TEST Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi EAT8: Komfortní univerzál

Ota  |  12. 05. 2019 08:49

vložit text alespoň do Wordu, protože těch chyb je tam strašně, neříká se přivírák na vohejbák, ale rovnák na vohejbák a druhá řada sedadel je fakt tragédie, jsou snad horší než v předchozí verzi. Začátkem jara jsem tedy šel pro jiného nástupce - C4 Spacetour. No, tam jsou snad ta samá sedadla, takže s PSA jsem skončil a vybral něco jiného. A podle prodejních výsledků a i ukončení výroby C4-Spacetour jsme asi nebyl jediný, kdo se takto rozhodnul.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 09:18

Nevím, co je na sedadlech Riftera nebo C4 Spacetour špatného. Jestli tahle vám nesedí, pak cokoli z koncernu VW by bylo doslova mučení.
A C4 lidé nekupují, to je fakt. Místo toho berou C5 Aircross, protože móda. Grand Spacetour totiž nekončí, jak by vaše nelogika napovídala.

Odpovědět  |   | 
tom  |  12. 05. 2019 11:01

Ale to, ze tobe sedadla vw nevyhovuji neznamena, ze nekomu jinemu nemohou. Ja mam treba problemy s pateri a sedadla vw jsou proto velmi pohodlna. Napr. V xaare se mi sedelo skvele prvnich 10 minut a pak uz jsem nevedel, jak si sednout.
Mi treba absolutne nevyhovuji vsemi chvalena sedadla volva. Ve V70 jsem si nedokazal pohodlne sednout.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 11:03

Bavíme se o trestných lavicích aut VW vzadu, nebo o sedadlech vpředu? Původní stěžovatel mluvil o zadních sedadlech, kde má VW jen jakési trestné lavice, a ne sedadla.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 11:36

Pozri sa , keď jednému záakznikový na malom českom trhu kôly sedadlam auto nekúpi, nič sa nedeje. Berlingo a spol vyrábajú v podstate v nezmenenej forma hádam 20rokov, takže ty ho určite nezachrániš. Keď sa Ti páčia iné sedačky (zrejme VAG, ale hmbíš sa to napísať). tak nieje čo riešiť.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 05. 2019 11:47

to PSA dávají i do zadu místo lavicí křesla a mají tam ten pojízdný rozkládací stolek, Ale asi dotyčný neřídí a přední sedadla ho nezajímají.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 05. 2019 09:07

To melo byt na me? Tak se nauc cesky , psal jsem, ze mi sedadla vw vyhovuji a nestydim se to priznat. Je to v mem prispevku vyse. A je mi jedno, kolik lidi si auto koupo, reagoval jsem pouze na tvrzeni, ze kdyz nekomu nevyvuji sedacky z riftera, tak je pro nej vw utrpeni. Ale chapu, ze v dnesni dobe pochvalit vw je nwmisrnw a hodno lynce.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  14. 05. 2019 10:42

Bolo to vo viacerých testoch kritizované, že sedačky v druhej rade sú úzke a majú krátky sedák,všetko preto aby sa dali sklápať a poskladať ale nesedí sa na nich dobre, čo je škoda pri takomto priestrannom aute.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 05. 2019 09:28

A cos tedy vybrals?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  12. 05. 2019 10:39

To je jako s Babišem, lidi protestují, ale nikdo nemá lepší alternativu snad kromě okamurovců.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 05. 2019 16:15

a kokodák RS stojí v plné palbě 600 tácků?
Mé zkušenosti s Kokodákem jsou takové, že to je hlučné auto s laciným interiérem.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 10:28

kodiaq rs je lepší..tenhle makaronek bez motoru, škoda mluvit

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 11:27

Můžeš nám vysvětlit použití slova makaronek?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 05. 2019 09:32

Ta loketka není jak u jiných PSA je opravdu pevná? Mně jde vyndat nahoru a dole má dvě polohy, je to stejný jak u většiny autobusů, tam taky lidi neví, že se to dá štelovat.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  12. 05. 2019 10:18

A proc neni jak u jinych automobilek? Ze se da stelovat v X pozicich vertikalne i horizontalne?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 05. 2019 11:38

nevzpomínám si, jestli u jiných se to dá štelovat, u bmw mám pevnou a jenom si vzpomínám, že v práci u opla to štelování nefunguje, můžeš napovědět ty štelovací?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  12. 05. 2019 12:04

Třeba VW. Výškově i horizontálně. Mám dojem, že i Octávka.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  12. 05. 2019 11:02

Tyhle auta jsou už tak dobré, že na dovču raději pojedeš s tímto, než 2x tak drahým autem. Svobodu ti dá ten prostor ne slícování.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 05. 2019 16:17

to máš pravdu. Ale mně se prostě nelíbí ten dodávkový podvozek. Na ježdění kolem komína asi OK, ale na dlouhé cesty s rychlým přesunem to není nic moc, zejména když to srovnáš s vyšlechtěnými podvozky klasických MPV, které mají multilink a obecně lepší aerodynamiku, než tahle truhla.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 12:39

Dalsi dokaz o tom, ze automobilky pomaly dostavaju rozum a dvojspojkove automaty nahradzuju hydromenicmi. Predpovedam, ze o par rokov sa ich bude drzat uz len VW group.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  12. 05. 2019 13:07

Veď psa chystá nové dvojspojkové prevodovky a bude nimi nahrádzať aisiny

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 13:32

odkial máš túto info?. Máš k tomu aj odkaz, fakt by ma to zaujímalo. CO ja viem, tak riešia prevdovky s čínanmi, ale netuším o akú sa jedná.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 05. 2019 13:40

https://www.autoforum.cz/predstaveni/peugeot-a-cit... ...

Dvojspojky jsou upřednostňovány z těchto důvodů: jsou levnější, zabírají méně do kabiny (jestli se zde nepletu), mají nižší spotřebu a u slabších motorů řadí rychle a "nežerou výkon" prokluzem.

Osobně považuji hdm za pohodlnější, ale potřebují dostatečně silný motor, aby to bylo "vončo".

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 17:49

Vdaka za info. Tak som zvedavy co vymyslia teda. Este som nezazil dvojspojku, ktora by sa ani z dialky priblizovala komfortu pri hydromenici...

Odpovědět  |   | 
Já první  |  12. 05. 2019 18:13

Nepíší tam, že by nutně měli nahrazovat hydroměniče dvouspojkami. Ten článek sám o sobě je napsaný dost chaoticky, ale to k autoforum patří, pohádky jsou jejich denní chleba.
Ta citovaná dvouspojka je pak zřejmě něco mezi klasickou a e-CVT převodovkou, takže předpokládám, že jejich hlavní užití bude pro elektromobily a hybridy.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2019 18:24

tak to som nevedel vdaka za odpoved.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  13. 05. 2019 10:20

Tleskám, bravo. Otáčkoměr jde správným směrem

Odpovědět  |   | 
m  |  14. 05. 2019 09:27

bude v riftery dangel? Vcera vysiel clanok o Combe 4x4, ale bola to uzitkova verzia.

Odpovědět  |   | 
copyy  |  15. 05. 2019 15:03

bude. Už je.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 14:11

Požaduji benzin, polovinu času jezdění po velkých městech (i Německo a Rakousko, nerad ale s naftou kvůli regulačním šílencům končím), druhou polovinou dálniční expres (imho proto ne hybrid, ale klasický benzin). Čekal jsem až bude dostupný motor PureTech 130. Spíše Berlingo než Rifter, ale ono je to vcelku jedno. Ceny jsou pro mě studená sprcha, opravdu je příplatek za silnější benzin (ale stále tříválec) 157 tisíc Kč u Berlinga a 80 tisíc u Peugeotu? Automat je to sice moc pěkný, ale kvůli tomu to nekupuju. Ověřil jsem si, že PureTech 110 je na naložené rodinné auto málo, nechápu, jak to můžou vůbec k verzi Long nabízet, to je jen do města. Nechápu cenovou politiku PSA, auto je to povedené, ale ty motory

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 15:17

Ne, příplatek za motor je dvacet tisíc. Šedesát tisíc je za automatickou převodovku. A upřímně - nejsem si jistý, zda se taková verze vůbec vyplatí. Nejen cenově, ale hlavně dynamicky.
Ale jestli ti nestačí 81 kW, pak tedy nevím, jak řídíš...
Mimochodem, kde má Citroën u Berlinga Puretech 130? V ceníku mají stále jen 110. Všechny "130" jsou jen HDI.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 18:00

Úroveň výbavy Feel a cena Berlinga (krátké verze) naroste z 429 tisíc na 587 tisíc. 81kW je pohodový výkon u lehkého nízkého auta, ale ne u plného krabicoidního auta na dálnici, pocitově je třeba minimálně o čtvrtinu vyšší výkon. VW ví, proč dává těch 96kW do Caddyho. Logická volba je samozřejmě ten 130 koňový nafťák, kdyby politici neblbli, to s novým autem riskovat nebudu.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  14. 05. 2019 18:17

Pardon, teď koukám, že jsem to s tou výbavou napsal pěkně zmateně, ale kdo chce určitě pochopí :) Chtěl jsem tím říci, že až při výbavě Feel se dá zvolit PureTech 130 a ta cena 429 tisíc je za PureTech 110, ale samozřejmě také ve výbavě Feel, aby to bylo fér.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  19. 05. 2019 20:42

96kW v caddy? Diesel je 55, 75 a 110kW. Tu 110 nikdo za ty peníze nekoupí...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A