Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

S modelem R přimíchal Peugeot do už tak ostré receptury pořádnou hrst čistého kapsaicinu. Výsledkem je ne snad dokonalé, ale rozhodně pořádně žhavé malé sportovní kupé.
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie

Na první pohled je Peugeot RCZ líbivá stylovka, pokus o levnější Audi TT. A mnozí ho za takový opravdu považují. Už v minulosti jsme se ale přesvědčili, že Peugeot RCZ má co nabídnout i nadšenému řidiči, a verze R pozvedává jeho schopnosti a dynamiku ještě o pořádný kus dál.

Pokud hledáte chladně efektivní nástroj na co nejrychlejší překonání vzdálenosti z A do B, najdete na něm spoustu chyb. Podobně jako třeba Mini Cooper Works se RCZ R na okresce projevuje jako divoká, nespoutaná bestie, kterou musíte nemilosrdně chytit pod krkem a přeprat. Výsledkem ale je nad očekávání strhující zážitek z jízdy. Bonus: Peugeot RCZ R nad očekávání slušně funguje i na závodním okruhu.

Čert vem salónní úvahy o méněcennosti předního pohonu – z nejvýkonnějšího silničního Peugeotu všech dob nebudete chtít vystoupit!

Radosti
Pružný a veľmi výkonný motor
Má samosvorný diferenciál
Dobré predné sedadlá aj pozícia za volantom
Silná prilnavosť
Výkonné brzdy s dobree nastaveným ABS
Punc exkluzivity
Starosti
Nič moc výhľad (aj dopredu)
Ťahanie za volant na pozdĺžnych nerovnostiach
Turboefekt
Len symbolické zadné sedačky
Je výrazne drahší než podobne rýchle a schopné ostré hatchbacky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků