Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Okenní tabulky drnčí, sousedka odvedle leze z okna a rovnou nadává, psi štěkají jako pominutí... Co se to jenom děje? Aha, kolega mi přivezl Range Rover Sport SVR...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nenápadně nepřehlédnutelný, Video
  2. Interiér: Britská klasika, Britský masakr motorovou silou
  3. Jak těch 550 koní jezdí?
  4. Cena? 3,5 milionu, Technické údaje
  5. Range Rover Sport SVR: Fotogalerie

Než usedneme za volant Range Roveru Sport SVR, než vůbec zmáčkneme to na pohled relativně nevinné tlačítko, které spouští obrovský mechanický orchestr, musíme udělat jednu zásadní věc. Odložme rozum, ten dnes vážně potřebovat nebudeme. Byl by nám jen na škodu.

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s i 850 mm hluboký brod

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s i 850 mm hluboký brod

Je zcela zbytečné polemizovat o tom, proč podobná auta vznikají a debatovat na téma, jaký strašlivý to je nesmysl a jak bychom něco takového určitě nechtěli ani zdarma. Stejně jako X5 M nebo dokonce to obludné X6 M, že ano. Kdo potřebuje jezdit rychle ve více než dvoutunové krabici? Vždyť nejde o sportovní auto, tak proč si raději nepořídit nějakou zachovalou starou M3 s manuálem.

Pokud vás při pohledu na nové SVR přepadají podobné myšlenky, určitě v tom nejste sami, ale je zbytečné se tím zabývat. Automobilky podobná auta dělají jednoduše kvůli tomu, že je zákazníci chtějí. A tak se pojďme jenom tak povozit a vyzkoušet, co tedy zákazník, který vymění pěkný rodinný dům za čtyřkolové bohatství s expresní ztrátou hodnoty, dostane.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SVR se nijak zásadně od běžné verze neliší. Je zde sportovní nárazník, pár detailů a čtyři kanóny vzadu. Mají průměr šest centimetrů

Nenápadně nepřehlédnutelný

Tak především dostane Range Rover, což už je samo o sobě pro určitou skupinu lidí více než dostatečné. Současný Rangie je totiž velmi reprezentativní a platí to také o menší verzi označené jako Sport. Konkrétně u SVR jsou zde ale ještě navíc další nikterak zásadní změny. Jiný je přední nárazník, kola, ze zadního nárazníku trčí čtyři poměrně rozměrné trubky, pod disky prosvítají masivní kotouče brzd Brembo a nápisy Range Rover jsou černé. To je zhruba vše.

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

SVR ale nepotřebuje přísné spoilery, gigantická kola (ona už tahle mají 22 palců) a kdo ví, co ještě, aby bylo středem pozornosti. Stačí nastartovat a otevřít klapky ve výfuku. Vím, že trochu přeskakuji, ale nelze jinak. To, co produkuje tohle auto, nemá obdoby a popravdě řečeno si nejsem vůbec jistý, zda nějaký vůz z posledních let, který jsem řídil, dělal při jízdě s odpuštěním takový „bengál“. Ostatně, přesvědčte se na videu:

Na prošlápnutí plynu motor zahýbe celou karoserií a z výfuku se ozvou hodně hlasité a velice emotivní tóny. SVR prská, bručí, duní, střílí... Po desáté vám regulérně hrozí obvinění z rušení nočního klidu. Samozřejmě kromě naštvaných cyklistů a ekologů, kteří na vás budou hrozit pěstmi a pumpičkami, je zde ještě druhá stránka věci. Ta hlavní stránka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důležitými detaily na karoserii jsou kola, logo SVR a hlavně výfuk. Naše auto má příplatkové disky velké 22 palců. Výfuk s otevřenými klapkami chrlí ven hlasité a opravdu velmi pěkné tóny. Právě ten je hlavním důvodem, proč budete středem pozornosti

Pro motoristu je to představení návykové. Už jenom při prvním nastartování, kdy SVR práskne do výfuku, se začnete usmívat. Už ten volnoběh, když si dojdete poslechnout auto dozadu, se vám bude líbit. Tohle se povedlo.

Takže je vlastně jedno, jak SVR vypadá, pozornost na sebe bez problému strhne hned, jak otevřete klapky ve výfuku a odstartujete to britské divadlo. 

Radosti
Výborný motor
Zvuk
Dynamika
Více emocí při jízdě než u konkurence
Starosti
Rezervy ve zpracování interiéru
Objektivně horší jízdní vlastnosti než má X5 M nebo Cayenne
Brzdy mají dost práce
Trochu přeposilované řízení
9  /10

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nenápadně nepřehlédnutelný, Video
  2. Interiér: Britská klasika, Britský masakr motorovou silou
  3. Jak těch 550 koní jezdí?
  4. Cena? 3,5 milionu, Technické údaje
  5. Range Rover Sport SVR: Fotogalerie
Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků