Test Range Rover Evoque SD4: devět stupňů ke štěstí

Range Rover Evoque patří k prvním sériovým automobilům dodávaným s devítistupňovou převodovkou. Ale znamená v tomto případě více skutečně více…?
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Plejáda verzí, Uvidíte dvojmo…
  2. Zkoušený vůz, Neobvyklé vzezření, Na palubě
  3. Devět!, Kouzlem je rozsah převodů, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Stále v kurzu

Horkou novinkou Range Rover Evoque rozhodně není, ovšem díky svému svéráznému designu vypadá i po takřka čtyřech letech výroby stále dobře a nepřehlédnutelně. Model Evoque, který se představil už na podzimním pařížském autosalonu v Paříži v roce 2010, způsobil v očích veřejnosti skutečný šok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evoque vypadá i po letech výroby stále dobře

Evoque je bezpochyby tím nejradikálnějším modelem, jaký kdy u Land Roveru vyvinuli, a jeho přiřazení pod prestižní značku Range Rover navíc ospravedlnilo i dosti sebevědomé nacenění základních verzí i prvků příplatkové výbavy. Evoque je vlastně produkční verzí konceptu Land Rover LRX, přičemž jeho přerod v sériový automobil umožnilo až financování novým vlastníkem skupiny Land Rover.

Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktním balení

Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktním balení

V dosud spíše konzervativním duchu luxusních a velkých vozů Range Rover Evoque odstartoval hotovou revoluci. Range Rover Evoque míří do segmentu kompaktních „prémiových“ SUV, v němž zápolí hlavně s vozy BMW X1 a Audi Q3 a vyniká především zdařilým skloubením komfortu, praktičnosti a stylovosti.

Plejáda verzí

Hodnocení designu ponechme na úsudku pozorovatele, ovšem je jasné, že toto auto si na silnici s žádným jiným nespletete. A to platí i po takřka čtyřech letech od premiéry, což je s ohledem na vše, co se během této doby v dané kategorii událo, opravdu skvělým výsledkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Range Rover Evoque s davem jednoduše nesplyne. Naštěstí.

Řada Range Rover Evoque navíc svým stylistickým pojetím významně ovlivnila nejen Range Rover čtvrté generace, ale hlavně nový Range Rover Sport. Vozy Evoque pro naše čtenáře nejsou ničím neznámým, protože jsme již testovali většinu dostupných verzí. Vůbec prvním byl už na sklonku roku 2011 Range Rover Evoque SD4, podrobnější představení tohoto modelu najdete také v testech nejlevnější varianty Range Rover Evoque eD4 a naopak velmi dobře vybaveného provedení Range Rover Evoque TD4.

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Ovšem vaší pozornosti by neměly uniknout ani testy vozů limitované edice Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow a benzínové speciality Range Rover Evoque Si4. V tomto testu se proto zaměříme hlavně na specifika zkoušeného vozu, zejména pak na soužití s novou devítistupňovou převodovkou.

Uvidíte dvojmo…

… když se podíváte do ceníku s paletou verzí modelu Range Rover Evoque. V nabídce totiž dominují dvojky, k dispozici jsou dvě karoserie (pětidveřový hatchback a třídveřové Coupé), dvojice výbavových stupňů Pure a Dynamic/Prestige (ceny takřka shodné, rozdíl jen v zaměření na sportovnost, nebo komfort) a dva motory, byť v několika výkonových verzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evoque v nejsilnější naftové verzi a s devítistupňovým automatem

Zastánci benzínu mají jedinou volbu v podobě zážehového dvoulitru Si4 s výkonem 240 koní (177 kW) v kombinaci s automatickou převodovkou. Vznětové agregáty reprezentuje zdařilý čtyřválec 2,2 l původem z dílen tandemu Ford/PSA dodávaný ve verzích TD4 a SD4 s výkonem 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a točivým momentem 400/420 Nm, který lze v obou případech kombinovat s manuální, nebo automatickou převodovkou. Takový tuctový motor v Range Roveru? Fuj! Ale racionálně vzato, proč ne, motor má kultivovaný chod a umí za to vzít.

Všechny vozy Evoque jsou standardně opatřeny pohonem všech kol, přičemž výjimku představuje „ekologické“ provedení eD4 s báječnými papírovými hodnotami spotřeby, jež je analogickým pokračováním staršího modelu Land Rover Freelander eD4. Verze eD4 tvoří základ nabídky typu Evoque a je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Motor 2,2 l má v tomto případě výkon 150 koní (110 kW), ale točivý moment snížený na 380 Nm.

Za zmínku stojí u řady Evoque nepřeberná škála možností kombinací zbarvení karoserie, střechy a interiéru, jakož i elektronických komfortních soustav, jejichž úroveň a rozsah drží Evoque i po letech výroby stále na úrovni doby. K mání tak jsou i hlídání mrtvých úhlů zrcátek a nechtěného opuštění jízdního pruhu, samočinný parkovací asistent, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo obvodový kamerový systém. Za vše si ale Land Rover nechává řádně zaplatit, ale o tom v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Plejáda verzí, Uvidíte dvojmo…
  2. Zkoušený vůz, Neobvyklé vzezření, Na palubě
  3. Devět!, Kouzlem je rozsah převodů, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků