Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Range Rover Sport prošel, stejně jako Discovery, pro nadcházející modelový rok faceliftem. Po stránce designu nás v podstatě nic nového nečeká, měnila se ovšem technika. Naftový šestiválec nabídne více výkonu a nově spolupracuje s osmistupňovým automatem. Jak jim to spolu klape?
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie

Land Rover se snaží. Po dlouhé době představil letos úplně nový model Evoque, kolem kterého stále panuje pořádný rozruch a který se už přibližně měsíc na našem trhu prodává tak vesele, až z toho jde dealerům a možná i samotnému Ratanovi hlava kolem. Tak trochu ve stínu událostí panujících kolem Range Roveru Evoque (což se dá samozřejmě pochopit) stojí další novinky v nabídce.

Dvojice Land Rover Discovery a Range Rover Sport se vydala ve stopách Jaguaru XF. Také u těchto modelů se totiž objevil vylepšený naftový šestiválec. Schválně hádejte, co facelift změnil. Jako snad pokaždé byl zvýšen výkon motoru a současně sníženy emise. Všude možně se tak dočtete o tom, jak je omlazené provedení ekologičtější a úspornější, tím spíš, když má nově ve standardu také osmistupňovou automatickou převodovku ZF 8HP, která se nezadržitelně šíří nabídkou nejen automobilky Land Rover.

První dojmy: Land Rover Discovery 4 2012

První dojmy: Land Rover Discovery 4 2012

Teorie je moc krásná. Range Rover Sport si má vystačit se spotřebou pohybující se od 8,1 l/100 km v mimoměstském provozu po 9,8 l/100 km při jízdě po městě. Praxe samozřejmě takhle krásná není, nicméně už teď vám mohu s klidným svědomím říci, že Range Rover Sport je díky technickým novinkám opravdu o kousek úspornější. Můžeme se bavit o tom, jestli je v konečném důsledku až tak důležité, zda auto spotřebuje 11 nebo 9,5 litru, ale jak známo, evropské předpisy důkladně sledují každý (teoreticky vyprodukovaný) gram emisí C02 a nakonec i zákazníci určitě ocení o pár deci nižší spotřebu. Vždyť je přece ta krize.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Facelift Range Rover Sport vůbec nezměnil. Pořád jde o klasicky tvarovaný "krabicovitý" vůz, což je jen a jen dobře.

Design: žádné změny

Jak se změnil Range Rover Sport po stránce designu? Jednoduše řečeno, nijak. Tento model už má výraznější facelift svého vzhledu za sebou a mimochodem ani ten moc novinek nepřinesl. Takový už Land Rover je. Klasické tvary jeho modelů zůstávají stále stejné po celá desetiletí. Výsledkem jsou auta, která části zákazníků připadají jako krabice, jiní ocení jejich jednoduchý vzhled a nezaměnitelný styl. Osobě bych se přiřadil k té druhé skupině, ale to je záležitost čistě subjektivní.

Když se podíváme do tiskové zprávy prezentující modelový rok 2012, zjistíme, že výrobce změnil opravdu pouze detaily. Zadní svítilny dostaly novou grafiku, část masky chladiče je lakována do lesklé černé a černý podklad dostaly také přední světlomety. Rozšířila se nám taktéž nabídka laků karoserie a disků kol. To je vše. Možná vám to přijde málo, ale nic víc opravdu není potřeba. Range Rover Sport vám může připadat všelijaký, ale designem stále nijak nezaostává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důkladnou prohlídkou odhalíte nové detaily typu jiné grafiky svítilen a černých doplňků.

Interiér: jaký „Sport“?

Já vím, jde pouze o slovíčkaření, ale stejně mám občas problém akceptovat u automobilů typu Range Rover názvy „Sport“ a podobně. Ať si prohlížím vůz, jak chci, mnoho sportovního na něm nenacházím. Ano, vzhledově vypadá opravdu Sport dynamičtěji, než jeho aristokratický sourozenec, ale tím to končí. O interiéru se pak dá říci všechno, jenom ne že je sportovní. Na rozdíl od klasického „Range“ má jinak uspořádaný středový panel, ale jinak jde také o aristokrata par excellance.

Range Rover Sport není v interiéru sportovní, ale maximálně luxusní a pohodlný. Ani zde toho facelift mnoho nezměnil. Nově může být například v nabídce pro „Sporta“ obrazovka Dual View schopná zobrazovat dvě různé věci najednou. V praxi tak řidič sleduje navigaci, spolujezdec se kouká na film a zadní prostřední cestující vidí oba obrazy naráz. Měnily se barvy a vylepšovaly se materiály. Sečteno a podtrženo, také uvnitř zůstal Range Rover Sport stejný.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design: žádné změny, Interiér: jaký „Sport“?
  2. První třídou, Technika v novém
  3. ZF 8HP: jak jinak, Na dálnice, i do terénu, Anglická alternativa
  4. Kompletní fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků