TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

16 komentářů

Lukas
28. ledna • 17:50

Měl bych takový dotaz. Co muže být za závadu na 4.2 S diesel cayenne když auto při zahřátí tak při jaké kolik akceleraci i pomalinku i rychleji hrozne pocukava. Nesetkal se někdo nebo neporadi? Moc děkuji

Lukáš taktéž 🤔
14. listopadu • 21:11

Zdravím. Mám úplně stejný problém. Už jste nějak vyřešil? Kolik mate najeto Km. Mě to děla mám 183 tisíc Km. Děkuji za info

stealth01
26. ledna • 7:38

Díky za test. Ja jsem měl na test verzi klasickou, tedy ne s 2,9 ale s třílitrem. I tak hezké svezení. Doporučuji všem, kteří tvrdí, jak se SUV v každé zatáčce prevrati na bok. Třeba konečně ty kecy o vyšším těžišti přestanou. Test na mem kanále 3.2.

Vlk z Vlkohradu
26. ledna • 16:18

A to počkej na Cayenne Coupe. Technicky sice stejný, ale designově o třídu výš!

bzzz
26. ledna • 9:57

;-(

Joe Doe
26. ledna • 9:45

Cayo, akekolvek SUV, ma vyssie tazisko ako bezny sedan. Pretoze fyzika.Na tenisovu lopticku umiestnenu na streche SUV vo vysek 1.7 metra bude v zakrute posobit rovnaka sila bez ohladu na to, ci pojde o strechu Porsche alebo Willisu.Aby lopticka nespadla, potrebujes vytvorit silu, ktora bude posobit proti silam posobiacim na lopticku pri prejazde zakrutou.Prejavy vyssieho taziska SUV su kompenzovane vytvorenim sil, ktore vo vhodnom momente, napriklad v zatacke, posobia proti odstredivym atd. silam - napriklad upravou krutiaceho momentu na kolesach, upravou charkteristiky pruzenia atd.

stealth01
26. ledna • 10:12

Já jsem nikdy a nikde netvrdil, že vyšší těžiště je ku prospěchu věci. Opakuji ještě jednou: "třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti".
Kde tam vidíš, že vyšší těžiště je stejné nebo lepší v zatáčkách?
Prostě to auto nikdy nebude mít vlastnosti jako sedan, ale "ty kecy o vyšším těžišti" jsou úplně mimo. Prostě garantuji ti, že se to auto v zatáčce chová opravdu excelentně, nikdy ne, jako Panamera například, ale prostě excelentně.
Ti lidi, kteří tvrdí, že se to auto v první zatáčce převrátí by se prostě měli s novým Cayenne nebo lépe s Macanem Turbo Performance svézt.

Joe Doe
26. ledna • 13:24

""třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti"."Ty si pisal, ze zmienky o vyssom tazisku su 'kecy'. Nie su. Akurat ze vyssie tazisko nemusi automaticky znamenat, ze auto sa prevrati. Su predsa SUV, ktore jazdia lepsie ako sedan.Urob sam sebe tu laskavost, a prestan na zaklade svojej limitovanej semantiky interpretovat vyroky inych. A uz ked, tak s tym nechod na verejne forum.

Lojza
26. ledna • 15:03

Za sebe si myslím, že důležitější je rozdělení váhy podélnmě, tedy 50:50, motor uprostřed. Ale nemyslímn si, že SUV musí mít výše težiětě, neznamená, že je vyšší, že má výš posazené těžiště. Takové Cayene ma podle mě těžiště níže než většina SUV a určitě i než některé osobnbí auta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
26. ledna • 16:36

No pokud je motor uprostřed, tak bych rád viděl auto, které dokáže na předku mít 50% hmotnosti. Asi to jde, ale podle mě je lepší, než 50/50 jít s hmotností spíše na zadní nápravu (R8 a další).

stealth01
26. ledna • 14:48

Zkusím vysvětlit, třeba se chytneš.
Paradox těchto teoretiků je jednak v tom, že nikdy ve velmi vyspělém SUV neseděli a pokud ano, nikdy se s ním neproháněli třeba na okruhu nebo po letištní ploše na jeho limitech a taky v tom, že ani jeden z nich nepřišel nikdy s reálnými čísly. Prostě nikdo neřekl o kolik centimetrů (teď nehledě na titanové elektrické stabilizátory a další vychytávky) se těžiště posune od normálního auta s normální karosérii a auta, jehož hmotnost je prostě u země a celá karoserie je z lehkých slitin. Když dáš prostě vše podstatné dolů, tak rozdíl mezi vysoko položenou V6 a boxerem třeba v Subaru Forester může znamenat, že ta modla teoretiků "težiště" se začne nějak vytrácet a možná bychom nakonec zjistili, že hliníková karoserie, nízko položený motor typu Boxer apod přibližují hodnoty těžiště na podobnou úroveň jako třeba sedan s R4 nebo V6.
A pokud do toho zahrneme techniku, která dneska dokáže tlačit proti hmotě karoserie v zatáčce pomocí stabilizačních tyčí z titanu silou až 1100 Nm ve zlomku sekundy, tak se není čemu divit, že na okruhu jsou pak časy podobné adekvátním autům s jiným typem karoserie.
Já jsem skutečně poslední člověk na světě, který by obhajoval SUV, ale musíme se prostě chovat objektivně a posuzovat realitu, protože aspoň tady na AR se mi zdají diskuze kultivované a poučné.

stealth01
26. ledna • 13:56

Nepochopil. Nevadí.
Obávám se, ze ti nevyhovim. Snažím se vysvětlit prave na veřejném fóru, ze SUV dnes umí jezdit excelentne a v zatáčkách sedí jako přibité. Nikde jsem ale nenapsal, ze lépe než adekvátní sedan. Ale třeba jednou tito teoretici sednou za volant silného a schopného SUV jako je třeba Macan a zjistí, ze s tim těžištěm a prevratenim se v první zatáčce jsou těžce mimo.

bzzz
26. ledna • 13:12

"třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti" se da vylozit ruzne. Samozrejme, ze vyssi teziste v modernim aute (natoz 'premii') nema na funkci ve vysledku vliv (realny vliv je kompenzovan X zpusoby). Nemluve o tom, ze kocary se prece testuji a nikdo soudny nepripusti, aby si za bezne myslitelnych podminek lehl. Zavodni tahace to prece v zatackach taky hrnou ;-)

François
26. ledna • 6:39

Strhující čtení.... bravo!

JohnST
26. ledna • 0:56

Ano to auto jede skvele ale na plyne ti odkusne aj z nohy.B-]

Blárek
26. ledna • 8:57

DObrý den, chtěl bych koupit tohle Porsche, ale pane, ono žere 15 litrů. Aha, tak já si asi půjdu koupit Hnujdaj, ten žere 12 :-D

Doporučujeme

Články odjinud