Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Model Peugeot 508 chce zaútočit na německé matadory Passat/Mondeo/Insignia. A myslí to smrtelně vážně.
Seznam kapitol
  1. Sedět na dvou židlích, Větší a bytelnější, Sázka na naftu = žádné překvapení
  2. Výbava na výši doby, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Decentní a hodnotně působící, Interiér, Prostorný, ovšem s výtkami
  4. Zajímavý zavazadelník, Za volantem, Tlačítka viditelná…
  5. … a tlačítka skrytá, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené údaje
  7. Fotogalerie

Sedět na dvou židlích

Zcela nový model Peugeot 508, předznamenaný konceptem "5 by Peugeot", se veřejnosti představil na předloňském autosalonu v Paříži a teprve nyní se začíná častěji objevovat také na českých silnicích. Jak již číselný kód jeho označení napovídá, nahradit má nejen předchozí řadu Peugeot 407, ale také velký sedan Peugeot 607, jehož výroba byla ukončena vloni na jaře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 508 v testovaném provedení Allure 2,0 HDI/120 kW AT

Nejde ale o žádné zásadní sdělení, ale spíše o nutnost v souvislosti s vývojem na evropském trhu. Klasická vyšší střední třída z našich silnic totiž během posledních let prakticky zmizela (vozy typu Ford Scoripo, Opel Omega, Renault Safrane, Toyota Camry nebo Honda Legend se přímých nástupců již nedočkaly).

Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

Každý nový model je větší a větší, takže úlohu vlajkových lodí „středoproudých“ značek dnes v Evropě hrají modely Mondeo, Insignia, Laguna, Avensis či Accord. A ke stejnému kroku sáhnuli také u Peugeotu. Nový model 508 technicky nahrazuje řadu 407 a jaksi ideově také typ 607.

Větší a bytelnější

Oproti modelu Peugeot 407, který ve většině ohledů patřil mezi evropskou konkurencí k těm nejmenším, je Peugeot 508 citelně větší. Sedan do délky narostl o 101 mm na 4 792 mm, což je jen o 38 mm méně než u Opelu Insignia, ale o 4 mm více než u Fordu Mondeo. Výška narostla o 14 mm a šířka o 42 mm. A ještě srovnání s typem Peugeot 607: nový sedan 508 je jen o 79 mm kratší, ale disponuje rozvorem náprav o 17 mm delším.

Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy

Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy

Rozvor náprav je v porovnání s typem 407 delší bezmála o 100 mm, z čehož těží jak stabilita jízdy na delších trasách, tak prostor pro cestujících, zvláště pak pro kolena cestujících na zadních sedadlech, nicméně ani Peugeot 508 v této disciplíně vyloženě nevyniká.

Zajímavostí je řešení přední nápravy. Zatímco Peugeot 407 disponoval lichoběžníkovými závěsy, nový 508 dostal jednodušší modifikované vzpěry McPherson, zatímco „lichoběžník“ se stává specifikem špičkového stupně 508 GT (ten má i díky tomu o 2 mm kratší rozvor náprav). Vzadu pak najdeme ve všech verzích víceprvkovou nápravu.

Sázka na naftu = žádné překvapení

Peugeot 508 je k dispozici jako tříprostorový čtyřdveřový sedan a jako praktické pětidveřové kombi, přičemž v blízké době nabídku doplní hybridní provedení Peugeot 508 RXH s vyšší světlostí a plastováním karoserie, jež hodlá zamířit proti modelům Audi A4 Allroad nebo Volkswagen Passat Alltrack.

K dispozici jsou výhradně čtyřválcové pohonné jednotky s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, které plní emisní normu Euro V.

Peugeot 508: vrcholný Peugeot v detailech

Peugeot 508: vrcholný Peugeot v detailech

Zastánci benzínu mají v současnosti jedinou možnost: známou „šestnáctistovku“ THP ze společného vývoje BMW/PSA s výkonem 156 koní (115 kW) a v kombinaci s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Až 80 % prodejů však mají obsáhnout vznětové motory HDI, jež jsou (bohužel) kvůli normě Euro V standardně doplněny filtry pevných částic FAP.

Jádrem nabídky HDI je „dvoulitr“ dodávaný ve výkonových verzích 140 a 163 koní (103, 120 kW). Základem se stává menší 1,6 HDI o výkonu 112 koní (82 kW), který je dokonce levnější než „benzín“ (!), zatímco vrcholem celé nabídky 508 se stává provedení 2,2 HDI s výkonem 204 koní (150 kW), které je (jakožto jediná varianta) vyhrazeno nejvyššímu výbavovému stupni GT. 

Převodovky jsou standardně manuální, šestistupňové (pouze 1,6 HDI má „pětikvalt“). Pro verze 1,6 THP/156 k a 2,0 HDI/163 k je za příplatek k mání také šestistupňová „automat“ specializované japonské značky Aisin, který je zároveň standardní kombinací pro Peugeot 508 GT 2,2 HDI/204 k.

Možnost pohonu všech kol zatím zcela chybí, úloha „čtyřkolky“ je připravena pro již výše zmíněný Peugeot 508 RXH.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sedět na dvou židlích, Větší a bytelnější, Sázka na naftu = žádné překvapení
  2. Výbava na výši doby, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Decentní a hodnotně působící, Interiér, Prostorný, ovšem s výtkami
  4. Zajímavý zavazadelník, Za volantem, Tlačítka viditelná…
  5. … a tlačítka skrytá, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené údaje
  7. Fotogalerie

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 88 050 km
Cena: 165 000 Kč
Peugeot Expert 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 159 498 km
Cena: 80 000 Kč
Peugeot 306 1,8
Rok výroby: 2000
Stav: 253 493 km
Cena: 30 000 Kč
Peugeot 308 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 89 667 km
Cena: 150 000 Kč
Peugeot 307 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 167 715 km
Cena: 78 000 Kč
Peugeot 301 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 15 599 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků