Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Představme si následující situaci. Máte parádní sportovní auto, továrnu na řidičovy zážitky, běžně jste nejrychlejší na silnici a na policejní Passaty můžete leda tak ukazovat dlouhý nos. Jenže pak přijde ten prevít Mráz, začne padat sníh, silnice začnou klouzat a vy si můžete se svojí dříve výbornou zadokolkou leda tak hrát na centrifugu. Naštěstí tu máme auta, na která je i ruský děda krátký.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začalo to v Paříži
  2. Žluto-modrá paráda, Čtyři sta na všechna čtyři
  3. Děda Mráz nám přál, Koleda, koleda, Lukáši…
  4. Okresky naostro, Napište Ježíškovi
  5. Fotogalerie

Štědrý večer nastal… Nebo brzy nastane, případně už proběhl, záleží, kdy si tento článek čtete. Každopádně jsou Vánoce a k těm jako už tradičně patří na našem webu test nějaké té zajímavé čtyřkolky. Minulý rok padla volba na Ladu Niva. Musím říci, že na těch pár dnů, které jsem s touto legendou strávil, budu jen těžko zapomínat a ještě dlouho budu příhody „z natáčení“ vyprávět. Jo, to tenkrát mě v lese pronásledovali zlí lesníci. No a to praktické otevírání zadních dveří, no a co teprve jízda po městě nebo dokonce po dálnici, to vám byla pohádka.

Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

Letos jsme vybrali, respektive si nebudeme hrát na úspěšné redakce (na to tu jsou jiní experti), prostě to letos tak vyšlo, něco z trochu jiného soudku. Něco z úplně opačného konce automobilového trhu. Stejně jako u Lady Niva jde o legendu. Vlastně je to podobně slavný model, liší se pouze v jediné drobnosti. Za cenu dnešní legendy včetně příplatkových prvků byste si mohli pořídit šestnáct minulý rok testovaných Niv. Ano, asi jste už poznali, že na Štědrý den vyrazíme vstříc zimním zážitkům spolu s Porsche 911 Carrera v provedení 4S.

Než tak ale učiníme, musíme vyřídit ještě jednu povinnost. Redakce Autorevue.cz přeje šťastné a veselé Vánoce, pokud možno co nejvíce motoristicky zajímavých dárků a zábavné, ale bezpečné, zimní cestování. Děkujeme za vaši přízeň a za vše upřímné (někdy až moc, ale co, jen do nás, od toho tu jsme) názory v diskuzích.

Začalo to v Paříži

Novou Carreru s označením 991 jsme už jednou testovali. Pěkný bílý exemplář se zastavil na jeden den v naší redakci na jaře a musím říci, že se mi velice líbil. Porsche udělalo se svým legendárním modelem nemalý krok dopředu. Pravda, moc prostoru na vylepšování z předchozí generace nebylo, ale i tak je 991 ještě o kousek lepší, preciznější a samozřejmě jak zákony EU káží, je také šetrnější k životnímu prostředí. Kvůli nižší produkci emisí má start/stop systém nebo elektrický posilovač řízení. Inu, asi se nedá nic dělat, nutné bruselské zlo. Jestli tam někdo pojedete, vyřiďte nejen kvůli 911 mé srdečné a zcela upřímné poděkování!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S nebo bez? Někdo kritizuje spojené zadní světla. U verze 4 designéři tento prvek ještě zvýraznili.

Tentokrát se budeme bavit oCarreře 4S, která si svou oficiální premiéru odbyla na autosalonu v Paříži. Přestože si tak nějak podvědomě spojujeme Porsche spíše se závodními okruhy, ani co se pohonu všech kol týká, nejde o žádného nováčka. Třeba zrovna nedávno se objevilo video připomínající historii automobilů značky Porsche vybavených systémem 4x4, se kterou souvisí například také úspěšná účast na dakarské rallye. Video najdete níže a mimochodem když posunete na 1:35, uvidíte Porsche ve společnosti už několikrát vzpomínané Lady Niva. Abych se ale vrátil k tématu, pro model 911 je z tohoto pohledu důležitý rok 1989. Právě tehdy se poprvé tahle legenda ukázala ve verzi 4x4.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Že nejde jen o nějakou okrajovou záležitost, to naznačují následující oficiální informace. Od roku 2008 Porsche prodalo 24 000 „devětsetjedenáctek“ (997) s pohonem všech kol, což dohromady činí 34% z celkových prodejů. Dalším důkazem, který hovoří o nemalém významu tohoto provedení je fakt, že si čtyřkolku můžete pořídit v kombinaci s karoserií kupé, ale zkrátka nepřijdou ani zákazníci, kteří chtějí jezdit ve sněhu se staženou střechou.

Současná Carrera 4 představená v Paříži dostala v porovnání s dvoukolkou o 22 mm širší zadní blatníky, o 10 mm širší zadní pneumatiky a na první pohled ji poznáte podle červené lišty propojující zadní světla. Oproti předchozí generaci slibuje Porsche (ekologové, jásejte) o 16% nižší spotřebu paliva a nižší hmotnost. Základní Carrera 4 zhubla o 65 kg, na tom ale klidně může mít nemalý podíl menší motor. Oproti dřívějšímu základnímu boxeru, který měl 3,6 l, dostala aktuální generace o dvě deci méně.

Informace na závěr, standardem pro 911 s pohonem všech kol je sedmistupňová manuální převodovka, za příplatek 83 032 Kč (bez DPH) přesně je k dispozici taktéž sedmistupňový automat a o dvacet kilogramů vyšší hmotnost. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začalo to v Paříži
  2. Žluto-modrá paráda, Čtyři sta na všechna čtyři
  3. Děda Mráz nám přál, Koleda, koleda, Lukáši…
  4. Okresky naostro, Napište Ježíškovi
  5. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky