Test Peugeotu 307 SW 1.6 16V: velký kouzelník

Peugeot svou třistasedmičku s označením SW představil na mezinárodních autosalonech už rok a půl před vlastním uvedením na trh. Asi i proto je o vůz takový zájem. Po dvoulitrového turbodieselu HDI přinášíme test benzínové šestnáctistovky.
Test Peugeotu 307 SW 1.6 16V: velký kouzelník
Seznam kapitol
  1. Na hranici mezi kombi a MPV
  2. Charakteristika motoru a podvozku

Už základní typ karoserie Peugeotu 307 je představitelem hraniční kategorie mezi osobním a velkoprostorovým automobilem. Není v tom sám – spadá sem například i Honda Civic 5D a další. Už při svém uvedení se ukázalo, že třistasedmička je krok zcela novým směrem a evropská komise skládající se z odborných motoristických novinářů ji ocenila titulem Auto roku 2002.

Sedm jednou ranou

Přesně tolik cestujících najednou může 307 SW dopravit. Nezvyklé uspořádání sedadel do tří řad je specialitou tohoto vozu a odlišuje ho od mnoha jiných. Dvojice sedadel ve třetí řadě se dodává na přání za příplatek (9 750 Kč za jedno sedadlo).  Sezení tu sice není moc pohodlné, ale chvilkově svůj účel splní. V případě, že použijeme všech sedadel, musíme počítat s tím, že na zavazadla už moc místa nezůstane. Ale variabilita vnitřního prostoru je taková, že můžeme vždycky vyhovět potřebě dopravovat buď cestující, anebo náklad.

Obě možnosti lze samozřejmě kombinovat v mnoha podobách, takže uvnitř zůstává třistasedmička SW velkým kouzelníkem. Sedadla jsou dvojího typu – úzká, nebo široká – a dají se použít třeba i tak, že obsadíme jedním třetí řadu a druhá zůstane volná.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 SW může nabídnout prostor až sedmi cestujícím.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedadla jsou dvojího typu, záleží kterou řadu osadíme.

Dalším pozoruhodným detailem je velká prosklená plocha střechy. Je vyrobena z vrstveného skla, takže nehrozí destrukce ani při prudkých nárazech. S hlediskem bezpečnosti souvisejí i hlavové airbagy nad bočními okny, které v případě nárazu chrání hlavy cestujících v první a druhé řadě sedadel. Do základní výbavy patří celkem šest airbagů.

Skleněná plocha může být někdy nepříjemná, a tak máme další volbu – pod ní je ukryta v plechové části roleta, jíž můžeme pomocí elektromotorů rozvinout buď po celé délce, nebo jen z poloviny.

Většinou bylo fotochemicky zabarvované vnitřní zrcátko doménou jen velmi drahých aut, tady je ale ve standardu. Řidič ho nemusí překlápět, za tmy se po dopadu světlených paprsků vozu jedoucího vzadu samo zacloní.

Prostřední sedadlo druhé řady může posloužit i jako stolek oběma krajním cestujícím, má k tomu uzpůsobenu zadní stěnu. Každé sedadlo dvou zadních řad se dá pochopitelně vyjmout nezávisle na jiných, takže variant je opravdu hodně. V případě, že se rozhodneme odstranit druhé dvě řady, vznikne prostor pro náklad dlouhý více než 2 m a s tím se dá už leccos podnikat.

V souladu se současným trendem je rádio doplněno přehrávačem CD, na přání k němu existuje i zásobník s měničem na pět disků. Ovládání audiosoustavy má pochopitelně druhý terminál na volantu. I to se stává stále běžnějším, ale ještě ne všechna nejnovější auta takovou příjemnou drobnůstku nabízejí.

Do výčtu zpříjemňujících detailů nesmíme zapomenout zahrnout ani samočinně se spínající stírače a světlomety a elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prostřední sedadlo lze využít mnoha zůsoby. --- Provedení
přístojové desky je standardní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prosklená střecha je specialitou modelu 307 SW. --- Zavazadlový
prostor nabízí 676 litrů, po sklopení zadních sedadel až 2082 l.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Na hranici mezi kombi a MPV
  2. Charakteristika motoru a podvozku
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků