Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále ve formě?

Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot 5008 už je na trhu pěkně dlouhou dobu a navíc do testu dorazila verze osazená benzinovým čtyřválcem. Většinové mínění jasně říká, že do podobných automobilů patří diesel. Takže tu máme test nezajímavého starého auta s nevhodným motorem? V prvních chvílích jsme si myslel něco podobného, jenže francouzské MPV překvapilo. Stále je ve formě a stále má co nabídnout.

Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Díky loňskému faceliftu dobře vypadá. Interiér už bude svůj věk přeci jen zapírat hůře, ale funkčnost, prostor a variabilitu mu upřít nelze. Benzinový čtyřválec 1.6 THP má výkonu více než dost a dá se s ním jezdit i za méně než osm litrů. Ze všeho nejvíce nakonec ztrácí Peugeot 5008 po stránce jízdních vlastností. Auto je velmi citlivé na boční vítr, zadní náprava ráda odskočí, karoserie se naklání a podvozek nedokáže odfiltrovat ostré nerovnosti.

Je tu ale jeden trumf. Peugeot 5008 v testované výbavě Style, která zahrnuje snad kromě navigace úplně vše, startuje s motorem o výkonu 115 kW (156 k) na částce 475 000 Kč. A to není vůbec špatné.

Radosti
Tichý a pružný motor
Slušná dynamika
Variabilita interiéru
Pohodlná sedadla
Rozumná cena
Starosti
Vyšší spotřeba
Nejistý podvozek
Masivní středový panel
Horší schopnost filtrovat nerovnosti
Necitlivé řízení
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků