Test: Peugeot Partner 2.0 HDi, kombi pro život

Sbližování kategorií automobilů a stírání hranic mezi nimi dalo vzniknout specifické třídě automobilů, které mohou sloužit jako dodávka, ale i poměrně pohodlný osobní automobil. Jedním z typických představitelů se stal Peugeot Partner, který jsme testovali s motorem 2,0 HDi.
Test: Peugeot Partner 2.0 HDi, kombi pro život

Poprvé vyjel v roce 1996 a jeho identický blíženec z koncernu PSA se jmenuje Citroën Berlingo. V oficiálních materiálech bývá nazýván také jako kombi, ale to není podstatné. Důležité je, že poskytuje dostatek vnitřního variabilního prostoru pro náklad a pět cestujících.

Zvenku se proto jeví jako poměrně vysoký automobil a to také opravdu je. Vždyť měří rovných 180 cm a na rozdíl od mnoha jiných vozidel podobné výšky dokáže prostoru těsně pod stropem také náležitě využít. Dalším charakteristickým znakem vozu v této konkrétní podobě jsou dvoje posuvné zadní boční dveře. To je velmi výhodné při manipulaci s prostorem za předními sedadly ve stísněnějším prostředí. Vůz, se kterým jsme jezdili, měl zadní páté dveře výklopné, ale k mání jsou i dvoukřídlové. Čtrnáctipalcová kola celkovým rozměrům vozidla odpovídají.

Klepněte pro větší obrázek
Charakteristická silueta – vysoká karoserie

Neobyčejně zajímavým dojmem působí interiér. Dobře se do něj díky výšce nastupuje a nad hlavou se objeví okna. Nejsou otvíratelná, ale nad přední i zadní řadou sedadel tak mají všichni dostatek proskleného prostoru. Těsně pod strop umístili konstruktéři neobyčejně velké množství menších, ale hlavně rozměrných odkládacích prostorů. Zavřených i otevřených. Bílý plast působí velmi lacině, dvířka nepříliš pevně – vše je podřízeno účelnosti a praktičnosti, na vnitřní eleganci se u Partnera příliš nehraje. Nepříliš důkladná izolace velkého prostoru pak přináší obtíže v podobě značného aerodynamického hluku při rychlejší jízdě, snadné pronikání rušivých zvuků z podběhů (kamínky, písek atd.) a také se obtížně vytápí. Zejména v silnějších mrazech musí být topení puštěné na stoprocentní výkon a přesto se posádka opravdu nepotí.

Klepněte pro větší obrázek 
I v kombíku mohou být velmi
pohodlné sedačky

Za to ovšem interiér pojme nezvyklé 3000 dm3 nákladu, který se dá kromě opravdu velkých zadních dveří s prahem pouhých 57 cm nad zemí, vpravit dovnitř i oněmi posuvnými dveřmi, jež uvolní v boku vozu prostor široký 55 cm. Samotná výška zavazadlového prostoru je 113 cm, šířka 119 cm v nejširší části a 116 cm mezi podběhy. Dodejme ještě, že po sklopení zadních sedadel dostaneme délku prostoru 135 cm a máme obraz o tom, co všechno dokáže Peugeot Partner spolknout.

Před zadními sedadly je místa dost, přední jsou na určení auta velmi pohodlná – inu, francouzský komfort se nezapře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
K dispozici je řada odkládacích prostorů v palubní
desce i pod stropem

Partner se obecně dodává s pěti agregáty (1,1i, 1,4i, 1,6i 16V, 1,9D, a 2,0 HDi. My jsme měli k dispozici ten nejčastěji užívaný a také nejlepší – dvoulitrový přeplňovaný vznětový motor s technikou common-rail, kterou koncern PSA nazývá HDi. Pohotovostní hmotnost přes 1200 kg, výška a určení vozu znamená, že Partner neakceleruje nijak závratně. My jsme při orientačním měření zjistili – za citelného pronikání hvízdavého zvuku turba to vnitřního prostoru - zrychlení z 0 na 100 km/h v hodnotě 13,9 s, ale na dodávku to zase není tak špatné. Největší rychlost 152 km/h (s nezatíženým vozem) je pak průměrná. Je dána i zpřevodováním, protože v případě takového automobilu jsou výhodnější jednotlivé rychlostní stupně spíš kratší, přestože točivý moment (205 N.m) je slušný.

Klepněte pro větší obrázek
Jeden z nejlepších motorů
common-rail současnosti

Přes značnou výšku karoserie se jízda i v zatáčkovitém terénu jeví klidná a přesná. Nezkoušeli jsme vůz se zatížením, zejména s posunutím těžiště výš nad podlahu, tam se už vyvážení asi výrazně změní. Partner se otočí v kruhu s průměrem necelých 12 m, ale při využití maximálního rejdu a prudké akcelerace vnitřní přední kolo nezatíženého vozu lehce prohrábne. Posilovač řízení je vyhovující, stejně jako ostatní ovládací prvky. Výhradu je možné mít k poměrně značné síle potřebné ke sešlápnutí brzdového pedálu, tady projevuje Partner svůj užitkový charakter výrazně.

Klepněte pro větší obrázek
Boční dveře jsou u takového vozu
velmi praktické

Spotřeba je stejně jako v ostatních peugeotech s motory HDi velmi příznivá. Za dobu testu jsme spotřebovali průměrně 6,7 l/100 km s tím, že při zkouškách se vůz opravdu nešetří. Vyzkoušeli jsme jízdu po městě, běžné silnici i dálnici a dá se říci, že průměrný uživatel bude jezdit v rozmezí 6,0 – 7,0 l/100 km, podle zatížení, způsobu jízdy a prostředí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nenápadný, skromný, ale velmi užitečný automobil s vysokou „value for money“

Peugeot Partner je typický moderní užitkový vůz s velkým užitkovým prostorem, praktickým uspořádáním, ekonomickým provozem a nižším komfortem pro cestující. Pro drobné živnostníky, rozvážkovou městskou službu, ale i delší jízdy s objemným nákladem, má velkou užitnou hodnotu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků