Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Range Rover Sport prošel, stejně jako Discovery, pro nadcházející modelový rok faceliftem. Po stránce designu nás v podstatě nic nového nečeká, měnila se ovšem technika. Naftový šestiválec nabídne více výkonu a nově spolupracuje s osmistupňovým automatem. Jak jim to spolu klape?
Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie

První třídou

Jaký vlastně Range Rover Sport v interiéru je? Bavíme se o autě dlouhém bezmála pět metrů, širokém přibližně dva metry a vysokém 1784 mm. Tohle auto je v první řadě maximálně prostorné, i když rezervy by se celkem překvapivě přeci jen našly. Náš testovací exemplář například dostal do výbavy střešní okno, které sníží strop o nějaký ten centimetr. S mojí postavou cca 180 centimetrů mi tak nad hlavou rázem zbyla rezerva pár milimetrů. Bude to znít trochu divně, ale zrovna v tomto ohledu na tom je Range Rover Sport podobně, jako nedávno testovaný Hyundai Veloster.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Prostoru je dost jak pro zadní cestující, tak pro zavazadla. Není se čemu divit, Range Rover Sport není žádný drobeček.

Když pominu drobné nedostatky související s prostorem pro přední cestující, pak není interiéru Range Roveru Sport co vytknout. Zpracování je téměř bezchybné, ergonomie taktéž. Vzhledem k ceně auta a k tomu, co najdeme u konkurentů, působí černobílý displej na přístrojovém štítu trochu divně, ale svou úlohu splní. Výborná je ergonomie. Ovládací prvky svou velikostí odpovídají velikosti auta a navíc jsou uspořádány velice logicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Multimediální systém je sice v češtině, ale stále má velké rezervy. Především je velice pomalý.

Poslední výtka směřuje na multimediální systém. Ať už jsem měl v minulosti kterýkoliv model této značky (a stejně tak značky Jaguar), vždy mě chování tohoto systému patřičně rozčílilo. Je sice pěkné, že nově získám ve standardu například USB port nebo možnost připojení telefonu přes Bluetooth, ale hlavní nedostatky stále zůstávají. Nic na tom nezměnil fakt, že také tohoto zařízení se týká určitá modernizace.

Reakce na cokoliv je zoufale pomalá. Uvedu příklad. Přijdu k autu zaparkovanému kolmo k chodníku, nastartuju, zařadím zpátečku, vycouvám a než se vše multimediální vzpamatuje a zobrazí obraz z parkovací kamery, už mám dávno odcouváno a odjíždím. Může vám připadat, že se zbytečně rozepisuji nad nepodstatnou věcí, ale mě to prostě nedá. Když se totiž podíváme na to, co nabízí například BMW a jeho iDrive nebo Command od Mercedesu, působí tahle verze poněkud předpotopně. Je to škoda, zbytečně tím jinak povedený vůz ztrácí. Alespoň, že je menu v češtině, i když třeba po zadání adresy se místo „jet“ zobrazí „jít“.

Technika v novém

Konečně se tedy dostáváme k podstatě celé omlazovací kůry – k technice. Pod kapotou našeho exempláře najdeme upravený šestiválcový naftový motor spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou. Oproti staršímu provedení nabízí přepracovaná jednotka maximální výkon 256 koní, což představuje nárůst o 11 k. Produkce emisí klesla z původní 243 na 230 g/km.  V nabídce pro RR Sport figuruje ještě slabší třílitrový šestiválec (211 k) a pětilitrový osmiválec s přeplňováním. Mimochodem vrcholná verze vyprodukuje maximálně 510 koní a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 6,2 s, ale to jsem trochu odbočil.

Silnější testovaný dieselový šestiválec nabídne, jak už bylo řečeno, 256 koní, a to při 4000 ot./min. Vrchol točivého momentu má hodnotu 600 Nm (při 2000 ot./min). Takovéto parametry stačí na maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z nuly na stovku v čase 8,9 s. Pro auto velikosti Range Roveru to jsou určitě dostatečná čísla.

V praxi si navíc budete připadat ještě o něco rychlejší. Díky pořádné porci newtonmetrů zatahuje naftový Sport v oblasti vrcholu točivého momentu velmi slušně. Přesto, že jde o RR Sport, závodit s ním asi nikdo nebude. Nejlepším prostředím, kam můžete tohle auto vzít, je dálnice. Během testu jsme najeli převážně na dálnici přibližně 2600 kilometrů a dojmů je tak více než dost.

Stručně řečeno je motor maixmálně kultivovaný, výborně odhlučněný a když na to přijde, tak je relativně úsporný. Jedním dechem ovšem musím dodat, že vzhledem ke konkurenci jsou tohle přesně vlastnosti, které ani nemohou být jiné. V dané cenové kategorii se bavíme o standardu.

 

Naše spotřeba se nakonec ustálila na čísle 9,6 l/100 km

 

Jak už jsem zmínil na začátku, se spotřebou pohybující se pod desetilitrovou hranicí to zas až tak slavné není. Přítomnost osmistupňového automatu je určitě výhodná právě pro jízdu na dálnicích, kdy motor při 130 km/h točí sotva 2000 ot./min. Naše spotřeba se nakonec ustálila na čísle 9,6 l/100 km. Samozřejmě při troše snahy se lez dostat snad i pod devět, naopak ve městě půjdete téměř jistě přes deset litrů. Abych to shrnul, při běžné jízdě se budete pohybovat nejčastěji kolem desítky. V kombinaci s více než osmdesátilitrovou nádrží dostáváme i tak docela zajímavý dojezd. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků