Kapitoly článku:
- První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
- Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
- Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
- Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
- Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Okem obchodníka
Peugeot 607 HDI byl uveden na trh v roce 2000. Tento vůz vyniká velmi příznivou cenou na trhu ojetin. Koupí ojetého Peugeotu 607 získáte velkou a reprezentativní limuzínu, jejíž míře pohodlí nemůže žádný malý vůz konkurovat. Peugeot 607 potěší rozměry sedadel, skvělou mírou odhlučnění i bezproblémovými automatickými převodovkami. Na druhou stranu u něj může občas stávkovat elektronika a při výběru vozu je lepší se vyhnout benzínovému šestiválci 3.0, který trápí časté závady.
Turbodiesely HDI jsou u Peugeotu 607 dobrou volbou vzhledem ke spolehlivosti i spotřebě. Zvláště motor 2,7 HDI je vynikající. Před koupí Peugeotu 607 ale doporučuji důkladnou kontrolu veškeré palubní elektroniky od stahování oken až po klimatizaci.
Oproti konkurentům ve své třídě, jakými jsou Audi A6, Mercedes třídy E nebo Škoda Superb, je v autobazarech Peugeot 607 nejlevnější, ačkoliv svojí luxusní výbavou se jim bohatě vyrovná.
Přednosti
+ Jízdní pohodlí
+ Odhlučnění při vysokých rychlostech
+ Nízké ceny ojetin
+ Úsporné turbodiesely HDI
+ Originální vzhled
Nedostatky
- Někdy horší spolehlivost elektroniky
- Odbyté dílenské zpracování (může se projevovat jako pazvuky)
- Nesportovní jízdní vlastnosti
- Příliš velký volant
Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto
Kompletní technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 2 179 cm3, vznětový, HDi |
Vrtání/zdvih | 85/96 mm |
Stupeň komprese | 18,0:1 |
Nejvyšší výkon | 98 kW (133 koní)/4 000 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 317 Nm/2 000 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,6 s |
Nejvyšší rychlost | 205 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | Man., 5 st. |
Základní objem zavazadl. prostoru | 481 l |
Objem palivové nádrže | 80 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1 535/580 kg |
Spotřeba paliva kombinovaná | 6,8 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 800 mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | 1 539/1 537 mm |
Rozměr pneu | 225/50 R17 |
Délka/šířka/výška | 4 871/1 835/1 460 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 2 900 ot./min. | - | - |
3 | 1 800 ot./min. | 3 400 ot./min. | - |
4 | 1 300 ot./min. | 2 300 ot./min. | 3 500 ot./min. |
5 | | 1 800 ot./min. | 2 700 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 12,90 |
2 | 12,97 |
3 | 12,77 |
Průměr | 12,880 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
3. st. | 8,47 s |
4. st. | 11,16 s |
| |
80 – 120 km/h | |
4. st. | 9,11 s |
5. st. | 14,02 s |