Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále ve formě?

Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot 5008 už je na trhu pěkně dlouhou dobu a navíc do testu dorazila verze osazená benzinovým čtyřválcem. Většinové mínění jasně říká, že do podobných automobilů patří diesel. Takže tu máme test nezajímavého starého auta s nevhodným motorem? V prvních chvílích jsme si myslel něco podobného, jenže francouzské MPV překvapilo. Stále je ve formě a stále má co nabídnout.

Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Díky loňskému faceliftu dobře vypadá. Interiér už bude svůj věk přeci jen zapírat hůře, ale funkčnost, prostor a variabilitu mu upřít nelze. Benzinový čtyřválec 1.6 THP má výkonu více než dost a dá se s ním jezdit i za méně než osm litrů. Ze všeho nejvíce nakonec ztrácí Peugeot 5008 po stránce jízdních vlastností. Auto je velmi citlivé na boční vítr, zadní náprava ráda odskočí, karoserie se naklání a podvozek nedokáže odfiltrovat ostré nerovnosti.

Je tu ale jeden trumf. Peugeot 5008 v testované výbavě Style, která zahrnuje snad kromě navigace úplně vše, startuje s motorem o výkonu 115 kW (156 k) na částce 475 000 Kč. A to není vůbec špatné.

Radosti
Tichý a pružný motor
Slušná dynamika
Variabilita interiéru
Pohodlná sedadla
Rozumná cena
Starosti
Vyšší spotřeba
Nejistý podvozek
Masivní středový panel
Horší schopnost filtrovat nerovnosti
Necitlivé řízení
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků