TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.
Radosti
Nekonvenční a šarmantní design
I s bezrámovými okny solidní odhlučnění
Navzdory menšímu objemu dobře využitelný kufr
Starosti
Značně omezená prostornost
Všesměrně mizerný výhled ven
Příliš mnoho drobných technologických i dílenských zaváhání
7  /10

Diskuse o designu jsou takřka vždy naprosto kontraproduktivní. Každému se líbí něco jiného a objektivní měřítka v podstatě neexistují. Ale ať už máte radši holky nebo vdolky, nelze kombíku 508 upřít neotřelost. Šarm, estetickou lehkost, švih, glanc… podobných klišé by se dala vymyslet celá řada. U pětsetosmičky, stejně jako u kteréhokoli jiného designu, nakonec platí zlidovělý limonádový slogan „když ji miluješ, není co řešit“.

V případě vrcholného modelu Peugeotu toto rčení platí. Dvojnásob pak u motoricky vrcholné verze 508 SW s dvoulitrovým dieselem, osmistupňovým měničovým automatem, adaptivním podvozkem a nejvyšší výbavou GT s mnoha příplatky. Za design totiž zaplatíte.

Miluješ ji?

Čím vším? Zaprvé penězi. Konkrétně milionem a sto dvaceti tisíci korun. S příplatky pak 1.320.000 Kč, což není málo ani v absolutní hodnotě, ani v intencích manažerských kombi střední třídy. Zadruhé praktičností. O tom, že 508 se mezigeneračně zmenšila o 4 cm délky a 2,4 cm rozvoru, i o tom, že kufr kombíku se svými 530 litry na většinu konkurence ztrácí (Passat nabídne 650 litrů, Superb 660 l) bylo psáno již mnohé.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Takže nyní už jen z musu a telegraficky: kufr je sice relativně menší, ale prakticky tvarovaný a dobře využitelný. Ano, jeho roletka je opravdu k vzteku. A ještě jednou ano, pohled na dynamicky přikrčenou siluetu pouhých 1420 mm vysokého kombi také nelže – uvnitř není místa na rozdávání. Respektive kabina je do výšky i délky opravdu stísněná. V kombinaci s prostor ubírajícím příplatkovým panoramatickým oknem (které mimochodem nelze vyklopit, umí se jen otevřít) je výškový limit pro řidiče nějakých 185 cm. Za předpokladu, že sedí v ergonomicky správné pozici. Pokud za volantem „leží“, problém mít nebude.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Ten budou mít až zadní pasažéři, kteří v takovém případě přijdou o jakoukoli možnost uskladnit si nohy. Kdyby Autorevue natáčela videa, mělo by to, kde si Schnagl seřídí sedadlo do ideální pozice a z nedostatku jiných možností vsune hlavu šikmo vpravo do střešního okna, na sedadle spolujezdce se pohodlně rozvalí Mička, aby se na zadní sedačky pokusil vměstnat alespoň jeden Mihálik, nefalšovaný virální potenciál. K dobrému tónu zkoušení auta patří pokus sednout si sám za sebe… šlo to, bolelo to.

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

No, nebudeme to dál rozpitvávat, prostornost prostě není z nejsilnějších stránek 508 SW, to je zcela evidentní. Ale pokud ji milujete… protože pokud ji nemilujete, je co řešit i mimo oblast praktičnosti, ke které ještě zmiňme, že sklopením zadních sedaček sice vznikne přepravní kapacita až 1780 litrů, nicméně plocha není rovná, a že průvlak pro lyže je spíše minimalistický.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 7 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich