TEST Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi EAT8: Komfortní univerzál

36 komentářů

Jenda Nykl
19. listopadu • 0:06

Všude jsem se dočetl jak je to super, tak jsem se rozhodl napsat co mně osobně štve a o čem se nemluví.
Sedačka řidiče a spolujezdce je absolutní katastrofa, i s příplatkem za bederní opěrku v ní sedíte jako by jí tam zapomněli dát. Na delší cesty to opravdu není, Předchozí model jí měl pohodlnější. Se slzami v očích vzpomínám na sedačku v Caddy .Pochopil bych tyhle sedačky v plecháči co jezdí kolem komína, ale v osobní variantě a ještě v autě pro rodinu to nepochopím. Na cestu do Chorvatska rozhodně ne! Posadil bych do toho auta toho inženýra co je tam navrhnul aby ušetřily. Nechal bych ho jezdit každý den Praha -Brno a sem si jist, že bude do týdne invalida na záda.
Vyměnit žárovku v hlavním světlometu se ani nepokoušejte, tento patent kdy zacvaknete H7 do patice a pak celou patici i se žárovkou nasouváte do hlavního světlometu vymyslel snad pouze Ind s Číňanem, i v servisu se jím to podařilo tak na po páté a to měli před světlometem regloskop .Stačí se o milimetr odchýlit a čočka to pošle úplně mimo. O problému ví ale neřeší to,
Stěrače na podzim ,když je na silnici takové to blátíčko to nejsou schopny z čelního skla stírat, hlavně stěrač u spolujezdce. Je to k naštvání celé sklo čmouhaté a musíte stavět u každé benzínky. Nepomohla ani výměna za nové v autorizovaném servisu. Vyhozené 4500,- Pomohlo deštivé počasí. Když prší jsou stěrače OK.
Jinak auto pěkně jede, spotřeba 6l nafty. Řazení je o level výš než v předchozím modelu, přesné a krátké.
Zatím bez závad ,najeto 28 000km, nafta 96kw.

MrMarkus
14. května • 14:11

Požaduji benzin, polovinu času jezdění po velkých městech (i Německo a Rakousko, nerad ale s naftou kvůli regulačním šílencům končím), druhou polovinou dálniční expres (imho proto ne hybrid, ale klasický benzin). Čekal jsem až bude dostupný motor PureTech 130. Spíše Berlingo než Rifter, ale ono je to vcelku jedno. Ceny jsou pro mě studená sprcha, opravdu je příplatek za silnější benzin (ale stále tříválec) 157 tisíc Kč u Berlinga a 80 tisíc u Peugeotu? Automat je to sice moc pěkný, ale kvůli tomu to nekupuju. Ověřil jsem si, že PureTech 110 je na naložené rodinné auto málo, nechápu, jak to můžou vůbec k verzi Long nabízet, to je jen do města. Nechápu cenovou politiku PSA, auto je to povedené, ale ty motory :-(

mpolan
14. května • 15:17

Ne, příplatek za motor je dvacet tisíc. Šedesát tisíc je za automatickou převodovku. A upřímně - nejsem si jistý, zda se taková verze vůbec vyplatí. Nejen cenově, ale hlavně dynamicky.
Ale jestli ti nestačí 81 kW, pak tedy nevím, jak řídíš...
Mimochodem, kde má Citroën u Berlinga Puretech 130? V ceníku mají stále jen 110. Všechny "130" jsou jen HDI.

MrMarkus
14. května • 18:00

Úroveň výbavy Feel a cena Berlinga (krátké verze) naroste z 429 tisíc na 587 tisíc. 81kW je pohodový výkon u lehkého nízkého auta, ale ne u plného krabicoidního auta na dálnici, pocitově je třeba minimálně o čtvrtinu vyšší výkon. VW ví, proč dává těch 96kW do Caddyho. Logická volba je samozřejmě ten 130 koňový nafťák, kdyby politici neblbli, to s novým autem riskovat nebudu.

Thomas
19. května • 20:42

96kW v caddy? Diesel je 55, 75 a 110kW. Tu 110 nikdo za ty peníze nekoupí...

MrMarkus
14. května • 18:17

Pardon, teď koukám, že jsem to s tou výbavou napsal pěkně zmateně, ale kdo chce určitě pochopí :) Chtěl jsem tím říci, že až při výbavě Feel se dá zvolit PureTech 130 a ta cena 429 tisíc je za PureTech 110, ale samozřejmě také ve výbavě Feel, aby to bylo fér.

m
14. května • 9:27

bude v riftery dangel? Vcera vysiel clanok o Combe 4x4, ale bola to uzitkova verzia.

copyy
15. května • 15:03

bude. Už je.

Karlos
13. května • 10:20

Tleskám, bravo. Otáčkoměr jde správným směrem B-]

Art Vandelay
12. května • 12:39

Dalsi dokaz o tom, ze automobilky pomaly dostavaju rozum a dvojspojkove automaty nahradzuju hydromenicmi. Predpovedam, ze o par rokov sa ich bude drzat uz len VW group.

xxc
12. května • 13:07

Veď psa chystá nové dvojspojkové prevodovky a bude nimi nahrádzať aisiny :-)

pacho
12. května • 13:32

odkial máš túto info?. Máš k tomu aj odkaz, fakt by ma to zaujímalo. CO ja viem, tak riešia prevdovky s čínanmi, ale netuším o akú sa jedná.

Aladin
12. května • 13:40

https://www.autoforum.cz/predstaveni/peugeot-a-cit... ... Dvojspojky jsou upřednostňovány z těchto důvodů: jsou levnější, zabírají méně do kabiny (jestli se zde nepletu), mají nižší spotřebu a u slabších motorů řadí rychle a "nežerou výkon" prokluzem.Osobně považuji hdm za pohodlnější, ale potřebují dostatečně silný motor, aby to bylo "vončo".

pacho
12. května • 18:24

tak to som nevedel vdaka za odpoved.

Já první
12. května • 18:13

Nepíší tam, že by nutně měli nahrazovat hydroměniče dvouspojkami. Ten článek sám o sobě je napsaný dost chaoticky, ale to k autoforum patří, pohádky jsou jejich denní chleba.
Ta citovaná dvouspojka je pak zřejmě něco mezi klasickou a e-CVT převodovkou, takže předpokládám, že jejich hlavní užití bude pro elektromobily a hybridy.

Art Vandelay
12. května • 17:49

Vdaka za info. Tak som zvedavy co vymyslia teda. Este som nezazil dvojspojku, ktora by sa ani z dialky priblizovala komfortu pri hydromenici...

Kankunen
12. května • 11:02

Tyhle auta jsou už tak dobré, že na dovču raději pojedeš s tímto, než 2x tak drahým autem. Svobodu ti dá ten prostor ne slícování.

LOL
13. května • 16:17

to máš pravdu. Ale mně se prostě nelíbí ten dodávkový podvozek. Na ježdění kolem komína asi OK, ale na dlouhé cesty s rychlým přesunem to není nic moc, zejména když to srovnáš s vyšlechtěnými podvozky klasických MPV, které mají multilink a obecně lepší aerodynamiku, než tahle truhla.

petr r. (petrumr)
12. května • 9:32

Ta loketka není jak u jiných PSA je opravdu pevná? Mně jde vyndat nahoru a dole má dvě polohy, je to stejný jak u většiny autobusů, tam taky lidi neví, že se to dá štelovat.

Pepa
12. května • 10:18

A proc neni jak u jinych automobilek? Ze se da stelovat v X pozicich vertikalne i horizontalne?

petr r. (petrumr)
12. května • 11:38

nevzpomínám si, jestli u jiných se to dá štelovat, u bmw mám pevnou a jenom si vzpomínám, že v práci u opla to štelování nefunguje, můžeš napovědět ty štelovací?

JirkaX
12. května • 12:04

Třeba VW. Výškově i horizontálně. Mám dojem, že i Octávka.

Ota
12. května • 8:49

vložit text alespoň do Wordu, protože těch chyb je tam strašně, neříká se přivírák na vohejbák, ale rovnák na vohejbák a druhá řada sedadel je fakt tragédie, jsou snad horší než v předchozí verzi. Začátkem jara jsem tedy šel pro jiného nástupce - C4 Spacetour. No, tam jsou snad ta samá sedadla, takže s PSA jsem skončil a vybral něco jiného. A podle prodejních výsledků a i ukončení výroby C4-Spacetour jsme asi nebyl jediný, kdo se takto rozhodnul.

JirkaX
12. května • 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

JirkaX
12. května • 11:27

Můžeš nám vysvětlit použití slova makaronek?

JirkaX
12. května • 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

LOL
13. května • 16:15

a kokodák RS stojí v plné palbě 600 tácků?
Mé zkušenosti s Kokodákem jsou takové, že to je hlučné auto s laciným interiérem.

petr r. (petrumr)
12. května • 9:28

A cos tedy vybrals?

Kankunen
12. května • 10:39

To je jako s Babišem, lidi protestují, ale nikdo nemá lepší alternativu snad kromě okamurovců.

Já první
12. května • 9:18

Nevím, co je na sedadlech Riftera nebo C4 Spacetour špatného. Jestli tahle vám nesedí, pak cokoli z koncernu VW by bylo doslova mučení.
A C4 lidé nekupují, to je fakt. Místo toho berou C5 Aircross, protože móda. Grand Spacetour totiž nekončí, jak by vaše nelogika napovídala.

fanúšik
14. května • 10:42

Bolo to vo viacerých testoch kritizované, že sedačky v druhej rade sú úzke a majú krátky sedák,všetko preto aby sa dali sklápať a poskladať ale nesedí sa na nich dobre, čo je škoda pri takomto priestrannom aute.

tom
12. května • 11:01

Ale to, ze tobe sedadla vw nevyhovuji neznamena, ze nekomu jinemu nemohou. Ja mam treba problemy s pateri a sedadla vw jsou proto velmi pohodlna. Napr. V xaare se mi sedelo skvele prvnich 10 minut a pak uz jsem nevedel, jak si sednout.
Mi treba absolutne nevyhovuji vsemi chvalena sedadla volva. Ve V70 jsem si nedokazal pohodlne sednout.

pacho
12. května • 11:36

Pozri sa , keď jednému záakznikový na malom českom trhu kôly sedadlam auto nekúpi, nič sa nedeje. Berlingo a spol vyrábajú v podstate v nezmenenej forma hádam 20rokov, takže ty ho určite nezachrániš. Keď sa Ti páčia iné sedačky (zrejme VAG, ale hmbíš sa to napísať). tak nieje čo riešiť.

Tom
13. května • 9:07

To melo byt na me? Tak se nauc cesky , psal jsem, ze mi sedadla vw vyhovuji a nestydim se to priznat. Je to v mem prispevku vyse. A je mi jedno, kolik lidi si auto koupo, reagoval jsem pouze na tvrzeni, ze kdyz nekomu nevyvuji sedacky z riftera, tak je pro nej vw utrpeni. Ale chapu, ze v dnesni dobe pochvalit vw je nwmisrnw a hodno lynce.

petr r. (petrumr)
12. května • 11:47

to PSA dávají i do zadu místo lavicí křesla a mají tam ten pojízdný rozkládací stolek, Ale asi dotyčný neřídí a přední sedadla ho nezajímají.

Já první
12. května • 11:03

Bavíme se o trestných lavicích aut VW vzadu, nebo o sedadlech vpředu? Původní stěžovatel mluvil o zadních sedadlech, kde má VW jen jakési trestné lavice, a ne sedadla.

Doporučujeme

Články odjinud