TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Čas strávený s Porsche 911 je jako čas strávený s nejlepším kamarádem. Víte, co toho druhého potěší, i co ho rozzuří. Vycházíte si vstříc a občas to šíleně rozjedete.

Radosti
Skvělý jízdní projev
Bohaté možnosti individualizace
Nekompromisní charakter
Skvělá spotřeba
Starosti
Drahé prvky volitelné výbavy
Pružnost motoru v nízkých otáčkách
Omezená praktičnost
10  /10
 

V hlavě mám vlastní automobilovou síň slávy. Každý ji svým způsobem máme, že? Vždy, když poznáme nějaké auto, které se nám líbí, pomyslně si jej umístíme na nějaký podstavec a přiřadíme mu pořadí. Nemám snad pravdu? Třeba v mé hlavě najdete sem tam Jaguar, sem tam Alfu Romeo a tak dále.

Pak tam ale mám auto, které nemá obyčejný piedestal. Je pozlacený, téměř nezničitelný a každému muži s duší dítěte se u něj podlomí kolena. Asi už jste pochopili, že jde o Porsche 911. Můžete se mnou nesouhlasit, můžete mě za to lynčovat, ale každý nakonec musíte uznat, že stuttgartský sporťák je absolutní kult. Legenda. Jeden z vrcholů automobilového průmyslu.

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Když jsem dostal pozvánku na prezentaci nové 911, včetně žhavé novinky 911 Cabrio, nemohl jsem odmítnout. Vše se navíc odehrávalo v mém nejoblíbenějším městě. V Aténách. Náhoda, že? Samozřejmě jsem musel odhodit stranou veškerou posedlost tímto vozem a dívat se na něj přísným okem.

Říká se, že člověk by se neměl setkat se svými vzory, protože realita je většinou jiná než představa. Tato myšlenka se dá aplikovat samozřejmě i na auta. Budu tedy nové Porsche 911 bezmezně milovat i po osobním setkání? Nebo sám osobně zbourám jeho zlatý piedestal?

Rozdíl? Na první pohled nevidím

Už když se již osmá generace tohoto vozu v loňském roce představila, chvíli jsem koukal, jestli si nedělají srandu. Změny jsou oproti předchozí generaci na první pohled opravdu minimální. Já jsem za to ale vcelku rád, vzhled minulé 991.2 považuji za téměř dokonalý a vzhledem k zástupu obdivovatelů nejsem jediný. Na 992 tak nebylo moc co vylepšovat.

Zatím jsem jej naživo viděl jen pod reflektory na autosalonech. Takhle tváří v tvář vypadá opravdu skvěle. Legendární tvary vytvořily po dekádách výroby nepřehlédnutelný kult. Novinku poznáte hlavně podle jiného předního nárazníku, který má funkci aktivní aerodynamiky.

Porsche Cayenne S Coupé: Zlatá střední cesta má 2,9litrový V6 a 440 koní

Porsche Cayenne S Coupé: Zlatá střední cesta má 2,9litrový V6 a 440 koní

Vůbec poprvé mají přední kola jiný rozměr než ta vzadu. Respektive pokud máte-li vpředu 20palcová, budou vzadu jednadvacítky. Mezigeneračně narostlo o 20 milimetrů na délku a o čtyři milimetry na výšku. Díky větší míře hliníku v použitých materiálech je ale ve výsledku o 12 kilogramů lehčí.

Baví mě i ty detaily, které na první pohled neuvidíte. Při pohledu zezadu najdete hned pod zadním oknem žebrování, prostřední dvě žebra pak slouží jako prostřední brzdová světla. Má to svůj důvod. Počet žeber zleva doprava směrem k těm červeným je přesně devět. Červená žebra poté značí číslo 11. To samé platí z druhé strany. Promyšlený detail, nemyslíte?

Zajímavý odkaz slouží také k rozeznání modelu. Vedle nápisu označení modelu, který při objednávce není povinností, se na něj totiž můžete spolehnout, protože Carrera S má žebra černá a u čtyřkolky Carrera 4S jsou stříbrná.

Jako doma

Sezení v Porsche 911 je jako v luxusním sedanu střední třídy. Sedadla jsou pohodlná, a že jste v něčem, co vás dokáže katapultovat vpřed na stovku za tři a půl vteřiny, poznáte hlavně podle větší opory v oblasti stehen ramenou. 

Překvapil mě i prostor nad hlavou. Se svými 183 centimetry jsem se sem bohatě vešel a nebojím se říct, že se do 911 pohodlně usadí i dvoumetrový čahoun. Nemusím snad ani psát o perfektní ergonomii volantu a jednoduchém a přehledném rozmístění ovládacích prvků. S 911 jsem najel na tři sta kilometrů. Neměl bych ale problém přejet celý kontinent.

Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Potěší i stále částečně analogový přístrojový štít a multimediální systém, který si Porsche očividně vypůjčilo od Audi. Není na tom nic špatného, funguje naprosto skvěle. V souvislosti s bezpečnostními požadavky si u 911 můžete připlatit za celou plejádu asistenčních systému. Adaptivní tempomat a vedení v pruzích je samozřejmostí, i když já osobně si chci Porsche 911 řídit jen a pouze sám.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik