S modelem R přimíchal Peugeot do už tak ostré receptury pořádnou hrst čistého kapsaicinu. Výsledkem je ne snad dokonalé, ale rozhodně pořádně žhavé malé sportovní kupé.
Kapitoly článku:
Na první pohled je Peugeot RCZ líbivá stylovka, pokus o levnější Audi TT. A mnozí ho za takový opravdu považují. Už v minulosti jsme se ale přesvědčili, že Peugeot RCZ má co nabídnout i nadšenému řidiči, a verze R pozvedává jeho schopnosti a dynamiku ještě o pořádný kus dál.
Pokud hledáte chladně efektivní nástroj na co nejrychlejší překonání vzdálenosti z A do B, najdete na něm spoustu chyb. Podobně jako třeba Mini Cooper Works se RCZ R na okresce projevuje jako divoká, nespoutaná bestie, kterou musíte nemilosrdně chytit pod krkem a přeprat. Výsledkem ale je nad očekávání strhující zážitek z jízdy. Bonus: Peugeot RCZ R nad očekávání slušně funguje i na závodním okruhu.
Čert vem salónní úvahy o méněcennosti předního pohonu – z nejvýkonnějšího silničního Peugeotu všech dob nebudete chtít vystoupit!
Pružný a veľmi výkonný motor
Má samosvorný diferenciál
Dobré predné sedadlá aj pozícia za volantom
Silná prilnavosť
Výkonné brzdy s dobree nastaveným ABS
Punc exkluzivity
Nič moc výhľad (aj dopredu)
Ťahanie za volant na pozdĺžnych nerovnostiach
Turboefekt
Len symbolické zadné sedačky
Je výrazne drahší než podobne rýchle a schopné ostré hatchbacky
8 /10