TEST Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi EAT8: Komfortní univerzál

Ota  |  12. 05. 2019 08:49

vložit text alespoň do Wordu, protože těch chyb je tam strašně, neříká se přivírák na vohejbák, ale rovnák na vohejbák a druhá řada sedadel je fakt tragédie, jsou snad horší než v předchozí verzi. Začátkem jara jsem tedy šel pro jiného nástupce - C4 Spacetour. No, tam jsou snad ta samá sedadla, takže s PSA jsem skončil a vybral něco jiného. A podle prodejních výsledků a i ukončení výroby C4-Spacetour jsme asi nebyl jediný, kdo se takto rozhodnul.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 09:18

Nevím, co je na sedadlech Riftera nebo C4 Spacetour špatného. Jestli tahle vám nesedí, pak cokoli z koncernu VW by bylo doslova mučení.
A C4 lidé nekupují, to je fakt. Místo toho berou C5 Aircross, protože móda. Grand Spacetour totiž nekončí, jak by vaše nelogika napovídala.

Odpovědět  |   | 
tom  |  12. 05. 2019 11:01

Ale to, ze tobe sedadla vw nevyhovuji neznamena, ze nekomu jinemu nemohou. Ja mam treba problemy s pateri a sedadla vw jsou proto velmi pohodlna. Napr. V xaare se mi sedelo skvele prvnich 10 minut a pak uz jsem nevedel, jak si sednout.
Mi treba absolutne nevyhovuji vsemi chvalena sedadla volva. Ve V70 jsem si nedokazal pohodlne sednout.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 11:03

Bavíme se o trestných lavicích aut VW vzadu, nebo o sedadlech vpředu? Původní stěžovatel mluvil o zadních sedadlech, kde má VW jen jakési trestné lavice, a ne sedadla.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 11:36

Pozri sa , keď jednému záakznikový na malom českom trhu kôly sedadlam auto nekúpi, nič sa nedeje. Berlingo a spol vyrábajú v podstate v nezmenenej forma hádam 20rokov, takže ty ho určite nezachrániš. Keď sa Ti páčia iné sedačky (zrejme VAG, ale hmbíš sa to napísať). tak nieje čo riešiť.

Odpovědět  |   | 

to PSA dávají i do zadu místo lavicí křesla a mají tam ten pojízdný rozkládací stolek, Ale asi dotyčný neřídí a přední sedadla ho nezajímají.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 05. 2019 09:07

To melo byt na me? Tak se nauc cesky , psal jsem, ze mi sedadla vw vyhovuji a nestydim se to priznat. Je to v mem prispevku vyse. A je mi jedno, kolik lidi si auto koupo, reagoval jsem pouze na tvrzeni, ze kdyz nekomu nevyvuji sedacky z riftera, tak je pro nej vw utrpeni. Ale chapu, ze v dnesni dobe pochvalit vw je nwmisrnw a hodno lynce.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  14. 05. 2019 10:42

Bolo to vo viacerých testoch kritizované, že sedačky v druhej rade sú úzke a majú krátky sedák,všetko preto aby sa dali sklápať a poskladať ale nesedí sa na nich dobre, čo je škoda pri takomto priestrannom aute.

Odpovědět  |   | 

A cos tedy vybrals?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  12. 05. 2019 10:39

To je jako s Babišem, lidi protestují, ale nikdo nemá lepší alternativu snad kromě okamurovců.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 05. 2019 16:15

a kokodák RS stojí v plné palbě 600 tácků?
Mé zkušenosti s Kokodákem jsou takové, že to je hlučné auto s laciným interiérem.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 11:27

Můžeš nám vysvětlit použití slova makaronek?

Odpovědět  |   | 

Ta loketka není jak u jiných PSA je opravdu pevná? Mně jde vyndat nahoru a dole má dvě polohy, je to stejný jak u většiny autobusů, tam taky lidi neví, že se to dá štelovat.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  12. 05. 2019 10:18

A proc neni jak u jinych automobilek? Ze se da stelovat v X pozicich vertikalne i horizontalne?

Odpovědět  |   | 

nevzpomínám si, jestli u jiných se to dá štelovat, u bmw mám pevnou a jenom si vzpomínám, že v práci u opla to štelování nefunguje, můžeš napovědět ty štelovací?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 12:04

Třeba VW. Výškově i horizontálně. Mám dojem, že i Octávka.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  12. 05. 2019 11:02

Tyhle auta jsou už tak dobré, že na dovču raději pojedeš s tímto, než 2x tak drahým autem. Svobodu ti dá ten prostor ne slícování.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 05. 2019 16:17

to máš pravdu. Ale mně se prostě nelíbí ten dodávkový podvozek. Na ježdění kolem komína asi OK, ale na dlouhé cesty s rychlým přesunem to není nic moc, zejména když to srovnáš s vyšlechtěnými podvozky klasických MPV, které mají multilink a obecně lepší aerodynamiku, než tahle truhla.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 12:39

Dalsi dokaz o tom, ze automobilky pomaly dostavaju rozum a dvojspojkove automaty nahradzuju hydromenicmi. Predpovedam, ze o par rokov sa ich bude drzat uz len VW group.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  12. 05. 2019 13:07

Veď psa chystá nové dvojspojkové prevodovky a bude nimi nahrádzať aisiny

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 13:32

odkial máš túto info?. Máš k tomu aj odkaz, fakt by ma to zaujímalo. CO ja viem, tak riešia prevdovky s čínanmi, ale netuším o akú sa jedná.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 05. 2019 13:40

https://www.autoforum.cz/predstaveni/peugeot-a-cit... ...

Dvojspojky jsou upřednostňovány z těchto důvodů: jsou levnější, zabírají méně do kabiny (jestli se zde nepletu), mají nižší spotřebu a u slabších motorů řadí rychle a "nežerou výkon" prokluzem.

Osobně považuji hdm za pohodlnější, ale potřebují dostatečně silný motor, aby to bylo "vončo".

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 17:49

Vdaka za info. Tak som zvedavy co vymyslia teda. Este som nezazil dvojspojku, ktora by sa ani z dialky priblizovala komfortu pri hydromenici...

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 18:13

Nepíší tam, že by nutně měli nahrazovat hydroměniče dvouspojkami. Ten článek sám o sobě je napsaný dost chaoticky, ale to k autoforum patří, pohádky jsou jejich denní chleba.
Ta citovaná dvouspojka je pak zřejmě něco mezi klasickou a e-CVT převodovkou, takže předpokládám, že jejich hlavní užití bude pro elektromobily a hybridy.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 18:24

tak to som nevedel vdaka za odpoved.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  13. 05. 2019 10:20

Tleskám, bravo. Otáčkoměr jde správným směrem

Odpovědět  |   | 
m  |  14. 05. 2019 09:27

bude v riftery dangel? Vcera vysiel clanok o Combe 4x4, ale bola to uzitkova verzia.

Odpovědět  |   | 
copyy  |  15. 05. 2019 15:03

bude. Už je.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 14:11

Požaduji benzin, polovinu času jezdění po velkých městech (i Německo a Rakousko, nerad ale s naftou kvůli regulačním šílencům končím), druhou polovinou dálniční expres (imho proto ne hybrid, ale klasický benzin). Čekal jsem až bude dostupný motor PureTech 130. Spíše Berlingo než Rifter, ale ono je to vcelku jedno. Ceny jsou pro mě studená sprcha, opravdu je příplatek za silnější benzin (ale stále tříválec) 157 tisíc Kč u Berlinga a 80 tisíc u Peugeotu? Automat je to sice moc pěkný, ale kvůli tomu to nekupuju. Ověřil jsem si, že PureTech 110 je na naložené rodinné auto málo, nechápu, jak to můžou vůbec k verzi Long nabízet, to je jen do města. Nechápu cenovou politiku PSA, auto je to povedené, ale ty motory

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 15:17

Ne, příplatek za motor je dvacet tisíc. Šedesát tisíc je za automatickou převodovku. A upřímně - nejsem si jistý, zda se taková verze vůbec vyplatí. Nejen cenově, ale hlavně dynamicky.
Ale jestli ti nestačí 81 kW, pak tedy nevím, jak řídíš...
Mimochodem, kde má Citroën u Berlinga Puretech 130? V ceníku mají stále jen 110. Všechny "130" jsou jen HDI.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 18:00

Úroveň výbavy Feel a cena Berlinga (krátké verze) naroste z 429 tisíc na 587 tisíc. 81kW je pohodový výkon u lehkého nízkého auta, ale ne u plného krabicoidního auta na dálnici, pocitově je třeba minimálně o čtvrtinu vyšší výkon. VW ví, proč dává těch 96kW do Caddyho. Logická volba je samozřejmě ten 130 koňový nafťák, kdyby politici neblbli, to s novým autem riskovat nebudu.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 18:17

Pardon, teď koukám, že jsem to s tou výbavou napsal pěkně zmateně, ale kdo chce určitě pochopí :) Chtěl jsem tím říci, že až při výbavě Feel se dá zvolit PureTech 130 a ta cena 429 tisíc je za PureTech 110, ale samozřejmě také ve výbavě Feel, aby to bylo fér.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  19. 05. 2019 20:42

96kW v caddy? Diesel je 55, 75 a 110kW. Tu 110 nikdo za ty peníze nekoupí...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 18 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro