TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.
Radosti
Nekonvenční a šarmantní design
I s bezrámovými okny solidní odhlučnění
Navzdory menšímu objemu dobře využitelný kufr
Starosti
Značně omezená prostornost
Všesměrně mizerný výhled ven
Příliš mnoho drobných technologických i dílenských zaváhání
7  /10

Diskuse o designu jsou takřka vždy naprosto kontraproduktivní. Každému se líbí něco jiného a objektivní měřítka v podstatě neexistují. Ale ať už máte radši holky nebo vdolky, nelze kombíku 508 upřít neotřelost. Šarm, estetickou lehkost, švih, glanc… podobných klišé by se dala vymyslet celá řada. U pětsetosmičky, stejně jako u kteréhokoli jiného designu, nakonec platí zlidovělý limonádový slogan „když ji miluješ, není co řešit“.

V případě vrcholného modelu Peugeotu toto rčení platí. Dvojnásob pak u motoricky vrcholné verze 508 SW s dvoulitrovým dieselem, osmistupňovým měničovým automatem, adaptivním podvozkem a nejvyšší výbavou GT s mnoha příplatky. Za design totiž zaplatíte.

Miluješ ji?

Čím vším? Zaprvé penězi. Konkrétně milionem a sto dvaceti tisíci korun. S příplatky pak 1.320.000 Kč, což není málo ani v absolutní hodnotě, ani v intencích manažerských kombi střední třídy. Zadruhé praktičností. O tom, že 508 se mezigeneračně zmenšila o 4 cm délky a 2,4 cm rozvoru, i o tom, že kufr kombíku se svými 530 litry na většinu konkurence ztrácí (Passat nabídne 650 litrů, Superb 660 l) bylo psáno již mnohé.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Takže nyní už jen z musu a telegraficky: kufr je sice relativně menší, ale prakticky tvarovaný a dobře využitelný. Ano, jeho roletka je opravdu k vzteku. A ještě jednou ano, pohled na dynamicky přikrčenou siluetu pouhých 1420 mm vysokého kombi také nelže – uvnitř není místa na rozdávání. Respektive kabina je do výšky i délky opravdu stísněná. V kombinaci s prostor ubírajícím příplatkovým panoramatickým oknem (které mimochodem nelze vyklopit, umí se jen otevřít) je výškový limit pro řidiče nějakých 185 cm. Za předpokladu, že sedí v ergonomicky správné pozici. Pokud za volantem „leží“, problém mít nebude.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Ten budou mít až zadní pasažéři, kteří v takovém případě přijdou o jakoukoli možnost uskladnit si nohy. Kdyby Autorevue natáčela videa, mělo by to, kde si Schnagl seřídí sedadlo do ideální pozice a z nedostatku jiných možností vsune hlavu šikmo vpravo do střešního okna, na sedadle spolujezdce se pohodlně rozvalí Mička, aby se na zadní sedačky pokusil vměstnat alespoň jeden Mihálik, nefalšovaný virální potenciál. K dobrému tónu zkoušení auta patří pokus sednout si sám za sebe… šlo to, bolelo to.

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

No, nebudeme to dál rozpitvávat, prostornost prostě není z nejsilnějších stránek 508 SW, to je zcela evidentní. Ale pokud ji milujete… protože pokud ji nemilujete, je co řešit i mimo oblast praktičnosti, ke které ještě zmiňme, že sklopením zadních sedaček sice vznikne přepravní kapacita až 1780 litrů, nicméně plocha není rovná, a že průvlak pro lyže je spíše minimalistický.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků