Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

S modelem R přimíchal Peugeot do už tak ostré receptury pořádnou hrst čistého kapsaicinu. Výsledkem je ne snad dokonalé, ale rozhodně pořádně žhavé malé sportovní kupé.
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie

Na první pohled je Peugeot RCZ líbivá stylovka, pokus o levnější Audi TT. A mnozí ho za takový opravdu považují. Už v minulosti jsme se ale přesvědčili, že Peugeot RCZ má co nabídnout i nadšenému řidiči, a verze R pozvedává jeho schopnosti a dynamiku ještě o pořádný kus dál.

Pokud hledáte chladně efektivní nástroj na co nejrychlejší překonání vzdálenosti z A do B, najdete na něm spoustu chyb. Podobně jako třeba Mini Cooper Works se RCZ R na okresce projevuje jako divoká, nespoutaná bestie, kterou musíte nemilosrdně chytit pod krkem a přeprat. Výsledkem ale je nad očekávání strhující zážitek z jízdy. Bonus: Peugeot RCZ R nad očekávání slušně funguje i na závodním okruhu.

Čert vem salónní úvahy o méněcennosti předního pohonu – z nejvýkonnějšího silničního Peugeotu všech dob nebudete chtít vystoupit!

Radosti
Pružný a veľmi výkonný motor
Má samosvorný diferenciál
Dobré predné sedadlá aj pozícia za volantom
Silná prilnavosť
Výkonné brzdy s dobree nastaveným ABS
Punc exkluzivity
Starosti
Nič moc výhľad (aj dopredu)
Ťahanie za volant na pozdĺžnych nerovnostiach
Turboefekt
Len symbolické zadné sedačky
Je výrazne drahší než podobne rýchle a schopné ostré hatchbacky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků