No pokud by se pisalek zajimal o historii tohoto motoru, tak by zjistil, ze s puvodnim Hemi to nic spolecneho nema a taky by zjistil, ze moderni "hemi" nemaji hemisfeickou spalovaci komoru, takze se o Hemi v pravem slova smyslu nejedna a je to jen marketing...Jinak pokud by se zajimal i o soucasnost tohoto motoru, tak by vedel ze ke spolehlivosti ma hodne daleko. Uz jen diky spatne vymyslenemu systemu mazani, kdy vackova hridel nedostava dost oleje a je schopna odejit po nekolika desitkach tisic km....Ale jako romanticke vypraveni pro lidi, kteri se tim nikdy ani nesvezou je to dobry clanek!
Asi Vas prekvapim ale nove modely RAM jsou velmi poruchove. Co to koupil Fiat nestojito za to. staci si to vaguglit v anglictine, poruchovost elektriky, prevodovky a dalsi veci
Chrysler byl synonemem pro poruchovost davno pred tim nez to koupil Fiat. Hemi od roku 2004 byly problemove motory a jsou jimy do ted...
Ja sice zatim zadnou ameriku nemam,ale povazuji skoro vsechny americke znacky za kvalitni a mrzi me,ze se tu vsechny neprodavaji. Kazdy by si rad vybral...kdyby byl servis atd...ale vim,ze opravovat se tu daji vsechny i tak...myslim oficielne. Zdar vsem,co fandi temto autum )
Jinak ofiko cestou jde koupit i Chevy Silverado, ofiko dovozce United Cars and Service 3 motory, záruka, www.silverado-praha.cz
S velkoobjemovými Amerikami jezdím už skoro 30 let, první vůz byl Chevy Van s 7,2 8V :-P. Nehodlám se tu s kýmkoliv dohadovat, prostě tyhle vozy jsou jiný svět a Evropská provenience jakož i motory pod 3,5 L a 6V mne absolutně nezajímají. Co se týče současného RAMa, jen komentář případným zájemcům. Plyn je zhůvěřilost, motoru trochu vadí, ale kdo je skrblík, tak když už, leda od Prinse (ne Prince). Jiné zástavby motor zkurví rychleji, než po pár set tisících km. I tak dopručuji střídat vyjíždění nádrží plyn - benzín - plyn - benzín, ne pořád na plyn a benzín jen na start a prodloužení dojezdu. Nové HEMI 5,7 mají vypínání 4 válců, na spolehlivou funkci je naprosto nezbytné používat olej 0W-20, měnit každých 10 tis. (ne až 15) a dodržovat specifikaci výrobce, ne tam lít kdejakou 0W-20. Jen tak jsou případné problémy se systémem vypínání válců minimalizovány. No a jen jako perlička, i HEMI 5,7 už má přípomoc krouťáku elektromotůrkem u 8-st.převodovky kvůli optimalizaci emisí a snížení spotřeby, při brždění pomáhá rekuperací. RAM existuje i s motorem 3,6 V6 z rodiny Vortex, ten žere méně jen při velmi klidné ustálené jízdě, jinak je nutné jej na rozdíl od HEMI točit, takže spotřeba je při dynamičtější jízdě stejná nebo vyšší, než u HEMI. Ale zas je konstruován na trvalý možný provoz jen na E85. Co se týče italského dieselu 3,0 V6, moc to nejede, je to takový dělník a nelze od něj očekávat žádnou dynamiku, navíc je drahý a tak pro škudlily postrádá smysl. Leda by měl někdo naftu zdarma.
Prins je předražená srajda, u LPG strašně záleží kdo to dělá, jak to umí, jaký tam dá reduktory, nesmí to být poddimenzované, stejně tak vstřiky, jaké to má palivové mapy a celkové nastavení. Pokud to dělá fachman, tak plyn za 35 slouží líp jak předražený Prins za 80.Nevím od jakého roku je tam 0W20, ale všechny HEMI od 2004 minimálně do roku 2014 maj předpesané 5W20 kvůli vypínání válců. Mam už druhé HEMI a oboje 5W20. Liju tam Mopar přímo olej doporučený výrobcem.3,6 není žádný Vortec, ale je to chrysleří šestiválec Pentastar o výkonu 300 koní, co se do chrysler/dodge/jeep/ram montuje už do roku 2010.
Ahoj Prosím tě máš nějakej tip který výrobce plynu je ok do HEMINY r.v. 20Díky za infoKlidně do mailuclaudio@bad-boys.cz
pul sudu oleje po 10 tis km? Nestaci ze jezdis od pumpy k pumpe ale i od servisu k servisu.
Ja u sve 5.3l ecotec taky menim olej kazdych 10tk, tovarni interval je 12tkm a neni to pul sudu, ale 8l a je to prace na par minut.... Vyhodou u techto aut je ze clovek nemusi na zvedak, ale pod auto se normalne vleze :DKdyz vidim ty intervaly jako 30tkm tak me jima hruza...
Ale za to máš máš náklaďák pro dva, leda že bys hodil nákup na paletu, aby zadní sedadla zůstaly volné.:-D
Pro úplnost, nyní mám RAM Lone Star 3,6 V6, r.v. 10/2019, individuál dovoz za velmi výhodnou cenu, navíc podvozkový lift 4 palce, pevné trubkové nášlapy a výfuk Magnaflow. Ustájen na chalupě v garáži, používán výhradně na výlety a dovolenkové cesty, jinak na cestu na chalupu a po Praze Nissan Leaf.
Proc sis na vikendove jezdeni koupil jen V6, vzdyt ten rozdil ve spotrebe oproti V8 je 00prd... Jen s tim lift kitem to musi zrat vic jak 6.4 na normalnim podvozku...
Elegantni z vnejsku neni ani nahodou. Navic poradny truck ma sedet na poradnych kolech.
Celková hmotnost nad 3.5t, znamená to že k tomu treba aj palubnú jednotku, platit myto ako kamión a ešte rychlost obmedzená na 90kmph??
Kde vidíš celkovou hmotnost nad 3,5t?
Hmotnost: pohotovostní • celková 2 479 kg • 3 575 kg Více na: https://www.autorevue.cz/test-ram-1500-longhorn-57... ...
s přívěsem, na slovensku musíš mět poplatek za auto a zvláš za vozík jestli jedeš na limit.
Kdo někdy měl tu možnost osedlat vůz s V8 OHV s křížovou klikovkou hřídelí, tak mi dá za pravdu že je to zážitek na celý život, kór pro nás Evropany. Je to úplně něco jiného, než na co jsme doposud zvyklí. Neříkám, že se z toho posadí na zadek všichni, ale troufám si, že většina ano.Člověk otočí klíčem, mohutná V8 se převalí a za chvíli štěkne takovým způsobem, že má člověk pocit, že s výfukovým potrubím je něco špatně. Během několika sekund se ustálí volnoběžné otáčky a ručička ukazuje něco okolo 600RPM. Do toho se celé auto třese ze strany na stranu, že člověk má opět pocit, že je v motoru něco špatně. Ale ono není...Celé kouzlo tohoto motoru je v neuvěřitelné, ale opravdu neuvěřitelné síle v nízkých otáčkách. Turbo motory zde hrají až páté housle. Ten motor opravdu není potřeba točit, vše důležité nabídbe už od 1000RPM. Že motor nemá rád vysoké otáčky dává na vědomí masivní těžkou klikovkou, která než se roztočí, tak to trvá.Auta s těmito motory mají neuvěřitelně dlouhé převody a bylo mi hned jasné, proč první automaty v USA měli pouze 3 stupně. Nestalo se mi to u žádného jiného auta, že když člověk šlápne na plyn, tak ručička na rychloměru letí vzhůru rychleji než otáčky motoru. Do toho neuvěřitelný zátah do sedaček a člověk zapomene i dýchat.Když se člověk vyblbne, tak na dálnicích při 140km/h při zařazené šestce motor točí 1700RPM a na okresních cestách při 90km/h neuvěřitelných 900RPM. Těžko pochopitelné, ale motor se nedusí, nedrnčí. Jen se tak převaluje a užívá si jízdu s vámi.Z nízkých otáček také pramení fakt, proč je tento motor tak spolehlivý a "nesmrtelný". On za celou svou životnost natočí o polovinu méně otáček než naše čtyřválce nebo aktuálnější tříválce. Do toho má neuvěřitelně masivní konstrukci a svou jednoduchost.Každému bych jízdu s tímto motorem přál, je to opravdu zážitek. Je to něco jako diesel, který má v nízkých otáčkách daleko větší sílu, není zde žádná turbo díra. Ale nemá zároveň problém se roztočit až 6500RPM a vás tak připraví o dech a v hlavě zanechá takový zmatek, že byste byli ochotni se s Newton hádat ohledně vztahu F=m. a
Všechny HEMI byly spřaženy s 5, 6 nebo nyní s 8 stupnovými automaty (ZF), s 3 a 4 stupnovými to nikdy nebylo.Takže asi tak.
Hezký popis, ale 99 % toho co píšeš nemá nic společného ani s OHV, ani s V8, ale s obrovským objemem motoru. V8 má vliv akorát na zvuk a ty vibrace motoru.
Víceméně souhlas, na druhou stranu právě a jedině V8 OHV se pojí s popisovanými zážitky, protože má tebou zmíněný objem a křížovou klikovku. Vím, že ventilový rozvod s tím jeko takový nemá nic společného, ale ten motor se zkrátka v takové konfiguraci vyrábí. V8 OHC (DOHC) mívá zpravidla už plochou klikovou hřídel a nižší objemy a je to úplně jiný motor, který se rád točí. V6 atmo s objemem okolo 3.5 je v nízkých otáčkách absolutně mrtvý a má sametový chod.Takže mnou popsány zážitek opravdu nabídne pouze V8 OHV neboli demonstraci hrubé síly a chování hrubiana, neboť je to nejtypictejsi US konfigurace. I nová Corvette C8 s motorem LT2 si stále drží V8 OHV. Kdežto Mustang Shelby GT350 šel cestou V8 DOHC a plochou klikovkou - naprosto úžasný, ale už jiný zážitek podobající se evropské produkci Ferrari.
No vidíš, každý preferuje něco jiného. Já raději klid a ticho, to poskytne jen R6. Někdo rád hluk a vibrace, každý jsme jiný...
Hm, ani bych neřekl... Velkoobjemové evropské motory uměly podat taky excelentní zážitek, jak z hrubé síly, tak z krásného (a pro mě i příjemnějšího) zvuku. Ať už to byly osmiválce BMW/Mercedes, dvanáctiválce těchto značek...
Nesouhlasím s Tebou, ale respektuji tvůj názor. Navíc jsi správně napsal, že evropské automobilky uměly... Americké automobilky umí i dnes a za velmi zajímavý peníz pro obyčejné lidi. ;-)Stačilo napsat, že ti ameriky moc nevoní. :-)
Ale ty evropské to dnes umí taky, jen už to není těžiště jejich motorizací, jako tomu bývalo dříve. Na druhou stranu, proč taky? Evropský životní a jízdní styl a americký životní a jízdní styl snad nemohou být odlišnější.A proč by měl lhát? Ameriky jsou fajn, ale tam, kde je jim dobře. Doma, v USA. V Evropě uvítám jiné auto, vhodnější do našeho prostředí a životního stylu. Mě totiž především neužije na zbytečnosti. A zrovna to jsou americká auta v Evropě. Zbytečné pozérství. Auta, která neslouží žádnému užitku kromě demonstrace ega majitele.
To máme pick-upy, a co sedany? To je také pozérství? A co pak všechny ty D3 se sportovníma paketama aby to bylo cool a sportovní.
Sedany? Nerozumím, co je s nimi?Ty sportovní pakety... škoda slov. Pak vidím u nás do kopce se škrabající "sportovní" BMW, které řve a nejede...
To bude spise soferem, ne? ;-)
Šofér, majitel vozu... takže je to pořád problém, o kterém mluvím...
Kombinace penez, radosti, fandovstvi, snobstvi, ega, pozitkarstvi, exhibicionismu, spolecenskeho statusu... v ruznem pomeru ;-)
Pokud se bavíme přímo o RAM, tak souhlasím, že v naší krajině působí jako exotic car. Jestli je to zbytečnost, tak to už záleží na majiteli a jeho využití. Ale rozhodně si nemyslím, že je to pozerstvi a demonstrace ega majitele. Co takhle přijmout fakt, že existuje skupina lidí, kteří z nějakého důvodu nechtějí zapadnout do mainstreamu a prostě se chtějí v něčem odlišit, být originální?
"chtějí v něčem odlišit, být originální"... No, to už popisuješ nějakou pózu. :-D Ne, odlišností je dnes v podstatě cokoli, co není většinové na trhu. Takže i třeba Peugeot 208, protože českou normou je Fabia. Já prostě přerostlá americká auta u nás moc neberu. A je fakt, že velkým dílem za to mohou majitelé aut (specificky Mustangů) svým chováním zamindrákovaných blbečků. Na jednoho normálního tak dvacet pitomců s potřebou nebezpečného a neohleduplného frajeření.
majitelé Mustangů 2015+ nejsou klasický milovníci amerik ale kloučcci s bohatým tatínekm nebo usedlí seladoni 50+ co chtěli levnej sporták s velkým výkonem za levný prachy. Tihle ani nikoho v jiné americe nepozdraví.Ale jinak tisíce dalších majitelů amerik sou v pohodě, až na pár exotů.
Reknu to manzelce, az prijede v jejim V6 z roku 2017 z prace.
Hlavne ze v tom kadrovani mas jasno.
Ale no tak... auto je u chlapu casto otazkou ega a je jedno, jak je velke ;-) Akorat bych je automaticky neodsuzoval, nekadroval. Clovek se muze lehce zmylit. Zrovna u soferu by se melo hledet hlavne na to, jak se za volantem chovaji.
Stále nesouhlasím :-DMnou popisované zážitky čerpám ne z nějaké zážitkové jízdy, ale z vozu, který už léta obývá mou garáž. A rozhodně nemám potřebu psát, co to je auto, byť bych se mohl chlubit. A stejně tak to u mne funguje i v reálném životě, ne jen na internetu.Ale je pravdou, že hodně mužů to tak má... :-)
Je pěkné, jak jsi vztahovačný, i když přímo k tvé osobě nikdo nic nenapsal... :-D
Precti si prosim poradne, co jsem napsal. Nekadruju, neskatulkuju, ale ze u spousty chlapu je vyber auta otazkou ega je nezpochybnitelny fakt (jedno o jaky typ/velikost jde respektive jestli si ho opravdu poridi). Dulezite je jak ridis, jak se chovas.
Psal jsi :auto je u chlapu casto otazkou ega a je jedno, jak je velkeA s tím já zkrátka nesouhlasím, protože se v tom nevidím. Já si to auto koupil jako splnění dětského snů a ego s tím nemělo vůbec nic společného. Kadrování a šoféřina je věc druhá a tam s tebou souhlasím.
'je casto' te prece muze ale nemusi zahrnovat ;-) Navic ego neni pejorativni termin.
Okej, tak vytáhneme češtinu- budeme slovíčkařit a ohánět se cizími výrazy, které jsem nečetl ani v babičce. Ale chápu, že slovo "hanlivý" by neznělo tak dobře a nevyjadřovalo by to jakousi tvou intelektuální nadřazenost nad mou osobu. ;-)K věci - máš pravdu.
Jj hanlivy se dalo samozrejme pouzit taky, resp. s ohledem na prostredi by bylo vhodnejsi. Ta omacka (z prasku) kolem mi nechutnala ;-)
Však v pohodě, hlavně že si rozumíme... Brachu, žádné meče netasím. Všeobecně s tebou ale i mpolanem v diskuzích souhlasím, holt dnes jsme se neshodli.Měj prima zbytek neděle. :-)
Však my to nějak zvládnem ;-)
Prekvapuje ma, ze motor je OHV. Nepoznam velmi technicke parametre inych aut RAM, ale ten motor ma prekvapil.
klasika HEMI, všechny jsou OHV už od roku 2003, kdy to přišlo na trh v znovuzrozené podobě. Měl sem ten motor v 2005 300C a ted ho mam v 2012 Chargeru. Legenda, skvělý výkon, zvuk, krouták, spolehlivost. Výborně snáší LPG
V dnešní době působí OHV motor zastarale a komicky, ale ona konstrukce má řadu výhod. Když pominu fakt, že téměř nelze na tento motor aplikovat moderní serepeticky typu proměnlivé časování a zdvih ventilů, tak má řadu výhod.Vyzdvihl bych hlavně jednoduchost - ty motory jsou opravdu nesmrtelné a kompaktní rozměry - díky tomu, že v hlavách nejsou vačky, tak je opravdu malý, ikdyž je to stále V8. To je mimochodem důvod, proč jsou oblíbené motory LS (GM) používaný jako swap.
Taky odborník, koukám.HEMI od roku 2011 samozřejmě proměnné časování ventilů má. Kromě toho taky vypínání válců, to už od roku 2004 a další věci. Chtělo by to trošku nastudovat no :)
Zastaralý, ale trvanlivý. Stačí mu jedna Vacková hřídel a tím pádem te nezruinuje výměna rozvodu jako u evropské konkurence Audi, BMW, MB.
Jasný, 15 t kc za 150 t km tě zruinuje? Tak to nemůžeš koupit RAM, protože tě sežere na spotřebě za prvních 10 t km.
no když si vezmeš, že tam není rozvodový řetěz nebo řemen........
A jak je teda ten rozvod řešeny, myslíš tyčkami? To snad ne...
tyčkama a nadzvedátka budou hydro nebo až na ventilách aby se to nemuselo štelovat.
Je tam rozvodový řetěz, je tam vypínání válců MDS, jsou tam dvě svíčky na válec, je tam proměnné časování ventilů VVT atd.Ona doba nám postoupil víš....:-D
ty si to plateš s HEMI ohc pro jeep.
Je tam rozvodový řetěz. Převod od klikovky na vačku (jedna vačka uprostřed V) není řešen ozubeným soukolím, ale malým masivním řetězem, který je prakticky celoživotní.
Vdaka za vysvetlenie.
jo tak to jo.
Hmm, základní cena vozidla 5.7 HEMI/291 kW Bighorn 1.735.648 Kč :-)) :-)) :-)) ...kdo by vzal za 1,7 mega tohle, prosím pod příspěvek plus. Kdo by vzal za 1,7 mega raději Kodiaq RS, prosím mínus. Děkuji ;-)
blbý jak mpolan..
jestli ti to neušlo, LongHorn je nejvyšší výbava té RAMky, základní verze jde koupit za 1,5 mega, starší verze Classic jako skladovka za 1,1.A ještě ti ušlo, že Kodiaq je SUV, takže ten porovnávej s Dodge Durango, ne s RAMkou :-D
Jedna volba horší než druhá, takže Kodiaq. Přitom tuzingový Kodiaq RS s fejkovým TDI bych opravdu, ale opravdu nerad.Pokud má být ale alternativou tento absurdní náklaďáček, tak není holt jiná možnost. Neumím si představit v jak vidlákovitém vidlákově bych musel bydlet, aby ten pick-up připadal v úvahu.
Mas rodinu, firmu, hospodarstvi (pole, les, rybniky), konicky (litani, lode, kone, trail), potrebujes vozit/tahat naklad/lidi a zaroven pohodlne s rodinou vyrazit na delsi cestu... a pri tom nechces/nepotrebujes doma mit vice nez dve auta (to druhe je treba mensi prakticka 'nakupni taska').
Je vidět ze se vyznas B-]
Děkuji všem, kteří od včerejška hlasovali ... inu zajímavá sonda do duše národa. :-)
Nechtěl bych ani jedno, ale kdyby mě někdo dal pistoli k hlavě že si jedno vzít musím tak bych vzal RAM.. A hned bych ho prodal..
Tak ta přístrojovka je pěkný hnus. Pro příznivce filmu Transformers ale asi ok. A 1,7M je cena za základní holotu :-) a dát 2,3M za pracovní auto co nemá uzávěrku diferáku? Pak se nedivte komentářům co si tak asi majitelé těchto aut kompenzují :-)
jak si na to přišel ,že nemá uzávěrku?
Uzávěrku nemají pouze luxusní verze určené pro silniční využití = Longhorn a Limited...
Já se klidně k tomu kodiaqu přiznám... RAM je (pro mě) opulentní zbytečnost bez reálného užitku.
však si blb a všichni to tu porvrzují..
Žiju ve Státech a vlastním Ram 1500 Laramie. Tahám trailer, loď a používám ten truck na stavbě, takže ten truck potřebuju, ale v Čechách bych asi koupil škodovku.
Mám ramku laramie v Čechách a jsem velice spokojený
Rozum říká Kodiaq, srdce a emoce Ram. Možná nějaký ojetý Ram na víkendové projížďky by se dal. I když to bych se mu více líbilo staré Bronco.
Za mě, je tahle otázka naprosto na místě. Já bych to za KRS neměnil :-DDocela mě překvapuje, že tohle auto nemá uzávěrku, většinou se zapíná povytažením voliče.
Já bych se v Praze za tohle auto strašně styděl. A taky bych se nikam nevešel a u pumpy bych brečel. Takže Kodiaqa, pokud mám odpovědět na tvou pubertální otázku.Kdo by chtěl dozer Cat D11R, ať dá plus, kdo ponorku kapitána Nema, mínus.
u pumpy bys fakt nebrečel, protože LPG ze za 10,60.17x10,60 = 180A ted franta jetel s 3,0 V6 TDI SUV tankující u MOL, Benziny atd prémiovou naftičkutakže 10x28,90 = 289 KčTakže asi tak, těšilo mě:-D
Ten výběr variant se míjí v prostředí, staletí i použití. Asi jako - mléčná čokoláda, nebo radši hoblík?
já kdybych bydlel v praze, tak se stydím za každé auto a volil bych mhd. Pražáci uvědomíte si už konečně, že auta do velkoměst nepatří?
Hele, ekomarxista a zřejmě volič Hřiba. Tak se chytte se soudruhem Hřibem za ruce a odstěhujte se do Mongolska, tak je krásnej vzduch. Jinak auta samořejmě do města patří, pokud sou ve městě firmy a pokud tam dojíždí půlka středočeského kraje.
Jistě, a lidi z Prahy nesmějí jezdit nikam jinam z města, že? Proč asi ti Pražáci mají auta...
MY jezdíme do prahy vlakem a tak pražáci k nám by taky měli jezdit vlakem, oni si vymysleli zony, že tam nesmíme jezdit, tak by se měli chovat i u nás. Nebo ty máš jiný myšlení a píšeš já piji víno a ostatní ať pijí vodu?
Péťo, nauč se psát aspoň česky. I desetileté dítě umí líp česky než ty. Vůbec netuším, co se snažíš říci.
uklidni se, druzí to pochopili.
A co by u vás pražáci dělali?:-ONaprostá většina lidí, co jezdí do Prahy vlakem, v Praze pracují.
já sem věděl, že mpolan nikdy nemá pravdu. Díky za potvrzení.
Já bych se teda rozhodne víc styděl za 4 válcovou dieselových škoďárnu, než 8valcovou Ameriku. Ale tak každý se stydí za jiný věci.
Pindík a obdiv žen, které za to stojí, neroste s americkým commercial car. Kdybych bydlel na Yukonu, budu se na automobily dívat jinak.
Asi se pohybuješ ve zvláštní společnosti, kde mají ženy obdiv k muži na základě vyberu auta. Moje žena by se se mnou nepochybně nerozvedla, ani kdybych si koupil RAM, ani kdybych si koupil Kodiaq. Navíc ani já sam nežiji ve světě, kde mě na voze nejvíce zajímá, co na nej řeknou ostatní. To musí byt smutný život.
Tvůj první příspěvek vypovídá o přesném opaku.
haha, soused měl kodiaqa a měnil karavan za novější(dvě nápravy) a tak ho vyměnil za tohle autíčko, ale bez chromu, v matné černé s jedním laufem. Tak koupil kodiaqa, ale že sním nebyl spokojený, tak ho dal pryč.
dnes jsem vyjel na kole kolem a vidím u něho dva laufy-2x10 cm. Nevím jak jsem ten druhý mohl přehlídnout.
debil jak já..
Srdce volí rám, rozum kodiaq rs
Rozum taky.
Rozum velí koupit auto, ne žebřiňák na farmu (pokud to nepotřebuju) a ne parodii na auto, alias střelenou pipku. :-D
Auto maj u Dodge taky, SUV Durango, sedan Charger a kupé Challenger, k tomu ještě crossover Journey :-DNemusíš si kupovat jebku Kokodák od koncernu Spojení předražení podvodníci AG se zdechlým tříválcem nebo sazometem
mpolan a jiní jsou takhle hloupý..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.