Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

(test ojetiny) „Limuzína“ ze Sochaux je velká, elegantní a pohodlná, i jako ojetina. Více od ní ale raději nečekejte.
Seznam kapitol
  1. První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
  2. Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
  3. Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
  4. Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
  5. Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

První v řadě

Velký sedan vyšší třídy, Peugeot 607, se světu představil na frankfurtském autosalonu v roce 1999 a stal se prvním „lvíkem“ s číslem sedm na konci svého označení. Jeho úkolem mělo být zahájení kompletní modelové přeměny značky Peugeot a přenést ji přes práh 21. století.

Ačkoli se to nezdá, podvozek novinky včetně nezměněného rozvoru náprav byl po nezbytných úpravách adaptován z předchozího modelu 605, vyráběného již od roku 1989 a využívajícího řadu společných technických řešení s Citroënem XM, ovšem skelet karoserie byl náležitě upraven tak, aby vůz splnil moderní požadavky na bezpečnost.

Výrazně se rozšířila nabídka různých elektronických vymožeností, jež si vyžádala použití sběrnicového systému CAN-BUS pro kódovaný datový přenos informací mezi senzory a řídicími jednotkami, který byl původně vyvinut v rámci leteckého průmyslu. Světovou premiérou se stalo uvedení filtru pevných částic PFC pro vznětové motory, jež mimochodem bez výjimky disponovaly vstřikováním common-rail.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 604 Heuliez / Peugeot 505 Break / Peugeot 605

Elektronické hrátky

V závislosti na výbavové verzi disponoval Peugeot 607 například v devíti stupních stavitelnou charakteristikou tlumení podvozku, automatickou převodovkou ZF 4HP20 s pokrokovým elektronickým řízením a možností manuálního řazení nebo posilovačem řízení ZF Servotronic 2 s klesajícím účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Tato soustava zůstala vyhrazena prestižnímu zážehovému šestiválci, čtyřválce se musely spokojit s jednodušším a v praxi nepříliš příjemným degresivním účinkem podle otáček motoru.

Aplikace sběrnicového systému pak přinesla také aktivaci varovného osvětlení při zpomalení vozu přes 7 m/s, automatické spínání světlometů při poklesu vnějšího osvětlení (v našich podmínkách k ničemu) a samočinnou regulaci intervalů stírání, dvojité zamykání, automatické přiklápění zrcátek po zamčení vozu dálkovým ovladačem nebo paměť polohy elektricky stavitelného řidičova sedadla, jež rozpozná uloženou pozici při signálu z dvou klíčů.

Za zmínku stojí také hlídání tlaku v pneumatikách (zkoušený vůz jím naštěstí vybaven nebyl), atermické čelní sklo s vrstvami polyvinylbutanu (PVB) a oxidů stříbra, titanu a zinku omezujícími zahřívání interiéru nebo příplatkové boční zasklení s dvojitým sklem a vloženou vrstvou PVB pro akustickou, tepelnou i akustickou izolaci, dosud vyhrazené prakticky pouze skutečně luxusním automobilům.  

Řešení podvzku a nabízené motory

Podvozek využívá pomocných rámů vpředu i vzadu. Přední náprava je tvořena závěsy s modifikovanými vzpěrami McPherson a spodními rameny tvaru L, vzadu najdeme nově odladěné lichoběžníkové závěsy. Tlumení zajišťují plynové tlumiče a zkrutné stabilizátory.

Rozsah pohonných jednotek byl v porovnání s Peugeotem 605 poměrně omezený. Pro milovníky zážehových motorů se pod kapoty Peugeotů 607 instalovaly čtyřválec 2,2 i s výkonem 158 koní (116 kW) a šestiválec 3,0 V6 naladěný na 207 koní (152 kW). Již po několika letech se ale ukázalo, že plných 80 % evropských prodejů patří vznětové variantě, v České republice pak tento poměr dosahoval plných 90 %. Na tomto poli byl zprvu k mání pouze čtyřválec 2,2 HDi známý již z menšího modelu Peugeot 406 (na některých trzích se dodávala též jednotka 2,0 HDi). Tento motor byl také v námi zkoušeném voze, takže jeho podrobné technické údaje najdete v kapitole Kompletní technické údaje.

První změna přišla v půli roku 2003, kdy pětistupňovou převodovku nahradil nový „šestikvalt“ ML 6C/L. Hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h se stejně jako nejvyšší rychlost nezměnily, nicméně klesla průměrná spotřeba nafty o vcelku marginálních 0,1 l/100 km (na „šestku“ motor ale točí při rychlosti 130 km/h o 350 ot./min. méně než starší skříň na pátém stupni, což se může podepsat na snížení akustického hluku). Přibližně ve stejné době došlo k rozšíření seznamu prvků standardní a příplatkové výbavy, kde se objevily především boční airbagy na zadních sedadlech, nové potahové látky, Bluetooth nebo dálkové otevírání i zavírání víka zavazadlového prostoru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
  2. Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
  3. Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
  4. Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
  5. Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

dnes | Miro Mihálik
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků