Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem

Peugeot 607 je luxusní automobil vyšší střední třídy, jehož základní cena je necelý jeden milion korun. Testovali jsme model s nejlepší výbavou a šestiválcovým třílitrem o výkonu něco málo přes 200 koní. To už je slušná porce, nemyslíte?
Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem
Seznam kapitol
  1. Vnější provedení, křesla místo sedaček, navigace s mapou
  2. Zajímavé drobnosti, zavazadlový prostor, jízdní vlastnosti
  3. Třílitrový šestiválec, automat, parametry, výbava

Opravdu hezký

Už při zveřejnění prvních fotografií bylo jasné, že Peugeot 607 nebude dalším nudným a konzervativním automobilem. Zejména jeho záď dávala najevo, že se designéři snažili vůz něčím ozvláštnit. A nejen já si myslím, že se jim to povedlo. Ovšem ne každý takový pokus dopadne dobře, což je patrné třeba u sedmičkového bavoráku.

Přední část vozu navazuje na styl započatý modelem 206 – protáhlé světlomety zasahující do kapoty, krátká příď a velké čelní sklo sklopené pod nízkým úhlem. Na jednu stranu se mi to líbí, na druhou stranu není z místa řidiče příď vůbec vidět, což znesnadňuje parkování. Zadní sklo je rovněž hodně sklopené a výhled dozadu není příliš dobrý; naštěstí měl testovaný model parkovacího asistenta. Vzhledem k délce auta bych jej ocenil i vpředu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Styling peugeotu je odvážný, ale líbivý.

Křesla místo sedaček

Peugeot je hodně široký, proto se v něm určitě nebudete cítit stísněně. Přední sedačky mohly mít lepší boční vedení, i když to vzhledem k charakteru vozu není nutné – nikdo nepředpokládá, že s ním řidič bude jezdit stovkou serpentinami. Obě přední opěradla i sedáky jsou dostatečně dlouhé, a protože nechybí bederní opěry, najdete zcela jistě optimální polohu. Sedadla jsou kompletně elektricky nastavitelná včetně opěrek, to u řidiče má i dvě paměti. Jen výškové nastavení sedadla mi nepřišlo optimální, i když jsem ho měl úplně dole, stále jsem si připadal dost vysoko – u německých aut je možné sedadlo snížit o dost více. Testovaný vůz měl příplatkové kožené čalounění.

Klepněte pro větší obrázek
Sedačky jsou pohodlné, ale mají slabé boční vedení.

Navigace už i s mapou

Přístrojová deska nehýří různými prolisy, ale je „německy“ konzervativní, což mi k autu této kategorie sedí. Středovému panelu dominuje velký barevný displej s navigací, která podporuje standard Navtech. Pro tento systém už nyní existuje cédéčko, které zahrnuje středoevropský region, Česko má pokryto silnice první a druhé třídy a kompletní Prahu. Konkurenční systém TeleAtlas (VW Group) má ovšem Českou republiku pokrytu lépe. Displej je rovněž využit pro zobrazení informací palubního počítače.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přístrojová deska ani ovládání funkcí neskýtá žádná překvapení.

Pod navigací je umístěno ovládání rádia a CD přehrávače, k němuž je v této výbavě standardně dodáván CD měnič; do něj se vkládá i cédéčko s navigací. Překvapilo mne, že cédéčko nelze vysunout, pokud není zapnuto zapalování; nechat klíčky v autě a jít si do auta vyměnit cédéčka nepovažuji za příliš rozumné. Rádio i přehrávač lze ovládat rovněž pod rádiem. Standardně dodávaných osm reproduktorů hraje velmi dobře, už při 25procentní úrovni hlasitosti je uvnitř tolik hluku, že si cestující nemohou téměř povídat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější provedení, křesla místo sedaček, navigace s mapou
  2. Zajímavé drobnosti, zavazadlový prostor, jízdní vlastnosti
  3. Třílitrový šestiválec, automat, parametry, výbava

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků