O polovinu lepší?, Komfort především
  3. Šestiválec stačí, i když…, Jízda!
  4. Nic neřeš, Nastavuj, Škoda, a to pořádná, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Poté, co automobilku Jaguar Land Rover koupil indický pan Ratan, přišlo několik zásadních rozhodnutí. Konstruktéři, designéři, prostě všichni, byli postaveni nejprve před úkol vytvořit po strašně dlouhé době zcela nový model. Nejmenší Range Rover. Na svět přišel Evoque a bylo to jednoznačný úspěch.

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Další (a možná ještě těžší) úkol byla studie nové generace Defenderu, po jejíž premiéře ortodoxní příznivci div že sídlo Land Roveru nezapálili. A do třetice těžký úkol, připravit zcela nové vydání vlajkové lodi značky. Čtvrtá generace měla zůstat na přání zákazníků stejná, jen musí být provedena trochu lépe. Takhle napsáno do jedné věty to zní docela jednoduše, realita je samozřejmě zcela opačná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Známá silueta ale zcela nové pojetí. Nový Range Rover se co do designu určitě povedl. 

Novou generaci jsme si už důkladně představili v rámci prvních jízdních dojmů, takže myslím, že mohu rovnou přejít bez velkých úvodů k věci. Do redakce nám před časem zavítala základní dieselová verze osazená třílitrovým šestiválcem. Tahle skutečnost není náhodná, vůz jsem si vybral zcela záměrně.

Tento motor je totiž pod kapotou Range Roveru nováčkem, základní provedení je také jediné, ke kterému se vztahuje ona hojně prezentovaná informace o rozdílu v hmotnosti oproti předchozí generaci na úrovni 420 kg, prostě nejnovějším Range Roverem je právě ten nejdostupnější. Takže jdeme na to!

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Stačí jeden pohled…

…a všem je okamžitě jasné, že to, co právě kolem projelo, není nějaké přerostlé Hjondé. Pro někoho je vzhled čtvrté generace Range Roveru zklamáním, protože jde stále o velkou „krabici“, ale to byl záměr. Základní silueta musela být zachována, protože Land Rover sice požadoval novou generaci, která ovšem musí být jasně identifikována jako Range Rover. To se na sto procent povedlo. Původní hranaté tvary designéři zakulatili a přidali prvky moderní doby, takže nechybí zástup diod ani obrovská kol (pořídit si můžete disky o velikosti až 22 palců).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Inspirace menším Evoquem se čekala dlouho dopředu. Velmi podobně bude vypadat také nový Sport.

Debatovat o tom, zda se automobilka vydala správný směrem nebo ne, to si můžeme nechat na jindy nebo na diskuzi. Nevím, jaké přesně tento vůz vyvolává emoce, ale v pražské realitě budil během testu velkou pozornost. Mimochodem se v tomto kontextu přesně opakovaly situace, jaké jsme zažívali během testu menšího Evoque. Zastavíte na focení a během chvilky se najde člověk, který by si vůz rád blíže prohlédl.

Ať se vám tedy líbí nebo ne, naživo z nového Range Roveru doslova vyzařuje jakási aura drahého a luxusního zboží. Prostě aristokrat jak se sluší a patří. Vůbec se nedivím tomu, že se začínají množit zprávy o tom, kterak si ta či ona celebrita pořídila právě tento vůz. Pětimetrový drobeček, šířkou přesahující dva metry má takový styl, na který nestačí ani u nás s odpuštěním zprofanované značky typu Audi. Asi nemusím rozepisovat, jak vypadá Q7, X5 (X6) nebo třeba Cayenne vedle britské novinky…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stačí jeden pohled…
  2. O polovinu lepší?, Komfort především
  3. Šestiválec stačí, i když…, Jízda!
  4. Nic neřeš, Nastavuj, Škoda, a to pořádná, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek