Test Peugeotu 206 SW: ještě lepší, než jsme doufali

Když spatřil Peugeot 206 SW poprvé světlo světa, vzbudil obrovskou pozornost. Krátký hatchback už ale za sebou tažení evropskými zeměmi má - navíc s velkým potleskem. Naváže tohle kombi na jeho úspěchy? To se uvidí časem. My jsme jej otestovali s výborným turbodieselem 2.0 HDI.
Test Peugeotu 206 SW: ještě lepší, než jsme doufali
Seznam kapitol
  1. Je to 206, jen ta záď je nějaká divná
  2. Nepoznáte, že jedete s karoserií kombi

Segment trhu, do nějž vůz zapadá, je nejostřeji sledován, protože právě tato kategorie se prodává nejvíc. Nejbližším konkurentem je například u nás Škoda Fabia Combi a to hovoří za vše. V našich podmínkách slouží auto této velikosti i jako rodinné a proto každé zvětšení prostoru je velmi vítané. Peugeotu se podařilo zachovat všechny přednosti hatchbacku a navíc přidal další.

Jen záď je jiná

Jak už bývá zvykem, na vnějším vzhledu se proti základnímu modelu v přední a střední části nic nemění. Také u 206 SW se změnila jen záď, jíž dominuje široká úsečná plocha zadních pátých výklopných dveří. O vzhledu auta je toho známo dost, takže se zaměříme jen na to, co se změnilo.

Zadní páté dveře se dají vyklopit celé, anebo jen jejich horní skleněná část. V obou případech je nutné stisknout tlačítko umístěné zespoda krytu registrační značky, tedy vedle tabulky s číslem. To znamená, že za nepříznivého počasí se člověk nutně od povrchu vozu zašpiní. Dálkovým ovladačem centrálního zamykání dveře otevřít nejdou. Při zavírání je to už pohodlnější, protože ve vnitřním čalounění neschází prolis sloužící jako madlo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu se kombi oproti hatchbacku neliší, zezadu už podstatně.

Zavazadlový prostor má úplně rovné dno, takže nakládání a vykládání i objemnějších předmětů je poměrně snadné. Délka není nijak nadměrná, snadno lze dosáhnout až úplně dozadu za opěradla. Místo neubírá ani rezerva uložená pod kufrem zvenku. Pro otevření jejího držáku je nutné povolit šroub s mohutnou hlavou a rezerva klesne k zemi.

V případě blátivého počasí je pochopitelně notně zablácená, ale při výměně kola po defektu se řidič manipulaci se znečištěnými součástmi nevyhne tak jako tak. Potřebné nářadí pro výměnu kola si našlo místo v polystyrenovém obalu uloženém v náhradním kole.

V zavazadlovém prostoru najdeme dvě upevňovací síťky po stranách, takže drobné předměty v rozlehlém prostoru za jízdy volně nepoletují. Kromě nich je možné využít i pevná oka, k nimž můžeme připoutat i těžší předměty. A nad celým nákladem zatáhnout roletku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jedna z největších zbraní dvěstěšestky – turbodiesel 2.0 HDI.
Ploché dno přispívá k praktičnosti zavazadlového prostoru.

Interiér zůstává stejný jako u hatchbacku, úroveň výbavy XS, s níž jsme jezdili, představuje to nejlepší. To znamená, že v sérii jsou například vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, elektronicky řízená klimatizace, tónovaná skla a tak dále.

Motor HDI nezklamal ani tentokrát

Kdyby vás někdo posadil do auta se zahřátým motorem a rozjel se, ani byste nepoznali, že pod kapotou leží diesel. O motorech HDI od Peugeotu jsme se zmiňovali už několikrát a to nejlepší musíme potvrdit i teď. Nejen že se chová kultivovaně na poslech, ale stejně tak i co do vibrací, dynamiky a hlavně spotřeby.

Do dvěstěšestek SW se montuje jen ta slabší z obou verzí dvoulitru common-rail. Silnější s výkonem 81 kW/110 k a hlavně větším točivým momentem by byla už zbytečná. Při dané pohotovostní hmotnosti a málo zatíženém voze stačí i tento agregát při brutálním rozjezdu z místa protočit kola tak, že se celý vůz otřásá až do hloubi duše. Při orientačním měření akcelerace jsme zjistili zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,6 s a největší rychlost 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Poměrně neobvyklý je teploměr oleje umístěný
v otáčkoměru. --- „Kaplička“ s displejem neslouží
jen rádiu, ale i palubnímu počítači.

Nejzajímavější jsou ale údaje o spotřebě. Ačkoliv palubní počítač dává hodnoty jen velmi přibližné, lze z nich ledacos vyvozovat. Především to, že při stálé rychlosti na dálnici na hranici 130 km/h je spotřeba kolem 5,0 l/100 km. Při akceleraci se sice zvyšuje, ale na dlouhodobý průměr má jen malý vliv. Takže suma sumárum se dá konzumace nafty udržet v úrovni pod 7,0 l/100 km. A to při velmi slušném průměru. Ve městě pak spotřeba stoupne asi na 7,5 – 7,7 l/100 km.

V každém případě je motor 2.0 HDI jedním z nejúspornějších agregátů, s jakým jsme se setkali a nejen ve voze 206, ale třeba i v modelech 307, 406 atd.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Je to 206, jen ta záď je nějaká divná
  2. Nepoznáte, že jedete s karoserií kombi
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků