TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

JohnST  |  26. 01. 2018 00:56

Ano to auto jede skvele ale na plyne ti odkusne aj z nohy.

Odpovědět  |   | 
Blárek  |  26. 01. 2018 08:57

DObrý den, chtěl bych koupit tohle Porsche, ale pane, ono žere 15 litrů. Aha, tak já si asi půjdu koupit Hnujdaj, ten žere 12

Odpovědět  |   | 
François  |  26. 01. 2018 06:39

Strhující čtení.... bravo!

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 07:38

Díky za test. Ja jsem měl na test verzi klasickou, tedy ne s 2,9 ale s třílitrem. I tak hezké svezení. Doporučuji všem, kteří tvrdí, jak se SUV v každé zatáčce prevrati na bok. Třeba konečně ty kecy o vyšším těžišti přestanou. Test na mem kanále 3.2.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 01. 2018 09:45

Cayo, akekolvek SUV, ma vyssie tazisko ako bezny sedan. Pretoze fyzika.

Na tenisovu lopticku umiestnenu na streche SUV vo vysek 1.7 metra bude v zakrute posobit rovnaka sila bez ohladu na to, ci pojde o strechu Porsche alebo Willisu.

Aby lopticka nespadla, potrebujes vytvorit silu, ktora bude posobit proti silam posobiacim na lopticku pri prejazde zakrutou.

Prejavy vyssieho taziska SUV su kompenzovane vytvorenim sil, ktore vo vhodnom momente, napriklad v zatacke, posobia proti odstredivym atd. silam - napriklad upravou krutiaceho momentu na kolesach, upravou charkteristiky pruzenia atd.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 10:12

Já jsem nikdy a nikde netvrdil, že vyšší těžiště je ku prospěchu věci. Opakuji ještě jednou: "třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti".
Kde tam vidíš, že vyšší těžiště je stejné nebo lepší v zatáčkách?
Prostě to auto nikdy nebude mít vlastnosti jako sedan, ale "ty kecy o vyšším těžišti" jsou úplně mimo. Prostě garantuji ti, že se to auto v zatáčce chová opravdu excelentně, nikdy ne, jako Panamera například, ale prostě excelentně.
Ti lidi, kteří tvrdí, že se to auto v první zatáčce převrátí by se prostě měli s novým Cayenne nebo lépe s Macanem Turbo Performance svézt.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 01. 2018 13:12

"třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti" se da vylozit ruzne. Samozrejme, ze vyssi teziste v modernim aute (natoz 'premii') nema na funkci ve vysledku vliv (realny vliv je kompenzovan X zpusoby). Nemluve o tom, ze kocary se prece testuji a nikdo soudny nepripusti, aby si za bezne myslitelnych podminek lehl. Zavodni tahace to prece v zatackach taky hrnou

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 01. 2018 13:24

""třeba už konečně přestanou ty kecy o vyšším těžišti"."

Ty si pisal, ze zmienky o vyssom tazisku su 'kecy'. Nie su.

Akurat ze vyssie tazisko nemusi automaticky znamenat, ze auto sa prevrati. Su predsa SUV, ktore jazdia lepsie ako sedan.

Urob sam sebe tu laskavost, a prestan na zaklade svojej limitovanej semantiky interpretovat vyroky inych. A uz ked, tak s tym nechod na verejne forum.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 13:56

Nepochopil. Nevadí.
Obávám se, ze ti nevyhovim. Snažím se vysvětlit prave na veřejném fóru, ze SUV dnes umí jezdit excelentne a v zatáčkách sedí jako přibité. Nikde jsem ale nenapsal, ze lépe než adekvátní sedan. Ale třeba jednou tito teoretici sednou za volant silného a schopného SUV jako je třeba Macan a zjistí, ze s tim těžištěm a prevratenim se v první zatáčce jsou těžce mimo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 14:48

Zkusím vysvětlit, třeba se chytneš.
Paradox těchto teoretiků je jednak v tom, že nikdy ve velmi vyspělém SUV neseděli a pokud ano, nikdy se s ním neproháněli třeba na okruhu nebo po letištní ploše na jeho limitech a taky v tom, že ani jeden z nich nepřišel nikdy s reálnými čísly. Prostě nikdo neřekl o kolik centimetrů (teď nehledě na titanové elektrické stabilizátory a další vychytávky) se těžiště posune od normálního auta s normální karosérii a auta, jehož hmotnost je prostě u země a celá karoserie je z lehkých slitin. Když dáš prostě vše podstatné dolů, tak rozdíl mezi vysoko položenou V6 a boxerem třeba v Subaru Forester může znamenat, že ta modla teoretiků "težiště" se začne nějak vytrácet a možná bychom nakonec zjistili, že hliníková karoserie, nízko položený motor typu Boxer apod přibližují hodnoty těžiště na podobnou úroveň jako třeba sedan s R4 nebo V6.
A pokud do toho zahrneme techniku, která dneska dokáže tlačit proti hmotě karoserie v zatáčce pomocí stabilizačních tyčí z titanu silou až 1100 Nm ve zlomku sekundy, tak se není čemu divit, že na okruhu jsou pak časy podobné adekvátním autům s jiným typem karoserie.
Já jsem skutečně poslední člověk na světě, který by obhajoval SUV, ale musíme se prostě chovat objektivně a posuzovat realitu, protože aspoň tady na AR se mi zdají diskuze kultivované a poučné.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  26. 01. 2018 15:03

Za sebe si myslím, že důležitější je rozdělení váhy podélnmě, tedy 50:50, motor uprostřed. Ale nemyslímn si, že SUV musí mít výše težiětě, neznamená, že je vyšší, že má výš posazené těžiště. Takové Cayene ma podle mě těžiště níže než většina SUV a určitě i než některé osobnbí auta

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 01. 2018 16:36

No pokud je motor uprostřed, tak bych rád viděl auto, které dokáže na předku mít 50% hmotnosti. Asi to jde, ale podle mě je lepší, než 50/50 jít s hmotností spíše na zadní nápravu (R8 a další).

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 01. 2018 09:57

;-(

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  26. 01. 2018 16:18

A to počkej na Cayenne Coupe. Technicky sice stejný, ale designově o třídu výš!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A