Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Vyzkoušeli jsme aktuální provedení sportovního modelu RCZ, který se vymykám všemu, nač jsme od Peugeotu v posledních letech zvyklí…
Seznam kapitol
  1. Sebevědomý lev, Zkoušený vůz
  2. Placatý dravec, Na palubě
  3. Za volantem, Dravý projev, Suverénní i přes konvenční techniku
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Sebevědomý lev

Předně, v tomto testu nenajdete žádné škodolibé úšklebky na současné francouzské automobily, samozřejmě vyjma těch, jimiž občas počastuji auto jakékoli provenience, když si to zaslouží. A pokud vám to vadí, nemusíte ani číst dál. Naší pomyslnou redakční garáží totiž prošlo skutečně kvalitní auto, jež se sumou svých vlastností a jejich kombinací může hrdě honosit přívlastkem sportovní. Pokud jste s RCZ zatím nejeli, ale máte tu možnost, určitě jí využijte. Litovat nebudete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ

Dvoudveřové kupé Peugeot RCZ ve svém původním provedení slavilo premiéru na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009 a na český trh RCZ nastoupilo v červnu roku následujícího. Již v prosinci 2010 jsme vám pak nabídli redakční test provedení Peugeot RCZ 2,0 HDi, přičemž výrobce s faceliftem nijak neotálel: modernizovaný Peugeot RCZ se představil již na pařížském autosalonu v roce 2012.

Test Peugeot RCZ 2,0 HDi: sport s vůní nafty

Test Peugeot RCZ 2,0 HDi: sport s vůní nafty

Důvod byl jasný: důkladná rekonstrukce stylistického jazyka značky Peugeot, jež promptně opustila rozšklebeno lví tlamu v předním nárazníku. Facelift modelu RCZ přinesl hlavně přepracovanou přední část karoserie a nový zadní nárazník, v nabídce pohonných jednotek zůstalo vše při starém. 

Zkoušený vůz

Zorientovat se v aktuálním ceníku modelu Peugeot RCZ není nijak obtížné: výbavový stupeň je jen jediný a nese označení Allure. O pohon se starají jen dva čtyřválcové turbomotory s přímým vstřikováním paliva, zážehový 1,6 THP ze společného vývoje PSA a BMW ve výkonových verzích 156 a 200 koní (115, resp. 147 kW) a vznětový 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW). Převodovky jsou manuální šestistupňové, pro 1,6/156 k je k mání také šestistupňový automat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Akční“, ovšem dobou platnosti neohraničené ceny začínají na částce 598 500 Kč a standardní výbava je dostatečně rozsáhlá. Vůz na snímcích je základní verzí 1,6/156 k s manuální převodovkou, ovšem náležitě dovybavenou na úroveň u „novinářských vozů“ obvyklou. Za zmínku stojí hlavně parkovací asistent i vpředu (+ 9 000 Kč), devatenáctipalcové lité ráfky Solstice (+ 12 000 Kč) a adaptivní xenonové světlomety dodávané spolu s hlídáním tlaku v pneumatikách za 26 000 Kč.

Připomenout je třeba dále audiosoustavu JBL a navigaci TR6 s výklopným barevným monitorem (+ 13 000 a 20 000 Kč), kožený volant a kratší řadicí páku (+ 6 500 Kč), celokožené čalounění s vyhříváním předních sedadel (+ 60 000 Kč), efektní „karbonovou“ střechu (+ 30 000 Kč!) a metalízu (+ 13 495 Kč). Suma sumárum, podle stávajícího „akčního ceníku“ (plošně slevujícího zhruba o 110 000 Kč) by vás vůz na snímcích vyšel na 779 495 Kč.

Peugeot RCZ Allure 1,6 THP 156 PS
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)779 495 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)598 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, REF, EVA, Hill Assist
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaNedělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sebevědomý lev, Zkoušený vůz
  2. Placatý dravec, Na palubě
  3. Za volantem, Dravý projev, Suverénní i přes konvenční techniku
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 55 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 199 045 km
Cena: 26 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků