Revoluční model Range Rover Evoque se prodává již dva roky. Přesto stále vypadá osobitě a moderně. Vyzkoušeli jsme provedení TD4 s automatickou převodovkou a opulentní výbavou.
Kapitoly článku:
Malý novátor
Model Evoque, který se představil na podzimním pařížském autosalonu v Paříži nejprve s třídveřovou karoserií, způsobil v očích veřejnosti skutečný šok. Evoque je bezpochyby tím neradikálnějším modelem, jaký kdy u Land Roveru vyvinuli, a jeho přiřazení pod prestižní značku Range Rover navíc ospravedlnilo i dosti sebevědomé nacenění. V dosud spíše konzervativním duchu luxusních a velkých vozů Range Rover odstartoval hotovou revoluci.
Range Rover Evoque nemůže nezaujmout ani po letech výroby
Range Rover Evoque míří do segmentu kompaktních „prémiových“ SUV, v němž zápolí hlavně s vozy BMW X1 a Audi Q3 a vyniká především zdařilým skloubením komfortu, praktičnosti a stylovosti. Hodnocení designu ponechme na úsudku pozorovatele, ovšem je jasné, že toto auto si na silnici s žádným jiným nespletete.
Řada Range Rover Evoque navíc svým stylistickým pojetím významně ovlivnila nejen Range Rover čtvrté generace, ale hlavně nový Range Rover Sport. Tento pozoruhodný vůz jsme pro vás zkoušeli již v několika verzích od nejlevnějšího provedení Evoque eD4 s pohonem předních kol přes nejsilnější diesel Evoque SD4 až po špičkový model Evoque Si4 s výkonem 240 koní. V následujících řádcích se tak budeme věnovat specifickým rysům nově testovaného vozu a pro podrobnosti čtenáře odkážeme na některý z uvedených článků.
Auto na míru
Motory jsou v nabídce prakticky jen dva. Zastánci benzínu mají jedinou volbu v podobě zážehového dvoulitru Si4 s výkonem 240 koní (177 kW) v kombinaci s automatickou převodovkou. Vznětové agregáty reprezentuje zdařilý čtyřválec 2,2 l z dílen tandemu Ford/PSA dodávaný ve verzích TD4 a SD4 s výkonem 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a točivým momentem 400/420 Nm, který lze v obou případech kombinovat s manuální, nebo automatickou převodovkou.
Všechny vozy Evoque jsou standardně opatřeny pohonem všech kol, přičemž výjimku představuje „ekologické“ provedení eD4 s báječnými papírovými hodnotami spotřeby, jež je analogickým pokračováním staršího modelu Land Rover Freelander eD4. Verze eD4 tvoří základ nabídky typu Evoque a je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Motor 2,2 l má v tomto případě výkon 150 koní (110 kW), ale točivý moment snížený na 380 Nm.
Variant je v případě řady Evoque k mání nespočet
Na výběr je z pětidveřové karoserie a třídveřové (té u Land Roveru říkají Coupé) a výbavových stupňů Pure, Pure Tech, Dynamic a Prestige. Již v základu je připraveno vše potřebné od kompletní sady elektronických soustav řízení podvozku a airbagů přes startování tlačítkem, couvací asistent, duální klimatizaci a rádio až po kůží obšitý multifunkční volant a litá kola.
Za zmínku stojí nepřeberná škála možností kombinací zbarvení karoserie, střechy a interiéru, jakož i elektronických komfortních soustav, a pro jejich konkrétní popis odkazujeme zájemce na výše odkazovaný katalog k řadě Evoque.
Zkoušený vůz
K testu jsme tentokrát převzali vůz opatřený vznětovým motorem s výkonem 150 koní (110 kW), automatickou převodovkou a nejvyšším výbavovým stupněm Prestige, který v aktuálním ceníku figuruje s cenovkou 1 197 900 Kč. Doplněn byl celou škálou doplňkové výbavy včetně technického paketu Prestige zahrnujícího především lepší navigaci s pevným diskem a hlasovým ovládáním, předozadní couvací asistent, elektricky ovládané zadní víko či prahové lišty s prosvětlenými nápisy Range Rover.
Dále zmiňme třeba couvací kameru, zatmavená zadní okna, prosklenou střechu, bezklíčkové zamykání, vyhřívání čelního skla, sedadel, ostřikovačů a volantu a celou řadu dalších drobností.
Land Rover Range Rover Evoque TD4 AT Prestige |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 861 157 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano (EPAS) |
Airbagy | 7x |
El. řízení podvozku | ABS, DSC, EBA, ETC, EDC, RSC |
Centrální zamykání | Ano, bezklíčkové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el., s pamětí |
Stavitelná bederní opěra | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB, iPod (Meridian) |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ano |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu, s kamerou |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |