Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem

Peugeot 607 je luxusní automobil vyšší střední třídy, jehož základní cena je necelý jeden milion korun. Testovali jsme model s nejlepší výbavou a šestiválcovým třílitrem o výkonu něco málo přes 200 koní. To už je slušná porce, nemyslíte?
Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem
Seznam kapitol
  1. Vnější provedení, křesla místo sedaček, navigace s mapou
  2. Zajímavé drobnosti, zavazadlový prostor, jízdní vlastnosti
  3. Třílitrový šestiválec, automat, parametry, výbava

Opravdu hezký

Už při zveřejnění prvních fotografií bylo jasné, že Peugeot 607 nebude dalším nudným a konzervativním automobilem. Zejména jeho záď dávala najevo, že se designéři snažili vůz něčím ozvláštnit. A nejen já si myslím, že se jim to povedlo. Ovšem ne každý takový pokus dopadne dobře, což je patrné třeba u sedmičkového bavoráku.

Přední část vozu navazuje na styl započatý modelem 206 – protáhlé světlomety zasahující do kapoty, krátká příď a velké čelní sklo sklopené pod nízkým úhlem. Na jednu stranu se mi to líbí, na druhou stranu není z místa řidiče příď vůbec vidět, což znesnadňuje parkování. Zadní sklo je rovněž hodně sklopené a výhled dozadu není příliš dobrý; naštěstí měl testovaný model parkovacího asistenta. Vzhledem k délce auta bych jej ocenil i vpředu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Styling peugeotu je odvážný, ale líbivý.

Křesla místo sedaček

Peugeot je hodně široký, proto se v něm určitě nebudete cítit stísněně. Přední sedačky mohly mít lepší boční vedení, i když to vzhledem k charakteru vozu není nutné – nikdo nepředpokládá, že s ním řidič bude jezdit stovkou serpentinami. Obě přední opěradla i sedáky jsou dostatečně dlouhé, a protože nechybí bederní opěry, najdete zcela jistě optimální polohu. Sedadla jsou kompletně elektricky nastavitelná včetně opěrek, to u řidiče má i dvě paměti. Jen výškové nastavení sedadla mi nepřišlo optimální, i když jsem ho měl úplně dole, stále jsem si připadal dost vysoko – u německých aut je možné sedadlo snížit o dost více. Testovaný vůz měl příplatkové kožené čalounění.

Klepněte pro větší obrázek
Sedačky jsou pohodlné, ale mají slabé boční vedení.

Navigace už i s mapou

Přístrojová deska nehýří různými prolisy, ale je „německy“ konzervativní, což mi k autu této kategorie sedí. Středovému panelu dominuje velký barevný displej s navigací, která podporuje standard Navtech. Pro tento systém už nyní existuje cédéčko, které zahrnuje středoevropský region, Česko má pokryto silnice první a druhé třídy a kompletní Prahu. Konkurenční systém TeleAtlas (VW Group) má ovšem Českou republiku pokrytu lépe. Displej je rovněž využit pro zobrazení informací palubního počítače.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přístrojová deska ani ovládání funkcí neskýtá žádná překvapení.

Pod navigací je umístěno ovládání rádia a CD přehrávače, k němuž je v této výbavě standardně dodáván CD měnič; do něj se vkládá i cédéčko s navigací. Překvapilo mne, že cédéčko nelze vysunout, pokud není zapnuto zapalování; nechat klíčky v autě a jít si do auta vyměnit cédéčka nepovažuji za příliš rozumné. Rádio i přehrávač lze ovládat rovněž pod rádiem. Standardně dodávaných osm reproduktorů hraje velmi dobře, už při 25procentní úrovni hlasitosti je uvnitř tolik hluku, že si cestující nemohou téměř povídat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější provedení, křesla místo sedaček, navigace s mapou
  2. Zajímavé drobnosti, zavazadlový prostor, jízdní vlastnosti
  3. Třílitrový šestiválec, automat, parametry, výbava
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků