Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Prostřední člen řady Range Rover vyměnil techniku Land Roveru Discovery za hliníkovou konstrukci nového Range Roveru. Prospělo mu to. Přestože dřívější model nebyl špatný, ten nový jezdí a funguje ještě lépe.

Předchozí Range Rover Sport nebyl ani Range Rover, ani Sport. Čímž neříkáme nic o jeho kvalitách – pouze konstatujeme, že svému názvu navzdory využíval techniku rodinného SUV Land Rover Discovery a v jízdním projevu byl o poznání rozvážnější než dynamicky naladěná německá SUV. Dnes je ale všechno jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ranger Rover Sport má s velkým RR společné nejen rysy, ale i hliníkovou konstrukci,
na což upozorňuje plaketa na B-sloupku karoserie

Druhá generace Range Roveru Sport stojí na modifikované hliníkové platformě „nesportovního“ Range Roveru, se kterým byla od začátku vyvíjena bok po boku. Konstrukce z lehkého kovu znamená výraznou hmotnostní úsporu, na kterou se (i ve vztahu ke konkurenci) podíváme v jedné z následujících kapitol.

Pět motorů, sedm sedadel

Vzhledově nový Range Rover Sport vypadá jako přesně to, čím je: nižší, lehčí, atletičtější derivát velkého Range. Proto je poněkud paradoxní, že zatímco vrcholný model se vyrábí maximálně jako pětisedadlový (k dispozici je i luxusní provedení s dvojicí oddělených sedadel vzadu), Sport opět dostanete v až sedmimístném provedení. Sedadla ve třetí řadě jsou ovšem z těch opravdu nouzových – na rozdíl od Discovery.

Range Rover Sport si můžete pořídit s pěticí pohonných jednotek. Základ představuje třílitrový diesel s obchodním označením 3.0 TDV6 a výkonem 258 koní. Velmi atraktivní možností je vznětový osmiválec 4,4 l TDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Navlas stejnou dynamiku při mnohem nižší tabulkové spotřebě nabízí Range Rover Sport Hybrid, který je ale v ČR irelevantní. (V některých zemích vychází hybrid dramaticky výhodněji díky daňovým úlevám a různým jiným pobídkám.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBarevná kombinace je věc vkusu, ale volbě materiálů a jejich zpracování není co vytknout

Na samotném vrcholu stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem. Dnes testované auto se ale muselo spokojit s podstatně střízlivější pohonnou jednotkou: pod jeho velkou, plochou kapotou si spokojeně bručela silnější verze základního naftového šestiválce. S jeho technickými a provozními vlastnostmi se podrobněji seznámíme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 200 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2017
Stav: 6 058 km
Cena: 1 300 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 196 602 km
Cena: 202 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 179 868 km
Cena: 177 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 74 071 km
Cena: 264 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků