Test Peugeotu 307 SW 2,0 HDI: víc než jen kombi

Výrazný emocionální design umocněný prosklenou střechou a praktické vnitřní uspořádání v kombinaci s dynamickou a úspornou pohonnou jednotkou vytvářejí z Peugeotu 307 SW HDI mimořádný vůz. Zejména v případě, když se pod označením HDI ukrývá silnější z obou turbodieselů.
Test Peugeotu 307 SW 2,0 HDI: víc než jen kombi
Seznam kapitol
  1. Skleník pro celou rodinu
  2. Jízdní vlastnosti na jedničku

Na pomezí dvou kategorií

Peugeot 307 SW patří svým variabilním vnitřním uspořádáním mezi MPV, avšak výškou připomíná spíše vozy kombi. Na ně ovšem získává několik centimetrů výšky navíc. Měří 1,51 m, se střešními lyžinami hodnota vzrůstá na 1,54 m. Prodloužený Peugeot 307 se vyrábí na podlahové plošině s rozvorem 2,71 m ve dvou variantách. Jednodušší pětimístná verze kombi se u Peugeotu tradičně nazývá Break. Vyšší výška obou verzí spoluvytváří příznivé podmínky pro pohodlí posádky a také pro nadstandardně velký zavazadlový prostor. V Breaku činí základní objem 594 l.

Sedmimístný model 307 SW je však ještě prostornější, tato hodnota je dokonce 676 l. To v případě, když využíváme jen pět sedadel z celkových sedmi. Peugeot 307 "Space Wagon" disponuje dvojící sedaček ve třetí řadě. Tato místa se však hodí spíše pro děti než dospělé. Můžeme je sklopit nebo úplně vyjmout, což je nejčastější případ provozování vozu. Se sedadly druhé řady můžeme rovněž "kouzlit" podle chuti a možností.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 SW je svou výškou někde mezi MPV a kombíkem.

Například sklopit prostřední a vytvořit tak praktický stolek mezi krajním místy. Když prostřední sedadlo druhé řady vyjmeme zcela z vozu, dokážeme dvě krajní místa přiblížit k sobě. Ve druhé řadě lze využít sklopné desky umístěné zezadu na opěradlech předních sedadel a pohodlně "za stolem" svačit třeba při jízdě. V případě potřeby je možné sedadla druhé a třetí řady nejen sklápět, ale také zcela vyjmout a vytvořit prostor velkorysého objemu 2082 l.

Peugeot 307 SW disponuje stupňovitou podlahou ve třech stupních. Ocení to zejména cestující vzadu, jejichž výhled z vozu není tolik omezen jako u automobilů se zcela rovnou podlahou. Peugeot 307 SW je obohacen o řadu odkládacích prostor. Mezi těmi, které řidiče za jízdy nejvíce potěší, je "kapsa" v postranních dveřích, do které se vejde láhev na 1,5 l nápoje. Je to příjemné zejména při dlouhém cestování. Odpadá problém "kam s ní", tedy s láhví nápoje, již v mnohých autech není kam uspokojivě umístit. V takových vozidlech bývá řidič odkázán na její volné uložení "někam", odkud se při brždění odkutálí zpravidla pod sedadla.

Prosklená panoramatická střecha je příjemná za jasného dne i měsíční noci, tvoří výhled "na hvězdičky" zejména pro cestující první a druhé řady. Zajímavé je, že toto řešení zvyšuje tuhost karoserie ve srovnání s klasickou střechou z plechu. Při převrácení vozu pětivrstvá panoramatická střecha údajně nepraskne. Tuto proklamovanou přednost jsme ovšem netestovali.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Naše testovaná verze byla v "lentilkově" zelené barvě.
Panoramatickou střechu ocení zejména romantické páry
s malými dětmi.

Skvělý motor

Peugeot 307 SW umožňuje vybírat ze dvou zážehových a stejného počtu vznětových pohonných jednotek. Cenový základ tvoří vůz vybavený benzínovým motorem objemu 1,6 l s šestnáctiventilovou technikou a uspokojivým výkonem 80 kW/109 k. Dvoulitrový benzínový agregát dává výkon 100 kW/136 k, přičemž oba benzínové motory lze doplnit automatickou převodovkou Tiptronic System Porsche s možností manuálního řazení.

Slabší vznětový motor HDI s technikou vstřikování common-rail vykazuje výkon 66 kW/90 k, což je na robustní vůz poměrně málo. Reputaci zachraňuje 205 Nm točivého momentu a nízká spotřeba, která v průměru činí 5,4 l nafty na 100 km jízdy. Vrcholem nabídky pohonných jednotek však bezesporu je námi testovaný silnější motor HDI (79 kW/109 k), jehož točivý moment hodnoty 250 Nm vrcholí již při 1750 otáčkách/min. V praxi to umožňuje řidiči pružnou akceleraci v převážném rozsahu otáček. Peugeot 307 SW zrychluje "z klidu na sto" za svižných 12,7 vteřiny, když dosahuje maximální rychlosti 183 km/h. Dobře odhlučněný motor vydává příjemný měkký zvuk, který nezasvěcení považují za "hlas" tichého benzínového motoru.

Tento HDI agregát zasluhuje nejvyšší uznání ve všech směrech, jen v jednom se nepotvrdil očekávaný předpoklad. Zatímco výrobce udává průměrnou spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 5,4 l na 100 km, našich 800 testovacích kilometrů jsme absolvovali s výslednou hodnotou 7,3 l. Je pravda, že značnou část zejména úvodních jízd jsme popojížděli v hustém městském provozu, kdy dlouhé prostoje ve stojících kolonách aut vyústily ve spotřebu téměř devíti litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér v nás vyvolal jen pozitivní dojmy. --- Do schránky
ve dveřích se vejde i 1,5 l láhev.

Teprve další jízdy mimo město po dálnicích i běžných komunikacích nižších tříd postupně spotřebu snižovaly, ačkoli jsme se zejména po dálnicích s chutí pohybovali vyššími rychlostmi, které agregát HDI umožňuje. Do rychlosti 160 km/h lze přitom se spolucestujícími rozprávět téměř šeptem, teprve ve vyšších rychlostech dává o sobě turbodiesel vědět. Hladina hluku však ani při rychlosti blízké maximu nepřekročí hranici, kterou bychom označili jako nepříjemnou.

Značný podíl jízd po městě vyústil v relativně nízkou průměrnou rychlost testu. V souhrnu všech jízd jsme dosáhli průměrné rychlosti 41 km/h. Dalším faktorem, který nepochybě ovlivnil vyšší než očekávanou spotřebu paliva, bylo stáří vozu. Přesněji řečeno jeho "mládí", peugeot nebyl zcela zajetý.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Skleník pro celou rodinu
  2. Jízdní vlastnosti na jedničku

bazar

Peugeot 308 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 55 582 km
Cena: 150 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 66 801 km
Cena: 148 000 Kč
Peugeot 308 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 24 141 km
Cena: 290 000 Kč
Peugeot 106 1,4
Rok výroby: 1998
Stav: 166 984 km
Cena: 23 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 60 228 km
Cena: 176 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 149 475 km
Cena: 258 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků