Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

(test ojetiny) „Limuzína“ ze Sochaux je velká, elegantní a pohodlná, i jako ojetina. Více od ní ale raději nečekejte.
Seznam kapitol
  1. První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
  2. Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
  3. Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
  4. Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
  5. Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

První v řadě

Velký sedan vyšší třídy, Peugeot 607, se světu představil na frankfurtském autosalonu v roce 1999 a stal se prvním „lvíkem“ s číslem sedm na konci svého označení. Jeho úkolem mělo být zahájení kompletní modelové přeměny značky Peugeot a přenést ji přes práh 21. století.

Ačkoli se to nezdá, podvozek novinky včetně nezměněného rozvoru náprav byl po nezbytných úpravách adaptován z předchozího modelu 605, vyráběného již od roku 1989 a využívajícího řadu společných technických řešení s Citroënem XM, ovšem skelet karoserie byl náležitě upraven tak, aby vůz splnil moderní požadavky na bezpečnost.

Výrazně se rozšířila nabídka různých elektronických vymožeností, jež si vyžádala použití sběrnicového systému CAN-BUS pro kódovaný datový přenos informací mezi senzory a řídicími jednotkami, který byl původně vyvinut v rámci leteckého průmyslu. Světovou premiérou se stalo uvedení filtru pevných částic PFC pro vznětové motory, jež mimochodem bez výjimky disponovaly vstřikováním common-rail.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 604 Heuliez / Peugeot 505 Break / Peugeot 605

Elektronické hrátky

V závislosti na výbavové verzi disponoval Peugeot 607 například v devíti stupních stavitelnou charakteristikou tlumení podvozku, automatickou převodovkou ZF 4HP20 s pokrokovým elektronickým řízením a možností manuálního řazení nebo posilovačem řízení ZF Servotronic 2 s klesajícím účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Tato soustava zůstala vyhrazena prestižnímu zážehovému šestiválci, čtyřválce se musely spokojit s jednodušším a v praxi nepříliš příjemným degresivním účinkem podle otáček motoru.

Aplikace sběrnicového systému pak přinesla také aktivaci varovného osvětlení při zpomalení vozu přes 7 m/s, automatické spínání světlometů při poklesu vnějšího osvětlení (v našich podmínkách k ničemu) a samočinnou regulaci intervalů stírání, dvojité zamykání, automatické přiklápění zrcátek po zamčení vozu dálkovým ovladačem nebo paměť polohy elektricky stavitelného řidičova sedadla, jež rozpozná uloženou pozici při signálu z dvou klíčů.

Za zmínku stojí také hlídání tlaku v pneumatikách (zkoušený vůz jím naštěstí vybaven nebyl), atermické čelní sklo s vrstvami polyvinylbutanu (PVB) a oxidů stříbra, titanu a zinku omezujícími zahřívání interiéru nebo příplatkové boční zasklení s dvojitým sklem a vloženou vrstvou PVB pro akustickou, tepelnou i akustickou izolaci, dosud vyhrazené prakticky pouze skutečně luxusním automobilům.  

Řešení podvzku a nabízené motory

Podvozek využívá pomocných rámů vpředu i vzadu. Přední náprava je tvořena závěsy s modifikovanými vzpěrami McPherson a spodními rameny tvaru L, vzadu najdeme nově odladěné lichoběžníkové závěsy. Tlumení zajišťují plynové tlumiče a zkrutné stabilizátory.

Rozsah pohonných jednotek byl v porovnání s Peugeotem 605 poměrně omezený. Pro milovníky zážehových motorů se pod kapoty Peugeotů 607 instalovaly čtyřválec 2,2 i s výkonem 158 koní (116 kW) a šestiválec 3,0 V6 naladěný na 207 koní (152 kW). Již po několika letech se ale ukázalo, že plných 80 % evropských prodejů patří vznětové variantě, v České republice pak tento poměr dosahoval plných 90 %. Na tomto poli byl zprvu k mání pouze čtyřválec 2,2 HDi známý již z menšího modelu Peugeot 406 (na některých trzích se dodávala též jednotka 2,0 HDi). Tento motor byl také v námi zkoušeném voze, takže jeho podrobné technické údaje najdete v kapitole Kompletní technické údaje.

První změna přišla v půli roku 2003, kdy pětistupňovou převodovku nahradil nový „šestikvalt“ ML 6C/L. Hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h se stejně jako nejvyšší rychlost nezměnily, nicméně klesla průměrná spotřeba nafty o vcelku marginálních 0,1 l/100 km (na „šestku“ motor ale točí při rychlosti 130 km/h o 350 ot./min. méně než starší skříň na pátém stupni, což se může podepsat na snížení akustického hluku). Přibližně ve stejné době došlo k rozšíření seznamu prvků standardní a příplatkové výbavy, kde se objevily především boční airbagy na zadních sedadlech, nové potahové látky, Bluetooth nebo dálkové otevírání i zavírání víka zavazadlového prostoru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
  2. Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
  3. Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
  4. Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
  5. Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků