TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

51 komentářů

Stan
13. listopadu • 10:06

Jako plus výkonný motor? Na papíře ano, ale moc se tomu nechce. V nabídce jsem viděl ve spojení s tímto motorem jen příšerný automat. Ceny trošku nadsazené za vozidlo pro 2 dospělé + 2 přistýlky. Je to krásné auto, pokud nehodnotím i-cocpit nebo naruby otáčkoměr, na který si kamarád co má 5008 nezvykl ani po roce užívání a stále hledá nějaké IT guru, co by vymysleli nějaký opravný patch :-D. Nemluvě o slavném Grip Control, kdy mu prodejce Peugeotu vysvětlil, že na to aby dojel na lyže a na chatu nepotřebuje 4x4 a proto dále jezdí na hory raději stařičkým Passatem 4motion s kardanem a dodnes mi děkuje, že jsem ho přemluvil ať to za těch pitomých 50 litrů neprodává a raději to nechá na litačku po poli...Nerad to píšu, ale před tímto vozem bude pro soustu lidí pořád číslo jedna Mazda6, Superb, Mondeo, Passat a tohle si koupí jen hrstka lidí, kteří byli správně označení jako "maniacs"

mpolan
13. listopadu • 11:50

Jo jo, to samé hloupí psali o 308, 208, 3008 a 5008 a auta jdou dál a dál na dračku. Tak to zkuste znovu u 508. A u dalších a dalších Peugeotů, však se jednou trefíte...

Stan
13. listopadu • 12:46

A všichni ti podle vás hloupí měli pravduhttp://www.auto.cz/cesky-trh-rijen-2018-prod... ... http://www.auto.cz/cesky-trh-pololeti-2018-t... ... Peugeot šel možná nahoru, ale v jednotlivých segmentech teda moc nezáří. Jestli je tohle podle vás jít na dračku? Ty prodeje tam nejsou a ve stejném duchu se bude držet nová 508 bude ráda, když se podívá do top 10 ve své třídě

Anti-automat
13. listopadu • 7:50

Hm ked to takto pojde dalej, budeme cestujucich vzadu prevazat v polohe lezmo a zadne okna mozeme uplne vynechat. A aj preto radsej klasicky kombik, alebo (a to som ich dakedy neznasal), SUV. Navyse tam sa da este stale kupit normalny motor.

Thomas
12. listopadu • 13:15

Já si GT objednal. A po hromadě předchozích HDI právě teď v benzínu. Tak jsem zvědav a docela se těším.

Nelli
11. listopadu • 16:15

Je ro parádní bestie

JT
11. listopadu • 10:43

Mě na tom autě vadila převodovka, která v sport režimu nepříjemně trhá a neustále přeřazuje, pocit nejistého podvozku při vyšších rychlostech a hlavně při brždění a potřeby prudčeji zatočit. Na i-cocpit se asi dá zvyknout ,ale nechápu proč si nepamatuje poslední navolený režim, tzn.po dalším startu ho musím volit znovu,to samé platí pro jízdní režimy. Naprosto šičková jsou ale sedadla v této verzi s masážními funkcemi.

pacho
11. listopadu • 15:01

a si si istý, že si jazdil s 508-čkou???. Ja mám odskúšané AISIN prevodovky, síce nie v 508 ( u nás ich ešte nemajú ). ale napr s 3008-čkou, a tam som bol doslova nadšený, pri porovnani so SEAT-om (mám ho ako služobné a tam je prevodovka hrozná).

R
11. listopadu • 18:01

Pokud mas v Seatu suchou dsg, tak to beru, mokrá je jiné kafe, i když při pohodové jízdě je měnič ještě lepší 😏

JT
11. listopadu • 10:47

S motorem problém není, možná by někomu vadily lehké vibrace do volantu na volnoběh, ale jinak má síly dost. Já bych se spíš bál spolehlivosti v budoucnu.

WP
11. listopadu • 5:53

Najednou všichni potřebují místo jako v Superbu, přičemž jedněmi z nejprodávanějších jsou středě třídní sedany a kombíky německé D3 (3er, C, A4), které na tom prostorově nebudou v lepším případě o moc lépe.
Vidím, že tu většina lidí taxikaří, nebo jezdí každý den s kolegy do práce, či dětmi, které jsou až na univerzitě.Mnohem důležitější je pro mě příjemný benzínový motor a celková odladěnost auta. To se povedlo:-)P.S.: jeden z vtipálků tam zmiňoval prostor v P407:-D

Michal
10. listopadu • 12:22

Místo na zadních sedadlech pro nohy nemá ani krátká 308 a přitom francouzi nejsou mrňavý.Vzhled není vše.

Megacar
12. listopadu • 6:50

A právě že Francouzi menší jsou, resp. Češi jsou vyšší než většina Evropy.
Dále zohledněme , že autor článku má 190 cm. Takže možná místa nad hlavou je v P508 dost...

JohnST
10. listopadu • 12:18

Ten motor je tam omyl. Krpaty, nepresvecivy, uzraty. Suhlasin s nazorom Clarksona na Peugeot.B-]:-D

WP
11. listopadu • 5:55

Mistr závodní stopy promluvil:-D. Jsi si jistý, že mluvíš o tomto motoru a můžeš popsat jak je krpatý?

mechanik
10. listopadu • 12:55

:-D Jj, jak to řekl Clarkon, dokonalé auto pro nedokonalé řidiče.

Freezer
19. prosince • 21:09

Jako sorry....ale Clarkson už jen žvaní rádobyvtipné bonmoty jako Zeman a.... a hlavně je to anglán a jako takový nebude chválit francouze už z principu.

mpolan
12. listopadu • 7:14

Jo jo, Clarkson, ikona hloupých a neznalých.

Mechanik
12. listopadu • 21:41

Poslední dobrej peugeot byla 309

Roman
12. listopadu • 22:03

Si to pleteš ze 405, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mechanik
13. listopadu • 7:10

Ta byla dobrá taky. 309,405,205. To byli ještě auta.

Petr Doupal (Doupik)
10. listopadu • 11:57

Za tu cenu bych už šel do Kia Stinger GT Line.
Design 508 je vskutku úžasný, ale dozadu jsem se prostě nevlezl (188 cm), nohama ani hlavou. Velká škoda, dost zásadně to omezuje použití/univerzálnost auta. 406/407/508 1G byly oblíbené taxi vozy, tady je to v podstatě nemožné.

mpolan
10. listopadu • 17:45

Na to, že průměrná výška lidí u nás je asi 178 cm, se najednou všichni nějak vytáhli a normální auta jsou jim malá...

Jean
10. listopadu • 19:14

no jo, s tym priemerom je to take pekne, po soudruzsku. Ja mam pomaly dva metre a s malym priestorom na nohy a hlavu mam problem. A rovnako ma tlacia "sportove" sedacky beznych aut do chrbta. A je mi silno u prdele priemerna vyska ostatnych a ze maju chrbty uzke ako Twiggy..

Kunigunda Schwanzhof
12. listopadu • 15:10

Tak nevim, clovece. 2 metry zase neni az tak moc, aby jsi mel nasi vysku prdele. To musis byt vysokej tak kolem 4 metru! :-D

mpolan
10. listopadu • 21:18

Tak si 508 nekupuj, nikdo ti ji nenutí.

petr r. (petrumr)
11. listopadu • 10:54

pro jeana-grand picasso od citroena.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
11. listopadu • 18:44

To ma od sedanu dost daleko. Navyse grandpicasso ma kolegyna a je z neho dost nestastna, kazi sa to

mpolan
12. listopadu • 7:12

Kazí se všechno.

tom
10. listopadu • 18:40

A median? Prumer o ničem nevypovida...

neodborník
11. listopadu • 10:45

Stačí se podívat kolem sebe, třeba bude někde nad hlavami napsáno medián, nebo jenom průměr....

viper
10. listopadu • 10:44

Ve firefoxu vůbec nefunguje to přepínání jednotlivých kapitol článku :-/

Jouda
10. listopadu • 10:52

Mám to stejně. :-/

Jiří
10. listopadu • 10:54

já mam firefox s adblokery a fungujemi to :)

Mirek
10. listopadu • 19:24

Ve chromu to nefunguje taky. V poslední době nějak častý případ, nešlo mi to ani u testu Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic a nešlo mi to ani na IE a Firefoxu ani dalších prohlížečích a kamarádovi to taky nešlo. Dnes se vše opakuje.

Mirek
10. listopadu • 19:33

Dnes je situace přece jen jiná, vypnul jsem adblock a ublock, dal refresh a začalo vše fungovat, poté jsem oba znovu zapnul a vše funguje i nadále. Tohle minule nefungovalo.

Kasal
10. listopadu • 9:51

No nevím, snažit se uspět ve střední třídě s autem, které na zadních sedačkách je vhodné leda pro děti je docela odvážné. Každé auto z nižší střední v kombajnu dnes vzadu nabídne více místa než tahle designová bomba dlouhá čtyři a tři čtvrtě metru.

Kunigunda Schwanzhof
12. listopadu • 15:06

Doba, kdy vetsina majitelu porizuje - tak ci onak nesmyslna - SUV a crossovery, je nejlepsim okamzikem pro pozastavovani se nad tim, ze nejaky sedan / kombi / hatchback, neni ve vsech aspektech uplne dokonaly, skvele promysleny a naprosto prakticky. Jo panove, logika zrejme nekde musela spachat sebevrazdu ... B-]

Aladin
10. listopadu • 11:00

Ano :-)
U nižší střední se počítá s větší univerzálností. Proto si ve všech karosářských variantách sedneš na zadní sedadla a proto se snaží mít u kombi všichni maximálně velký kufr. U střední třídy sedan, tento požadavek pomalu vymizel. Já, když si sednu rovně na zadní sedačky Passatu sedan, tak se taky nevejdu. U minulé generace tomu bylo ještě jinak. Nevím, zda je to jen kvůli designu a Cx nebo je v tom i kalkul, aby zákazník přemýšlel nad dražším kombi nebo suv.

Kasal
10. listopadu • 11:16

Vyvíjet za miliardy nový model střední třídy jenom proto aby se na salónu mohlo říci hele ono to je vzadu malé tady máte 5008, tak to by byla asi ta nejhloupější podnikatelská úvaha jakou jsem kdy slyšel. Podle mě je to jenom o francouzském přístupu vítězství formy nad použitelností.

Luise
11. listopadu • 13:44

A mě to třeba vyhovuje. Ne každý, kdo si kupuje sedan střední třídy, má 3 děti a potřebuje velký kufr. Když jsem mladý a chci neprémiový sedan střední třídy, co dobře vypadá, jezdí a nestojí s výbavou 1,4mil, tak co mi kromě Mazdy 6 zbývá?
Naopak já nechci obří místo před zadníma sedadlama, k čemu, jsme dva a chci sedan střední třídy, co dobře jezdí a dobře vypadá. V Superbu mi vyloženě vadil ten kilometr prázdnýho místa za mnou.Chápu, že to taxikářům a spoustě lidem vyhovuje a kupují auto podle velikosti vnitřního prostoru, ale k tomu úplně neslouží sedan střední třídy, ale nějaká mpv aspol. Takže díky, že mám možnost mít sporotvně vypadající sedan střední třídy, který si nehraje na to, že je zároveň autobus...

Roman
12. listopadu • 22:01

Rozhodoval bych se mezi tou Mazdičkou nebo Talismanem.

Bimbo
10. listopadu • 10:05

Jj, přitom Ma6 mi přijde daleko hezčí a takový lapsus na zadních sedačkách si nedovoluje.

PSA
10. listopadu • 9:31

"Jedná se o nástupce motoru THP. Ten v době svého debutu vzešel ze spolupráce s BMW a fascinoval průběhem výkonu, kultivovaností a podávaným výkonem."No, to je hodně diplomatické označení vlastností motoru, který byl ve své době největším motorovým zmetkem fascinujícím především milionem závad a poruch, kterému se natahují řetězy a selhávají rozvody, kterému uniká olej kolem vadného těsnění napínaku rozvodů, který má neustále problémy se zapalovacími cívkami, kterému odchází vysokotlaká benzínová čerpadla jak na běžícím pásu a který se především stále a nekonečně karbonizuje a ve spalovacích prostorech přibývá karbonu geometrickou řadou a dochází k samozápalům s následným kolísáním tlaku při expanzním zdvihu a nadměrnému namáhání klikového mechanismu spolu s písty čehož výsledkem je odlomení části pístu s fatální havárii motoru.

pacho
11. listopadu • 11:06

zaspal si dobu, ale čo už prečo si nekopnúť do Peugeota. Veď hej ten motor prince, mal fatálne problémi, ale ako vyhnali z vývoja Nemcov, tak je to OK.

R
11. listopadu • 17:21

PSA nezaspal dobu, jen objektivně popsal předchůdce dnešní verze motoru

pacho
11. listopadu • 17:35

veď hej nezaspal, ale čo to má v konečnom dôsledku s 508-čkou. Taktiež HDi mali zo začiatku problémi, ale postupne z ních "vyšperkovali ", jeden z najlepších, čo sa dá kúpiť. Tiež , je pravda, že najnovšie trojválce 1,2, sú špiškou v triede, a majú problémi s rozpadajúcim remeňom, a na veľkú smolu, ten je v oleji, takže to robí paseku. Nepamätám si v novodobej histórii, že by hociktorá autopmobilka nasadila nový motor, aneboli by menšie, alebo väčšie problémi.

Mechanik
11. listopadu • 21:12

Vyšperkovali:-D se smíchy pochčiju. O tom jejich šperkování se přesvědčuju na dílně každou chvilku.

R
11. listopadu • 18:03

No a s tou novou verzi se teprve projeví vše dobre nebo spatne 🙂

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
11. listopadu • 21:12

ono to nie je celkom nová verzia. Stále vychádza z motora Prince, a tá v podstate od 2013, je v pohode. Tento je pouzitý v RCZ a tam je OK.

verny
10. listopadu • 10:01

S motorem souhlas, vím že svého času to třeba auto Esa vůbec nevykupovali. 90% se jim do roka vracelo jako reklamace. Podobně jako třeba 1,8 TSi 2005-2010. Možná to už vychytali ale když si jednou uděláš špatné jméno, táhne se to za tebou jako smrad. Jinak auto je to bezpochyby krásné, ale když si do něj ( do kteréhokoliv Pegueotu s i-kokpitem ) sednu tak abych viděl na budíky, tak mám volant v klíně. To se dobrou ergonomií opravdu nazvat nedá.

Doporučujeme

Články odjinud