TEST Porsche Taycan Turbo: Tolik koní, že vám z toho jde hlava kolem. A z ceny taky...

30 komentářů

Ondráš
11. dubna • 7:12

Klobouk dolů, o tom žádná...
Stejně bych ale raději klasickou Panameru

Jan Taraba
11. dubna • 9:27

Ta je prostornější, užitečnější, má kufr,...
Já bych ji bral taky, ale elektrickou.

Ondráš
11. dubna • 16:30

Jojo, to je mi jasné :-)Já bych mohl střed v podobě GTS :-)

GTI
10. dubna • 18:02

Ještě že Porsche dělá opravdové auta pro řidiče (viz např. 911 GT3 manuál) a ne tady tyto bzučící vysavače. Ale věřím, že někteří ekologičtí fanatici nad tímto chrochtají blahem, když to zabzučí🤣🤣.

Moik
11. dubna • 10:09

To elektrický auto má snad jen jedinou nevýhodu - je težší. Ale jinak je vyvážené, má nižší težiště, lepší reakce na plyn, jakkoli nastavitelnou gradaci výkonu, libovolně rozdělitelný TM mezi nápravy, je tišší, můžeš mu naložit hned po startu a nakonec je i rychlejší.Jo mám EV a neměnil bych. I těch pár nevýhod spojených s nabíjením mi za to stojí.

Stealth01
11. dubna • 8:47

Po nějaké době je i toto auto více ekologické, nehledě na fakt, že kdyby se vyměnily všechny auta na planetě za elektromobily, nemusel by svět řešit bilióny litrů olejů a maziv. Z tohoto pohledu už mi přijde spalovací auto prostě směšné a zastaralé.
Ale otázka zní, jmenuj mi jednoho majitele elektromobilu, který je ekologickým fanatikem. Na to lidi kašlou, naopak si užívají mnoha výhod elektromobilů.

homer
11. dubna • 16:17

To mě zaujalo - normální auto má prakticky vsechna hlavní ložiska mazaný olejem s intervalem výměny. Že by elektoauta vydržela s trvalou náplní maziv? Nebo je mění při periodických prohlídkách - pak by to ale nebylo nic levného.

jogurt
11. dubna • 16:42

"normální" auto má předepsané výměny brzdové a chladící kapaliny a motorového oleje z důvodu tepelné a karbonové zátěže, některá auta mají předepsánu výměnu převodového oleje (typicky dvouspojky a mezinápravové spojky, kde je tepelná zátěž třením spojek) a jen velmi málo aut má předepsánu ještě výměnu oleje v rozvodovce. Všechny ostatní maziva ložisek jsou trvalé.
Takže u elektro opravdu není žádný důvod měnit jakoukoli mazací náplň. Mění se brzdová kapalina a u některých se mění chladící kapalina nebo se při výměně filtrační vložky doplňuje. Nic víc.

homer
12. dubna • 7:49

A diferak třeba?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
12. dubna • 9:43

v diffu měnit olej můžeš a nemusíš

ACE
11. dubna • 11:45

Zase se bude řešit jak vyrobit ve vhodnou chvíli dostatečné množství energie a jak ji vhodně dostat do baterií.

Jan Taraba
11. dubna • 13:26

Sluneční svit ve střední Evropě představuje 1,5-1,7 MWh/m2 a rok, takže v tomhle fakt problém nevidím.
Za dva roky a 127 000km s e-tronem jsem "projezdil" 32MWh, takže i na velmi intenzivní provoz na úrovni 60 000km ročně mi při současné účinnosti FV panelů stačí plocha pouhých 60m2. A střechu mám podstatně větší.

Luise
11. dubna • 14:21

A vozíte si tu střechu sebou na cesty? Třeba když jedete na dovolenou, na jednání, kamkoliv, beretu tu střechu, abyste mohl tankovat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
11. dubna • 15:31

Proč bych ji vozil?
Co vyrobím a spotřebuji pro nabíjení, tolik nekoupím nafty
Co nespotřebuji pro nabíjení, spotřebuji doma a tolik nekoupím elektřiny ze sítě
Co nespotřebuji ani doma, prodám jako přetoky do sítě, spotřebuje to někdo jiný a nemusí se to vyrobit v elektrárně

jogurt
11. dubna • 19:37

Pokud správně počítám, tak tvůj provoz 60k km/rok ve spojení s 10kWp FVE je energeticky neutrální až mírně přebytkový. A je úplně fuk, jestli vše projezdíš sám nebo to pošleš v přetoku do sítě a projezdí, prosvítí, provaří nebo proklimatizuje to někdo jiný. E-tron je rozměrově a výkonově mezi SQ5 a SQ8, kde bys za 60k km za rok "propálil" 5000 litrů nafty. Nákladově nafta v dnešní ceně 220 000Kč/rok, elektřina něco mezi 0 a 75000Kč, dle poměru FVE/nákup. Plus uhlíková stopa, nákup ropy z Ruska, o nákladech na servis auta ani nemluvě.
Takže za mě jasná volba.

Jan Taraba
11. dubna • 20:11

Lehce deficitní. Na neutralitu bych potřeboval cca 13kWp. A to už nelze bez úřední prudy. A s těmi 5000l nafty jsi hodně při zemi. SQ5 možná, naftová SQ8 už mírně nad, benzínová tak 9000litrů, tj. 380 000kč.

ACE
11. dubna • 13:48

No jo, jenže při 100pro provozu elektroaut asi nebude každej nabíjet u svého domu a přes den. Drtivé procento bude odkázáno na veřejné nabíjení, pokud možno co nejrychleji a taky celkem často třeba v zimě kdy bude obloha zatažená. Nabíjení se nemusí odehrávat pěkně pokojně rozložené na 24 hodin, ale budou špičky které bude potřeba pokrýt. Nedá se to holt půměrovat a ani rozumně uchovat a v tom je největší problém.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš Fuk
11. dubna • 15:39

Nikdy není spotřeba ničeho rozložena rovnoměrně. U elektřiny už vůbec ne. A uchovávat elektřinu lze velmi snadno. Jmenuje se to akumulátor. A není jediný. Německo například má jasnou křivku nárůstu úložek výroby z větrných parků do vodíku. A ten se jak známo uchovávat dá a transportovat potrubím rovněž. Například dnes už je v německé plynovodné síti nikoli čistý NG alias metan, ale směs vodíku a NG. Do 8 let má v Evropě přejít 28 000km stávajících plynovodů na transport vodíku.

ACE
11. dubna • 18:34

Ale no tak. Nemluvíme tu o uchování energie v mobilu. A vodík ano, ten má jisté možnosti, ale ta účinnost výroby není zas taková pecka.

jogurt
11. dubna • 19:28

Učinnost výroby vodíku je 2-2,5x vyšší, než účinnost spalovacího motoru :)

ACE
12. dubna • 9:59

Bezva, tak proč to už nefrčí ve velkém? Že by to mělo pár dalších drobných komplikací a bude ještě nějakej ten pátek trvat než to bude životaschopné v běžném využití?

jogurt
12. dubna • 23:41

Ale on frčí ve velkém. Jdou do něj všechny přebytky z německých větrných parků.

Marná snaha
11. dubna • 14:05

Elektromobilistům tohle nemá cenu vysvětlovat. Jsou jako sekta. Zajímavé, jak snadno jsou lidé ovlivnitelní tak, že popřou realitu.

ACE
11. dubna • 15:11

Máš pravdu, je to až neuvěřitelné, protože mnohdy to nejdou vysloveně hloupí lidé, jen nechtějí přemýšlet a nechtějí slyšet argumenty. Je mi jasné že pár jedincům to může vyhovovat, ale pro drtivou většinu je to v za dnešních podmínek a stupni vývoje zoufalé. Vím o lidech co to mají na courání po Praze (a jsou to zdánlivě luxusní auta za miliony), ale přiznávají že jak jedou už třeba jen do Brna, berou spalovák, protože je pro ně elektrika nekomfortní.

Moik
12. dubna • 6:55

ACE: jestli to nebude tím, že ti chytří lidé nakonec přišli na něco, na co ty ještě ne.

ACE
12. dubna • 9:56

A co to je že si zatím drží pro sebe a nejsou schopni vysvětlit ty výhody pro všechny? Ty to dokážeš? Spíš ne, viď.

Marná snaha
11. dubna • 15:18

Dle statistik, drtivé množství vlastníků elektromobilu ho používá jako doplněk ke spalováku. Ne jako jediný vůz. A to je v zahraničí infrastruktura o deset let před námi.

Jan Taraba
11. dubna • 15:33

To je pravda, v naší rodině jsou dvě auta, elektrické a naftové. To spalovací se používá jako doplněk k elektrickému. Elektrické najezdí za rok 60000km, naftové max 20 000km.

Honza K.
10. dubna • 16:12

Jedno z mála pohledných a elegantních elektrických aut.
Vše souměrné, přehledné, žádné modré plastové díly, žádné ztopořené tablety :-)
Prostě hezké auto.
Jediná věc, kterou bych změnil ( pokud bych tedy někdy musel jezdit v elektrickém Porsche:-) , jsou ty černé "slzy/ kly" pod světlomety, asi bych je chtěl u dealera před vyzvednutím nalakovat v barvě vozu.
P.S. Snad mě to místní mládež neukamenuje :-)

Jan Taraba
10. dubna • 13:34

No jako jo, je to nastavené na vyšší výkon než RS E-tron GT, ale ten mi připadá celkově použitelnější. A zkoušel jsem ho v běžném provozu i na uzavřeném okruhu, spotřeba mi nepřišla jako extrém, já jezdil za 22,1/35,6.

Doporučujeme

Články odjinud