TEST Peugeot 308 SW Hybrid 225: Když chcete vše, ale dostanete jen půlku

62 komentářů

Max
24. srpna • 8:11

Pokud přečtu i recenzi naftové verze, tak mi celé vyznění připadá přitažené za vlasy. Pokud někdo jezdí dálky, bere diesel, pokud je často ve městě a chce čisté tiché auto které bude většinu času jezdit na elektřinu, bere tohle.
Argumentovat malým obsahem nádrže je hloupé - paradoxně je pro spoustu uživatelů velká - při častém dobíjení budete tankovat minimálně a benzín s eko-složkou v nádrži rozhodně nezraje, ale spíš se kazí.
Vidím tak pouze argument toho nekonzistentního brzdného účinku, ale s elektrem obecně se prostě jezdí o dost jinak a při přístupu, jakým to redaktor testuje mám pochyby, že by se byl ochoten přizpůsobit (btw. Když se začalo jezdit diesely, tak se s nima taky jezdilo jinak než s benzínem).
Netvrďte mi ale, že ten diesel je univerzálně použitelnější - není a ve městě bude trpět a nebude mít dobrou životnost.

Vermon
26. srpna • 0:02

Ve Francii jezdí hromady 308 SW jako taxíky a prakticky jsem neviděl nic jiného než HDI. Takže s tím "trpěním" ve městě to nebude tak horké, taxikáři určitě vědí co dělají.

Kuk Vykuk
22. srpna • 16:06

Kritizujete 300 kg navíc, ale celkovou váhů auta neukážete. Vy jste plátek naprd.

Petr
22. srpna • 17:02

1762 kg, cili 300-400 kg navic oproti srovantelnym vozum stejne tridy. To, ze neumis pocitat a jsi hloupy na to, abys info dohledal sam, neni chyba redakce.

Petr
22. srpna • 15:08

Prco bych mel dat za tohle 1,3 mega, kdzy za 809 tis. dostanu (z meho pohledu) hezci Proceed GT se stejnou dynamikou? Je tento Peugeot o pulmega lepsi? V cem?

joudelin
22. srpna • 23:03

Není lepší se svézt a pak se ptát?
Jízdně a zpracováním je nová 308 bohužel o velkou míli dál než Proceed či obyčejný Ceed. A to fakt můžu porovnat, neb jsem Ceedem jezdil a nyní vlastním novou 308.

23. srpna • 21:42

Smím se zeptat, jakým Ceedem jste jezdil? Pochybuji, že to byl Procced GT a trochu i pochybuji, že mluvíte o současné generaci...

joudelin
24. srpna • 9:11

3 roky jsem vlastnil Ceed 1.4 T-GDI. Pokud srovnam s Peugeotem 308: technologická výbava, kvalita displejů, kvalita zpracování vnitřních i vnějších materiálů je skutečně velkým rozdílem. Kiu velmi sráží opravdu podprůměrné odhlucneni na úrovni aut o kategorii níže a podvozek, jež sice nabízí viceprvkovou zadní nápravu, ale ta není naladena tak, aby přinášela kýžené benefity např v oblasti komfortu. Na 17 palcovych kolech je auto komfortní jen hraničně. Ano, čtyřválec, velmi slušně táhne, ale poměrně dost dokáže rozvibrovat volant (bohužel vlastnost, ne vada), řazení manuálu patří k průměru, prostornost je u obou aut plus minus stejná.

joudelin
24. srpna • 9:00

3 roky jsem vlastnil Ceed 1.4 T-GDI. Pokud srovnam s Peugeotem 308: technologická výbava, kvalita displejů, kvalita zpracování vnitřních i vnějších materiálů je skutečně velkým rozdílem. Kiu velmi sráží opravdu podprůměrné odhlucneni na úrovni aut o kategorii níže a podvozek, jež sice nabízí viceprvkovou zadní nápravu, ale ta není naladena tak, aby přinášela kýžené benefity např v oblasti komfortu. Na 17 palcovych kolech je auto komfortní jen hraničně. Ano, čtyřválec, velmi slušně táhne, ale poměrně dost dokáže rozvibrovat volant (bohužel vlastnost, ne vada), řazení manuálu patří k průměru, prostornost je u obou aut plus minus stejná.

24. srpna • 12:19

Současná 308 je novější auto, je pochopitelné, že bude asi technologicky o kousek vepředu. Ale i faceliftovaný Ceed/Proceed už je na trochu jiné úrovni než původní vozy generace CD. Materiály nevím - já v nich problém nevidím... Odhlučnění u Proceedu GT spolehlivě přebije výfuk, ale je to o tom, že zde bude i trochu jiná cílovka ;-) Mně to nevadí, někdo s tím problém má... Co se týče podvozku u Proceedu GT, je jinak naladěn než u standardních verzí a moc toho (vzhledem k zaměření auta) mu ani na 18" kolech vytknout nelze. Jestli mluvíte o standardním Ceedu, pak se více recenzentů shodlo na tom, že je podvozek povedený a dostatečně komfortní, jen by zůstali u 16" kol. Takže to by bylo asi řešení vašeho problému. U Proceedu GT jsem nikdy vibrace na volantu nezaznamenal, snad je tahání dané poháněnou přední nápravou a relativně výkonným motorem. Suma sumárum - neviděl bych to tak zle, aby bylo nutné Kiu pomlouvat. Jinak souhlasím, že Proceed GT a 308 v hybridu budou mít jiné kupce, pokud se ale vrátím k původní otázce - myslím, že Proceed GT udělá za danou cenu svému majiteli více radosti než 308 v popisované výbavě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
joudelin
24. srpna • 12:34

Nepomlouvam, byl jsem naopak velmi spokojeny vlastnik Ceedu. Jen objektivne srovnavam to, v cem Kia objektivne je slabsi ve srovnani s 308. Ano, ma jen trivalce a 1.5 naftu, ma objektivne mene mista vzadu, ma i cockpit, kteri nekteri nesnasi, ale celkovym projevem, komofortem, odhlucnenim a zpracovanim je 308 az diametralne lepsi…

24. srpna • 13:16

Tak důležitá je hlavně spokojenost - ať vám 308 dělá i nadále radost! :-)

Petr
24. srpna • 9:42

Proceed problémem s odhlučněním netrpí, podvozek ve verzi GT by bez problémů snesl i dvoulitr z i30N. Manuální převodovku všichni chválí za přesnost a relativně krátké dráhy. Tak ti nevím. Ty tam vidíš toho půl míče? Já ne.

Petr
23. srpna • 11:26

Takze jeste jendou - je lepsi o pul mice?

MZ
23. srpna • 14:40

Ale musí se brát, že je to cena za plugin hybrid, ten je vždycky o cca 300 tis. dražší. I Kia ceed SW plugin začíná na 959 tisících. Jestli je zrovna plugin hybrid tou spravnou volbou, to si musí kazdý zvážit sám. Jinak Peugeot používá daleko lepší materiály než Hyndai/Kia. Dva roky zpátky jsem měl i30 combi a zpracování nic moc. Při 10 tisících km začala vrzat palubka v místě, kde měkčený plast byl usazený na tvrdý u čelního skla. Na loketní opěrce dveří byl lesklý plast, na kterém byly rýhy snad od výroby. Ten samý plast byl i v i30 druhé generace a ix35. To Škoda i Peogeot na materiálech opravdu nešetří, ale taky si to nechají zaplatit.

Petr
23. srpna • 18:34

Kecy prdy bedary. i30 je znama im, ze interier uz ma nejlepsi roky za sebou. Ja mluvim o Proceedu a to je Kia. Interier rodiny Ceedu chvali vsichni novinari jak kvaliou materialu tak zpracovanim. Napsat, ze Skoda nesetri na materialech je blabol - sedel jsi v OIV? To jsou kelimky od jogurtu, hnusne tvrde plasy kam se podivas. Takze blabolis o autech, v kterych jsi zjevne vubec nesedel.
To, ze Peugeot potrebuje na rovnakou dynamiku hybrid prece neni argument, proc bych nemohl srovnavat cenu s benzinovym Proceedem GT. Takze jeste jednou? Je o pul mice lepsi? Neni. Ani nahodou neni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MZ
24. srpna • 14:39

Tak interiér rozhodně všichni nechválí, protože např. na Auto.CZ udávají průměrná kvalita a průměr je holt průměr. Jinak omluva, že jsem se dotkl tvého vysněného auta. S Oktávkou IV máš pravdu. Já mám III a jsem s ní nadmíru spokojený. Tomu autu se nedá fakt nic vytknout.

Petr
24. srpna • 14:56

Precti si diskusi pod tim clankem. Autor te recenze v tom aute zrejme ani nesedel a dostal to take nalezite sezrat.

joudelin
24. srpna • 9:22

Porovnávat má smysl porovnatelné. Ceed SW Premium PHEV 959 000,- vs Peugeot 308 SW GT 180 e-EAT8 1 095 000. Porovnat klasické kombi s hybridním pohonem, který skutečně není určeno pro všechny se sportovní variantou shooting brake Proceed je nesmysl. Každé auto má naprosto jinou cílovou skupinu. A ano, Peugeot nenabízí žádnou lifestyle kombi verzi, ale vyvodit závěr pulmilionoveho rozdílu je stejné jako říct ze svět je jen černý a bílý.

Petr
24. srpna • 9:45

Přečti si první příspěvek v tomto vlákně, klidně dvakrát a pomalu. Uniká ti pointa a proto píšeš nesmysly.

23. srpna • 21:40

V nové 308 jsem nejel, takže přímé srovnání bohužel nemám, ale co se Proceedu GT týče – pochybuju, že krom místa vzadu (možná, možná ne) a využitelnosti kufru bude v něčem zaostávat. Svezení s ním je velmi příjemné, pocitově nabízí i větší dynamiku než tvrdí oficiální údaje. Kvalita se zdá být OK, interiér (subjektivně) působí hodnotně, vše je logicky uspořádané, po ruce, žádná zbytečná a neergonomická dotyková moderna. Co se týče nějakého vrzání – ano, velké páté dveře si rády vrznou (je to známé, lze řešit), v závislosti na změnách teplot (zřejmě) trochu panoramatická střecha, jinak nic. Cenový rozdíl oproti testované 308 bych raději investoval jinam, toť můj názor.

mmichall
22. srpna • 13:59

Za toto take prachy?
40l nadrz je tak na vacsiu grcku po party, nie do rodinneho auta (aj ked asi je to tlakom eu na emisie kvoli vahe)
Skoro 300kg vozit v aute nonstop kvoli usetrnym 0,2l benzinu/100km mi pride pritiahnute za vlasy.To ovladanie by mali zakazat policajti a vratit klasicke tlacitka na vsetky podstatne systemy v aute. Svetla klima okna prevodovku vyhrievanie okien...

Pikus
22. srpna • 16:03

Navic je treba mit k tomu garaz s pomalym nabijenim. Nabijet to treba v Lidlu u nakupu je marny - pomale nabijeni, takze za tech 20-30minut budou mit dobitou tak 1kWh? Uzasny.U aut tyhle velikosti dava smysl jen hybrid a nebo pak uz to elektro. Plug-in si bere to nejhorsi z obou svetu. Navic porad tu zustava radost ze servisnich navstev a meneni kapalin v kde cem, i kdyz treba ten spalovak je zapinany jen obcas.

Kuba
22. srpna • 17:08

No vždyť to také pro lidi co mají garáž nebo alespoň venkovní zásuvku je určené. Dobíjet to někde venku na rychlonabíječkách nedává ekonomicky moc smysl. Ale jezdit běžných 50km do práce a po nákupech za cenu domácího proudu smysl pro řadu lidí dává, daleko větší než hybrid, který na elektřinu jezdit neumí.

Pikus
23. srpna • 9:45

Ok, pokud uz si nekdo chce za 1.3mio koupit takhle male auto, tak muze jit rovnou do elektra. Navic bude mit uplne jiny naklady na servis (nikdo nebude nic menit co 15kkm v ty spalovaci casti auta). Navic, pokud nebudou do neceho zastaraleho (400V), tak behem par minut (zastavka na kafe/curani/nakup) dobiji na mnoho kilometru.

OnlyTruth
22. srpna • 8:52

chyba tomu normalana stvorkolka, konkurencia to vie ponuknut tak nech to uz konecne spravia aj oni.. ako co je to, ze v 3008 5008 alebo novej 408 budu 1,2 prednokolky...

Rejpal
22. srpna • 12:00

4x4 pridava zbytecnou hmotnost a zbytecnou spotrebu navic, kterou vetsina uzivatelu nijak nevyuzije. A majitele tohoto typu vozidel si ve vetsine pripadu (kdy by uzili 4x4) vystaci s elektronickymi systemy. Proto je pro automobilku vyhodnejsi (vzhledem k emisim, ale i vyrobnim a servisnim nakladum) dodavat pohon vsech kol pouze v pripade, ze se o nej stara elektromotor.

OnlyTruth
22. srpna • 15:37

dnesne "lacne stvorkolky" nezeru viac a nie su az take tazke.. ja nehovorim o offroadovych 4x4 kde mas uzavierku diferencialu , staci vsetko elektronicky len aby to pohanalo aj zadne (ale nie elektromotor)

Q
22. srpna • 18:36

Levné čtyřkolky nežerou víc?
Kardan a hnací hřídele roztáčí úředníci co, síla marketingu? Nevšiml jsem si ani řádného geniálního patentu na metinápravovou spojku a zadní diferenciál s nulovými odpory. Levné čtyřkolky ve výsledku nejsou o moc úspornější než drahé čtyřkolky.

OnlyTruth
23. srpna • 9:28

firemne skody s haldexami kde maju axialne cerpadlo a pripaja to zadok len ked treba nezeru vela , skoro rovnako ako ich obycajne prednokolky... ja mam w206 4matic a nezerie ovela viac ako w205 co som mal 8rokov a bola to len zadnokolka (a rozdiel je 1395kg w205 vs 1800kg w206)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
24. srpna • 23:22

Skoro rovnako? Vyšší spotřeba je vidět i na normovaných hodnotách měřených v laboratoři, kde jede auto na válcích a zadek nemá důvod připojovat. Třeba u Octavie 2.0 TDI je nárůst spotřeby pohonu 4x4 dle WLTP 0,6 l/100 km.
Proč? Spotřebu zvyšuje zaprvé to, že při rozjezdu nebo zrychlení se musí všechny rotující součásti rozpohybovat dodáním energie, tzn. kardan, hnací hřídele ke kolům, ta samotná spojka, kola diferenciálu a to bez ohledu na to, jestli se to rozjíždí jako předokolka, nebo čtyřkolka. Zadruhé spotřebu zvyšuje to, že při pohybu mají spojka Haldex i zadní diferenciál vnitřní odpory, které se musí kompenzovat dodáním energie. Samotné sepnutí spojky a práce čerpadla už jsou faktory, které lze oproti těm prvním dvěma skoro zanedbat. Navíc ve skutečnosti Haldex při jízdě neodpojuje, ale stále přenáší cca 5 % momentu na zadní nápravu, ale to je taky zanedbatelné.

OnlyTruth
25. srpna • 8:59

aj v reale je ten rozdiel tak pol litra, čo je zanedbateľné číslo... radšej budem mat o pol litra väčšiu spotrebu celý rok ale v nepriaznivých podmienkach, zime a celkovo lepšia trakcia mi za to stojí

Q
25. srpna • 9:28

To souhlas. Není to moc. Kdo to přijme jako cenu za lepší trakci, tak nemá co řešit.Šlo mi jen o to srovnání "levných" a "drahých" čtyřkolek z hlediska spotřeby. Haldex, přestože naprostou většinu času jede jako předokolka, přidá autu plus minus stejnou spotřebu jako třeba stálý pohon všech kol pomocí mezinápravového diferenciálu.

OnlyTruth
25. srpna • 13:41

ano , mozno je to este rozdiel , ze 4x4 s uzavierkami diferencialu su vacsinou v autach typu G-class alebo Wrangler a to su kocky a tym padom maju vyoke spotreby kvoli aerodynamike ale to je zase iny pribeh.. vo vysledku som to chcel povedat, ked uz su tu auta ako napr. 308 a ma stat cez 40k € tak by bolo dost slusne ak by dali ludom moznost si vybrat aj stvorkolku, nakolko uz 40k nie je uplne minimum a ten clovek je ochotny si aj priplatit pol litra spotreby na 100km.

lol
23. srpna • 6:27

Q -> když jsem tady četl ty odpovědi, tak přesně to, co Ty jsem chtěl napsat. Předběhl jsi mne, ale to nevadí. Důležité je, že alespoň někdo chápe, co to znamená tzv. "čtyřkolka"...

abc
22. srpna • 15:50

a aky krutiaci moment dava ten elektromotor (na naprave, priamo na kolese) a aky krutiaci moment dokaze preniest ten "lacny system, len aby to pohanalo...) bez uzamknuteho diferencialu?

bobko69
22. srpna • 16:40

lenže u elektro motora sa dosť ťažko dávkuje točivý moment .Takže na snehu a blate to dosť prešmykuje a nasledne to elektonika začne pribrzdovať cez ESP

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OnlyTruth
23. srpna • 9:25

tak, staci obycajny kardan a ten urobi svoje ..

Pikus
22. srpna • 13:26

Taky bych videl 4x4 a nebo i zpatecku jako takovy apendix, zvlaste pak uz mestskych suv, stredni tridy atd.

Ne321
21. srpna • 10:55

Jezdil jsem s predvadeckou 508 kde je ten silnejsi hybrid a velke nadseni to ve mne tedy nevyvolalo. Dynamika je spise vlazna, elektriku to neumi zapojit tak, aby to melo zatah jako nektere konkurecni vozy podobne koncepce. Z hlediska spotreby jsem uplne nepochopil system, ze vuz rekuperuje jen v pripade prepnuti do specialniho jizdniho rezimu a pouze pri jizde ve meste. Cili na dalnici tahate sebou jenom hmotnost navic, protoze vuz z baterky jenom bere a pri brzdeni neumi tu energii vracet. Zlate dvacet let stare hybridy od Toyoty.

neodborník
21. srpna • 17:31

A co návod k použití, nečetl jste ?

Carlos
21. srpna • 17:03

Zlaté dvacet let staré hybridy od Toyoty? Tak dynamika hybridu Peugeotu se ti zdá vlažná a jak bys tedy nazval dynamiku 20 let starých Toyot? Vždyť to byla doslova tragédie na úrovni staré 105. I tu nejnovější hybridní Corollu tahle 308 dynamicky spláchne do hajzlu, nesrovnatelně lepší dynamika i maximálka.
https://zeperfs.com/en/duel9506-7880.htm...
https://zeperfs.com/en/duel9506-7902.htm...
A že umí rekuperovat jen ve městě? Tak větší kravinu jsem už dlouho nečetl. Umí plachtit (což je někdy daleko efektivnější než rekuperace), umí rekuperovat a umí rekuperovat silně navolením režimu "B" a lze tak řídit auto jedním pedálem. V tomto režimu rekuperuje daleko silněji než hybridní Toyota, protože má daleko silnější motorgenerátor a vzhledem k mnohonásobně silnější baterce umí rekuperovat daleko déle. Corolla svou minibaterku nabije při sjezdu z Barrandova k Vltavě a pak energii maří na teplo, 308 může rekuperovat klidně celý sjezd z Grossglockneru, protože má dostatečnou kapacitu baterky.

neodborník
21. srpna • 22:26

Pochopte, vždyť tomu nerozumí !

Kuba
21. srpna • 19:30

Přesně tak, tohle je o level dál než hybridní chcíplotiny Toyoty co jenom řvou a nejedou. Ne že by hybridy byly nějaká radost z jízdy, ale tohle má alespoň slušnou dynamiku.

Ne ne
21. srpna • 20:31

S toyotou musíš splynout, pak jezdí tiše a rychle. Pro burany s nohou na podlaze to není. A hlavní výhoda toyoty, narozdíl od Peugeotu se ti na 100tis km nerozpadne na součástky. PSA vyrábí zmetky co přežijí dvě zimy a konec. Od francouzů hadry, jídlo, parfém, ale auto určitě ne.

Kankunen
23. srpna • 10:31

Splynout znamená být samozvaný safety car, že.

joudelin
22. srpna • 23:07

Možná byste se měl nějakým novým vozem koncernu PSA svézt a možná byste nestačil valit oči...

Andrej
21. srpna • 16:17

Veru zlatá Toyota, tá to má premakané, veď len hybrid už má 5 generáciu. Ostatný sa stále len učia a doháňajú stratený čas , nemecký trojlístok zaspal / podcenil najviac.

Karel.
21. srpna • 8:46

"Na své si přijdou milovníci benzinu, nafty i kombinace zážehové jednotky s elektromotorem a baterií, nabíjenou ze zásuvky."
No to musí být velcí milovníci benzínu aby měli radost z tříválcového rachitika s podprůměrným výkonem. A milovníci nafty na tom nejsou o nic lépe, podměrečná 1.5 v kombíku nižší střední by mohla plnit roli základního motoru u HB, ale rozhodně to není nic pro "milovníky", v kombíku by to dvoulitr chtělo jak prase drbání.

joudelin
22. srpna • 23:02

Ten tříválcový rachitik - jel jsi s tím? 96kw pro běžného uživatele je málo? 1.4 TSI mívala 92kw a o 30nm méně. Kdo si stěžoval tenkrát?

Mirek
23. srpna • 22:37

Proč to píšeš zavádějícím způsobem? Octavia III měla 1,4 TSI 103 kW 250 Nm. Ve svém závěru v roce 2017 byl výkon 110 kW a motor byl nahrazen motorem 1,5 TSI stejného výkonu. 90kW měla s motorem 1.4 TSI Octavia II, ale to je již dost dávno, aby ses s tím dnes oháněl. Takto můžeš poukazovat na auta třeba 50 let stará a tvrdit, že to tehdy stačilo a nikdo si nestěžoval.
Ano, v současnosti je to tříválcový rachitik.
A pokud ti jde o jízdu, tak zrychlení Peugeotu jen s tímto tříválcovým motorem 96 kW je prakticky stejné, jako historické Octavie s 1,4 TSI 90 kW. Přesněji, Peugeot by měl být o 0,1 s rychlejší (9,7/9,8 s 0-100km/hod).
V čem je tedy ten motor pro uživatele lepší, pominu-li tehdejší problémy těchto motorů 1,4TSI?

joudelin
24. srpna • 8:53

Octavia III začínala s motorem 1.4 TSI 92 kw a 200nm, již nové rady ea211. Sám jsem s ní jezdil. Octavia 2022 začíná s motorem 1.0 TSI 81 kw (trivalcem mimochodem!!!) a pokračuje motorem 1.5 TSI 96 kw a 200 nm. V čem jiném než v chybějícím válci jsou tedy dnešní auta o tolik jiné než Peugeot 308? A propos, ono ty 3 válce jsou pro většinu odpůrců jen psychologickou bariérou, protože se zavazanyma očima za volantem by spoustu dnešních trivalcu skutečně uchem neměli šanci poznat…

Mirek
24. srpna • 9:41

Tady máš výpis všech Octavii III na startu v roce 2013, nějak nevidím 1,4TSI 92 kW, pokud se nedíváš na různé kombinace s plynem, ale ani tam není výkon 92 kW. S největší pravděpodobností se minimálně jen pleteš.
https://www.auto.cz/skoda-octavia-ceny-data-v... ...

1.2 TSI 66 kW Active – 334 900 Kč
1.2 TSI 66 kW Ambition – 394 900 Kč

1.2 TSI 77 kW Active – 364 900 Kč
1.2 TSI 77 kW Ambition – 419 900 Kč
1.2 TSI 77 kW Elegance – 469 900 Kč

1.4 TSI 103 kW Active – 404 900 Kč
1.4 TSI 103 kW Ambition – 459 900 Kč
1.4 TSI 103 kW Elegance – 509 900 Kč

1.8 TSI 132 kW Ambition – 509 900 Kč
1.8 TSI 132 kW Elegance – 569 900 Kč

1.6 TDI 77 kW Active – 424 900 Kč
1.6 TDI 77 kW Ambition – 479 900 Kč
1.6 TDI 77 kW Elegance – 529 900 Kč

2.0 TDI 110 kW Ambition – 539 900 Kč
2.0 TDI 110 kW Elegance – 589 900 Kč
Ještě jsem nezažil tříválec, v autech této kategorie, který by nebyl poznat. Že ty to nepoznáš neznamená, že druzí jsou na tom stejně. Tříválcové motory se začaly vyrábět z důvodu, šetření, pofiderné úspory paliva, které mnohdy vůbec úsporou nejsou, na popud různých nesmyslných euro4,5,6,7.... V žádném případě ne kvůli lepším parametrům a kultivovanějšímu chodu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
joudelin
24. srpna • 12:04

Stejně tak jako se kdysi přecházelo z rozvodů OHV na DOHC/SOHC, ze stejnych duvodu, kdy dnes namisto motoru spalovacich prichazi hybridy a elektromobily. Je snad vyvoj vpred necim spatnym? Nebo se chceme vracet do praveku i v automobilismu?

Mirek
24. srpna • 14:22

Nezamotal ses trochu v problému? Co má společného porovnání dvou, nebo více, spalovacích motorů s nějakým vývojem hybridů, potažmo elektromobilů? Nechci nakonec skončit u vývoje raketových motorů (není motor, jako motor). O jakém pravěku to mluvíš? Kde je psáno, že u hybridu to musí být tříválcový podmírák. Podívej se např. do Japonska.

Petr
23. srpna • 14:27

Trivalec je proste trivalec. I kdyz je vyhoneny na nesmyslny vykon. Projev toho motoru je tragicky.

Karel.
23. srpna • 11:39

Pro běžného uživatele, kterému nevadí tříválcový rachot, malá síla v nízkých otáčkách je to jistě dostatečný motor, ale pro "milovníky benzínu" je to ta nejnuznější motorizace jakou si dnes lze koupit. Kdyby to byl základní motor a nad ním byli další dva nebo tři benzíny se slušným objemem, alespoň 4 válci a pořádným výkonem jako má konkurence, tak se můžeme bavit, že milovníci benzínu si mají z čeho vybírat. Takhle se jim nabízí jeden podprůměrný motor (dostatečný=4). Peugeot a Ford to prostě s downsizingem v nižší střední přehnaly a protože nabízí už jen tříválce, tak jsou to pro řadu lidí nekoupitelné značky.

joudelin
24. srpna • 8:48

Rachot? Opravdu doporučuji se svézt, než vynášet soudy…

Karel.
24. srpna • 9:27

Neboj, svezl jsem. Tříválcový ryk vytočeného motoru pozná každý, kdo někdy jel se 4 a více válci. Auto se kterým jsem jel mělo tři nogo slabiny. Motor, automatickou převodovku (pomalá a váhající zvláště při městském manévrování a tudíž na prd, protože automat kupuji hlavně do města) a uspořádání pracoviště řidiče (najít přirozenou a pohodlnou polohu se mi nepodařilo, jediná poloha, kdy sedím přirozeně a vidím na budíky znamená jezdit s volantem na koulích a to není můj šálek kávy).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
joudelin
24. srpna • 12:02

Nevím, jestli si tykame…ale jaky jiny automat, ktery dokaze ve meste necukat v kolone byste si tedy pral?

neodborník
24. srpna • 11:19

Von má koule nahoře, proboha ! Je zde přítomen lékař ?

Pitomio
22. srpna • 19:21

Miluji tě. Jsi tak moudrý a vzrušující

Doporučujeme

Články odjinud