TEST Range Rover P400e: Mocný světa pán se zeleným kloboukem

Range Rover a hybridní pohon. Může tohle fungovat? Stačí benzinový čtyřválec na rozpohybování takového mastodonta a zvládne alespoň chvíli jet na elektřinu?

Radosti
Pohodlný podvozek
Bohatá výbava
Nekompromisní charakter
Starosti
Vysoká cena
Problematická elektronika
Aerodynamický hluk
8  /10
 

Range Rover. Už jenom to slovní spojení zní opravdu majestátně. Pro mě osobně jeden z vrcholů automobilového průmyslu, který se i po desetiletích výroby drží stejné filozofie. Aura těchto aut je nepopsatelná a do naší redakční garáže zaparkoval jeden opravdu zajímavý kousek. Přes velká počáteční očekávání jsem přesto byl na konci z výsledku  překvapen.

Na Range Roveru se mi vždy líbilo to, jak se dokázal přizpůsobit, respektive jak to má hezky urovnané při pohledu na motorovou nabídku. Chcete obří aristokratickou krabici plnou vytříbených materiálů, jezdit s ní jako s rodinným autem, trápit na semaforech ostré hatchbacky nebo tahat koňský přívěs? Není problém, vyberete si. Range Rover má pokryté naftové šestiválce i přeplňované osmiválcové bestie.

Dva největší Range Rovery se dočkaly faceliftu. Nabízí plug-in hybridní pohon

Dva největší Range Rovery se dočkaly faceliftu. Nabízí plug-in hybridní pohon

Před nedávnem ale někoho napadlo, že by se do Range Roveru měla dostat širší forma elektrifikace. Co si budeme povídat, bylo to nevyhnutelné. Přenést ducha a poselství tohoto vozu do pro konzervativce kacířské pohonné jednotky. Ideální příležitost pro to byl facelift, který omladil dnes již 7 let staré auto. Takže tady je. Range Rover P400e ve vstupní výbavě Vogue.

Jenom takové doladění

Na megalomanském vzhledu Range Roveru nebylo potřeba v rámci omlazení moc měnit. Majestátnost sama o sobě si vždy razila vlastní cestu a přijde mi, že ani minulá generace vozu nestárne. Facelift poznáte na první pohled viditelnou architekturou LED světlometů, které podtrhují celkový vzhled vozu a jejich inspiraci můžete hledat u Velaru.

Drsný vzhled našeho vozu podporoval i černý lak a černý paket exteriéru včetně 21palcových kol s úpravou Gloss Black. Troufám si říct, že v této kombinaci vypadá Range Rover nejlépe. Tato variace mu dodala tak obrovský šmrnc, že byste se s ním nemuseli stydět ani jako rezidenti v Pařížské ulici v Praze.

Range Rover: Srovnání vnějších rozměrů s vybranými konkurenty
Model Range Rover Mercedes GLS BMW X7 Audi Q7
Délka [mm] 5200 5130 5151 5052
Šířka [mm] 1868 1934 2000 1968
Výška [mm] 2073 1850 1805 1741
Rozvor [mm] 3120 3075 3105 2995
Objem kufru  [l] 802 680 750 890

Jedno z těch nejvíc

Novinku poznáte hlavně v interiéru. Jedním ze symbolů faceliftu je totiž implementování některých prvků právě z modelu Velar, který, když se před pár lety představil, ukázal, co v současnosti automobilový průmysl dokáže nabídnout v oblasti luxusu a techniky. Ihned po nasednutí si všimnete digitálního panelu ve spodní části přístrojové desky, který nahradil analogová tlačítka. Systém InControl Touch Pro Duo nabízí v kombinaci s infotainmentem doslova nepřeberné množství funkcí na dvou 10palcových obrazovkách.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Ta horní funguje jako klasický displej, který znáte již téměř ze všech aut. Spodní displej tomu hornímu trochu ulevuje od přeplácanosti a přidává některé funkce navíc. Například se přes něj ovládá klimatizace nebo volí jízdní režimy. Celkem na řidiče včetně digitálního přístrojového štítu a head-up displeje svítí čtyři obrazovky. Já z toho byl zmatený. Na poznání vozu jsem měl tři plnotučné dny, ale plně se seznámit a hlavně detailně prozkoumat všechny funkce, by popravdě bylo na týdny.

Království komfortu

Vůz si lze díky vzduchovému podvozku trochu spustit dolů pro pohodlnější nastupování. Totéž platí pro nakládání věcí do 802litrového zavazadelníku. Stačí po otevření víka podržet tlačítko na pravé straně a auto si pomalu sedne na zadní kola, abyste měli snadnější přístup. 

Vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu jsou elektricky nastavitelná ve dvaceti směrech. Pasažéři vzadu si sedadla mohou také vyhřát. Lze je také elektronicky sklopit v případě většího nákladu. To se potom zavazadlový prostor zvětší z 802 na 2042 litrů. Jen výška kufru je kvůli bateriím trochu omezena. Dělá jen 801 mm, zatímco u ostatních verzí činí 847 mm. V praxi ale ty necelé čtyři centimetry nepoznáte.

Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

O kvalitě zpracování a hodnotě použitých materiálů snad ani nemusím mluvit. Víte, za co platíte. Prostor je všude opravdu královský a lidé menšího vzrůstu si dokonce vzadu natáhnou nohy. Samozřejmě se sedí pořádně vysoko a člověk tak nemá moc představu, co se děje pod ním. Od toho tu naštěstí jsou všudypřítomné kamery, které vás o dění pod vozem v případě potřeby informují. Osvědčily se v terénu,i ve městě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků