Kapitoly článku:
- Sedět na dvou židlích, Větší a bytelnější, Sázka na naftu = žádné překvapení
- Výbava na výši doby, Zkoušený vůz, Na první pohled
- Decentní a hodnotně působící, Interiér, Prostorný, ovšem s výtkami
- Zajímavý zavazadelník, Za volantem, Tlačítka viditelná…
- … a tlačítka skrytá, Na silnici, A vystupujeme
- Technické údaje, Naměřené údaje
- Fotogalerie
Decentní a hodnotně působící
Profil karoserie působí podstatně vyváženějším a hodnotnějším dojmem než u jakéhokoli jiného sedanu značky Peugeot z posledních let a budí vzpomínky na ušlechtile nadčasové proporce z dob, kdy ty nejkrásnější Peugeoty navrhovala karosárna Pininfarina. Vynikají jeho dynamické linie i značně rozměrná prosklená plocha, která interiér prosvětluje a posádce nabízí dobrý výhled do všech směrů.
Model 508 působí nezaměnitelně, a nepotřebuje k tomu ani extrémně předsunutou "tlamu", jakou měl jeho předchůdce
S chromovanými lištami a ozdůbkami se tentokrát pánové z Peugeotu udrželi na uzdě, kromě masky chladiče a rámování bočního zasklení stojí za zmínku již snad pouze masivní, vodorovná lišta na víku zavazadlového prostoru.
Zadní svítilny jsou složeny z LED již v základní výbavě
Důsledně zaoblená záď prakticky postrádá nárazník a na první pohled si v těchto partiích všimneme především jaksi tajemně působících svítilen, které obrysová a brzdová světla využívají zdrojů LED.
Interiér
A začněme to zpříma: Mercedes to není, ale na Passat, Insignii nebo Mondeo to s přehledem stačí. Šedavé plastové obklady i čalounické materiály možná působí poněkud fádním dojmem, nicméně svojí kvalitou a dílenským zpracováním patří jistě k tomu lepšímu, co soudobá střední třída nabízí.
Prostor pro posádku je sice laděn do unylé šedi...
Prostor pro posádku je přístupný masivními, rozměrnými a doširoka otevíranými dveřmi, jejichž aretace v otevřené poloze by však mohla být výraznější. Prahy jsou s ohledem na robustní konstrukci karoserie dosti široké, takže se připravte na to, že je při překračování brzy „dokopete“.
... ale vyniká na dotyk i pohled příjemnými a velmi slušně zpracovanými materiály
Sedadla jsou rozměrná a optimální tuhost jejich výplní nedávají nijak vzpomenout na francouzskou změkčilost minulých dekád. Ta přední nabízejí dostatečně dlouhé sedáky i opěráky a přiměřenou oporu při průjezdu zatáček.
Prostorný, ovšem s výtkami
I v takřka nejvyšší výbavě jsou bohužel stavitelná pouze manuálně, nicméně s povděkem jsme kvitovali elektricky stavitelnou tuhost bederní opěry včetně regulace její svislé polohy.
Zvláště přední sedadla poskytují přiměřeně kvalitní oporu v zatáčkách
Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici pouze nevýrazně profilovanou lavici, jež bez větších potíží a prostorových omezení usadí i trojici průměrně vzrostlých pasažérů. Pro kolena, lokty, ramena i hlavy však mají místa takříkajíc JTT (jen tak tak), ale tísnit se rozhodně nebudou.
Schránka před spolujezdcem je malá; odkládacích míst je v Peugeotu 508 celkově dost málo
Zklamáním pro nás byly počet a velikost prostorů pro odkládání drobností. Ve středové konzoli vpředu máte kromě místa pod loketní opěrou k dispozici snad jen popelník před voličem převodovky, dokonce i kapsy ve dveřích a schránka před spolujezdcem nabízejí jen minimální objem.
V opěradle řidičova sedadla je elektricky dvouose stavitelná bederní opěra. Startovací tlačítko najdete vlevo od volantu