Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

S modelem R přimíchal Peugeot do už tak ostré receptury pořádnou hrst čistého kapsaicinu. Výsledkem je ne snad dokonalé, ale rozhodně pořádně žhavé malé sportovní kupé.
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie

Na první pohled je Peugeot RCZ líbivá stylovka, pokus o levnější Audi TT. A mnozí ho za takový opravdu považují. Už v minulosti jsme se ale přesvědčili, že Peugeot RCZ má co nabídnout i nadšenému řidiči, a verze R pozvedává jeho schopnosti a dynamiku ještě o pořádný kus dál.

Pokud hledáte chladně efektivní nástroj na co nejrychlejší překonání vzdálenosti z A do B, najdete na něm spoustu chyb. Podobně jako třeba Mini Cooper Works se RCZ R na okresce projevuje jako divoká, nespoutaná bestie, kterou musíte nemilosrdně chytit pod krkem a přeprat. Výsledkem ale je nad očekávání strhující zážitek z jízdy. Bonus: Peugeot RCZ R nad očekávání slušně funguje i na závodním okruhu.

Čert vem salónní úvahy o méněcennosti předního pohonu – z nejvýkonnějšího silničního Peugeotu všech dob nebudete chtít vystoupit!

Radosti
Pružný a veľmi výkonný motor
Má samosvorný diferenciál
Dobré predné sedadlá aj pozícia za volantom
Silná prilnavosť
Výkonné brzdy s dobree nastaveným ABS
Punc exkluzivity
Starosti
Nič moc výhľad (aj dopredu)
Ťahanie za volant na pozdĺžnych nerovnostiach
Turboefekt
Len symbolické zadné sedačky
Je výrazne drahší než podobne rýchle a schopné ostré hatchbacky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků