Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Úplně nová generace legendy zvané Porsche 911 před časem dorazila na český trh. Testovací exemplář při své pouti po všech možných tuzemských redakcích zavítal také do té naší. Jaká novinka je podle našeho názoru?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poprvé za volantem
  2. 3,8 l: +15 koní, +20 Nm, Úplně obyčejný
  3. I like to move it, move it, Přísně neutrální, jako vždy, Proč?
  4. Úspěch zaručen, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Porsche 911 je legenda. O tom není potřeba se bavit nebo polemizovat. Design vůbec prvního tohoto automobilu z dávné minulosti se ukázal natolik geniální, že by si zasloužil bez přehánění Nobelovu cenu. Je až s podivem, že dosud za celou tu dobu nikdo nedokázal vymyslet nic lepšího a model 911 pouze prochází pomalou a postupnou evolucí. Žádná revoluce není potřeba. Nebo si snad dokážete představit, že by tohle auto dostalo jinou siluetu nebo motor uložený jinam než za zadní nápravu? To by byla pro všechny fanoušky, kteří jsou už teď s trochou nadsázky utrápeni všemi těmi SUV, Panamerami a naftovými motory, až moc silná káva.

Porsche 911 Carrera S: jako Jekyll a Hyde

Porsche 911 Carrera S: jako Jekyll a Hyde

O tom, jak moc si automobilka cení tvarů svého sportovního modelu, svědčí nová generace. Ta je sice technicky v mnoha ohledech zcela jiná, má jiné rozměry i jiný rozvor, ale při pohledu na karoserii to nepoznáte. Vlastně člověk, který se o tento vůz nezajímá, novou generaci nemá šanci rozeznat. Aby ne, výrazně se liší pouze denními světly složenými z LED diod vpředu a jinými svítilnami vzadu. Už jsem se setkal s názorem, že jednou z nevýhod Porsche 911 je právě fakt, že vypadá za celou svou historii prakticky pořád stejně. Nevím jak vy, ale já bych takovému člověku rovnou sebral řidičský průkaz. Vždyť to je normálně regulérní rouhání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní světla ve stylu Aston Martin a přední LED diody denního svícení - jediné výrazné odlišnosti nové generace.

Nebudeme se ale zdržovat nějakými prkotinami. Porsche 911 nové generace je po všech stránkách větší. Přesně měří 4491 mm na délku, 1808 mm na šířku a 1295 mm na výšku. Rozvor náprav pak narostl o 100 mm, ale to už asi stejně každý ví. Co nás zajímá samozřejmě nejvíce je to, jak řada 991 jezdí. Všude se píše o tom, že se tohle auto povedlo, že si je v zatáčkách jisté a co všechno dovede, což byl také jeden z podstatných důvodů, proč jsem se na moment, kdy dostanu klíčky, tak hrozně moc těšil. Termín v půlce ledna nebyl příliš ideální, ale zima si dávala hodně na čas. Paráda…

Poprvé za volantem

Porsche 911 Carrera S není první Porsche, ve kterém jsem seděl. Nakonec si na našich stránkách můžete přečíst třeba test naftové Panamery. Právě Panamera určila design interiérů všech nových modelů, které po ní následovaly. Platí to pro druhou generaci Cayennu, stejně jako pro poslední novinku v podobě 911(991). Nechybí tak trochu „přebudíkovaný“ přístrojový štít, klasický tříramenný volant nebo tradičně startování vlevo. Panamerou se inspirovali designéři také v případě zpracování středového tunelu s velikým množstvím tlačítek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér se inspiroval Panamerou. Ergonomie není ideální, ale hlavní je, že to dobře vypadá.

Pokud byste chtěli slyšet, co se soudruhům z NDR tak úplně nepovedlo, pak je to umístění displeje multimediálního systému. Ten je totiž hodně dole a při řízení si jej budete částečně zakrývat pravou rukou. Bylo tomu tak u předchozí generace, je tomu tak i nadále. A teď se zeptám, zajímá to vůbec někoho?

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

S prvními dojmy za volantem to je podobné jako s designem exteriéru. Nemusíte se ani blíže seznamovat, prostě se podíváte, a víte. Interiér sice dostal více změn než exteriér, ale vše už tak nějak známe z Panamery, případně z předchozí generace, což je dobře, protože se nemusíme zdržovat a můžeme rovnou startovat. Jo, a kdyby vás to zajímalo, tak dozadu se žádný normální člověk nevejde, protože tam je pěkný, kůží čalouněný zavazadelník. Ten standardní najdete vpředu a možná budete překvapeni, co všechno se do něj vejde. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poprvé za volantem
  2. 3,8 l: +15 koní, +20 Nm, Úplně obyčejný
  3. I like to move it, move it, Přísně neutrální, jako vždy, Proč?
  4. Úspěch zaručen, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků