107
Fotogalerie

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Kapitoly článku:


… a tlačítka skrytá

A pokud byste na chvíli nabyli dojmu, že jste se již ve změti ovladačů na palubě Peugeotu 508 zorientovali, vyvedeme vás z omylu. Ve spodní části palubní desky vlevo od volantu totiž najdete poněkud bizarně působící šuplík, který namísto tolik potřebného prostoru pro odkládání drobností odkryje další tlačítka.

P1080564.JPGP1080571.JPGP1080555.JPG

Přístup k nim je opravdu krkolomný. Najdeme zde tlačítka deaktivace stabilizačního systému ESP a parkovacího asistentu a regulaci sklonu a jasu head-up displeje. Na rozdíl od systémů užívaných dlouhé roky značkami Cadillac nebo BMW se však jeho údaje nepromítají přímo na čelní sklo, ale na průhlednou polykarbonátovou desku, jež se po zhasnutí motoru spořádaně zasune do útrob palubní desky, kde je chráněna před poškozením a prachem.

Samou chválu si zaslouží informační a zábavní soustava s jednotlivými funkcemi, zejména pak její integrace do jediného a snadno ovládnutelného rozhraní. Její skupiny jsou přehledně ovládané a kontrolované rozměrným displejem s vysokým rozlišením uprostřed palubní desky. 

Na silnici

Motor naskočí při stlačeném brzdovém pedálu po letmém stisku startovacího tlačítka samočinně a ihned je jasné, že je od prostoru pro posádku důkladně odhlučněn. Při běžné jízdě se projevuje nezvykle příjemným a jakoby zdáli znějícím hlubokým témbrem, který se ani po vytočení do vyšších otáček (pochopitelně v omezených intencích dieselového motoru) mění v plný, nikoli však nepříjemný hukot.

P1080521.JPGP1080523.JPGP1080522.JPG

Tento dvoulitrový diesel patří bezpochyby k tomu nejlepšímu, co lze dnes v této kategorii koupit, navíc takto precizní sladění s automatickou převodovkou se jen tak nevidí. Nejen, že šestistupňová skříň z dílen japonské společnosti Aisin řadí opravdu jemně a bez rázů, ale navíc při částečném sešlápnutí plynového pedálu nejeví tendence ke zběsilému podřazování, ale nechá vyniknout působivému točivému momentu i v nízkých a středních otáčkách.

P1080507.JPGP1080517.JPGP1080526.JPG

Po stránce jízdních vlastností Peugeot 508 za konkurencí rozhodně nezaostává. Podvozek je sice komfortní (na „šestnáctkách“ by ale svezení možná bylo ještě lepší), zároveň však přiměřeně tuhý, takže nabízí až překvapivě dobré jízdní vlastnosti, zejména pak stabilitu v přímém směru. Také většinu nerovností vozovky utlumí dříve než se promítnou do chování auta.

P1080607.JPGP1080608.JPGP1080609.JPG

V rychle projížděných zatáčkách vynikne těžká příď s robustním motorem, ale podvozek o nadcházejícím nedotáčivém smyku dá vědět ještě o půl vteřiny dříve, než zasáhne stabilizační systém.Vysoce jsme hodnotili kvalitní odhlučnění a izolaci prostoru pro posádku od vnějšího prostředí a rázů od vozovky.

Řízení s elektrohydraulickým posilovačem je poměrně přesné, ale drobné vibrace motoru a drobné nerovnosti od vozovky jsou příliš výrazné.   

A vystupujeme

Zkušenosti s tímto Peugeotem nás pouze utvrzují v přesvědčení, že od 0,5 mil. Kč dnes už jiné než dobré auto nekoupíte. Peugeot 508 vyniká svérázným a nezaměnitelným vzhledem a řadou specifických prvků výbavy včetně head-up displeje a v řadě ohledů se stává nositelem pokroku.

Za volantem testovaného vozu jsme strávili necelých 600 km, přesto v nás zanechal velmi dobrý dojem. Oproti německé konfekci je postaven minimálně stejně kvalitně, ale k aktuálnímu kvalitativními standardu přidává specifickou dávku stylovosti.

Jelikož měl náš vůz na začátku testu najeto jen několik desítek kilometrů, hodnotili jsme jej jako dosti syrový. Jak je vidět v přiložených tabulkách naměřených hodnot, dynamické parametry přesto nijak výrazně nezaostaly za výrobcem deklarovanými hodnotami. Spotřeba paliva však byla poměrně vysoká: ve městě dosahovala 8,6 l/100 km, mimo ně 6,8 l/100 km a v kombinaci 7,2 l/100 km.

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Auto Palace

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud