Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktním balení

Revoluční model Range Rover Evoque se prodává již dva roky. Přesto stále vypadá osobitě a moderně. Vyzkoušeli jsme provedení TD4 s automatickou převodovkou a opulentní výbavou.
Seznam kapitol
  1. Malý novátor, Auto na míru, Zkoušený vůz
  2. Impozantní vzezření, Luxusní cestování
  3. Praktický kufr, Za volantem
  4. Kultivovaný motor, Na silnici s přehledem
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (94x foto)

Malý novátor

Model Evoque, který se představil na podzimním pařížském autosalonu v Paříži nejprve s třídveřovou karoserií, způsobil v očích veřejnosti skutečný šok. Evoque je bezpochyby tím neradikálnějším modelem, jaký kdy u Land Roveru vyvinuli, a jeho přiřazení pod prestižní značku Range Rover navíc ospravedlnilo i dosti sebevědomé nacenění. V dosud spíše konzervativním duchu luxusních a velkých vozů Range Rover odstartoval hotovou revoluci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Range Rover Evoque nemůže nezaujmout ani po letech výroby

Range Rover Evoque míří do segmentu kompaktních „prémiových“ SUV, v němž zápolí hlavně s vozy BMW X1 a Audi Q3 a vyniká především zdařilým skloubením komfortu, praktičnosti a stylovosti. Hodnocení designu ponechme na úsudku pozorovatele, ovšem je jasné, že toto auto si na silnici s žádným jiným nespletete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Řada Range Rover Evoque navíc svým stylistickým pojetím významně ovlivnila nejen Range Rover čtvrté generace, ale hlavně nový Range Rover Sport. Tento pozoruhodný vůz jsme pro vás zkoušeli již v několika verzích od nejlevnějšího provedení Evoque eD4 s pohonem předních kol přes nejsilnější diesel Evoque SD4 až po špičkový model Evoque Si4 s výkonem 240 koní. V následujících řádcích se tak budeme věnovat specifickým rysům nově testovaného vozu a pro podrobnosti čtenáře odkážeme na některý z uvedených článků.

Auto na míru

Motory jsou v nabídce prakticky jen dva. Zastánci benzínu mají jedinou volbu v podobě zážehového dvoulitru Si4 s výkonem 240 koní (177 kW) v kombinaci s automatickou převodovkou. Vznětové agregáty reprezentuje zdařilý čtyřválec 2,2 l z dílen tandemu Ford/PSA dodávaný ve verzích TD4 a SD4 s výkonem 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a točivým momentem 400/420 Nm, který lze v obou případech kombinovat s manuální, nebo automatickou převodovkou.

Všechny vozy Evoque jsou standardně opatřeny pohonem všech kol, přičemž výjimku představuje „ekologické“ provedení eD4 s báječnými papírovými hodnotami spotřeby, jež je analogickým pokračováním staršího modelu Land Rover Freelander eD4. Verze eD4 tvoří základ nabídky typu Evoque a je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Motor 2,2 l má v tomto případě výkon 150 koní (110 kW), ale točivý moment snížený na 380 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Variant je v případě řady Evoque k mání nespočet

Na výběr je z pětidveřové karoserie a třídveřové (té u Land Roveru říkají Coupé) a výbavových stupňů Pure, Pure Tech, Dynamic a Prestige. Již v základu je připraveno vše potřebné od kompletní sady elektronických soustav řízení podvozku a airbagů přes startování tlačítkem, couvací asistent, duální klimatizaci a rádio až po kůží obšitý multifunkční volant a litá kola.

Za zmínku stojí nepřeberná škála možností kombinací zbarvení karoserie, střechy a interiéru, jakož i elektronických komfortních soustav, a pro jejich konkrétní popis odkazujeme zájemce na výše odkazovaný katalog k řadě Evoque.

Zkoušený vůz

K testu jsme tentokrát převzali vůz opatřený vznětovým motorem s výkonem 150 koní (110 kW), automatickou převodovkou a nejvyšším výbavovým stupněm Prestige, který v aktuálním ceníku figuruje s cenovkou 1 197 900 Kč. Doplněn byl celou škálou doplňkové výbavy včetně technického paketu Prestige zahrnujícího především lepší navigaci s pevným diskem a hlasovým ovládáním, předozadní couvací asistent, elektricky ovládané zadní víko či prahové lišty s prosvětlenými nápisy Range Rover.

Dále zmiňme třeba couvací kameru, zatmavená zadní okna, prosklenou střechu, bezklíčkové zamykání, vyhřívání čelního skla, sedadel, ostřikovačů a volantu a celou řadu dalších drobností.

Land Rover Range Rover Evoque TD4 AT Prestige
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) 
Cena základního provedení (vč. DPH)861 157 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno (EPAS)
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, DSC, EBA, ETC, EDC, RSC
Centrální zamykáníAno, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelná bederní opěraAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB, iPod (Meridian)
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantAno
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, s kamerou
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Malý novátor, Auto na míru, Zkoušený vůz
  2. Impozantní vzezření, Luxusní cestování
  3. Praktický kufr, Za volantem
  4. Kultivovaný motor, Na silnici s přehledem
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (94x foto)

bazar

Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 200 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků