57
Fotogalerie

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Kapitoly článku:


V klidu

Pro Macan není ovšem problém ani obyčejná jízda, která bude zaručeně mnohem častějším případem. Interiér je velmi tichý, ve 140 km/h točí motor zhruba 2400 ot./min a stále o ničem nevíte. Ještě jednou musím zopakovat, že mě velmi příjemně překvapil podvozek. Ani D1 není problémem.

Dalším překvapením byla přítomnost tlačítka off-road. Tohle tlačítko má každý Macan. Mění se klasické věci v podobě odezvy na plyn, chování mezinápravové spojky nebo převodovky. Pokud budete mít ve výbavě také vzduchový podvozek, pak se off-road týká i jeho. Silně ale pochybuji, že má tato věc jiný než marketingový účel. Možná Macanu křivdím, ale v praxi působí mimo silnice velice křehkým dojmem. Minimálně naše Turbo s obrovskými disky. A když potkáte prudký kopec? Můžete použít asistent schopný nastavení rychlosti do tří do 30 km/h.

macan_08.JPGmacan_11.JPG
Režim pro jízdu v „terénu“ je zde spíše z povinnosti. Mění se chování obvyklých systémů. Mimo silnice se ovšem Macan vyloženě bojí. 

K tlačítku off-road jedna zajímavost. Tento režim se vám aktivuje vždy. Můžete tam mít Sport Plus, zmáčknete off-road a je hotovo. Naopak to ale nefunguje. Pokud máte off-road, musíte ho nejprve vypnout a až potom lze zapínat sportovní nastavení.

Na úrovni Cayenne

Macan se povedl. Testovací exemplář se sice v redakci moc neohřál, i tak jsem si ale tímto tvrzením více než jistý. Auto má v podstatě pouze dvě chybičky, respektive jednu chybičku a jednu velkou chybu. Chybičkou je fakt, že je velmi malý, což ale spoustě zájemců bude jedno. Větší chybou je ceník, protože Macan je vzhledem ke své velikosti poměrně drahý. Vyniká to hlavně ve srovnání s Cayennem.

Za Macan S Diesel, respektive benzinový Macan S zaplatíte shodně 1 634 000 Kč. Turbo vyjde minimálně na 2 235 000 Kč. Cayenne startuje s částkou 1 670 000 Kč, Cayenne Diesel pořídíte za 1 769 000 Kč a Cayenne S začíná na 2 145 000 Kč. V každém případě získáte větší, ale o něco pomalejší auto.

Osobně si myslím, že toto mnoho zákazníků řešit nebude, protože důvod ke koupi bude zcela prostý: „Macan je novinky a líbí se mi“. Cena v rámci příplatků ovšem může pokořit i hranici 2,6 milionu korun, jak se tomu stalo u testovacího kousku. Přes veškeré kvality je to na takto malé auto opravdu dost.

Technické údaje: Porsche Macan

Rok • stupeň výbavy
2014 • Turbo
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 604 cm3
Vrtání • zdvih
96,0 mm • 83,0 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
294 kW (400 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
550 Nm při 1 350 až 4 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,8 s
Nejvyšší rychlost
266 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 500 l
Objem palivové nádrže
75 l
Hmotnost: provozní • celková
1 925 kg • 2 550 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,9 • 11,5 • 7,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 807 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 655 mm • 1 651 mm
Rozměr pneumatik
235/55 R19 / 255/50 R19
Rozměry: délka × šířka × výška
4 699 × 1 923 × 1 624 mm

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud