Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktním balení

48 komentářů

Skyline
14. dubna • 17:01

Na RR je fascinujici ze lze za 1.2 mega odjet s naprosto tragickou pleckou pod kapotou. Degenerace uz dospela docela daleko a lze ocekavat dalsi akceleraci tohoto trendu, kdy Evoque ostatnim automobilkam ukazal ze snaha o nejakou slusnou techniku je naprosto zbytecna a neplati to jen u mobilu.

jogurt
14. dubna • 19:41

Jasně. Ale to je pluralita současného trhu. Prodávají se naprosté humusy, jejichž jedinou významnou vlastností je nízká cena. Prodávají se za vysokou cenu technické lowendy, jejichž jedinou významnou vlastností je neotřelý exteriér. A prodávají se paskvily, jejichž jedinou významnou vlastností je světové logo na čumáku.

Skyline
15. dubna • 7:29

To uz plati delsi dobu, ale za vyvoj povazuju predevsim vstup techto mechanismu do pomerne drahych spotrebnich veci. Mit smecko za meloun je precejen neco jineho nez bezny spotrebak v radu max desitek tisic (telefony, hodinky atd.).

goro
15. dubna • 11:41

bohužel je to tak, ale na druhou stranu, oni budou produkovat jenom to, za co je zákazník ochoten zaplatit... takže ten výsledek je odraz jakési průměrné aktuální mentality lidí, i když je to občas k pousmátí a zároveň k zaplakání......nedávno jsem si prohlížel nově koupenou M550d, podotýkám, že majitel ji kupoval s ohledem na výkon a jízdí vlastnosti. a v tom mně ukazuje dovírání všeho co se dá otevřít a zavřít na servo-motorky, ovšem třešničkou na dortu bylo tažné zařízení, pochopitelně také na elektromotor, které umí totálně zajet pod nárazník a schovat se. na dotaz, jestli bude za tím autem někdy něco vozit, řekl že ne, ale že se mu to hrozně líbí... no proč ne, vžyť to stálo jenom necelých padesát tisíc a bezpečně to bude vážit minimálně třicet kilo, třicet kilo totálně mimo těžiště... takže asi tak...

Skyline
15. dubna • 13:09

Vsak o te prumerne aktualni mentalite byl muj prispevek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goro
15. dubna • 13:31

já vím...

jogurt
15. dubna • 22:17

K tomu zoufalci, co dal 2,7 mega za tři vysavače v odfláknuté pětce s padesáti elektromotorky (otevřeně přiznávám, že mám cosi na toto téma s nápisem GT vlevo a 535d na kufru a podobnými nesmysly uvnitř, takže jsem taky zoufalec s nezakrytými šrouby v zpackaném zavazadlovém prostoru a dokonce i v interiéru... fuj), tak to tažné zařízení mu nepochybně zlepšuje trakci v zimě.. :-D .. nebo to tak nemyslel?

Skyline
15. dubna • 13:05

Vsak o te prumerne aktualni mentalite byl muj prispevek.

Flavio
15. dubna • 12:11

Nejprve je potřeba vyjasnit si pojmy. Co je to ta slušná technika, co je tragická plečka? Existuje přesná definice? A kdo rozhoduje o tom, co kam patří?

Zelí
14. dubna • 21:06

Naprosto výstižně napsáno.

Vana666
12. dubna • 14:17

Ten motor bych reklamoval. Pokud v praxi ožívá až těsně pod 2000 ot. a přitom podle údajů má mít maximum krouťáku už při 1750 otáčkách tak je něco špatně.
A platí to i pro pochybné maximum výkonu podle údajů při 4000 ot. když v praxi motor vadne už nad 3500.

goro
12. dubna • 23:01

nezreklamuješ na tom vůbec nic...
fakt, že deklarují maximum kroutícího mementu v nějakých otáčkách, představuje maximum při maximálním zatížení motoru, něco jako jízda do kopce na předposlední nebo poslední rychlost. potom ano, potom ten vrchol bude např. v 1750 1/min. ovšem reálně pocitově, obzvlášť na nižsí rychlosti, ten vrchol bude posunutý do vyšších otáček a uživatel si může klást otázku, jestli je něco v nepořádku, když "v papírech" je uvedeno něco jiného. není, to je fakt a tak to je. možná by to výrobce mohl lépe definovat, aby bylo jasno...
ono to souvisí s tím, že v nízkých otáčkách je nedostatek vzduchu (turbo je v náběhu) a když se k tomu přidá, díky emisni normě, požadavek na extra chudou směs, potom je třeba dlouho čekat, než se to zbráborá k maximu. a čím vyšší emisní norma, tím je to horší.

Vana666
13. dubna • 4:01

Co to blábolíš o extra chudé směsi, všiml sis vůbec že se tady bavíme o dieselu ?
Kromě toho autor testu se nikde nezmiňuje že ten mizerný zátah odspoda je jen na nízké kvalty.

goro
13. dubna • 21:40

vano, ty se domníváš, že na extra chudou jezdí benzíny? a naopak diesely na lambda 1?

Vana666
14. dubna • 6:04

Jaké lambda 1 u dieselu? Směšovací poměr se přece nastavuje na zhruba stechiometrický jen u benzínu a jeho výkon se pak řídí množstvím směsi.
Diesel naopak saje vždy naplno a výkon se řídí vstřikovanou dávkou, takže třeba při nízkém zatížení pracuji se super extra chudou směsi úplně všechny diesely a to od počátku své existence a bez ohledu na nějaké emisní normy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goro
14. dubna • 13:19

málo myslíš, rychle píšeš - svou odpovědí, rozporuješ svůj první přízpěvěk...diesel se řídí přes minimální lambdu, t.j. maximum paliva na danou hmotnost vzduchu, a tady je patrný rozdíl mezi euro 3, 4, 5 ve smyslu posunu do chudších směsí (eliminace kouřivosti)
v pásmu otáček mezi volnoběhem a maximálním kroutícím momentem, je třeba roztočit turbo, které se bude roztáčet jen tak rychle, kolik bude mít k dispozici paliva.
a tady je ten rozdíl, s lambdou řekněme 1.2 bude křivka náběhu mnohem strmější než s lambdou 1.45...

Vana666
14. dubna • 18:30

Ovšem ty pořád řešíš přechodový stav při prudkém nárůstu otáček například při akceleraci na nízké kvalty, tam se zpoždění turba samozřejmě může projevit a může souviset i s těmi normami.
Ovšem test nekritizuje turbodíru ale to že motor trvale netáhne pod 2000. Což nepasuje s udaným maximem krouťáku

goro
15. dubna • 11:16

však ano, tam je to tak našponovoné, že když motor nemá maximální zátěž, tak se prostě "neprobere"...

Vana666
15. dubna • 12:14

Nj, tak to je úplně blbě, to se fakt nemají čím chlubit

goro
15. dubna • 13:59

no jo, problém je, že takto to dnes dělají skoro všichni. primárně skrz normu, sekundárně jdou ještě nad normu, protože v syntetickém homologačním testu motor vykáže nižší hodnotu co2 = výrobci klesá průměr = nižší socialistický výpalný poplatek eu...
v praxi když se k takovému motoru přidá dlouhá převodovka a težký povoz, tak se s tím skoro nedá jezdit...

jogurt
13. dubna • 8:53

Ehmm, od spojení Tata s PSA nelze čekat technickou revoluci.

Antiautomat
12. dubna • 12:23

Ked vidim ako trcia obnazene zadne kolesa smerom dozadu, nepustil by som to na cestu, nakolko to bude vyhadzovat sutre a vsetko nebezpecny bordel na ceste na auta za nim. Toto na ceste nema co hladat.

Zelí
12. dubna • 12:32

Tak s tím se dá samozřejmě souhlasit. Pravdou je, že ještě před nedávným časem by to díky tomu ani nemohlo na silnici.
Při pozorném přečtení testu se každý může dočíst, že to není technicky nic moc auto. Redaktor musel psát velmi obezřetně, aby zapůjčovatele neurazil a tím si neuzavřel dveře k dalším autům na testy. Pokud by to mělo na kapotě šáde placku, tak by to ato v testu rozcupoval jako hadr. Nicméně byl natolik seriózní, že to tam všechno je napsáno. Takže kdo chce, ten si to tam najde. Jízdní parametry jsou jen průměrné a pro tzv. prémiový segmen vyloženě podprůměrné. Nabídka motorů zcela tristní a výkony v terénu průměrné. Nicméně značka na kapotě a maximálně agresivní originální kabátek této městské leštěnky je to hlavní co vede lidi k tomu, aby si to koupili. Je to opravdu parádní doplněk před novostavbu malé vilky ... něco jako sádrový trpaslík.

space
12. dubna • 17:32

Krásně napsané...

WP
12. dubna • 15:41

Aaaa ty jsi mi tu chyběl, kolikpak jsi toho v RRE najezdil? Jsi ty mi to ale načzělý znalec:-))

Zelí
12. dubna • 16:21

Nic. A dokonce ani po tom netoužím. Čas bych chtěl užít smysluplněji. Tohoto sádrového trpaslíka přenechám s radostí jiným.

WP
13. dubna • 6:04

V tom případě netlachej o něčem, o čem nemáš ani páru...:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
13. dubna • 11:12

Ještě přidám jednu lidovku .. navrch huj dole fuj...

jogurt
13. dubna • 8:51

Já bych s brukví zcela souhlasil. Načinčaná lakýrka, technicky nic moc.

WP
15. dubna • 8:52

Technicky zcela na úrovni konkurence, jen je potřeba napsat, že RRE nejde proti X3, ale spíš proti X1 nebo Q3.

jogurt
15. dubna • 22:09

Technicky, prostorem ani ostatními parametry ani omylem. BMW ovšem drtí kvalitou interiéru, s Audi je srovnatelný. Tedy s Q3. S Q5 nikoliv.

Nikolas
12. dubna • 10:25

Že by mě ty fotky nějak nadchly, to tedy říci nemohu. Tvrdé plasty, místy docela lacině působící interiér... nevím, tyhle obludky navíc nejsou můj styl.

bob
12. dubna • 13:22

..některé detaily jsou fakt laciné, třeba ten kryt v kufru na provázcích se moc nepovedl, světlý velurový koberečky si dá do suvéčka taky jenom blondýnka z ulice Ve Smečkách.. Prostě další nesmyslný exot. Mím favoritem ve třídě suv je bezkonkurenčně xc60.

WP
12. dubna • 15:39

Už podle pravopisu bych řekl, že spíš Hummer. Pánové, s vyzkoušením na vlastní kůži můžu napsat, že RR Evoque je luxus v kapesním balení. Má pár neduhů, ale nekvalitní materiály mezi ně nepatří.

Marek
12. dubna • 11:52

Je vidět, že jsi toto auto naživo ještě neviděl. Ten interiér je vše, jen né laciný. Zkus někdy ověřit na vlastní oči ;-)

1.6
12. dubna • 9:17

Mam koupit tohle nebo radej OIII?

WP
12. dubna • 15:40

Tam kde OIII v plný náloži končí, tam RRE začíná.

Rama
12. dubna • 19:29

Není se cemu divit... vzdyt jde preci o prestiz... a porovnavat Skodovku s RR je jako porovnavat Lada s Roycem B-]

WP
15. dubna • 8:51

Mě to nepovídej, já se neptal:-))

k22
12. dubna • 10:56

Samo ŽE OIII, má větší kufr ;-)

jx001
13. dubna • 21:37

Já jdu do ojeté OII po faceliftu. Přece jen, tři kopky hnoje potřebuju převážet pořád sem a tam, tak není co řešit :-)

><
12. dubna • 9:00

Tohle je jedno z aut, který bych chtěl mít někdy v garáži.

Vivien
12. dubna • 18:01

Touzila jsem po tomto vozu hned poté,co prinesl manzel domu katalog.Jeli jsme do salonu,kde jsem si auto vyzkousela a objednali jsme si jeho zapujceni na dalsi tyden.V podstate jsme byli rozhodnuti,ze auto koupime.Vlastnime jiz BMW M535 iXdrive.Interier je naprosto luxusni,proste Jaguar.Nic neni kycovite,provedeni sportovnich sedadel na delsi jizdu bych asi nevolila,pusobi oproti tem jinym hodne uzce a tvrde.Tento clanek je napsany dle meho nazoru na objednavku,pokud by autor s tim autem jel,nikdy by nic takoveho napsat nemohl.Meli jsme zapujceny ten nejvykonnejsi dostupny model 3dverovy.Cena 75tis.€!!!Auto do 140km/hod jelo, pote uz ale ne...Rvalo tak,ze jsme neslyseli vlastniho slova pri rychlejsi jizde.Male okynka,diky kterym je z vozu velmi spatna viditelnost.V zadu prostoru mene,nez v Golfu.Shrnuto-tesila jsem se zbytecne,enterier me nadchnul tak, jak uz dlouho zadne auto.Jiste by me bavilo hodne dlouho ale jdu do BMW X1.Vzhledem k tomu,ze si na nemeckych dalnicich mohu a chci doprat misty i rychou jizdu,tak Evoque bohuzel NE.

WP
13. dubna • 6:02

Madam, nechci se vás dotknout, ale zrovna s modelem Si, tedy s dvoulitrovým benzínem jsem něco najel a jestli mu lze něco vytýkat, tak spojení s 6st automatem, nový ZF s 8 kvalty by ukázalo jeho potenciál ještě líp. Takhle se při troše nesnažení nedokážete podívat pod 10-ti litrovou hranici. Auto má menší prosklennou plochu, příjemný sedačky s dobrým bočním vedením, rozhodně ale ne tvrdý. Zřejmě jste přesedla ze staršího francouzskýho auta. Kdo očekává velkej prostor, měl by si načíst kolik auto měří na délku, vzít si jak dlouhá je kapota a popřemýšlet. Toto opravdu není rodinný auto se vším všudy. Jistě, dá se použít pro 4 lidi, ale opravdu počítejte s prostorem na úrovni X1 nebo Q3. RRE má nejlepší řízení bráno od Q3/5, X1/3, GLK apod. I na 19" dostatečně komfortní a pevnej podvozek.
Pokud berete X1, prostorově si nepomůžete, dostanete koncepčně starší auto, ale reálně budete o 300k levněji vyřízená. Cenovka RRE odpovídá poptávce...

honza.tip
13. dubna • 1:32

Nevím, proč mám pocit, že jste skončili u toho prospektu a skutečné auto jste viděli jen z dálky. Jinak byste nemohla psát takové blbosti. Já jsem měl s Evoque čest minulý týden, protože ho moji známí měli půjčený na víkend. Nadchnul je, už ho objednali, akorát si budou muset počkat, zájem je velký, takže nejdřív koncem června. Mne přizvali kvůli tomu, že mám velký Range a takže co já na to. Já na to, že Evoque na velký Range nemá - samozřejmě. Ale hodně si z velkých Range Roverů odnesl. Vynikající dílenské zpracování, propracovaný interiér, kvalitní materiály, velký jízdní komfort, kterému v této cenové kategorii bude těžko něco konkurovat. Je to v kvalitě Jaguár a Range, ostatně, to je anglická tradice, tak proč by dělali Evoque hůř? Jsem dlouholetý příznivec německých prémiových značek, ale na anglické řemeslo v interiéru nemají. Nevím, jak jste se dopracovala k ceně 75 tis. Eur, za ty prachy je už docela slušně vybavený RR Sport a to jsme trochu někde jinde. Já jsem měl půjčeného Evoqua v maximální výbavě Dynamic se všemi možnými serepetičkami, se 190k dieselem SD4 a v automatu - spočítáno na 55120,- tis. Eur. Příjemné auto, velká pohoda, radost řídit, výborně nastavený podvozek, ale žádný závoďák, i když 190 km/h v pohodě a klidu a zrychlení taky docela ujde. Čekal bych trochu nižší spotřebu. Co bych ale Evoquu, nebo spíš fabrice vyčítal, je cenová politika. Oni začínají sice na 33400,- Eur, ale to je auto žebrák. To, co jsem měl za 55100,- Eur, se mi už docela líbilo. Ale pozor, na těch prachách začíná RR Sport a to je fakt někde jinde. Ve standardu dieselový šestiválec 211k , automatická převodovka ZF, vzduchové pérování, výborný off-road podvozek, kvalitní kůže a materiály v interiéru i spousta dalších věcí, za které se u Evoque připlácí. Nicméně, dojem z Evoque je velmi dobrý a myslím, že při seriózním testování SUV téhle kategorie bude těžko hledat konkurenci.

asdf
12. dubna • 21:29

Radši ukaž kozy B-]

WP
13. dubna • 5:52

Idiote!:-(

jogurt
13. dubna • 8:47

Proč? Má právo na názor. Kromě toho BMW M535 iXdrive neexistuje. Pani si to trochu popletla.

Doporučujeme

Články odjinud