73
Fotogalerie

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad

Kapitoly článku:


Praktický, opravdu…

Možná se budete divit, ale Boxster je regulérně praktické auto. Na zadní straně sedadel najdete háčky, kam si můžete třeba něco i pověsit. Musíte být ovšem menšího vzrůstu, abyste měli mezi sedadlem a zadní stěnou alespoň pár centimetrů prostor. No a konečně Boxster nabízí hned dva zavazadlové prostory. Je jasné, že to nebude dvakrát 500 litrů, vpředu máte k dispozici 150 l, vzadu 130 l. Pro dva cestující (respektive dvě osoby jedoucí v autě za dva miliony) to bude bohatě stačit.

DSC_2224.JPGporsche_boxster_int_20.JPG 
Vytýkat Boxsteru malý zavazadelník to je jako rozčilovat se nad tím, že roadster převeze pouze dvě osoby. Celkový objem 280 l určitě postačí. Úkol s pořadovým číslem 2: k čemu slouží krásná tyč, která se ukrývala v šedé kapse v předním zavazadelníku?

K tématu interiér musím přidat na konec ještě jednu informaci. Boxster je sportovní auto, takže je samozřejmě naprosto v pořádku, že má sportovní sedačky. Osobně ale musím říci, že netrvalo dlouho a začala mě z nich bolet záda. Jsou dost tvrdá a určitě bych si dokázal představit lepší tvarování. Má zkušenost je taková, že na dlouhých cestách to nebude zrovna dvakrát ono. I když opět platí, že každému může vyhovovat něco jiného.

Až na vrcholky

Nová generace Porsche Boxster se nabízí v kombinaci s dvojicí benzinových motorů. Před ženevskou premiérou se tu a tam objevila spekulace o tom, že by základní Porsche mohlo dostat přeplňovaný čtyřválec. Nic takového se ale nestalo, takže se všichni můžeme hlasitě oddechnout. Ufff... Tedy alespoň do doby, než se začne rýsovat generace čtvrtá. Změny týkající se motorů se scvrkly pouze na slabší šestiválec, který místo původních 2,9 l dostal 2,7 l, ale výkon přesto povyrostl na 265 k.

„Esko“ zůstalo věrné šestiválci 3,4 l a také v tomto případě šel výkon trochu nahoru. Co se bohužel Boxsteru nevyhnulo, to je systém start/stop. Toho se nezbavíte, ať už si vyberete jakýkoliv motor. Můžu vám garantovat, že trapnější situaci, než tu, když s autem typu Porsche zastavíte před přechodem a ono „chcípne“, nezažijete.

Testovaný Boxster S osazený šestiválcem o objemu 3436 ccm vyprodukuje 232 kW (315 k) při otáčkách 6700 ot./min a maximum točivého momentu 360 Nm v rozmezí 4500 – 5800 ot./min. V kombinaci s PDK a paketem Sport+ by měl zvládnout sprint z nuly na stovku pod hranicí pěti vteřin a maximální rychlost 279 km/h s manuálem, s testovaným PDK to je o dva kilometry v hodině méně.

porsche_boxster_extd_04.JPGporsche_boxster_extd_13.JPGporsche_boxster_extd_14.JPG
Motor je uložený uprostřed. Rozložení hmotnosti je díky tomu ideální. Navíc cítit za zády téměř 8000 ot./min také není úplně k zahození.

Už z tohoto je naprosto jasné, že Boxster předvede to nejlepší až na samotném vrcholku otáček a také to, že pokud si budete chtít užívat maximální zátah, budete muset motor pořádně vytočit. Ano, typická atmosféra, která postupně zesiluje a zesiluje. Nad hranicí tří tisíc už se začínají dít zajímavé věci, nad šesti tisíci už to začíná být docela divočina. Omezovač, respektive v našem případě převodovka, vás utne těsně před hranicí osmi tisíc. Na pořádnou zábavu je zaděláno více než dobře.

Motor má takový vyšší zvuk. Není to typické hluboké dunění, je to prostě něco trochu jiného. Zvuk samozřejmě má obrovský podíl na výsledném požitku z jízdy (alespoň v mém případě tomu tak je) a určitě nemusím zdůrazňovat, jak to vypadá, pokud se pustíte do nejvyšších otáček. Zde se motor mění v báječnou atmosférickou pilu. Jo, takhle to má vypadat. Mimochodem když jsme u toho zvuku, i pro Boxster nabízí Porsche klapky do výfuku ovládané tlačítkem na středovém tunelu. 

Spotřeba by u Boxstera S nemělo být něco, co bude majitele trápit, takže jen stručná zmínka. Podle tabulek si motor řekne ve městě o 12,2 l/100 km, mimo město pak o necelých sedm. Já jsem v průměru jezdil za šestnáct, ale třeba to je tím, že jsem vypnul ten přírodu zachraňující start/stop systém.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud