Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Range Rover Sport prošel, stejně jako Discovery, pro nadcházející modelový rok faceliftem. Po stránce designu nás v podstatě nic nového nečeká, měnila se ovšem technika. Naftový šestiválec nabídne více výkonu a nově spolupracuje s osmistupňovým automatem. Jak jim to spolu klape?
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie

Land Rover se snaží. Po dlouhé době představil letos úplně nový model Evoque, kolem kterého stále panuje pořádný rozruch a který se už přibližně měsíc na našem trhu prodává tak vesele, až z toho jde dealerům a možná i samotnému Ratanovi hlava kolem. Tak trochu ve stínu událostí panujících kolem Range Roveru Evoque (což se dá samozřejmě pochopit) stojí další novinky v nabídce.

Dvojice Land Rover Discovery a Range Rover Sport se vydala ve stopách Jaguaru XF. Také u těchto modelů se totiž objevil vylepšený naftový šestiválec. Schválně hádejte, co facelift změnil. Jako snad pokaždé byl zvýšen výkon motoru a současně sníženy emise. Všude možně se tak dočtete o tom, jak je omlazené provedení ekologičtější a úspornější, tím spíš, když má nově ve standardu také osmistupňovou automatickou převodovku ZF 8HP, která se nezadržitelně šíří nabídkou nejen automobilky Land Rover.

První dojmy: Land Rover Discovery 4 2012

První dojmy: Land Rover Discovery 4 2012

Teorie je moc krásná. Range Rover Sport si má vystačit se spotřebou pohybující se od 8,1 l/100 km v mimoměstském provozu po 9,8 l/100 km při jízdě po městě. Praxe samozřejmě takhle krásná není, nicméně už teď vám mohu s klidným svědomím říci, že Range Rover Sport je díky technickým novinkám opravdu o kousek úspornější. Můžeme se bavit o tom, jestli je v konečném důsledku až tak důležité, zda auto spotřebuje 11 nebo 9,5 litru, ale jak známo, evropské předpisy důkladně sledují každý (teoreticky vyprodukovaný) gram emisí C02 a nakonec i zákazníci určitě ocení o pár deci nižší spotřebu. Vždyť je přece ta krize.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Facelift Range Rover Sport vůbec nezměnil. Pořád jde o klasicky tvarovaný "krabicovitý" vůz, což je jen a jen dobře.

Design: žádné změny

Jak se změnil Range Rover Sport po stránce designu? Jednoduše řečeno, nijak. Tento model už má výraznější facelift svého vzhledu za sebou a mimochodem ani ten moc novinek nepřinesl. Takový už Land Rover je. Klasické tvary jeho modelů zůstávají stále stejné po celá desetiletí. Výsledkem jsou auta, která části zákazníků připadají jako krabice, jiní ocení jejich jednoduchý vzhled a nezaměnitelný styl. Osobě bych se přiřadil k té druhé skupině, ale to je záležitost čistě subjektivní.

Když se podíváme do tiskové zprávy prezentující modelový rok 2012, zjistíme, že výrobce změnil opravdu pouze detaily. Zadní svítilny dostaly novou grafiku, část masky chladiče je lakována do lesklé černé a černý podklad dostaly také přední světlomety. Rozšířila se nám taktéž nabídka laků karoserie a disků kol. To je vše. Možná vám to přijde málo, ale nic víc opravdu není potřeba. Range Rover Sport vám může připadat všelijaký, ale designem stále nijak nezaostává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důkladnou prohlídkou odhalíte nové detaily typu jiné grafiky svítilen a černých doplňků.

Interiér: jaký „Sport“?

Já vím, jde pouze o slovíčkaření, ale stejně mám občas problém akceptovat u automobilů typu Range Rover názvy „Sport“ a podobně. Ať si prohlížím vůz, jak chci, mnoho sportovního na něm nenacházím. Ano, vzhledově vypadá opravdu Sport dynamičtěji, než jeho aristokratický sourozenec, ale tím to končí. O interiéru se pak dá říci všechno, jenom ne že je sportovní. Na rozdíl od klasického „Range“ má jinak uspořádaný středový panel, ale jinak jde také o aristokrata par excellance.

Range Rover Sport není v interiéru sportovní, ale maximálně luxusní a pohodlný. Ani zde toho facelift mnoho nezměnil. Nově může být například v nabídce pro „Sporta“ obrazovka Dual View schopná zobrazovat dvě různé věci najednou. V praxi tak řidič sleduje navigaci, spolujezdec se kouká na film a zadní prostřední cestující vidí oba obrazy naráz. Měnily se barvy a vylepšovaly se materiály. Sečteno a podtrženo, také uvnitř zůstal Range Rover Sport stejný.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků