Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Prostřední člen řady Range Rover vyměnil techniku Land Roveru Discovery za hliníkovou konstrukci nového Range Roveru. Prospělo mu to. Přestože dřívější model nebyl špatný, ten nový jezdí a funguje ještě lépe.

Předchozí Range Rover Sport nebyl ani Range Rover, ani Sport. Čímž neříkáme nic o jeho kvalitách – pouze konstatujeme, že svému názvu navzdory využíval techniku rodinného SUV Land Rover Discovery a v jízdním projevu byl o poznání rozvážnější než dynamicky naladěná německá SUV. Dnes je ale všechno jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ranger Rover Sport má s velkým RR společné nejen rysy, ale i hliníkovou konstrukci,
na což upozorňuje plaketa na B-sloupku karoserie

Druhá generace Range Roveru Sport stojí na modifikované hliníkové platformě „nesportovního“ Range Roveru, se kterým byla od začátku vyvíjena bok po boku. Konstrukce z lehkého kovu znamená výraznou hmotnostní úsporu, na kterou se (i ve vztahu ke konkurenci) podíváme v jedné z následujících kapitol.

Pět motorů, sedm sedadel

Vzhledově nový Range Rover Sport vypadá jako přesně to, čím je: nižší, lehčí, atletičtější derivát velkého Range. Proto je poněkud paradoxní, že zatímco vrcholný model se vyrábí maximálně jako pětisedadlový (k dispozici je i luxusní provedení s dvojicí oddělených sedadel vzadu), Sport opět dostanete v až sedmimístném provedení. Sedadla ve třetí řadě jsou ovšem z těch opravdu nouzových – na rozdíl od Discovery.

Range Rover Sport si můžete pořídit s pěticí pohonných jednotek. Základ představuje třílitrový diesel s obchodním označením 3.0 TDV6 a výkonem 258 koní. Velmi atraktivní možností je vznětový osmiválec 4,4 l TDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Navlas stejnou dynamiku při mnohem nižší tabulkové spotřebě nabízí Range Rover Sport Hybrid, který je ale v ČR irelevantní. (V některých zemích vychází hybrid dramaticky výhodněji díky daňovým úlevám a různým jiným pobídkám.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBarevná kombinace je věc vkusu, ale volbě materiálů a jejich zpracování není co vytknout

Na samotném vrcholu stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem. Dnes testované auto se ale muselo spokojit s podstatně střízlivější pohonnou jednotkou: pod jeho velkou, plochou kapotou si spokojeně bručela silnější verze základního naftového šestiválce. S jeho technickými a provozními vlastnostmi se podrobněji seznámíme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků