Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Adamantium  |  18. 08. 2011 16:44

Neuvedli pouze 3 litrový nafťák kvůli spotřebě? Aby je EU neprudila s tím, že automobilka má průměrnou spotřebku velkou. Tak to o něco snížili.. Nic jiného mě nenapadá..

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  18. 08. 2011 21:01

Nikoli. Jiný diesel pro Porsche není k dispozici. Ani 3,0TDIR 230kW ani 4,2TDI. Prostě je Audi neuvolnilo a v dohledné době ani neuvolní. Jedinou výjimkou je Touareg, ten V8TDI k dispozici má.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  19. 08. 2011 10:08

Co to je "Audi neuvolnilo"? Pokud by marketing zavelel, bude to tam okamzite.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 08. 2011 19:44

Opak je pravdou. Při osazení výkonnějších dieslů by v porsche motorárnách neměli do čeho píchnout.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2011 21:15

Z praktickeho hladiska moze mat aj tato motorizacia zmysel. Potrebuje niekto jazdit v jednom kuse 250? Potrebuje niekto 400+k auto, ktore okrem toho ze bude mat napis ´turbo´ nebude nikde vyuzitelne? Predstavim si stav nasich ciest, hustotu premavky alebo vsadepritomne hliadky, kamery, radary a cakam uz len kedy nam snad namontuju kameru aj domov pod hajzlovy dekel, parada, full control...

Diskusia sa moze stale tocit okolo toho ze 'to nie je porsche', spravne, k tomu ´porsche´ ma urcite blizsie ista seria nemeckeho tazkeho tanku z doby druhej svetovej ako toto auto. Na druhej strane u tejto motorizacie bude mozno aj pravdepodobnost znameho efektu trapneho nagelovaneho debilka s este debilnejsimi tmavymi okuliarmi a prazdym vyrazom v ksichte /podobne ako aj v jeho hlave/ asi aj radovo mensia.

Aj ked sa mi subjektivne toto auto velmi paci, na tie dlhe presuny /co by mala byt silna disciplina tohoto auta/ by som radsej volil prave toho cayenna, pripadne touarega, ktory to nema dovod zvladat o nic horsie - clovek vyssie sedi, dalej vidi, ma to vacsie kolesa no a netreba nechavat karu kilometer pred horskou chatou, pripadne pri parkovani obkruzit 10 obytnych blokov, nakolko mate super auto, ktore sa takmer sucha bruchom po zemi.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 08. 2011 21:58

Porsche kromě jména nemá co technicky nabídnout. Technika koncernu a jeho marketing je udržel nad vodou. Cayenne je nejprodávanější a je to jen lehce překarosovaný tuareg. To platí i pro dieslové technologie. Pro provoz na německých dálnicích je hybrid ptákovina a nafta je ideální - vysoká rychlost při nízké spotřebě, super spolehlivost a životnost. Odzkoušeno na stovkách tisíc kusů. Není co řešit - tento motor měl být v nabídce hned při startu výroby.

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  18. 08. 2011 23:02

Vzhledem k tomu, že z Porsche se stává pomalu ale jistě masovka, ta motorizace samozřejmě smysl má. V dobách, kdy Porsche produkovalo jenom sporťáky v mnohem menších sériích než dnes, by to byl nápad šíelnce..

Odpovědět  |   | 
muf  |  20. 08. 2011 16:35

Známý se onehdy ukázal ve svém novém Porsche Cayenne, tak jsme si pěkně zblízka prohlédli auto venku i uvnitř. Jak odjížděl, tak nám chtěl asi udělat radost "zvukem Porsche" a pořádně na to dupnul. Absolutně netuším, co tam má za motorizaci, nicméně jak na to dupl, tak se z toho ozýval zvuk spíše připomínající kočku s přišlápnutým ocasem, než kvílení pneumatik a zátah opravdu silného motoru.

Už to není ta 911, co se každému při vyslovení značky mihla v hlavě, ale rozhodně to neznamená, že to je špatné auto. Porsche je značka, po které minimálně jednou zatoužil snad každý, ale ne každý chce supersport a aktuální nabídka se jen přizpůsobuje požadavkům zákazníků, kteří chtějí Porsche, mají na Porsche, ale nepotřebují s tím závodit. Bude jím stačit, když se to jen tak "nezadýchá" a tohle to s přehledem splní.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  22. 08. 2011 10:10

Tak ono i 911 zni jak stara Skodovka. Ale Porsche nikdy nebylo o zvuku, ale o hlavne jizdnich vlastnostech...

Odpovědět  |   | 
VIk  |  19. 08. 2011 10:03

ten trapný nagelovaný frajírek asi nebude takový blb, když si na takové auto umí vydělat, že? Předpokládám, že vy jste určitě chytřejší, nenagelovaný a netrapný. Můžu se zeptat v čem jezdíte, aby bylo jasno?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  19. 08. 2011 10:17

Ja mu rozumim. Znam takove taky a ze to "nebude takovy blb, kdyz si umi vydelat" by se spis dalo otocit tak, ze "je takovy blb, ze je ochoten delat veci, za ktere je sice Porsche, ale taky mozna casem pobyt ve statnim hotelu, coz si ani neuvedomuje/nepripousti".

Tim nechci rict, ze je takovych vetsina, naopak. Spouste lidi co maji silna auta by to clovek vubec nehadal (resp. by vubec netipoval, ze ma pred sebou bohateho cloveka). Nicmene o tech Antiautomat predpokladam nepsal a to jsou ti, kteri nejsou blbi a vydelavaji na to jinak.

PS: ptat se na to, cim dotycny jezdi v souvislosti s tim, zda je blb prozrazuje vic o tobe, nez o tom, koho se ptas. Mozna by ses divil, cim jezdi lidi, kteri by si mohli treba tuhle panameru koupit klidne hned.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 08. 2011 22:21

Akou logickou cestou ste k tomuto prisli mi je zahadou, ale nevadi, vezmime to podrobne.

Diskutovany pripad je lahke poznat, ono totiz netreba velky pozorovaci talent na pozorovanie ako takyto dement riesi prenho neriesitelny problem - a to jednoducho ten, ze na jednej strane auto pritahuje pozornost a navodzuje iste ocakavanie /co moze byt jeden z cielov, preco nie, nic v zlom/, ale na druhej dotycny jedinec ma problem svoju blbost skryt a vysledkom je potom podobna tragikomicka karikatura s uz opisanym vyzorom a vyrazom. Pamatam si jednu anketu, kde sa pytali respondentov preco je dobre mat ´turbo´- auto, no a vysledok ziadny koment uz fakt nepotreboval. Prve odpovede este boli vcelku zabavne ale s dalsimi prispevkami uz islo doslova do tuheho /a teraz ma nebite, nejde o moj znamy odpor voci dnesnej turbo-manii, s tym to nema nic/. To je ten prvy /hovorim rovno beznadejny/ pripad a nie zrovna zriedkavy v nasich koncinach a to je aj pripad o ktorom je rec.

Spominany rozdiel vo svojej dokonalosti uplne vynikne v porovnani s inou skupinu, ktora nastasie tiez nie je tak malo pocetna aby sme mohli vsetko hadzat do jedneho vreca. Skyline uz nieco naznacil a tam sa uz potom pokojne mozme zacat bavit ci uz o prioritach, tuzbach, zalubach a zivotnej folozofii /co vzhladom na jednociferne IQ tej primarne spomenutej skupiny mozne nie je/ a vysledok je potom nalezite a diametralne odlisny a urcite by len bolo dobre keby ich bolo coraz viac.

No a k Vasej otazke? Ziadny problem, ak je to pre Vas take dolezite, sukromne jazdim praobycajnou koktafkou I vo velmi peknom stave, motoricky nadpriemernou /aspon v porovnani s OI/, co ale /ak si to situacia prave nevyzaduje/ ukazovat v duchu osobnej filozofie nemusi Zmena sa planuje v priebehu dvoch troch rokov no a ak vsetko pojde dobre, bude aj super kara - a to bez gelu a prapitomeho prazdneho vyrazu, to uz z mody akosi vyslo, ze.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 08. 2011 20:59

...Potrebuje niekto jazdit v jednom kuse 250? Potrebuje niekto 400+k auto,...nepotřebuje a víš jak pak vypadá, když nepotřebuje a kupuje si káru, která tak vypadá a je jen napodobeninou - já bych si teda připadal jako totální magor koupit si tlusťocha nebo (jako) SUV za několik melounů, co jen vypadá jako bratříček supersport, namísto skutečného SUV, co ním skutečně je (např. Land Rover/Range Rover)

Odpovědět  |   | 
Fat Old Sun  |  19. 08. 2011 09:02

Neuvedli jste hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu. Co když budu potřebovat odvézt kompost na zahrádku?

Odpovědět  |   | 
asterix  |  19. 08. 2011 09:17

tak si koupíš dášenku dusterů

Odpovědět  |   | 
F12  |  19. 08. 2011 09:36

:D tomje pravda. Nejdulezitejsi parametr :D
Pokud mas ale k zahradce asfaltku bez krateru

Odpovědět  |   | 
xvasek  |  19. 08. 2011 11:27

+ mě ještě samozřejmě zajímá povolené zatížení střechy a jestli se dají koupit lyžiny na zahrádku, nebo se musí vrtat díry přímo do karoserie.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 08. 2011 20:26

když se k tomu budeš umět tvářit a budeš ho vozit za sklopenými sedačkami, tak budeš skutečný frajer

Odpovědět  |   | 
Composite  |  29. 08. 2011 08:26

pred viac ako 7 rokmi, ked som ešte brigádoval v stavebninách, prišiel típek na novom mercedese E500.
zobral pár vreciek cementu, lepidla,....

Kukám, kde mu to mám naložiť a on do zadu na sedačky. že to má také polostavebné auto, ved to je koža to sa očistí,.... takto prišiel ešte 3 krát,
Majiteľ stavebnín mu to chcel odviesť na 1 krát na dodávke, ale típek proste nechcel.

Odpovědět  |   | 
petr007  |  19. 08. 2011 09:23

Porsche a diesel? Jsem překvapen. Nechápu proč bych si kupoval diesel do tohoto auta? Dám dva milióny za auto a nemám další peníze na provoz a tak si koupím diesel abych měl nizsi spotrebu? Preci to je nesmysl. ferrari také dělá diesel? Diesel chápu do traktoru, nákladního auta, bagru.
Proč ale cpát karcinogenní diesel do osobního auta a to ještě sportovního. ?!?!?!?
Pochopím ze si člověk koupi oktavku za poslední peníze s naftou aby šetřil na provozu protoze to má o litr nizsi spotrebu nez benzin.
Ale porsche a diesel.........?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 08. 2011 09:35

Mě vždycky fascinují loseři, kteří argumentují "karcinogrnním" dieslem, jako by benzín měl léčivé účinky.

Odpovědět  |   | 
petr007  |  19. 08. 2011 10:02

Rozhodně je benzin méně škodlivý v porovnání s naftou. Léčivé účinky nemá ani jedno palivo z těchto. A tomu verte!!!!!
Má naftovy motor nějaký smysl v osobním autě? Já vidím samé nevýhody.

Odpovědět  |   | 
mmm  |  19. 08. 2011 11:30

já když někoho vidím v dieslu jak na to šlápne a vyvalí se ten černý dým z výfuku, tak se mě chce brečet nebo spíš smát.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  19. 08. 2011 22:36

A já zas nevím, jestli brečet nebo se smát, když čtu takové příspěvky. O jakém dieselu to píšeš? O 10 a více let starém autě, co splňuje emisní normu max. EU3??
CR motory mají už od EU4 filtr pevných částic, koncernové PD ho měly od EU4 volitelně (s DPF plnily, co se částic týče EU5), EU5 motory už mají filtr všechny bez vyjímky.
U EU3 je limit PM 50mg/km, u EU4 je to 25mg/km a u EU5 je to 5mg/km. To znamená EU5 je proti EU3 na jedné desetině.
Takže nechápu jak můžeš napsat takovou blbost. Ono je to totiž v podstatě naopak. Dnes čoudí kolikrát víc benzíňáky, které mimochodem žádnou normu na PM nemají. Schválně se podívej dovnitř koncovky výfuku u diesela a u benzína. U benzína bude černá, u diesela s DPF se bude lesknout jako nová (ber s rezervou, každá zkoroduje a ušpiní se).
A to jsem si nevycucal z prstu, dělám v branži a dost si toho všímám.

Jinak jak už tady někdo napsal, tak důvod proč diesel, je naprosto jasný. Alespoň každému kdo jezdí delší trasy (400 a víc). S dieselem můžu jet do DE (trasa 550km) na jednu nádrž a ještě mi zbude na 100km. S benzínem to zvládnu sice taky, ale ne s průměrnou rychlostí 145km/h. Ono totiž ta spotřeba benzína není o litr vyšší jak tu někdo plácnul (ikdyž při nějaký extra úsporný jízdě po rovině 90 skoro jo), ale i o deset litrů vyšší.
Např. OII 2,0/103kW CR žere při plným plynu (ca210km/h) 12l, OII 1,8/118kW TSI si vezme přes 20l (uznávám, jedeasi o 10 víc). Na té mojí trase mám průměr s naftou 8,5l, při stejném stylu jízdy s benzínem je to 12l, ve dvou třetinách trasy už musím ubírat, abych dojel.
A ano, dá se jezdit i pomaleji, nejsem žádnej magor, jenže když se jezdí stále ta samá trasa a ještě v noci, tak ta pomalá jízda člověka dost uspává.

Takže se směju všem, co machrujou s benzíňákem. Takový mě vždy předjedou, aby ukázali, jak mají navrch, jenže si to pak rychle rozmyslí, když vidí jak klesá ručička palivoměru. A já si jedu v klidu dál.

Ale každému dle libosti, na krátké trasy (moje soukromé auto) mám taky benzína.
Jen prosín nešiřte bludy a neplácejte nesmysly.

Odpovědět  |   | 
kubajz  |  22. 08. 2011 08:28

tak tak pane kolego, svatá pravda! já se svým passatochrochtadlem jel z Rožnova pod Radhoštěm do Ústí nad Orlicí za 4.7l/100 a to jsem měl na střeše kolo!!! Kdybychom jeli s kamarádovou ochcávkou 1.8 T tak by to bylo tak za 9 /100 to máme skoro poloviční spotřebu!!Nehledě na to, že když to držím pod krkem, tak spotřeba zůstává v rozumných mezích...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 08. 2011 23:06

no aspon si vedel ze prave pridava, nie?

Ale treba byt aj trosku objektivnym, nie je totiz diesel ako diesel. Napriklad moja osobna preferencia je uz dlhe roky davno dana a tou je dostatocne objemny benzin a manual /a to bez turba, co neplanujem do buducnosti ani zmenit/, lenze najdu sa aj tu vyminky, ktore by som rad mal v garazi, trebars 520d - po istych predsudkoch mozem otvorene prehlasit ze ich uplne vyvratila dovolenka v Chorvatsku, ten motor je naozaj vyborny a do 5-ky sa hodi. Nie je to stroj na zabavu ako trebars 330i ale urcite ta kombinacia ma vela co ponuknut, odporucam skusit.

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  19. 08. 2011 19:53

A aké sú tie nedostatky? Okrem toho, že sa v zime dlhšie zahrieva?

Odpovědět  |   | 
Petr007  |  19. 08. 2011 20:33

....... jak moc je nízká potreba, vysoké náklady na opravy, vysoký podíl škodlivin ve spalinach, tezky motor, pomalu se zahriva na provozni teplotu, drazsi auto s dieslem, hlucnost motoru, rozsah vyuzitelnych otacek, atd...... .

Odpovědět  |   | 
iqlogic  |  20. 08. 2011 12:10

No prešiel som na diesel, ale nejaké vysoké náklady som si teda nevšimol, škodlivín má viac, ale chceš snáď tvrdiť, že benzín je ekologický??? Z akého dôvodu je problém ťažší motor? Diesel má väčšiu silu, takže toto nijaké mínus rozhodne nie je ... to čo si napísal platilo možno tak pred vyše 10 rokmi, ale nie dnes ... motory sú už pomerne dosť tiché, max krútiaci moment majú v ďaleko širšom rozsahu ako benzíny ... jedinou nevýhodou sú snáď len zriaďovacie náklady ...

Odpovědět  |   | 
PP  |  19. 08. 2011 10:56

Treba to brať tak, že ľudia, čo sú ochotní a majú nato, aby dali za auto dať 2mil často najazdia ročne veľké množstvo km. Pri mojom nájazde 5tis km mesačne, by rozdiel v spotrebe, dajme tomu 7,5l u dieselu a 12 u S verzie znamenal mesačný náklad vyšší o 380€, čo je celkom dosť, zato môžem mať 2 veľmi pekné víkendové pobyty. Ročne je to už 4400€, a to mám napr 2 položky luxusnej výbavy :). Preto sa treba nato pozerať aj tak, že človek, ktorý dá za auto 2 miliony necíti potrebu dávať do paliva maximum len preto, že nato má. Bohatí ľudia nerozhadzujú zbytočne, aj preto sú bohatí ;).

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  19. 08. 2011 11:23

Tvuj pohled moc smyslu nedava, resp. mi pripada, ze varis z vody. Nebo mas hodne divny pristup k vyberu aut. Neznam nikoho, kdo na to ma, ze by porovnaval naklady na palivo s priplatkovou vybavou nebo dovolenou.

Odpovědět  |   | 
PP  |  19. 08. 2011 11:33

Bolo to uvedené ako príklad, sám mám atmosférický 3liter benzín, takže u mňa konkrétne vyhrávajú emocie pred spotrebou. Ide ale o to, že napr. pohľad môjho oca je taký, ako som naznačil. Chce pohodlné veľké auto, ale nepotrebuje do toho liať vkuse benzín a radšej tie peniaze, čo ušetrí, využije inak.

Odpovědět  |   | 
petr007  |  19. 08. 2011 12:49

Podívejme se na to takto. Koupím si naftové auto, dám o 100 000kč více nez u benzínu. Odměna za to je o několik litru nizsi spotřeba, krátké pásmo vyuziti otáček, problémy s filtrem částic, dým z výfuku, rachot motoru, ...... . Má to logicky a ekonomický význam? Kdyz chci ušetřit na palivu tak to preci rozumný člověk resi jinak: plyn, hybrid, musím jet, nizsi rychlost na dálnici, ...... .

V médiích je strašná masaz "kupujte diesel - má nízkou spotrebu" , ale nikdo k tomu neřekne i to B. A to je: jak moc nízká potreba, vysoké náklady na opravy, vysoký podíl škodlivin ve spalinach, tezky motor, ...... .

Odpovědět  |   | 
Rode  |  19. 08. 2011 14:40

Znam par majitelu drahych aut a zvolili dizl i proto, ze pri jejich jizdach je nebavi stat co 300 km na pumpe. takovy zdejsi Ace by mohl vypravet, jak si uzival 730d vuci E500, protoze dojel na jedno tankovani praha-blava-praha a ne na 2 jako predtim. Toto je pomerne silny argument, na ktery mnozi zapominaji a neskutecne nici pohodli.
A to, ze ti co maji na auto 2M apod. a nehledi na nic, takovi jsou a jsou taky takovi, kteri to resi. Proc by nemeli? Dle meho zasadovost toho "ma 2 mega a resi spotrebu?" resi v 99% ti, co ty 2M nemaji a sni o tom, ze "mit ty love koupim si to a to" jenze to jsou jen ty sny, ne realita.
Duvody dizlu v podobnych aut jsou ruzne, od masaze medii, pres dojezd, naklady na provoz az nevim po co. Je to volba kazdeho a pokud dotycny bude mit ony 2 mega, nikdo mu nebrani aby si tu benzinovou verzi preci koupil. Ale proc vycitat jinemu, ze si koupil tu svou dizlovou? Neni preci super, ze si mohou oba tabory vybrat?

Odpovědět  |   | 
Jigg  |  19. 08. 2011 18:58

však jsme v čechách, tedy "každý kdo má cokoliv jiného než já, je buď idiot (pokud má něco horšího) nebo zloděj (pokud má něco lepšího)"

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 08. 2011 19:42

Zásah hřebíku přesně na hlavičku. V německu je to pro uživatele silný argument.
Byl tady nějaký test porovnávající průměrnou rychlost supersportu a běžného auta. Benzínový supersport ztratil tolik času opakovaným tankováním, že v reálu byla jeho průměrná rychlost v porovnání s muskulatorním vzhledem vcelku směšná.

Odpovědět  |   | 
Z depa  |  19. 08. 2011 20:28

Ano je supr, ze si oba tabory mohou vybrat. Dulezite je aby meli vsechny informace a vybirali tedy zodpovedne.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 08. 2011 20:32

jak to napsal ten nad tebou, je to masáž na lamy - trochu znalý člověk ví kam patří vznětový a kam zážeh

Odpovědět  |   | 
Composite  |  29. 08. 2011 08:37

Cayenne Turbo = 102 tis. €, priemerná spotreba okolo 20 l na 100 km, po dialnici aj 26 l na 100 km
Cayenne Diesel = 53 tis. €, priemerná spotreba okolo 10-11 l na 100 km

v prvom prípade ti 80 L nádrž vydrží cca. 300-400 km
v druhom prípade 800- (možno aj) 1000 km

Odpovědět  |   | 
mmm  |  19. 08. 2011 11:28

+1

Odpovědět  |   | 
Composite  |  29. 08. 2011 08:30

spotreba

kamarát ma cayena vždy kupoval turbo-s (auto mal nové max. 2 roky), kúpil hned prvú dieslovú verziu, teraz naposledy túto panameru v dieslu.
Má 3 čerpačky v polsku, ale aj tak odmieta dávať toľko peňazí na PH a hlavne tá nádrž dlho polná nevydržala a chodil tankovať často.

Nedávno som bol v Ostrave na stretku, típek mal nového cayena v totál plnke, tiež diesel. Predtým len Turbo-S, dôvod, na nádrž prejde viac km a zaplatí menej.

Ani jeden nemal a nemá núdzu o peniaze, ale ich prešlo vyhadzovať peniaze len tak.

Odpovědět  |   | 
meno  |  19. 08. 2011 12:35

jel jsem v tom jen jako spolujezdec a to auto je doslova prilepene na asfaltu... neskutecna ovladatelnost a rychlost... stastni to majitele...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  19. 08. 2011 12:49

A tos jeste nejel v necem poradnem, kde je ta ovladatelnost na rozdil od tezkopadne panamery skutecne vyborna, o rychlosti nemluve.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  22. 08. 2011 10:22

Muzes srovnavat nakym podobne velkym 4-dverovym kupe? Nebo to srovnavas s GTR? ;)

Odpovědět  |   | 
zandome  |  19. 08. 2011 13:14

Panamera Diesel je velmi vydarene auto - dava zmysel a je odlisne od konkurencie. Konkurenciou je 7er, Sklasse a A8 - vsetky sa predavaju najviac s 3.0 dieselom. Tu nejde len o naklady na palivo, ktore samozrejme su o mnoho nizsie, ale o celkove naklady vlastnictva, ked si zoberieme, ze tieto auta sa v priemere menia po 3-4 rokoch, s najazdom okolo 150tis, tak dovtedy do nich majitel leje len naftu a meni gumy, vsetko ostatne je uz v cene zahrnute. Takze za ten cas usetri peknu sumu na palive, usetri na cene a auto preda drahsie. V konecnom dosledku to nie je rozdiel ako si mnohi myslia, ze kupi auto za 2mil a nema na benzin, ale je to rozdiel 1500€ mes. oproti 2500-3000€.
Panamera ma velku vyhodu v kufri, kedze ho ma ako piate dvere tak praktickost je tam o dost vacsia, nehovoriac o imidzi.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 08. 2011 22:37

vidim to podobne, aj ked zase na druhej strane 7er v predlzenej verzii bude asi pohodlnejsim autom pre VIP ´zavoz´, nehovoriac o silnejsom motore /v pripade dieselu, u panamery turbo by som vykon uz asi neriesil, spotrebu ale rozhodne ano/.

Panamere davam vacsiu sancu ako sefovmu sukromnemu autu, jednoducho to nie je take ´sterilne´ ako 7-er ci nebodaj A8. Vyuzitelnost je obmedzena tym ze to neprelezie ani cez vyssi retarder, ale pripadov, ked nebude panamera v garazi sama s nejakym ´pracantom´ na vsedny den asi vela nebude. No a v takej nalestenej cisto bielej /co je samozrejme vec vkusu/ to vyzera super a vobec este som asi nestretol nikoho komu by sa to nepacilo. Je to zaujimave auto, to urcite treba uznat. Nevie nekto ako je to s predajnymi statistikami? A co v US?

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 08. 2011 20:28

jo, je to taková vydařená Helena Růžičková - ta taky bývávala baletkou

Odpovědět  |   | 
celim  |  22. 08. 2011 13:24

Důvodů bylo více. Jednak jsem nikdy moc nezávodil, takže mi obvykle nižší výkon tolik nevadil. Největším důvodem je ale nízká spotřeba. A ani ne tak kvůli nižším kilometrovým nákladům,jako spíš kvůlitomu, že se nemusím otravovat s častými zastávkami u pumpy! A to je docela pádný důvod i pro lidi, které cena za km moc nezajímá.

Odpovědět  |   | 
malcolmx  |  22. 08. 2011 15:13

Libi se mi, jak zasadni soudy vynasi casto lide, kteri v poradnem aute v zivote nejeli natoz aby na nej nekdy meli, ba dokonce ani netusi, jak funguje spalovaci motor a jaky je rozdil mezi modernim benzinakem a naftakem.

Panamera se - podle mne - povedla a pokud ji naftak dava dostatecny vykon a dynamiku umernou proporcim a cilovce, tak neni co resit.

Koneckoncu mame i naftove Subaru, 4mistnou 4kolku Ferari a i drazsi a luxusnejsi automobily se stavaji dostupnejsim a svym zpusobem spotrebnim zbozim.

Doba se meni a uz davno nedela kvalitu/kult seriovky typ paliva ci typ a umisteni motoru.

Nakonec ze ma nekdo dost penez na drahe auto neznamena, ze je musi vyhazovat za drazsi a zravejsi benzin, i kdyby si to mohl xkrat dovolit.

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  23. 08. 2011 08:33

nejvic tady zvatlaji, nadavaji a sdeluji sve odborne znalosti ti, kteri si takove auto ani podobne nikdy nekoupi, coz je klasika..

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  29. 08. 2011 13:53

Diskuze jako obvykle o nicem, tady je to ale jiz velmi tradicni, asi by Ti chytraci vsichni meli vytahnout ruku z nocniku, zapomenout na koncici prazdniny a rychle si zacit balit svacinu do skoly...

Nicmene me neco z ruky naseho zkuseneho recenzenta dost pobavilo:
"...Není to zkrátka vůz stvořený pro extrémně rychlé dálniční cestování, ale „pouze“ pro takové to normální německé cestování kolem dvou set...."

Kolik je nasemu recenzentovi let, a kolik jich jiz stravil tim cestovanim po Autobahnech? Ja na rozdil od nej na nich travim docela dost, a docela dost jsem jich v minulosti i stravil, a mohu s jistotu tvrdit, ze nic jako "...extrémně rychlé dálniční cestování..." ani v Nemecku neexistuje, s vyjimkami potvrzujicimi prislovecne pravidlo. Pokud tedy za toto nepovazuje ono normalni "...cestovani kolem dvouset..." :
- stav nemeckych autobahn to jiz misty moc neumoznuje
- jsou samozrejme vyjimky, kdy to obcas nekdo s dostatecne silnym aparatem vyzkousi, nicmene ho brzy jizda nejakou 240 a vice unavi
- provoz je tak silny, ze obcas jsem rad, ze mohu jet alespon tou 150-180kou
- i u tech silnych superaut se v takovych rychlostech extremne rychle opotrebovavaji pneu, olejove naplne, a samozrejme i spotreba pri takovych rychlostech je extremni diesel, nediesel
- tyto supersilne sedany a supersportaky i na autobahnech jezdi rychlstmi kolem 200 kmh, je to jeste pohodlne, komfotni a relat. bezpecne

Zaverem recenzentovi doporucuji poradnou exkurzi nekam na nemecke dalnice, a ne jen mozna rychlou zkusenost cestou nekam na Istrii, mozna vlastnim (pokud vubec nejake ma) a ne opet vypujcenym autem, a mozna trochu mene podlehat jinak velmi prinosnemu TopGearu, ktery je ale hodne, hodne postaven na nadsazce a mystifikaci, coz zde nejak chybi )

Odpovědět  |   | 
Composite  |  29. 08. 2011 15:00

ty musíš mať strašný komplex, ale mne svačinu do "školy" robí priateľka ;)

bežná cestovná rýchlosť na D dialniciach je 120-220, sem tam sa ukáže nejaký našenec čo ide aj 300, ale častejšie sa ukáže nadšenec na 500 a viac koňovom aute, či idem 120-160,...

potomsa ukáže čech na O II a ide 200 s trasúcim volantom dole kopcom s vetrom od zadu.

Priemerne chodím na D dialniciac 220 km/h, podvozok mám nastavený na dynamick (je vzduchový), ak sa jedná o dlhú trasu, idem max. 160 km/h, lebo aj pozornosť unavuje.

Odpovědět  |   | 
igy  |  25. 12. 2012 10:57

Ak by som na nu mal, tak ju beriem. 250k, slusny krutiak, 8st automat, prijatelna spotreba, dlhy dojazd, kdekolvek medzi 100-150 ak slapnem na plyn budem podobe rychly ako ostatne sedany a ze ma moze ponahat Golf v TDi, no a co. Bolo by mi to jedno.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 20 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Ce…

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

1.  1.  2021 | | 7 N/A
AutoRevue.cz
Zajímavosti