Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Vyzkoušeli jsme aktuální provedení sportovního modelu RCZ, který se vymykám všemu, nač jsme od Peugeotu v posledních letech zvyklí…
Seznam kapitol
  1. Sebevědomý lev, Zkoušený vůz
  2. Placatý dravec, Na palubě
  3. Za volantem, Dravý projev, Suverénní i přes konvenční techniku
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Sebevědomý lev

Předně, v tomto testu nenajdete žádné škodolibé úšklebky na současné francouzské automobily, samozřejmě vyjma těch, jimiž občas počastuji auto jakékoli provenience, když si to zaslouží. A pokud vám to vadí, nemusíte ani číst dál. Naší pomyslnou redakční garáží totiž prošlo skutečně kvalitní auto, jež se sumou svých vlastností a jejich kombinací může hrdě honosit přívlastkem sportovní. Pokud jste s RCZ zatím nejeli, ale máte tu možnost, určitě jí využijte. Litovat nebudete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ

Dvoudveřové kupé Peugeot RCZ ve svém původním provedení slavilo premiéru na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009 a na český trh RCZ nastoupilo v červnu roku následujícího. Již v prosinci 2010 jsme vám pak nabídli redakční test provedení Peugeot RCZ 2,0 HDi, přičemž výrobce s faceliftem nijak neotálel: modernizovaný Peugeot RCZ se představil již na pařížském autosalonu v roce 2012.

Test Peugeot RCZ 2,0 HDi: sport s vůní nafty

Test Peugeot RCZ 2,0 HDi: sport s vůní nafty

Důvod byl jasný: důkladná rekonstrukce stylistického jazyka značky Peugeot, jež promptně opustila rozšklebeno lví tlamu v předním nárazníku. Facelift modelu RCZ přinesl hlavně přepracovanou přední část karoserie a nový zadní nárazník, v nabídce pohonných jednotek zůstalo vše při starém. 

Zkoušený vůz

Zorientovat se v aktuálním ceníku modelu Peugeot RCZ není nijak obtížné: výbavový stupeň je jen jediný a nese označení Allure. O pohon se starají jen dva čtyřválcové turbomotory s přímým vstřikováním paliva, zážehový 1,6 THP ze společného vývoje PSA a BMW ve výkonových verzích 156 a 200 koní (115, resp. 147 kW) a vznětový 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW). Převodovky jsou manuální šestistupňové, pro 1,6/156 k je k mání také šestistupňový automat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Akční“, ovšem dobou platnosti neohraničené ceny začínají na částce 598 500 Kč a standardní výbava je dostatečně rozsáhlá. Vůz na snímcích je základní verzí 1,6/156 k s manuální převodovkou, ovšem náležitě dovybavenou na úroveň u „novinářských vozů“ obvyklou. Za zmínku stojí hlavně parkovací asistent i vpředu (+ 9 000 Kč), devatenáctipalcové lité ráfky Solstice (+ 12 000 Kč) a adaptivní xenonové světlomety dodávané spolu s hlídáním tlaku v pneumatikách za 26 000 Kč.

Připomenout je třeba dále audiosoustavu JBL a navigaci TR6 s výklopným barevným monitorem (+ 13 000 a 20 000 Kč), kožený volant a kratší řadicí páku (+ 6 500 Kč), celokožené čalounění s vyhříváním předních sedadel (+ 60 000 Kč), efektní „karbonovou“ střechu (+ 30 000 Kč!) a metalízu (+ 13 495 Kč). Suma sumárum, podle stávajícího „akčního ceníku“ (plošně slevujícího zhruba o 110 000 Kč) by vás vůz na snímcích vyšel na 779 495 Kč.

Peugeot RCZ Allure 1,6 THP 156 PS
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)779 495 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)598 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, REF, EVA, Hill Assist
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaNedělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémNe
MetalízaAno

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sebevědomý lev, Zkoušený vůz
  2. Placatý dravec, Na palubě
  3. Za volantem, Dravý projev, Suverénní i přes konvenční techniku
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 59 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 34 příspěvků