TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

MirecBA  |  13. 10. 2019 08:42

"Ve městě si řekne o necelých devět litrů na sto, mimo něj s lehkou nohou spotřebuje kolem šesti, na dálnici velmi přijatelných 6,5 l/100 km."


mimo mesto s lahkou nohou okolo 6l mi pride teda dost, ale kto vie, co u testera znamena lahka noha :)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 10. 2019 10:49

Šest litrů u auta s hmotností přes 1600 kilo (ve výbavě s příplatky spíš 1700 kilo) a 130 kW ti připadá moc?

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  13. 10. 2019 13:20

No----jo. S podstatně silnější, vyšší a těžší SQ5 není problém jezdit za 7

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 10. 2019 18:53

Osobní zkušenost, nebo z testu? Já aby to bylo porovnatelné. Protože bys taky klidně s tím Peugeotem mohl svým stylem jet za pět a půl. Ve zdejším testu vyšlo SQ5 devět litrů, ne sedm.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  13. 10. 2019 19:54

Osobní zkušenost. Normální jízda 6,8, s městem kolem sedmi, prase něco pod devět.
Na desítku jsem se dostal jen při nočním přesunu Rozvadov - Dusseldorf s průměrem 177km/h.

Odpovědět  |   | 
julo19  |  14. 10. 2019 06:55

iste 177 priemer, na dialniciach na cca 600km kde je na polovici 120km/h a aspoň a na dalších 100km prerábky. Asi vrtulníkom

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  13. 10. 2019 18:55

Na spritmonitoru taky 9.
Nemel jsem predtim octavii, ta prej jezdila za 3 litry - rikali majitele, jen zapomeli rict ze na 50 Km.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  13. 10. 2019 19:59

Spritmonitor někdo bere vážně? SQ7 tam je pouze pět záznamů pod 10l, ostatní jsou 10,3-15l/100km. Ať dělám co dělám, pořád jezdím 8,8-9,2......... Jak tam prolít 15 teda fakt netuším.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  13. 10. 2019 22:55

"SQ7.... Ať dělám co dělám, pořád jezdím 8,8-9,2" tenhle byl dobrej, vtip roku

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2019 19:58

Ja mám dlouhodobě 7,5 až 8,5. Dostat se nad deset jde, ale musíte jezdit jako prasata.

Odpovědět  |   | 
WP  |  14. 10. 2019 04:20

A když vyjedeš z garáže?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 08:41

A proč si na ježdění 70 km/h kupuješ SQ7?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 18:44

A proc by si to nekoupil.? Jsou to jeho penize a jeho pohodli.

Odpovědět  |   | 

a když je omezená rychlost na 50, tak jede max.50. Copak je nějaký poleno aby musel jezdit na plný plyn.

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  13. 10. 2019 12:45

Mam 132 kw v benzinu a sedi to. Spotreba v realu uplne stejna

Odpovědět  |   | 
pacho  |  13. 10. 2019 08:45

no konečne, po 6-tich rokoch prestali novinárí kritizovať i-cocpit, s opačným otáčkomerom, proste pochopili, že je to OK.

Odpovědět  |   | 
Šetřílek  |  13. 10. 2019 08:59

Za 1.3mil? Raději o pár cm kratší, zato prémii. Peugeot je hezký, ale to nestačí. Stejně tak je hezká M6, vozy DS.

Odpovědět  |   | 

za 700tkč... v prémii můžeš mět dvouspojku a ta 100tkm bez opravy neudělá. Vezmi si příklad třeba v mhd, kde převodovka vydrží více jak autobus a při manuálu musí každých 80tkm ven.

Odpovědět  |   | 
Skodovak  |  14. 10. 2019 11:08

Davaji slevy a hodne ... s podobnou vybavou se clovek na trojku ci cecko rozhodne nedostane. Leda s holovybavou na urovni rapidu, ale kvuli tomu si premii kupujou tak leda na venkove ci prodejci nejakych magickych financnich produktu.

Nebo je premie Superb?

Odpovědět  |   | 
tonda  |  13. 10. 2019 09:02

Líbil se mi onen příspěvek. Úmyslně vše zhaněné, pomluvené atd. Úmyslně je auto dle redakce řazeno o třídu níže než má být... Je to rovnocenný partner Superbu, Passatu atd. Výmluva na stísněnost a přitom je rozdíl sotva na šířce 6 mm, na délku je to sice 9 cm ovšem stačí se podívat na přesahy nárazníků, rozvor je 48 mm čili 2 800 +- a výška je opět +- 5 mm. Výmluva na start/stop je lichá, kufr u těchto vozů je nepodstatný jelikož tyto auta nejsou na převoz cihel atd...Spotřeba je vesměs stejná nebo dokonce lepší než u Superbu, to samé platí o výbavě, která je perfektní než u Škodovek. Pomlouvání nočního vidění chodců, zvěře atd. pracuje na principu tepla, přístrojový panel je perfektní a k tomuto než se alespoň přiblíží na 50% k Peugeotu, tak uplyne alespoň 10 let. Závěrem lze konstatovat, že Peugeot 508 GT je perfektní auto se vším všudy jen Škoda na to nemá a tak pouze nařizuje pomlouvat ostatní značky a jejich produkty....

Odpovědět  |   | 

mě se na testu líbí hlavně ty stěrače, napsal, že to blbne, ale kdyby napsal, že stačí tuknout do páčky a před třetím setřením se zapnou tlumený světla aby se nejezdilo v dešti na DS jak škodováci to nenapíše. Na tom displeji kdyby byl trochu technicky zdatný si nakliká i návod k obsluze a tam se dočte, že když mlží nebo je mlha, tak automatika nefunguje( je stejná jak u citroena, porsche, renault atd.) a musí se stěrače i světla přepnout manuálně.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 13. 10. 2019 09:39

Odpovědět  |   | 
tom  |  13. 10. 2019 09:40

Ale nove skodovky to maji propojene, jakmile senzor zaznamena dest, zapne i svetla. A zbytek je uplne stejny, za mlhy to pojede na ds stejne jako mazdy, toyoty, hyundaie a subarka, jak je vidim za takoveho pocasi.

Odpovědět  |   | 

Nový škodovky u nás zatím nejezdí, PSA to má už 7 let.

Odpovědět  |   | 
WP  |  14. 10. 2019 04:22

Přesně, ty vozí jen na Ural

Odpovědět  |   | 

Snad to se tam vyrábí, u nás nový a vybavený ještě v ulicích nejsou vidět. U nás se prodávají verze pro střední evropu, snad ural má jinou verzi.

Odpovědět  |   | 
tom  |  13. 10. 2019 09:41

Ono je lepsi si do tech aut sednout. Mam 193 cm a jedina dve auta stredni tridy, kde si sednu pohodlne a netlaci me strecha jsou superb a mondeo.

Odpovědět  |   | 

jooo- mondeo-řidič 101max, 508 řidič 99max, superb řidič 103max.

Odpovědět  |   | 
WP  |  13. 10. 2019 10:39

...co komu na střední Moravě udělali?

Odpovědět  |   | 

děcka, včetně nemluvněte WP- ty udaje jsou od sedáku ke stropu a to slovo řidič znamená sedadlo řidiče. To je mládež.....

Odpovědět  |   | 
WP  |  14. 10. 2019 04:19

Sedák je v nejnižší poloze? Jaký je úhel naklonění opěradla?

Odpovědět  |   | 

ano i ne, měří se nejdelší spojnice co může nastat při posunu sedadla. Ty sedíš na opěradle?

Odpovědět  |   | 
WP  |  15. 10. 2019 05:13

Ne, úhel naklonění opěradla ovlivní výšku trupu od sedáku ke stropu.

Odpovědět  |   | 
WP  |  13. 10. 2019 10:38

Nové Mondeo určitě ne...myslíš předchozí generaci?

Odpovědět  |   | 

data jsou od sedáku ke stropu, mondea mají problém vzádu na krajních seadlech a k tym datům si přičti délku nohou a vyjde ti výška postavy, nebo jak to chceš měřit? Každý kdo měří stejně na výšku, nemá stejnou délku nohou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 10. 2019 10:53

No jo, aerodynamika, spotřeba, emise, styl... a výsledkem jsou auta menší, nižší, méně přívětivá. Pak se kdo diví, že se kupují SUV, a zase rostou problémy s emisemi, musí se řešit hybridy a elektro...
Do Clia kombi třetí generace se v pohodě vejde i dvoumetrový dlouhán, do čtvrté už je hraničních nějakých 188 cm. Zvětšili Clio? Ne, vymysleli Captur. A v nové generaci Captur ještě nafoukli.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 10. 2019 13:00

Koukam, ze jsem nenapsal to dulezite, myslel jsem vzadu. Nechapu, kdo tady bere to, ze u aut teto tridy neni dulezity kufr a misto vzadu. A u aut o tridu nize je to hlavni namet k diskuzi...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  13. 10. 2019 10:51

veľmi zaujímavé, keď dizajn mnohonásobne predči super b,o ktorom sa pejú ódy, okamžite dizajn je individuálna záležitosť, a pre istotu ho neporovnáv. Pri 508-čke nie je problém výška cestujúceho, ale problém maju ľudia čo sa vyžeru nad 110kg, to uznávam. S&S, je v úplne inej dimenzii, ako má VAG, takže prosím neporovnávať. S&S pri PSA je označovaný aj ako mikrohybrid, a funguje exelentne. Ono je problém, že väčšina v Č-S, jazdia na VAG a porovnávaju to s tým a hoci ergonómia VAGU je podpriemerná, každí ja na ňu zvyknutý, takže aj keď je niečo lepšie, tak to nie VAG , je to zle. Pred pár rokmi som presadol na určitú dobu do passatu, tuším to bol rok výroby 2011. Čo mi najviac vadilo? malo to síce bezkľúčový prístup, ale dvere som si musel otvárať dialkačom, a ovladač sa musel strčiť do neforemnej diery v prístrojovke a až po zatlačení naštartovalo auto, fakt nepochopí, kto takúto debylinu vymysle. Neskutočne tvrdé ovládacie páčka pod volantom, a úplne ergonomicky nezmysel zapínania svetiel, ktorý pretrváva dodnes. O neskutočne veľkom volante radšej pomlčím.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 10. 2019 10:54

V lecčem máš pravdu, ale srovnávat technologie dneška a roku 2011 je fakt těžce mimo. Renault stejný koncept používal také, dokonce u menších modelů dodnes. Až dražší výbavy nebo vyšší modely mají "hands free" kartu.

Odpovědět  |   | 
jean  |  13. 10. 2019 19:30

Jak si prišiel na to, že 110kg človek musí byť vyžraný??? Ty budeš tiež nejaký nedorastený trpaslík <170cm, čo?

Odpovědět  |   | 
pacho  |  13. 10. 2019 20:14

práve že nie, tiež atakujem občas hranicu 100kg, tak viem, že je to problém poskladať sa do normálneho auta. ono tých 110kg, už je ako by povedala p. Ružiučková na výšku 2,8m.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 10. 2019 08:31

A ted si predstav, ze svaly vazi vic jak tuk.

Odpovědět  |   | 
jean  |  14. 10. 2019 08:43

Šak práve...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 08:44

110 kilo svalů je taky spousta zbytečné a neužitečné hmoty.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  14. 10. 2019 11:37

bože to je chytrostí kolem váhy...každý to snad má jinak podle kostí a stavby těla....já když jsem úplně vychrtlý (okolí mi říkalo ať už nehubnu) tak jsem při výšce 185cm vážil 85kg. Podle těch přepočtů BMI jsem byl pořád nad normou ;)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 10. 2019 21:46

Jenze to auto ma vazne moc chyb. Kazdy, kdo auto pouziva na jezdeni, tohle nemuze chtit.
Ergonomie spatna, spousta nedomyslenych veci. Zpracovani spatne (fajne na oko, ale pri blizsim pohledu stale frantik). Nema to motory a i ty co jsou - dynamicky propadak, nema to ctyrkolku, nema to prostor.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2019 11:10

Myslíš, že u kombíku je kufr nepodstatný parametr? To asi těžko, že? Pokud někdo nemá kufr jako důležitý, koupí si méně praktický (a hezčí) sedan. Ale pokud někdo kupuje kombík, tak asi proto, že potřebuje prostor. Logicky, ne?

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  13. 10. 2019 15:23

Co říct k testu kde redaktor nedokáže ani ovládat tlačítko středního okna a bude nám tvrdit ze auto se prodává extrémně vybavené za 1.3mio, když je plný internet 508GT hluboko pod milion

Odpovědět  |   | 
Zbyňa  |  13. 10. 2019 19:54

Tak trochu nechápu proč se uvádí cenikové ceny, když slevy začínají od 18 %.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 10. 2019 21:34

Protoze to je vsude stejne. Jestli nekoupis BMW, VW, Mercedes, Skodovku aj. s alespon 20%slevou - je to na facku.
U VW ti daji 20% snad i bez ptani.
A kdyz to pak vezmes kolem a kolem. Tak koupit 508, kdyz muzes mit za stejne penize Arteona, Passata v kombiku - a obe auta nemaji tolik preslapu, maji alespon motor s trochou vykonu a ctyrkolku.
Jako za 1,3mega tenhle dynamicky fail ve dvojkolce. Ale vsechno ma svy kupce. Nekomu staci v interieru par cinkrlatek a ani mu nevadi, ze to po par km vrze jak stara almara.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 08:43

Dynamický fail? Jen pro lidi s mozkovou poruchou, jako ty.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 09:50

Ne, opravdu ne. Koukni se na zrychleni 225k benzinove verze. To je smesne a udavanym parametrum se to neblizi.
Cili fail.
Jako 225k na stovce realne za 8s je proste fail, to se na me nezlob.
To i Insignia, ktera s tim 260k motorem jela mizerne, nebyl takovy fail.
A ted se nebavime o tom, ze ty jezdis v maloobjemovem prditku a prijde ti vsechno pod 10s fajn.
My se bavime o tom, ze kdyz si koupis motor s 225k, cekas neco jineho.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 10:12

OK, pochopil jsem, bavím se tu s papírovým honičem. To nemá prostor k další diskusi.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 10:17

Mam. Tu nejde o papiry. Jiz nekdo se pridaval srovnani ze stranky zeperfs.
Ten 130kW diesel je dynamicky horsi, nez 110kW Oktavka i 140kW ( tezsi a vetsi) Arteon.
A ta 225k verze je realne velmi spatna. Jede to jak 180k motory konkurence.

Pokud je to tobe jedno, me ne. Ja kupuji s rozumem. I kdyz o Pezo, jelikoz auto pouzivam, nemohu uvazovat. Absence motoru, ctyrkolky a ergonomie - to nelze koupit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 10:24

S rozumem... Pobavil jsi.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 10:32

Evidentne nejsem sam, kdo takto uvazuje. Koukni se, kolik je lezaku skladem. Vic nez Superbu, Passatu, Insignii.
Prodejni cisla fajn, ale....
Premysleni boli, vid :)

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 10:57

Co si budeme říkat, ta 225k 1,6 by seděla k manuálu. Alespoň tam mít na výběr. Ten motor sám o sobě je dobrý a například v 308 GTI (i když v silnější verzi) funguje moc dobře, protože tam je spojený s manuálem. A i v 508 by to byla kvělá kombinace, která by navíc posunula o kousek dál dynamické schopnosti 508.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 11:06

Je to tak. Ta prevodovka to zabiji.
Ale porad je to auto, ktere by melo mit alespon co konkurence od VW.
Tzn neco 250k +.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 11:41

to by stejně byla okrajová záležitost. Samozřejmě by to bylo pěkné, ale asi ne nezbytné. Stačilo by těch 225k i když popravdě mít je z 2,0 by bylo podstatně lepší, než z 1,6 ale kdyby to bylo alespoň v manuálu a tím se dokázaly vydolovat schopnosti toho motoru. Například u A4 je motor 2,0 TSI 110kW a tomu tleskám. Lepší než to mít z 1,5 nebo 1,3 a nebo dokonce z 1,2. To samé 2,0 140kW.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  14. 10. 2019 11:41

zajímavé je, že ta převodovka tak škodí. Třeba stará A6 s tiptronicem (?, nevím jestli si pamatuji správně, byla to bezpřevodový automat a všichni od něj odrazují :D) dosahovala s motorem 2.7TDi stejné dynamiky jako 3.0TDi s klasickým automatem. S tím autem jsme létali do německa každý týden a opravdu jsem nikdy nechápal, jak může to auto tak dobře jet při té váze a výkonu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 09:52

Koukni se do diskuze na srovnani tech naftovych motoru VW vs Peugeot - zperfs.
Peugeot je smesnej. A to same v benzinu.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  14. 10. 2019 07:59

1,32 mega za upachtěný čtyřhrnek s podprůměrným výkonem 130kW s pomalým automatem a v předohrabu? To se u PSA už dočista zbláznili a prodeje podle toho budou vypadat.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  14. 10. 2019 08:20

Njn, ta cena je nejspíš nastavená podle Arteonu, který má ale úžasný naftový čtyřválec se super výkonem 140 kW a navíc převodovku DSG, o které Franta v hospodě říkal, že je mnohem lepší než klasický automat.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  14. 10. 2019 08:29

Máš pravdu, vedle Arteonu, který nabízí alespoň nějakou průměrnou dynamiku si musí připadat jak blbec.
http://www.zeperfs.com/en/duel7592-6852.htm...
http://www.zeperfs.com/en/duel7488-7885.htm...

Odpovědět  |   | 
James  |  14. 10. 2019 09:00

Bohužel, tomuto francouzskému "vrcholu" nařeže v dlouhém táhlém kdejaká služební ochcávka.
http://www.zeperfs.com/en/duel7957-4662.htm...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 10:14

To je taky jediné, na co se Octávka zmůže. Jenže místní honimíři neumí pochopit, že 508 není o závodění v kopcích...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 10. 2019 10:37

Souhlas, 508 není ani o dynamice, ani o maximálce, ani o úspornosti, ani o nízké ceně, ani o prostornosti, ani o praktičnosti, ani o kvalitním zpracování, ani o přehlednosti, ani o intuitivnosti. 508 je o designu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 12:10

Design, pohodlí... prostě trošku něco jiného, než čecháčkovská uspěchanost.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 10. 2019 12:19

Souhlas, s mizerným místem na hlavu i nohy zadních cestujících, s cukající převodovkou, s blbým výhledem z auta, s blbý pružením co nezvládá ostré příčné nerovnosti, s blbě utlumeným motorem který třese celým autem, s pomalým infotaimentem a hromadou dalších nedodělků, jo to je pohodlíčko, u Rollsu by se mohli jít učit.

Odpovědět  |   | 

8 stupňový aisin cuká????? Redaktor má tik v noze, jiný vysvětlení není.

Odpovědět  |   | 
Santana  |  14. 10. 2019 12:12

Prostě typický navoněný prd.

Odpovědět  |   | 
lOl  |  14. 10. 2019 10:31

Tak nyní jsi mne tedy opravdu pobavil. Je pravdou, že sice nejezdím v pětsetosmičce, pouze ve P 308 kombíku, s motorem 2.0 blueHDi a s manuálem, ale já si vybavuji pouze ty kyselé ksichty těch klaunů v ochcávkách z nichž nezanedbatelné množství se téměř stále pokouší zvyšovat si ego tím, že někoho předjedou a v mém případě prostě zjistí, že to jaksi nejde. Za ty necelé dva roky si nezpomínám, tedy pokud jsem se zrovna nešťoural v nose případně jinde... Ovšem nejlepší jsou majitelé těch rádobyaut zn. Scala, i když uznávám, to není konkurence. Jejich "zamindrákovanost" a snaha dokazovat, že jejich dasauto je prostě to nej je již pověstná. Zvláště, když vidí nějakého z jejich úhlu pohledu upatlaného pežotka... No, tím co jsem napsal v žádném případě nechci zevšeobecňovat a někoho se dotknout. Já na cestách trávím docela dost času a někdy se opravdu bavím. Bohužel, po většinu času jsem spíše dost smutný z toho, co jezdí po silnicích a marně hledám odpověď na to, kdo jim to vlastně vydal ŘP.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 11:20

Popravdě nevím, proč se tu pořád někdo snaží si poměřovat své mužství tím, komu všemu ujede a komu všemu to natře. 99% řidičům, kterým ujedeš nemá ponětí, že jim to chceš natřít, nebo že s nimi dokonce chceš závodit. Toliko k tomu neustálému poměřování kdo komu ujede. (můžeš to natřít fabií 1,0 MPI klidně M5, jestliže on pojede na sedmdesátce sedmdesát a bude mu ukradeno, jestli se ho někde snaží někdo předjet)

Ale k teď k tvému autu. Ano základní rozdíl je v tom, že máš 110kW v menším autě, než je 508 a ještě máš manuál. A ten motor vůbec není špatný. Jezdí dobře, celkem tiše a úsporně. Bohužel ho vždy zabijí impotentním automatem. Takže ano, v době, kdy většina aut v nižší střední končí v dieselu na 1,6 a v benzínu při troše štěstí na 1,4 , většin a Octavií a Golfů je stejně s 1,6 TDI což rozhodně není žádná výhra, máš v rámci třídy dá se říci nadprůměrně dynamické auto. A pokud budeš využívat schopností motoru, tak určitě těm jednašestkovým Octaviím ujedeš. S 2,0 TDi už to je vyrovnaný soupeř.
http://www.zeperfs.com/en/duel5417-6630.htm...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 13:12

Kari: Nj, my ale vime, ze to zabiji u 508 prevodovka. To nic nemeni na tom, ze si koupis 225k auto, co jede jako ludra.
A kazdy kdo rika, ze to neni na zavodeni apod.
Jak se hodi mit dynamiku na predjedi, na napojeni na dalnici v provozu atd. Je to o pohodli.
Ten Pezo jede mizerne a chce za to dost penez. A az napadne snih, bude to uplne pohodli - nacvicit namdavani retezu, nez pojedete na hory.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 13:46

Já ale naprosto souhlasím, že to je převodovka. Proto jsem i výše psal, že s manuálem by to bylo jiné kafe. V GTI 308 je ten motor sice silnější, ale hlavně s manuálem a funguje tam perfektně. To že to nemá 4x4 je jen drobnost. Bylo by to dobr oživení nabídky, ale určitě by to nebylo stěžejní na prodej toho modelu. Na drtivou většinu hor stejně dojedeš i s jednou hnanou nápravou, pokud máš "normální" zimní gumy.

Odpovědět  |   | 
lOl  |  14. 10. 2019 14:51

-->Kari: Tak především, já jsem reagoval na to, co zde napsal James: "Bohužel, tomuto francouzskému "vrcholu" nařeže v dlouhém táhlém kdejaká služební ochcávka." Současně trvám na tom, že nejvíce "soutěživí" jsou řidiči ochcávek. Snad je to jejich početním zastoupením u nás. Nevím, statistiky si nevedu. A ta soutěživost z jejich strany je především dána tím, že vidí jakéhosi Peugeota, kteří jsou u nás především provozovaní se slabšími motory - óóó...., jaká snad "kořist". Ale ouha, on i ten pežotek někdy dokáže pěkně uhánět. A pokud se týká těch ochcávek s dvoulity, typicky dieselovými tak Tě ujišťuji, že především v těch "táhlých" stoupáních dostanou na "zadnici" také, i když ano, bude s nimi trochu více práce. A už vůbec nemůžu souhlasit s tím, co píšeš, že 99% řidičů nemá ponětí, že jim to chci natřít. Ono je to přesně naopak. Oni se to snaží natřít mně. Vidí pežotka a to přece není auto... Já sice jezdím poměrně rychle, ale snažím se jezdit bezpečně, žádné riskování a pokud potkám někoho, kdo mi stylem jízdy vyhovuje, nejedná se pouze o rychlost, pojedu za ním třeba 100 km. Mně to naopak vyhovuje a nejvíce tam, kde to neznám.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 15:54

Tak jsem myslel, že budeme debatovat o faktech, ale ty máš Mindrák s velkým "M" . Nevím, jestli ti někdo s Octavií něco provedl. Každopádně už stylem, kterým jsi to napsal nejsou řidiči Octávií ti, kteří by soutěžili, ale ty vyloženě si na nich snažíš léčit mindrák.
A to, že motory v Peugeotech "přibrzdí" automat je zkrátka fakt. V manuálu je to podstatně lepší, ale nemusíš si hrát na to, že máš "nejrychlejší" auto, když to není pravda. HDI jedou pěkně, mají dobrou spotřebu i kultivovanost, ale fakt, že ta 308 a Octavia s dvoulitrem na tom budou podobně je prostě pravda.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 18:20

Jo jo, Octávkami se tu škodovkáři neustále vymezují proti všemu, jak Octávka tohle a Octávka tamto... ale mindrák mají ostatní. Tak tohle nevymyslíš...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 18:47

Oktavka je bida nenavonena - tzn. je to bida a neskryva to. Pezo je navonena bida.
Pokud se bavime o autech, zapomenme na oboji.
Ono kdyz to vezmu kolem a kolem, tak jedina nepremiova znacka, ktera ma zkousnutelny motor je Skodovka a VW v tomto segmentu.
Ale bavime se o Supu a Passatu ve verzi 280k.

Odpovědět  |   | 
lOl  |  14. 10. 2019 19:08

->>KARI: No, už to myslím stačilo. Pořád tady čtu o mých údajných mindrácích atd... A už vůbec si nepotřebuji léčit nějaké údajné, zase ty mindráky. Ten Peugeot není moje jediné auto. Mám i jiné auto. To se ovšem o ochcávce říci nedá. To je ošklivé, poruchové a předražené kačátko, co si na auto jenom hraje. Vím co mluvím. V minulosti jsem měl dvě a již nikdy více. Pravdou je, že to už je docela dost roků. Ono to sice jezdilo, ponejvíce do servisu a několikrát mne to na cestách nechalo ošklivě "ve štychu". O jízdních vlastnostech raději pomlčím, kvalitě sezení a vůbec podvozku jakbysmet a motory - permanentní problémy a ta situace přetrvává dodnes. Ono na celém VAGu je nejlepší ten marketing. Ten jim jde fakt dobře. Stačí se třeba podívat na ta fóra, kam píší povětšinou nadšenci, kteří v životě nic jiného nevyzkoušeli, jenom jsou "krmeni" bláboly o těch nejlepších autech. Oni tomu snad i věří... Toho Peugeota mám především na pracovní cestování po tuzemských, povětšinou v nevalném stavu se nacházejících komunikacích. A jsem s ním spokojen. Před vlastním nákupem jsem měl možnost si jej vyzkoušet - slušné jízdní vlastnosti, motor a na ten výkon doslova směšná spotřeba. Jo, a ještě k těm ochcávkám s dvoulitrem. Ty budou na tom opravdu podobně, jako ten můj pežotek ale jenom do té doby, než přijedeme do těch táhlých stoupání. Potom si pežotek dá tu ochcávku na kari. Asi máš svoje zkušenosti. Možná.... Spíše bych řekl, že jsi si opět někde něco přečetl - viz třeba ten link. Hmmm, ten marketing, ten opravdu dělá divy.

Odpovědět  |   | 
kari  |  15. 10. 2019 08:47

Ano samozřejmě, ty nemáš mindrák, ale nejsi schopný napsat nic jiného než "ochcávka" . O dalších vyloženě objektivních hodnoceních Octavie jako například "To je ošklivé, poruchové a předražené kačátko, co si na auto jenom hraje" můžeme vyloženě říct, že to není mindrákem, ale určitě naprosto v pořádku. Takže ano, vůbec nemáš mindrák a jsi zcela objektivní, je to cítit z každé tvé věty.
Já mám na Peugeotech najeto víc než půl milionu kilometrů a nikdy jsem nemohl říct, že jsem nebyl spokojený a to jak s jízdou, tak se spolehlivostí. Stejně tak mám dost najeto na jiných autech a to i té tvé noční můry "Octavia 2,0 TDI, kterou dáš v každém táhlém"

Odpovědět  |   | 
ijon  |  14. 10. 2019 09:38

Psal jsem o 140kW verzi Arteonu, ne o nějaké s 240 koníky. Ale podle všeho by i tak byl VW ve zrychlení lepší, ta peugeotí hmotnost je moc vysoká...
Nicméně bych DSG stejně nebral, ta jeho úporná snaha držet motor v otáčkách, kdy jednak nemá žádný výkon a druhak celé auto duní je značně nepříjemná.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  14. 10. 2019 09:53

Za 1.32 mega lze mít Arteon s libovolným motorem.
Problém není v hmotnosti, problémem je především japonská převodovka, která je zoufale pomalá a zabíjí dynamiku jakéhokoliv motoru v 508. Navíc výrazně žere výkon motoru a zvyšuje jeho spotřebu, což je decentně naznačeno i v testu (HDI jsou jinak úsporné motory).

Odpovědět  |   | 
ijon  |  14. 10. 2019 10:23

Ještě jsem se díval do srovnávačky v Autozeitungu, kde je pravda C220, 320d a Stinger 2.2CRDi. Mercedes váží +- stejně jako 508, má 143 kW a 9-stupňový automat vlastní výroby, má ale lepší dynamiku, přibližně stejnou jako 320d s osmikvaltem ZF a 140kW. Spotřeba byla srovnatelná, 6.8 Peugeot a BMW, Mercedes jen 6.4. Jinak tam píšou, že problémem u zrychlení 508 je spíš předokolka, kola nedokážou přenést výkon a buď se protáčejí nebo zasahuje elektronika.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 09:56

I 140kW Arteon tomu ujede vzdy, za vsech okolnosti a to je Arteon tezsi.
Proste 508 je dynamicky fail.
A nejvic to zamrzi u te 225k verze. Na stovce za 8s? To je smesny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 10:16

Směšné je posuzovat auto jen podle zrychlení a maximálky...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 11:09

To jsou jen dilci parametry. Je to neprakticke, dynamicky spatne, neergonomicke, neprostorne, nekvalitne zpracovane.
Co dalsiho chces vedet.
Projed se v tom, mozna te potesi, ulze to bude vrzat vice, nez ta tvoje orezla ojetina :)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 12:12

Ergonomie a prostor jsou věci ryze subjektivní. Aspoň to, na rozdíl od moderní elektroniky škodovek, funguje.
Zbytek neřeším, tvé ubohé snahy shazovat ostatní ukazují jen na tvou odpadní povahu.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 12:48

Prostor je subjektivní?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 10. 2019 12:58

kari: Z pohledu uživatele 100% Schválně jestli přijdeš na to proč.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 13:53

A není? Jinak bude vnímat prostornost dvoumetrový metráček a jinak keňský vytrvalec. Mně třeba vadí obří auta se spoustou vzduchu kolem.

Odpovědět  |   | 
kari  |  14. 10. 2019 15:56

Ne není.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 18:21

No, tak jsi blb.

Odpovědět  |   | 
kari  |  15. 10. 2019 08:54

Děkuji, pokud takový titul dostanu od někoho, jako ty, je to vyznamenání.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 13:05

mpolan: Ja ale nikoho neshazuju. Pouze zde vyslovuji nazor na toto auto.
A uprimne, nejsem sam, kdo ho ma :)
Koukni se na prodane kusy a kusy nabizene. Prodalo se hodne, ale vsechno lezi na salonech.
Na to, co to umi, je to drahe.
Arteon si cenu evidentne obhajil, protoze i pres nudnej interier Passatu, se ho prodalo dost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 13:56

Jistě, pouze sis nemohl odpustit trapnou narážku na "zrezlou ojetinu". Jsi prostě ubožáček.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 18:48

No ale kdyz ji mas, tak prece nebudu lhat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 10. 2019 11:04

Je to jednoduché. Položím si otázku, co mi P508 nabídne navíc oproti konkurenci? Odpověď je NIC. Takže nemám důvod, kromě proslulé odpovědi "protože ho prostě chci", ke koupi. Design se okouká a všechno ostatní je těžký podprůměr. To jsou holá fakta.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  14. 10. 2019 12:32

To, že Germáni neumí udělat opravdu pěkné auto, přece není chyba Peugeotu...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 10. 2019 13:01

DaewooMaster: Germáni že neumí udělat pěkné auto? Kde jsi na takovou pitomost přišel?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 13:08

To je pro me novina, ze nemci neumi auto.
Jsi velmi vtipnej :)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 13:58

Zkus pocítit rozdíl mezi "neumí auto" a "neumí pěkné auto". Ale ne, ty schválně vypustíš jedno slovo, aby to vypadalo divně. Fakt ubožáček, to se nedá jinak říci.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 18:49

Ano vypustil jsem nechtene. A umi pekna auta, dokonce je vetsina hezcich.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2019 13:57

Podprůměr máš v hlavě, a kdo ví, zda jen tam.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2019 20:03

Opet urazis uzivatele, ktery realne zbodnotil vuz.

Odpovědět  |   | 

shimi-polož si otázku jaká je konkurence, néé co nabídne. Pochopte to, že němci vyrábí konzervy, podívej se třeba na bok kamiqa, kodiaqa, tiguana atd. Uplně stejná sériová kozerva.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A