Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy

(test ojetiny) Týden jsme zkoušeli kombík řady 407 se zážehovým dvoulitrem, automatem a 216 000 km na tachometru.
Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy
Seznam kapitol
  1. Svojí cestou, Na první pohled, Žraločí příď dominuje
  2. Zkoušený vůz, Pro koho je to auto určeno?, Uvnitř
  3. Zavazadelník odpovídající spíše stylovosti, Za volantem, Přehledný centrální displej
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické parametry, naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Zkoušený vůz

Často je až s podivem, do jaké míry automobil vypovídá o osobě prvotního objednavatele a jeho potřebách. Původní majitel námi testovaného auta si tak jistě nepotrpěl na nijak rozsáhlou výbavu, ale spíše si připlatil za automatickou převodovku, přičemž o jeho orientaci spíše na klidnou jízdu svědčí také tempomat nebo standardní ocelová kola (profilové číslo nazutých pneumatik však neodpovídalo údajům v technickém průkazu).

Zkoušený Peugeot, jeden z vůbec prvních vyrobených vozů tohoto typu, na svém tachometru nesl údaj 216 000 km, ale i 140 000 km bychom mu věřili, neboť jsme na něm nezaznamenali žádné výrazné opotřebení. Motor naskakoval a běžel za všech podmínek perfektně, pravdou ale zůstává, že v kombinaci s automatickou převodovkou pohonná jednotka zpravidla vydrží déle, a to z důvodů zcela zjevných. Ani sedadlo řidiče nebylo nijak prosezené nebo potrhané, totéž platilo o volantu a ostatních ovládacích prvcích, přičemž dokonce ani typickou nectnost Peugeotů v podobě vyviklané páčky blinkrů jsme zde nezaznamenali. Stopy po vážnější havárii jsme rovněž nenašli. K vozu byla připojena dvojice klíčů, přičemž ten sklopný s dálkovým ovládáním měl zcela rozmačkána a takřka nepoužitelná tlačítka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro koho je to auto určeno?

Automatická převodovka, jež může být u vozu s podobným kilometrovým nájezdem zdrojem problémů, během našeho testu pracovala znamenitě, bez rázů a pazvuků, jen brzdy a silentbloky na přední nápravě by si žádaly důkladnou revizi.

Přesto jsme nakonec nedokázali rozlousknout důležitou otázku: pro jakého zákazníka by se toto auto hodilo? Zavazadelník a automatická převodovka s konvenčním kapalinovým měničem jej předurčují k spíše k dlouhým cestám bez vytížení rozměrnými zavazadly, vzhledem k pokročilému nájezdu kilometrů by však brzy bylo v podstatě neprodejné. Cílovým zákazníkem by tak mohl být snad otec rodiny, jenž přes týden „skáče“ po světě prostředky hromadné dopravy nebo služebním vozem a jen o víkendech vyráží se svojí rodinou na výlety, přičemž mu přijdou vhod prosklená střecha a poměrně příznivá pořizovací cena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

 

Vůz:
Peugeot 407 SW 2,0i AT
Cena:
189 000 Kč
Rok výroby:
2004
Stav tachometru:
216 000 km
Další záznamy:
Nové v CZ
Servisní knížka:
Ne
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, ASR, ESP
Centrální zamykání:
Ano na DO
El. ovládání oken:
Ano, 2x, aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná opěradla
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.
Autorádio:
Ano, orig., s přehrávačem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano

Uvnitř

K vzdušnému dojmu přispívá kromě skleněné střechy i světlé čalounění sedadel z prosté, ale odolné látky. Přístup do interiéru je skrze rozměrné a v širokém úhlu se rozevírající dveře, jejichž závěsy na vpřed skloněných sloupcích však často otevřou dveře více, než byste si přáli.

Relativně slušný výhled okolo vozu omezují mohutné přední sloupky, malé zadní okno a bezmála miniaturní zpětná zrcátka, jež navíc postrádají asférické zakřivení pro kontrolu „slepých úhlů“.

Nešťastně umístěná a trhající se prahová těsnění „čtyřistašestek“ naštěstí v případě následnického modelu patří minulosti, přestěhovala se totiž přímo na spodní hrany dveří. Palubní deska i obklady dveří jsou vyrobeny z nepříliš hodnotně působících plastů, které se však ukazují jako dosti odolné vůči opotřebení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Odkládacích prostorů má posádka kol dokola dostatek, nachází se ve všech dveřích, vlevo od volantu i v loketní opěře mezi předními sedadly, do schránky před spolujezdcem pak uložíte i menšího psa. Clona skleněné střechy se reguluje praktickým otočným ovladačem na stropě za středovým zrcátkem.

Pětičlenná posádka má na všech místech dostatek prostoru ve všech směrech, cestující vzadu sice nemají k dispozici obvyklou středovou opěrku, ale těšit je mohou vybrání v předních opěradlech a zadní část středové konzole s popelníkem, výdechy ventilace a zásuvkou na 12V. K variabilitě interiéru přispívá i vpřed sklopné opěradlo spolujezdcova sedadla, z něhož se rázem stane praktická odkládací plocha nebo průchod pro dlouhé zavazadlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Svojí cestou, Na první pohled, Žraločí příď dominuje
  2. Zkoušený vůz, Pro koho je to auto určeno?, Uvnitř
  3. Zavazadelník odpovídající spíše stylovosti, Za volantem, Přehledný centrální displej
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické parametry, naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků