Sebevědomý lev
Předně, v tomto testu nenajdete žádné škodolibé úšklebky na současné francouzské automobily, samozřejmě vyjma těch, jimiž občas počastuji auto jakékoli provenience, když si to zaslouží. A pokud vám to vadí, nemusíte ani číst dál. Naší pomyslnou redakční garáží totiž prošlo skutečně kvalitní auto, jež se sumou svých vlastností a jejich kombinací může hrdě honosit přívlastkem sportovní. Pokud jste s RCZ zatím nejeli, ale máte tu možnost, určitě jí využijte. Litovat nebudete.



Peugeot RCZ
Dvoudveřové kupé Peugeot RCZ ve svém původním provedení slavilo premiéru na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009 a na český trh RCZ nastoupilo v červnu roku následujícího. Již v prosinci 2010 jsme vám pak nabídli redakční test provedení Peugeot RCZ 2,0 HDi, přičemž výrobce s faceliftem nijak neotálel: modernizovaný Peugeot RCZ se představil již na pařížském autosalonu v roce 2012.
Test Peugeot RCZ 2,0 HDi: sport s vůní nafty
Důvod byl jasný: důkladná rekonstrukce stylistického jazyka značky Peugeot, jež promptně opustila rozšklebeno lví tlamu v předním nárazníku. Facelift modelu RCZ přinesl hlavně přepracovanou přední část karoserie a nový zadní nárazník, v nabídce pohonných jednotek zůstalo vše při starém.
Zkoušený vůz
Zorientovat se v aktuálním ceníku modelu Peugeot RCZ není nijak obtížné: výbavový stupeň je jen jediný a nese označení Allure. O pohon se starají jen dva čtyřválcové turbomotory s přímým vstřikováním paliva, zážehový 1,6 THP ze společného vývoje PSA a BMW ve výkonových verzích 156 a 200 koní (115, resp. 147 kW) a vznětový 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW). Převodovky jsou manuální šestistupňové, pro 1,6/156 k je k mání také šestistupňový automat.



„Akční“, ovšem dobou platnosti neohraničené ceny začínají na částce 598 500 Kč a standardní výbava je dostatečně rozsáhlá. Vůz na snímcích je základní verzí 1,6/156 k s manuální převodovkou, ovšem náležitě dovybavenou na úroveň u „novinářských vozů“ obvyklou. Za zmínku stojí hlavně parkovací asistent i vpředu (+ 9 000 Kč), devatenáctipalcové lité ráfky Solstice (+ 12 000 Kč) a adaptivní xenonové světlomety dodávané spolu s hlídáním tlaku v pneumatikách za 26 000 Kč.
Připomenout je třeba dále audiosoustavu JBL a navigaci TR6 s výklopným barevným monitorem (+ 13 000 a 20 000 Kč), kožený volant a kratší řadicí páku (+ 6 500 Kč), celokožené čalounění s vyhříváním předních sedadel (+ 60 000 Kč), efektní „karbonovou“ střechu (+ 30 000 Kč!) a metalízu (+ 13 495 Kč). Suma sumárum, podle stávajícího „akčního ceníku“ (plošně slevujícího zhruba o 110 000 Kč) by vás vůz na snímcích vyšel na 779 495 Kč.
Peugeot RCZ Allure 1,6 THP 156 PS |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 779 495 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 598 500 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 4x |
El. řízení podvozku | ESP, ABS, REF, EVA, Hill Assist |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 2x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Nedělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano, LED |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |