Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem

56 komentářů

Ivan
18. února • 12:43

Pane Broža, nic ve zlém, ale to co píšete je popis, ne test. Jinak by jste si musel všimnout pár totálních úletů, které jsou neodpustitelné i u aut daleko nižších tříd. Od Peugeota (firmy) neexistuje ucho, které by bylo připravené naslouchat zákazníkovi. I to je malér. Ale k věci:

Auto je to opravdu krásné, úsporné a výkonné, ALE

1)rádio je přiblblé. Hlasitost 1 je neslyšitelná, 2 je někdy již příliš nahlas. Nic mezi tím. 2)Displej je děs. Rozložení prostoru pro údaje (spotřeba, čas, teplota) je šílené. Důležité údaje jako blešky, většina patří radiu, ale je to z větší části jen namalované, nic neindikující. Je to ale jedno, neboť displej je tak blbě osvětlen a tak reflexní, že stejně je přes den neviditelný. 3) Automatické stěrače, za ty bych někoho zabil. Jsou naprosto nepoužitelné, super citlivé, stírají suché sklo a nejdou, na rozdíl např. od Superba, ručně seřídit. Jste tudíž bez cyklovače, to vše za 1 a čtvrt milionu. U Trabanta před 30 lety jsem měl cykl. s pěti rychlostmi. 4) V kufru jsou úchyty na pavouka a síť jen vzadu?????? a uprostřed. Přímo za sedačkou NIC. Kam by jste asi umístil těžší zavazadlo? Já právě za zadní sedačku, ale není jak připevnit. Odhlučnění motoru chutná myším, které mi jej sežraly, cena 4 tis. Lumbární podpora neúčinná, často i negungující. Minidíra na lyže mezi sedadly, nevím proč, místa spousty.Palubní deska (u bílých přístrojů) mizerně osvětlená. No vyhazovat ho nebudu, ale....

matuS
19. února • 1:30

ivan> teraz to napis este raz, ale komplexnejsie a aspon na 2 strany a posli to Petrovi e-mailom, on to zverejni a mame uzivatelsky test :) a napis ale aj nejake klady :))

matuS
17. února • 1:36

A za kolik by byla BMW 7?, když 607 je za 1,8 mega

 

neviem, vtedy este nova 7 nebola, ale keby bola tak by na nu tiez nebolo, ved ta najlacnejsia stoji okolo 3mil

Peter L
13. února • 8:49

Takisto ma prekvapila nelogická kombinácia silného a špičkového motoru so 4-stupňovou prevodovkou. To nemajú francúzi žiadnych špiónov vo VW?

aston
13. února • 9:19

Maju spionov ale ziadnu prevodovku:))). Inac ten automat radi dobre, teda vo vsetkom je o.k. len tie 4 stupne????pri V6 to az tak nevadi ale pri Hdi to uz fakt citit mozno novy motor 2.7 v rope vyriesi PSA problem z prevodovkou

Petr Broža
16. února • 12:24

Automat řadí dobře a předvídatelně, ale ty čtyři stupně mne vážně zklamaly.

aston
12. února • 8:31

Porovnavat tu 607 a 7ku je dost odvazne aj autor clanku by si mal uvedomit. Nejde o to ze to je BMW, ale co to auto predstavuje a preto nikdy nebude mat dizajn, ktorý sa páči všetkým. Trebalo skôr fakt s tým Vel Satisom....To mozme potom porovnavat rovno profil Daewa Nubira  a Bmw Z4...

Inac mal som moznost ist na 607 2.2. Hdi a je to celkom slusne auto na pohodlne prevazavie sa z A do B za relativne malo penazi a ten Clarion je na seriovku celkom O.K.. Bolo to v automate a ten je fakt stary.....K tomu dizajnu len tolko ked bola na trhu len 607 tak to auto bolo pekne ale ked vypustili 307 uz ich spredu malokto rozozna:))))

 

matuS
12. února • 0:16

no ja si teda rozhodne nemyslim, ze nemecke auta su najlepsie :))  Nova sedma sa mi proste paci.

na margo "lacnej 607"  - 607 bola vo vyberovom konani na auto mojho otca, ale cena bola moc vysoko. v normalnej vybave to vychadzalo na 1.8mil SK

Petr
12. února • 10:24

A za kolik by byla BMW 7?, když 607 je za 1,8 mega.

Petr
11. února • 16:18

To je můj názor. Mě se líbí a moc. BMW řady 7 se mi nelíbí. Především je to snobárna, za moc peněz málo muziky (a můžete mě kamenovat). Už jenom to ovládání, no to je děs. To se mi teda nelíbí vůbec. Pokud jde o design, to je věc vkusu. Srovnejte tato auta cenově a kam dojdeme. Srovnáváme nesrovnatelné. Jen tak na závěr, myslím, že v mnoha příspěvcích se projevuje fetiš německého zboží. Nemyslete si proboha, že co je německé, to je dobré.

roman
11. února • 20:58

Osobně si myslím, že sedmička je ceněna tak jak je kvůli své kvalitě a tradici. Design sedmi je inovatorský, žádný líbivý design, který za několik let bude out.  Co je německé není jen dobré, ale fakticky nejlepší a o to víc když to postaví BMW!!!!  Kolikrát se umístilo BMW se svými motory na čelních místech při volbě motorů roku......

607 je takovej "vykastrovanej" mercedes, snaha udělat něco luxusního za relativně málo peněz. Každý snad víme, že se o to pokouší už několik let...a jak končí...v autobazar stojí desítky 605, Citroenu XM a Safranů, které mají maximální výbavu, třílitový motor a nikdo je nechce....a za pár let tam bude stát i 607, Avantime a Vel Satis.

 

Jaroslav
12. února • 17:44

......."Kolikrát se umístilo BMW se svými motory na čelních místech při volbě motorů roku...... "

Hm, to nevím. Ale určitě vím, že v USA (kde kde je bavorák považovaný za super auto), tak tam vyhrává v kategorii šestiválců už několik let za sebou Nissan se svojimi motory.  Zajímavé že ?

krTEKK
12. února • 22:19

aha takze, kdyz v USA motory BMW nevitezi tak o nich nelze mluvit jako o spickovych motorech ?? Americky  trh je snad jediny smerodatny hodnotitel kvality motoru ?  Rozhodne nesouhlasim s tim, co rika Roman o vecech nemeckeho puvodu (ze co je nemecke neni jen dobre, ale fakticky nejlepsi...s timhle opravdu nesouhlasim) , ale co se tyce motoru BMW, myslim ,ze mnohem duveryhodnejsi a blize skutecnosti jsou hodnoceni mezinarodnich anket jako napr. tehle . V teto ankete se prave motory BMW pravidelne umistuji na postech nejvyssich a to hned v nekolika kategoriich.

Pokud mate nekomu za zle, ze trpi fetisem k nemeckemu zbozi, tak vy se nejprve oprostete od fetise ke vsemu americkemu.

 

roman
13. února • 15:26

Netrpím fetisem německého zboží, ale je celá řada objektivních ukazatelů, které obecně označují německé vozy za prakticky nejlepší. Samozřejmě míněno komplexně.  Sám německý vůz nepoužívám, a  proto si myslím, že můj názor je celkem objektivní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Neznámý
24. února • 13:07

No Romane, to je trochu dost obecné tvrzení ... ale je celá řada objektivních ukazatelů, které obecně označují německé vozy za prakticky nejlepší.

Jaký jiný ukazatel než poruchovost může být objektivnější. A tady (téměř ve všech statistikách), nevykazují německé vozy žádných extra výsledků. A každý, kdo kdy takovýto vůz měl ví, že prostě po určité době začně více navštěvovat servis.  Buď prosím trochu konkrétnější.

Jaroslav
13. února • 9:29

.....Pokud mate nekomu za zle, ze trpi fetisem k nemeckemu zbozi, tak vy se nejprve oprostete od fetise ke vsemu americkemu.

Ne já tím netrpím,, ........v životě bych si nekoupil americké auto. Ale snad víte, že Nissan je japonský a né americký....... Chtěl jsem jen říci, že i někdo jiný může být lepší než BMW, protože to v těchto příspěvcích vypadá, jako kdyby bylo BMW bůh a nikdo jiný na ně nemá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
roman
15. února • 9:48

Kolik automobilek má lepší motory, podvozky a kvalitu než BMW???

Neznámý
20. února • 16:59

Nevím, kolik automobilek má lepší podovzky a motory. Vyčíslit je neumím. Ale Vím, že motory od BMW jsou dosti těžkopádné. Jdou pomalu do otáček a výkon vzhledem k ostatním parametrům - žádná sláva. Také s kvalitou bych to moc nepřeháněl. Pokud jde o podvozky, tam není nic nového už 20 let. Zejména tzv. trojková řada je na tom stále stejně. Vím, že se Vám to těžko poslouchá, protože jsete Romane asi zahleděný do BMW, ale je to fakt. A zejména značky jako BMW a Mercede, žijí a těží z minulosti. Vzpomínám si na dobu, kdy byly porovnávány vozy Xedos 6 a BMW 320. Bylo to cca v roce 1995. Ve všech parametrech byl Xedos lepší. A troufám si tvrdit, že když vezeme srovnatelné dva vozy dnes (např. BMW 320 S Impersu WRX), dostane to BMW na frak ve všech ohledech. Musíte se prostě smířit s tím, že BMW není žádná sláva, i když tomu nechcete věřit. A až mě budete kamenovat, tak prosím mějte na paměti vždy skutečnost, že srovnáváme srovnatelné.

roman
26. února • 13:31


BMW těžkopadné, to by mě zajimalo jak jste na to přišel.?? Shodou okolností jsem Xedosa 6 zkoušel cca v roce 1992 , tehdy jako úplnou novinku, s V6 motorem. Nebyl špatnej, ale podvozek a hlavně pohon zadní nápravy podle mého názoru svědčí spíš  pro BMW.

Porovnání s imprezou je absolutně nevhodné, už jen proto že impreza má turbo.....Porovnáváte neporovnatelné./možná tak cenou. PS: Subaru je určitě skvělé auto.

Neznámý
27. února • 13:00

Že jsou mtory BMW těžkopádné, na to jsem přišel z vlastní zkušenosti. Měl jsem 520 a 320. To, že zejména v podvozkové části není už mnoho let nic nového, to mi řekli mechanici v servisu.  A srovnání s Xedosem 6, jsem četl v té době v německém Autobildu (tuším, že tam to bylo). Konstatování bylo - Xedos 6 ve všech parametrech předčí svého rivala BMW 320i (konkrétnější označení BMW už si nepamatuji).

Dusan
27. února • 20:59

Sorry, ale argumentovat 520 je docela nefer. Tohle auto je hodne podmotorizovane, proste je to dno nabidky pro setrivou klientelu. Realne zacina petka na 528 a treba takovy ctyrlitr v 540 zcela urcine neni "tezkopadny".

Dusan
23. února • 23:40

Nejsem si jist, ze srovnavate srovnatelne. Impreza WRX je ctyrkolka na blbnuti, kdezto trojkovy bawor je proste maly bawor na bezne jezdeni. Zcela urcite nedostane BMW na frak v dostupnych options a kvalite interieru.

Ja BMW tak Mercedes nabizi (s vyjimkou sportovnich modelu) proste pohodlna klasicka auta na dlouhe cesty. Nic vic nic min. V tomhle segmentu jim to jde a Japoncici nikdy nedokazali dosahnout presvedcivych vysledku v teto tride (s vyjimkou Lexusu v USA).

Neznámý
24. února • 10:24

Dušane, asi bychom mohli polemizovat do nekonečna. To asi není záměrem nikoho. Osobně tvrdím, že BMW je značka, která nemá nic, čím by mohla přesvědčit. Žije z podstaty a tradice. To, že se zaměřují na tzv. konzervativní klientelu je dobrý marketingový tah, ale jestli to není spíše nedostatek umu udělat něco nového. Tak, jak to zkoušejí jiné automobilky. A ono když se experimentuje, tak se to bohužel vždy nepovede. Ale s přístupem BMW bychom dnes asi stále jezdili na dřevoplyn. (vím, že přeháním, ale něco na tom bud  ne?). Impreza WRX není auto na blbnutí, to hrubě nesouhlasím. Je to běžný rodiný sedan, s dobrými jízdními vlastnostmi. Na blbnutí (s nadsázkou) je Imperza STI. Ta svým výkonem (i když je to opět běžný sedan) asi patří do kategorie "hraček". Jinak dík za diskusi.

roman
26. února • 13:36

Na nové sedmě toho zas tak moc tradičního není?????

Skye
12. února • 16:50

Co je německé je stejně (ne)kvalitní/špatné jako cokoliv ostatního. A občas to taky stojí pěkne za hovno.

LK
12. února • 10:32

No, tak ted jste se projevil jako pan chytry. Zkuste sehnat nejaky Citroen XM od roku 94 (kdy probehla modernizace) s maximalkou a ktery neni bouracka nebo byvaly taxik.
Protoze zrovna na XM rocnik cca 95-6 mam zalusk, tak to uz pres rok sleduju a muzu Vas ujistit, ze ho prakticky nemate sanci sehnat. Hlavne ze jich jsou v bazaru desitky. Fakt dobry. V bazaru jsou desiky XM z let 90-92, ktere maji nabehano 200t+ km, casto slouzily jako taxiky a jsou v dezolatnim stavu.

Flipper Tom
24. února • 11:36

a AAA jsem v sobotu viděl jednu 97 :)

LK
24. února • 14:03

Tak auto z AAA bych nechtel ani 10% ceny (myslim pokud bych si ho mel nechat, ne na nasledny prodej )

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Flipper Tom
24. února • 15:38

no řekněme za polovinu :) já taky ne, já jen že ses ptal :)

LK
25. února • 9:21

Ale jo, ja vim, ze obcas se nejake XMko vyskytne, ale tech novejsich (a kvalitnejsich) je opravdu radove min nez tech rozkodrcanych sunek z let 90-92.

roman
13. února • 15:18

Opravdu nesleduju který ročník XM je v bazarech, nicméně jich tam je opravdu dost,  kvalita? Chtěl jsem tím jen demonstrovat jak  velké ambice mají zminované značky a hlavně jak končí.

LK
13. února • 15:48

No prave, nesledujete, ale hned vite, ze jsou to sunky. Mohu Vas ujistit, ze dobre ojete XM stare max. 8 let je dost tezke sehnat. Netvrdim, ze "kosmicky korab XM" je nejlepsi auto na svete, toho jsem dalek, ale tvrdim, ze srovnavat ho s Peugeotem 605 apod. je uplne zcestne. Uz jen proto, ze v roce 94 prisel (tusim jako prvni seriovy vuz na svete) s redukci kabelaze spolecnym vedenim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
24. února • 0:06

Myslim, ze hlavnim duvodem proc se neda sehnat 8- let stare XM je to, ze v te dobe uz sly (po nedobrych zkusenostech z minulych let) prodeje techto aut do haje a tudiz uz neni moc z ceho vybirat. Naprosty unikat jsou vozy z roku 99, kdyz uz je odmitala kupovat i francouzska vlada, nevim ale je-li to znameni kvality.  Kdyz uz jsou tak jsou pod 10.000 EUR, hodne mizerny vykon na tak drahe auto po ctyrech letech.

Dalsim a zasadnim duvodem je, ze k nam se XMka dovazely hlavne s rokem vyroby  +-90, protoze to byly pomerne levne a slusne vypadajici vozy. Prodeje novych XMek u nas byly vzdy minimalni. Pokud chcete mladsi XMka, tak v Nemecku se relativne sehnat daji. Ale i po modernizaci ztraceji cenu stejne rychle jako pred ni.

Nicmene vas oponent ve srovnani s 607 nema pravdu. Sestsetsedmicky si na to, ze je to francouzska ojetina drzi svou cenu velmi slusne. Paradoxne zejmena ty sestivalcove, ona taky jakakoliv jina motorace je pro hodne trpelive.  Nikdy jsem nepochopil jak muze nekdo v roce 2000 dat do sve vlajkove lode motorek o vykonu ani ne 140 koni.

roman
13. února • 19:37

Nikdy jsem neřekl, že tyto auta jsou šunky. Narážím pouze na fakt, že prodejnost těchto modelů v provedení s třílitrovými motory je jako secound handů značně omezená. Autor článku se rozplývá nad 607 a zvláště nad designem. Uvádím pouze jak tyto modely končí...zvláště v "porovnání" s zmíněným bavorákem. Něco jiného je v provedení diesel, tam chápu, že je oně relativně větší zájem. Demonstruji tím pouze pozici těchto aut na trhu. 

XM, 605, Safrane jsou přímý konkurenti a na tom nic nezměníte. Každý máme své favority mezi automobilkami, na každém autě lze nalést řešení, pro které se nám fanouškům, zdá revoluční. Citroen vždy měl velice futuristický design, osobitý způsob zpracování podvozku a pérování a některé další prvky, které jsou bezesporu zajimavé. Nicméně kvalita těchto vozů poněkud pokulhává..

LK
14. února • 10:39

V prvnim odstavci mate pravdu.

V druhem uz bych se hadal - nespolehlive byly prave ty XM do roku 94, ktere byly na svou dobu pretechnizovane (coz jsou modely 94+ take, ale v tech starsich to nebylo uplne zvladnute).
Ja osobne mam Xantii 94, prakticky v plne vybave (automat, tempomat, klima, regulace tuhosti podvozku apod. - ne ze bych se chtel chlubit, spis ze je tam hodne techniky k rozbiti), nikdy me nenechala ve stychu (krome jednou - to ale odesla baterie) a na servisu me stoji min nez kamarada jeho tri roky stara Felicia (ktera nema ani okna v elektrice, cili opravdu jednoduche auto stylu ctyri kola, motor, brzdy, volant). Obdobne otcova sluzebni Fabia rok a pul stara ma problemu vic. Mimochodem, za posledni rok a pul bylo potreba vymenit jedna zadni koule perovani a procistit motorek udrzujici volnobeh, jinak nic (krome doplnovani/vymeny tekutin a spotrebniho materialu jako treba brzdove desticky). Ted mam nejaky tvrdsi predek a budu-li mit cas, chci s tim zajet do servisu. Mozna mam velkou kliku, ale na spolehlivost si rozhodne nemohu stezovat.

Útes
11. února • 14:50

Peugeot 607 má snad ještě větší převisy než Oktávka, a to už je co říct... BMW 7 nemá chybu:)

matuS
11. února • 1:17

asi ma naozaj kazdy iny nazor. mne sa zadok bmw7 paci, naproti tomu zadok 607 mi pripada strasne velko a tazkopadne.

a suhlasim s tym motorom - je to slabe aj na c5, nieto este na 607 ktora ma o par kg viac

Yaroukh
11. února • 16:15

Souhlas. Mne se zadek sedmicky libi, predek ne; u 607 je to prave naopak - zadek je IMHO humpolackej, predek v pohode.

Petr Broža
11. února • 12:02

Podle mne je naopak sedmicka vzadu tezkopadna a 607 elegantni, ale to vse je otazka vkusu.

Gagarin CCCP
10. února • 21:46

je to fajná kára,veliká,bezpečná,dobří vybavenádobrej motor,asi ta převodovka není na sport jízdy,ale design se povedl.Ach to místo na sedadlech vzádu,proto radši jezdim Volgou a nestěžuju si!

X12345678
10. února • 21:52

Ale copak to? Čajka už dosloužila?

roman
10. února • 19:33

Zajímalo by mě co se nelíbí na designu zádě poslední sedmičky. Toto auto má prvky designu klasického bavoráku....

Peugeot 607 je sice designově líbivé auto, ale jak taková auta končí.... jak dopadla 605, v roce1990 něco úžasného a kde je ted...

Master
10. února • 15:43

chlape i ty mobily ti sli lip nez autaky....

Petr Broža
10. února • 16:23

Díky

Alien
14. února • 10:36

I ja se pridam....vznasim spoustu kritiky na recenze automobilu "mobilniho Petra Brozi"

Ale taky doufam, ze se to co nejdrive zlepsi...

Petr Broža
16. února • 12:19

Buďte prosím konkrétnější...

Master_MMS
16. února • 13:37

Nemyslim to zle, ale ten test proste neni psan odborne... Kdyz jsem si ho precetl tak jsem mel pocit, ze to psal nejaky fajk, ktery poprve sedel v prosku lepsim aute... Ale take verim tomu, ze se to zlepsi...

pepan
10. února • 12:54

Taky se mi líbí asi to začlo 206,  má moc pěknej design ...ale oponoval bych autorovi článku -  o BMW řady 7 říct ,že se nepovedl no nevim nevim ...mě osobně se líbí a podle prodeje má úspěch.

Yaroukh
11. února • 16:12

At se Vam to libi nebo ne, reakce na vzhled BMW 7 _jsou_ rozporuplne. (Kdyz se nekdo v diskusi na webu otre o 7, vetsinou se to zvrhne v pri "je krasne/hnusne".) A dovolim si tvrdit, ze rozporuplne reakce cilem BMW urcite nebyly. Tedy kdyz pomineme subjektivni nazor jednotlivce, vychazi z toho, ze BMW 7 se (co se designu tyce) opravdu nepovedlo.

Toy
14. února • 10:34

Me se 7 velmi libi, nemyslim, ze je nejak nestravitelne...Mimochodem postavit ty dva autaky vedle sebe , tak neni co resit.

Yaroukh
14. února • 10:50

To Vam prece nikdo nebere. Ja Vam nadavat, ze "designu houby rozumite". Nezalezi na tom, jestli se Vam (jednomu cloveku) libi nebo mne (jednomu cloveku) nelibi. Jde o to, ze reakce nepochybne jsou rozporuplne (a opet je irelevantni, jestli zakaznici designu "nerozumi" nebo ano) ... Muzeme se jenom dohadovat, jestli si u BMW prali rozporuplne reakce - ja nepochybuji o tom, ze neprali, a ze by byli radeji za reakce obecne pozitivni. (Ale je mi jasne, ze se najde spousta lidi, kteri budou tvrdit, ze "takhle to prave u BMW chteli !", ze to bylo soucasti planu atd. apod. :o)

Prodeje urcite nejsou spatne - to je IMHO dano povesti BMW, faktem, ze BMW jsou obecne na spici kvality a ze nova sedmicka uz byla dlouhou dobu ocekavana; myslim si ale, ze kdyby byla sedmicka krasna (tedy vseobecne takto hodnocena), byly by vyrazne lepsi.

Toy
20. února • 11:38

Toto BMW delali spickovi designeri a nez slo do vyroby, tak proslo dlouhym a slozitym schvalovacim procesem. (ja designu rozumim-to jen tak mj.)

Mimochodem skupina lidi na ktere je toto BMW zamerena, pozaduje jiny styl. Myslim, ze prave tito lide design 7, oceni. Ti ostatni by si ho stejne nekoupili, tak jen rozporuplne kecaji.

Toto je muj nazor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
23. února • 23:52

Spickovy designeri udelali uz v historii automobilismu spoustu pruseru. Treba italsky debakl s nazvem Multipla.  Uvidime tak za rok jak je na tom jsou prodeje. BMW bylo vzdy zamereno na konzervativnejsi byt dynamickou klientelu, nejsem si jist, ze nova sedma je dobre zacileni tohoto segmentu. Uvidime.

BTW: Nektere partie tohoto vozu jsou z designerskeho hlediska velmi nekvalitni (bez ohledu na snahu o revolucnost). Treba "pohled vozu" (partie prednich svetel a masky) je dost hrozna, coz prekvapi o to vice, ze predchozi modely BMW byly v teto oblasti obzvlaste povedene.

Yaroukh
14. února • 11:01

[Ja Vam nebudu nadavat ...]

Marek
10. února • 11:00

Fakt se mi moc libi, jen kdyby nebylo tak drahy. Proto ted jezdim superbem  A nestezuju si.

Doporučujeme

Články odjinud