TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

JohnST  |  26. 01. 2018 00:56

Ano to auto jede skvele ale na plyne ti odkusne aj z nohy.

Odpovědět  |   | 
Blárek  |  26. 01. 2018 08:57

DObrý den, chtěl bych koupit tohle Porsche, ale pane, ono žere 15 litrů. Aha, tak já si asi půjdu koupit Hnujdaj, ten žere 12

Odpovědět  |   | 
François  |  26. 01. 2018 06:39

Strhující čtení.... bravo!

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 07:38

Díky za test. Ja jsem měl na test verzi klasickou, tedy ne s 2,9 ale s třílitrem. I tak hezké svezení. Doporučuji všem, kteří tvrdí, jak se SUV v každé zatáčce prevrati na bok. Třeba konečně ty kecy o vyšším těžišti přestanou. Test na mem kanále 3.2.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 01. 2018 09:45

Cayo, akekolvek SUV, ma vyssie tazisko ako bezny sedan. Pretoze fyzika.

Na tenisovu lopticku umiestnenu na streche SUV vo vysek 1.7 metra bude v zakrute posobit rovnaka sila bez ohladu na to, ci pojde o strechu Porsche alebo Willisu.

Aby lopticka nespadla, potrebujes vytvorit silu, ktora bude posobit proti silam posobiacim na lopticku pri prejazde zakrutou.

Prejavy vyssieho taziska SUV su kompenzovane vytvorenim sil, ktore vo vhodnom momente, napriklad v zatacke, posobia proti odstredivym atd. silam - napriklad upravou krutiaceho momentu na kolesach, upravou charkteristiky pruzenia atd.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 10:12

Já jsem nikdy a nikde netvrdil, že vyšší těžiště je ku prospěchu věci. Opakuji ještě jednou: "třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti".
Kde tam vidíš, že vyšší těžiště je stejné nebo lepší v zatáčkách?
Prostě to auto nikdy nebude mít vlastnosti jako sedan, ale "ty kecy o vyšším těžišti" jsou úplně mimo. Prostě garantuji ti, že se to auto v zatáčce chová opravdu excelentně, nikdy ne, jako Panamera například, ale prostě excelentně.
Ti lidi, kteří tvrdí, že se to auto v první zatáčce převrátí by se prostě měli s novým Cayenne nebo lépe s Macanem Turbo Performance svézt.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 01. 2018 13:12

"třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti" se da vylozit ruzne. Samozrejme, ze vyssi teziste v modernim aute (natoz 'premii') nema na funkci ve vysledku vliv (realny vliv je kompenzovan X zpusoby). Nemluve o tom, ze kocary se prece testuji a nikdo soudny nepripusti, aby si za bezne myslitelnych podminek lehl. Zavodni tahace to prece v zatackach taky hrnou

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 01. 2018 13:24

""třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti"."

Ty si pisal, ze zmienky o vyssom tazisku su 'kecy'. Nie su.

Akurat ze vyssie tazisko nemusi automaticky znamenat, ze auto sa prevrati. Su predsa SUV, ktore jazdia lepsie ako sedan.

Urob sam sebe tu laskavost, a prestan na zaklade svojej limitovanej semantiky interpretovat vyroky inych. A uz ked, tak s tym nechod na verejne forum.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 13:56

Nepochopil. Nevadí.
Obávám se, ze ti nevyhovim. Snažím se vysvětlit prave na veřejném fóru, ze SUV dnes umí jezdit excelentne a v zatáčkách sedí jako přibité. Nikde jsem ale nenapsal, ze lépe než adekvátní sedan. Ale třeba jednou tito teoretici sednou za volant silného a schopného SUV jako je třeba Macan a zjistí, ze s tim těžištěm a prevratenim se v první zatáčce jsou těžce mimo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 14:48

Zkusím vysvětlit, třeba se chytneš.
Paradox těchto teoretiků je jednak v tom, že nikdy ve velmi vyspělém SUV neseděli a pokud ano, nikdy se s ním neproháněli třeba na okruhu nebo po letištní ploše na jeho limitech a taky v tom, že ani jeden z nich nepřišel nikdy s reálnými čísly. Prostě nikdo neřekl o kolik centimetrů (teď nehledě na titanové elektrické stabilizátory a další vychytávky) se těžiště posune od normálního auta s normální karosérii a auta, jehož hmotnost je prostě u země a celá karoserie je z lehkých slitin. Když dáš prostě vše podstatné dolů, tak rozdíl mezi vysoko položenou V6 a boxerem třeba v Subaru Forester může znamenat, že ta modla teoretiků "težiště" se začne nějak vytrácet a možná bychom nakonec zjistili, že hliníková karoserie, nízko položený motor typu Boxer apod přibližují hodnoty těžiště na podobnou úroveň jako třeba sedan s R4 nebo V6.
A pokud do toho zahrneme techniku, která dneska dokáže tlačit proti hmotě karoserie v zatáčce pomocí stabilizačních tyčí z titanu silou až 1100 Nm ve zlomku sekundy, tak se není čemu divit, že na okruhu jsou pak časy podobné adekvátním autům s jiným typem karoserie.
Já jsem skutečně poslední člověk na světě, který by obhajoval SUV, ale musíme se prostě chovat objektivně a posuzovat realitu, protože aspoň tady na AR se mi zdají diskuze kultivované a poučné.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  26. 01. 2018 15:03

Za sebe si myslím, že důležitější je rozdělení váhy podélnmě, tedy 50:50, motor uprostřed. Ale nemyslímn si, že SUV musí mít výše težiětě, neznamená, že je vyšší, že má výš posazené těžiště. Takové Cayene ma podle mě těžiště níže než většina SUV a určitě i než některé osobnbí auta

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 16:36

No pokud je motor uprostřed, tak bych rád viděl auto, které dokáže na předku mít 50% hmotnosti. Asi to jde, ale podle mě je lepší, než 50/50 jít s hmotností spíše na zadní nápravu (R8 a další).

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 01. 2018 09:57

;-(

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  26. 01. 2018 16:18

A to počkej na Cayenne Coupe. Technicky sice stejný, ale designově o třídu výš!

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  28. 01. 2020 17:50

Měl bych takový dotaz. Co muže být za závadu na 4.2 S diesel cayenne když auto při zahřátí tak při jaké kolik akceleraci i pomalinku i rychleji hrozne pocukava. Nesetkal se někdo nebo neporadi? Moc děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 13 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 171 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokr…

Nová generace Octavie RS bude jednou z velkých novinek Škodovky na autosalonu v Ženevě. Vůz byl dnes poprvé zachycen v běžném provozu bez maskování.

15.  2.  2020 | | 108 N/A