107
Fotogalerie

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Kapitoly článku:


Výbava na výši doby

Peugeot 508 je nabízen ve výbavových stupních Access, Active, Allure a GT, přičemž nejprodávanějšími budou prostřední dvě. S výbavou Access totiž dostanete výhradně nejslabší diesel 1,6 HDI, zatímco GT koupíte pouze se špičkovou jednotkou 2,2 HDI a za cenu nepříliš lidových 909 900 Kč. Již předem je ale třeba upozornit, že prodejci mají na všechny vozy 508  připraveny citelné slevy, například na zkoušený vůz dealerství Auto Palace Brno nabízelo slevu 134 900 Kč.

Nejlevnější výbavový stupeň Access je vybaven kompletní sestavou bezpečnostních prvků včetně šesti airbagů a ESP s Hill Holderem, dále pak mlhovkami s nesvětlováním zatáček, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektrickými zrcátky a předními okny, manuální klimatizací, rádiem s CD a MP3 a vstupy USB a AUX nebo palubním počítačem.

P1080583.JPGP1080587.JPGP1080590.JPG
Peugeot 508 je dobře vybaven, na přístrojovém štítu nechybí teploměry chladicí kapaliny a oleje

Verze Active přidává šestnáctipalcová litá kola, tempomat, parkovací asistent vzadu, dvouzónovou klimatizaci, elektricky stavitelnou bederní opěru v sedadle řidiče nebo Bluetooth hands-free sadu, přičemž stupeň Allure přidává ještě větší ráfky, působivé osvětlení interiéru zdroji LED, bezklíčkové zamykání a startování, polokožené čalounění sedadel vpředu s vyhříváním nebo kvalitnější přístrojový štít s barevným displejem.

P1080573.JPGP1080574.JPGP1080576.JPG
Dobré nápady, kvalitní zpracování

Nelépe vybavený Peugeot 508 GT se navíc vyznačuje ještě osmnáctipalcovými ráfky, předozadním parkovacím asistentem, bi-xenonovými adaptivními světlomety s automatickými „dálkovkami“, sportovními předními sedadly, navigací a Head Up displejem.

Za zmínku stojí také garance nulových nákladů na servisní údržbu na 5 let, nebo do 80 000 km. 

Zkoušený vůz

Redakčnímu testu jsme podrobili černý sedan Peugeot 508 v takřka nejvyšší výbavě Allure a opatřený výkonnějším z nabízených vznětových čtyřválců 2,0 HDI/163 k v kombinaci s automatickou, šestistupňovou převodovkou Aisin AM6. Ocenili jsme rozsáhlou standardní výbavu včetně polokoženého čalounění, ale také vhodně zvolenou výbavu příplatkovou.

P1080518.JPGP1080519.JPGP1080520.JPG
Hodnotně působící detaily exteriéru

V jejím seznamu najdeme především bi-xenonové adaptivní světlomety s natáčením, denními svítilnami z LED a automaticky spínaným a vypínaným režimem dálkových světel (regulace překlápěním čoček projektorů) a dále pak metalizovaný lak a vestavěnou navigaci RT6 kombinovanou se zajímavým (ovšem v praxi nikoli nepostradatelným) head-up displejem.

V dané motorizaci je Allure o plných 65 000 Kč dražší než Active, což stojí za uvážení. Ceníková cena testovaného Peugeotu 508 se vyšplhala na 836 200 Kč, ale prodejce na něj byl ochoten přiznat slevu 134 900 Kč, čímž klesla na 701 300 Kč. A to měl tento vůz na začátku testu najeto necelých 400 km…

Peugeot 508 2,0 HDI 163 k Aut 6 Allure
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)701 300 Kč (po slevě na předváděcí vozidlo)
Cena základního provedení (vč. DPH)564 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, elektrohydraulický
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR, REF, EVA, Hill Assist
Centrální zamykáníAno (bezklíčkové)
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníKůže + látka
Vyhřívání sedadelAno (přední)
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AudiosoustavaAno, CD, MP3, USB, iPod, Bluetooth, navigace
Přední mlhová světlaAno, s nasvětlováním zatáček
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, bi-xenonové, adaptivní
Palubní počítačAno

Na první pohled

Přední část nového Peugeotu 508 naštěstí již v ničem nepřipomíná směrem vpřed enormně protaženou „tlamu“ předchozího typu 407. Díky ní bylo s těmito vozy složité manévrování v blízkosti obrubníků, nemluvě o nevyváženém a těžkopádně působícím profilu. Příď typu 508 je zcela jiná.

P1080508.JPGP1080501.JPGP1080524.JPG
Peugeot 508 - decentní a vyvážený

Poněkud nezvykle jí dominuje dlouhá kapota s párem podélných prolisů navazujících na výběžek nesoucí firemního lvíčka (a decentně skrytý nápis Peugeot). Rozměry masky chladiče, decentně zdobené tenkými stříbřitými linkami po obvodu i na příčkách, zůstaly tentokrát na hranici vkusu, nikoli za ní.

P1080511.JPGP1080512.JPGP1080513.JPG
O denní svícení se starají sestavy výkonných LED

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud