Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Prostřední člen řady Range Rover vyměnil techniku Land Roveru Discovery za hliníkovou konstrukci nového Range Roveru. Prospělo mu to. Přestože dřívější model nebyl špatný, ten nový jezdí a funguje ještě lépe.

Předchozí Range Rover Sport nebyl ani Range Rover, ani Sport. Čímž neříkáme nic o jeho kvalitách – pouze konstatujeme, že svému názvu navzdory využíval techniku rodinného SUV Land Rover Discovery a v jízdním projevu byl o poznání rozvážnější než dynamicky naladěná německá SUV. Dnes je ale všechno jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ranger Rover Sport má s velkým RR společné nejen rysy, ale i hliníkovou konstrukci,
na což upozorňuje plaketa na B-sloupku karoserie

Druhá generace Range Roveru Sport stojí na modifikované hliníkové platformě „nesportovního“ Range Roveru, se kterým byla od začátku vyvíjena bok po boku. Konstrukce z lehkého kovu znamená výraznou hmotnostní úsporu, na kterou se (i ve vztahu ke konkurenci) podíváme v jedné z následujících kapitol.

Pět motorů, sedm sedadel

Vzhledově nový Range Rover Sport vypadá jako přesně to, čím je: nižší, lehčí, atletičtější derivát velkého Range. Proto je poněkud paradoxní, že zatímco vrcholný model se vyrábí maximálně jako pětisedadlový (k dispozici je i luxusní provedení s dvojicí oddělených sedadel vzadu), Sport opět dostanete v až sedmimístném provedení. Sedadla ve třetí řadě jsou ovšem z těch opravdu nouzových – na rozdíl od Discovery.

Range Rover Sport si můžete pořídit s pěticí pohonných jednotek. Základ představuje třílitrový diesel s obchodním označením 3.0 TDV6 a výkonem 258 koní. Velmi atraktivní možností je vznětový osmiválec 4,4 l TDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Navlas stejnou dynamiku při mnohem nižší tabulkové spotřebě nabízí Range Rover Sport Hybrid, který je ale v ČR irelevantní. (V některých zemích vychází hybrid dramaticky výhodněji díky daňovým úlevám a různým jiným pobídkám.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBarevná kombinace je věc vkusu, ale volbě materiálů a jejich zpracování není co vytknout

Na samotném vrcholu stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem. Dnes testované auto se ale muselo spokojit s podstatně střízlivější pohonnou jednotkou: pod jeho velkou, plochou kapotou si spokojeně bručela silnější verze základního naftového šestiválce. S jeho technickými a provozními vlastnostmi se podrobněji seznámíme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků