TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

Radosti
Pořád nesundal off-road masku
Kultivovaný a pružný motor
Luxusní interiér
Starosti
Vysoká spotřeba
Pomalé reakce převodovky
Některé laciné detaily zpracování
7  /10
 

Nabídka prémiových kompaktních SUV se v poslední době rozrostla o několik zajímavých přírůstků. Lidí, kteří jsou ochotni dát hodně přes milion korun za takový vůz, je stále dost a automobilky nevidí důvod jim je nenabízet. Vedle nedávno představené nové generace Audi Q3 a stále docela mladého Volva XC40 tak přijíždí i zcela nový matador této kategorie - Range Rover Evoque druhé generace.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Automobilka s ní navazuje na úspěch té předchozí, která před osmi lety přinesla do měst kompaktnější verzi majestátních Range Roverů. Britský luxus, který se snadno parkuje, ale i tak dokáže dojet na panské sídlo v horách a v šikovných rukou až na konec světa. Není to ale jen o tom. Novinka totiž má některé unikátní prvky a snaží se konkurenci zase o trochu předběhnout. Jestli se to podařilo, jsem se snažil zjistit s edicí First Edition, která měla pod kapotou druhý nejvýkonnější mild-hybrid P250 o výkonu 183 kW (250 koní).

Čistý jako křišťál

Vzhled nového Range Roveru Evoque se vydal cestou modelu Velar, který vsadil na čistší linie a elegantní linky. Od Velaru si propůjčuje i některé prvky, jako vysouvací kliky dveří. Jednoduchost designu jakoby podporovala majestátnost celku, kterou ještě podtrhnou 21palcová příplatková kola (v základu jsou dvacítky). 

Oproti předchůdci se Evoque nepatrně zvětšil. Je delší o 16 mm a má o 22 mm větší rozvor náprav. Tato změna má v souladu s upraveným uspořádáním interiéru přinést více místa na zadních sedadlech, kterého u předchozí generace nebylo nazbyt. 

Edice First Edition, která bude k mání pouze rok od uvedení na trh, přináší některé unikátní prvky, jako černé panoramatické střešní okno, měděné doplňky karoserie či všudypřítomné nápisy odkazující na první edici. Mně osobně nejvíce zaujaly Matrix LED světlomety s automatickým pohasínáním dálkových světel, které fungují na jedničku.

Království nebeské

I interiér odkazuje na čistotu modelu Velar. Místo pro posádku se nese ve stejně minimalistickém duchu jako exteriér. Minimum tlačítek a elegantní linky spolu s vybranými materiály a perfektním zpracováním nabídnou to nejluxusnější pracoviště v segmentu.

Velký počet tlačítek se schoval do dvou 10palcových obrazovek na středovém tunelu, jak je u nejlépe vybavených vozů koncernu JLR zvykem. Řešení Touch Pro Duo ovšem vyžaduje důkladné prostudování někde na parkovišti. Chvilku vám totiž bude trvat, než budete funkce automobilu ovládat „poslepu“. 

První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Horní infotainment by zasloužil rychlejší reakce. Připojení mobilního telefonu pro zrcadlení vybraných aplikací funguje perfektně, ovšem až v balíčku Smartphone Pack, který dostanete s edicí First Edition. Ostatní verze vyžadují dodatečnou mobilní aplikaci.

Na složitější ovládání narazíte i na digitálním přístrojovém štítu, ovšem také se na něj dá zvyknout. Plusový bod dávám průhledovému displeji, který promítá ty nejpotřebnější informace na čelní sklo. Velký fanda jsem i zpětného zrcátka Clearsight, které promítá dění za autem bez ohledu na to, kdo sedí vzadu, nebo co máte naložené v kufru. I za šera je pak dění za vámi díky zvýšenému jasu displeje dobře viditelné.

Range Rover Evoque už teď splňuje emisní testy pro rok 2020. S naftovým dvoulitrem

Range Rover Evoque už teď splňuje emisní testy pro rok 2020. S naftovým dvoulitrem

Variabilita posezení za volantem nezná mezí. Sloupek řízení lze nastavit elektricky, mechanické ovládání byste hledali marně i u sedadel. Na hlavu je místa dostatek a stěžovat si nemohou ani ostatní cestující. Třeba ti vzadu, mají-li průměrný vzrůst. Kufr o objemu 591 litrů patří k největším v segmentu a pojme tak i věci na menší dovolenou.

Range Rover Evoque - srovnání rozměrů s konkurencí
Model RR Evoque BMW X1 Audi Q3 Volvo XC40
Délka [mm] 4371 4439 4484 4425
Šířka [mm] 1904 1821 1849 1863
Výška [mm] 1649 1612 1616 1652
Rozvor [mm] 2681 2670 2680 2702
Zav. Prostor [l] 591 505 530 460
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků