Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka

Evoque je nejmenší, nejúspornější a hned od uvedení na trh měl ambice stát se také nejprodávanějším z rodiny Range Rover. Tato ambice došla svého naplnění a kromě jiného k tomu dopomohla také sem tam nějaká ta limitované edice.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výhradně 30
  2. Dojmy?, Sportovní na svém místě
  3. Hlavní slabina: motor, Bylo, nebylo, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Psal se rok 2011 a napříč všemi médii kolovala jedna a ta stejná zpráva. Land Rover představil po dlouhých letech zbrusu nový model řady Range Rover a byl to jednoznačně zásah do černého. Malé SUV používající techniku Freelanderu dostalo velmi odvážný design, který se ani po dvou letech neokoukal a auto pořád vypadá, jako kdyby mělo svou světovou premiéru teprve před pár týdny. Odpověď na otázku, jak je to možné, není složitá. Designérům se podařilo přesvědčit marketingové oddělení značky a to pustilo do výroby sériové provedení tvarově neobvykle blízké konceptu LRX, který Evoque předcházel.

Range Rover Evoque v akci!

Range Rover Evoque v akci!

Evoque je kompaktní crossover, který nenabídne zrovna prostorný a navíc si můžete dokonce připlatit za třídveřovou variantu. Myslet si o tomto autě lze cokoliv, občas se objeví názory, že je ošklivé jak noc, podle jiných je to absolutní zbytečnost a hříčka automobilového marketingu. Jenže víte co, ono to je vlastně úplně jedno, respektive to je téma na dlouhé internetové diskuze. Z těch automobilky jako takové nežijí a možná nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že je ani moc nezajímají. Tím nejdůležitějším ukazatelem jsou prodejní čísla a ta hovoří jasně. Platí to jak třeba pro X6, tak pro snad ještě divnějšího křížence 5 GT a platí to i pro Evoque. Ten na své konto získal za poslední rok a půl na 160 000 celosvětových zápisů. A to navzdory malému prostoru vzadu, špatnému výhledu ven a jiným neduhům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Evoque už není žádným nováčkem, ale pořád vypadá, jako kdyby ho automobilka zrovna představila.

Jak je vidět, poptávka po těchto autech existuje a není jediný důvod, aby se tomu nepřizpůsobovala nabídka. V tomto kontextu se mi vždycky vybaví památná věta jednoho z kolegů, který při debatě o 5 GT prohlásil, že BMW má naprosto precizně zmáknuté hledání i těch nejmenších mezer na trhu. "A kdyby příslušné oddělení zjistilo, že si trh žádá sportovní BMW s trojicí náprav, můžeme si být jisti, že se časem na trhu takový vůz objeví."

Kategorie crossoverů se obecně těší velké oblibě. Důvodů je celá řada, ale ty teď necháme stranou. V případě Evoque to je ale zcela bez debat ojedinělý vzhled, image a pocit, že vlastním něco extra. Ne vždy ale postačí základní možnosti a tak se ke slovu dostávají možnosti nadstandardní.

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Výhradně 30

Český trh je možná malý, ale je také v řadě věcí speciální. Jak nám tu řádí finanční krize, tak se pořád velmi dobře prodávají luxusní automobily. U Porsche se průměrně za příplatky vysolí přes půl milionu Kč a navzdory klimatickým podmínkám tu jdou na odbyt auta s pohonem všech kol jako rohlíky v supermarketu a ještě k tomu v akci. Co se také těší veliké oblibě, to jsou limitované edice. Alespoň podle toho, co říkají lidé, kteří mají na starost české a rakouské prodeje automobilek Land Rover a Jaguar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Podle Land Roveru se u nás velmi dobře prodávají různé speciální edice. To je hlavní důvod, proč k nám zamířila také verze Sicilian Yellow.

Na první pohlede takový nesmysl, jako Defender Rough se tu bez problémů prodal a na jeho úspěch naváže výroční Defender LXV. Do nabídky českých dealerů přistála také taková položka, jakou je Evoque v edici upravené podle Victorie Beckham a ta je limitována celosvětově na 200 kusů. Koncem června dorazila novinářům tiskovka oznamující další podobnou specialitu. Tentokrát šlo o Evoque Sicilian Yellow, kterých bylo přiděleno dohromady pro Českou republiku a Rakousku pouhých 30. No a jeden z nich si našel cestu také do naší redakce.

Popsat, o co přesně se jedná, nezabere mnoho času a stejně snadné je poznat Sicilian Yellow na ulici. K dispozici jsou dvě varianty, jedna se zlatou karoserií, černou střechou a černými disky, druhá má barvy přesně naopak. K tomu přidejme černé detaily typu nápisů Range Rover na kapotě, černá zpětná zrcátka a tak podobně.

Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Černá a žlutá kombinace vládne samozřejmě také interiéru, i když v mnohem decentnější formě. Černé kožené čalounění dostalo kontrastní žluté švy, a to jak na volantu, tak také u všech sedaček. Takovou třešničkou na dortu je zlatá lišta na palubní desce a tím je vlastně výčet veškerého nového u konce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výhradně 30
  2. Dojmy?, Sportovní na svém místě
  3. Hlavní slabina: motor, Bylo, nebylo, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 80 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 913 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 196 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 216 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků